Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica concurs ocuparea posturilor didactice la educatie muzicala specializata
Joi, 13 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 4
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

 

EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA
Specializarile: Muzica, Corepetitie, Coregrafie si Arta actorului

(posturi didactice/catedre din scolile si liceele de arta)

 

Muzica instrumentala, Arta vocala (Canto clasic), Muzica de camera, Ansambluri instrumentale/vocale, Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular), Studii teoretice, Coregrafie, Arta actorului

   1. Muzica instrumentala/Arta vocala/Muzica de camera*, Ansambluri instrumentale/vocale, Coregrafie

 ___________

   *Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera va fi sustinuta la instrumentul absolvit. Se acorda 1 p. din oficiu.

   A. Muzica instrumentala/Arta vocala/Muzica de camera*

   ___________

   *Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera va fi sustinuta la instrumentul absolvit. Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   a) Elaborarea unui proiect de lectie. Comisia va face public, cu 48 de ore inainte, repertoriul elevului/elevilor stabilit prin programa scolara in vigoare si nivelul de invatamant pe baza caruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei ............................................................................................................................. 2 p.

   b) Sustinerea proiectului de lectie [lectia de instrument/de muzica de camera/ansambluri instrumentale/vocale, coregrafie, arta vocala (canto clasic)]. Pe baza proiectului didactic prezentat, candidatii vor sustine lectia cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant; proba nu va depasi 30 de minute .................................................................................................................................................................................. 2 p.

   c) Proba de recital instrumental/vocal, ce va contine 3 lucrari la alegere:

   -un studiu .................................................................................................................................................................... 3 p.

   -doua lucrari diferite ca stil, caracter, forma, cel putin la nivelul programei de liceu .......................................................... ........................................................................................................... 2 p./1 p. pentru fiecare lucrare.

   B. Proba practica pentru Ansambluri instrumentale/vocale

   a) Elaborarea proiectului unei unitati de invatare, in functie de nivelul de invatamant la care urmeaza sa predea candidatul ....................................................................................................................................................................................................... 2 p.

   b) Prezentarea orala a proiectului elaborat .................................................................................................................... 2 p.

   c) Analiza unei lucrari muzicale din repertoriul ales de candidat, din programa scolara in vigoare. Analiza lucrarii va consta in:

descifrarea lucrarii din punct de vedere ritmic, ritmico-melodic si intonarea tuturor vocilor cursiv (dupa caz) .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partitura si intonarea ei (dupa caz) ...................................................................................................................................................................................................... 1 p.

analiza formei prin delimitarea unitatilor de insusire dupa auz (vocal) sau de citire instrumentala (repetate, contrastante etc.) si stabilirea formei in care se incadreaza lucrarea ............................................................................................................. 1 p.

probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale/instrumentale interpretative (pozitie functionala, acordaj, respiratie, emisie, dictie, omogenizare etc.) si stabilirea problemelor de frazare si expresivitate a textului muzical (evidentierea unor cuvinte sau a unei linii melodice prin accentuare etc.), tempoul si nuantele adecvate .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

incadrarea lucrarii in opera compozitorului si in epoca/stilul din care face parte ............................................................... ....................................................................................................................................................................................................... 1p.

Unitatea de invatare se alege de catre candidat, conform programei scolare in vigoare, anterior probei.

Proba de recital instrumental, respectiv vocal (canto) nu va depasi 30 de minute.

   C. Proba de recital pentru coregrafie

Dans clasic:

5 variatii clasice alese de candidat, din care comisia va indica prezentarea a 3 dintre ele ................................................................................. 4,50 p./1,50 p. pentru fiecare coregrafie.

Dans contemporan/modern:

3 coregrafii la alegere din 5 coregrafii consacrate pregatite de candidat ............................................................................ 4,50 p./1,50 p. pentru fiecare coregrafie.

Proba de coregrafie nu va depasi 30 de minute. Se acorda 1 p. din oficiu.

   2. Studii teoretice (teorie-solfegiu-dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)

   a) Elaborarea unui proiect de lectie care sa vizeze continuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale ...................................................................................................................................................................................... 2 p.

Prezentarea orala a proiectului elaborat ......................................................................................................................... 2 p.

   b.1) Citire, la prima vedere, a unui solfegiu de 16 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa ........................................................................................................................................................................... 1 p.

   b.2) Citirea, la prima vedere, la pian a unui dicteu melodic si a unui dicteu armonic de 12 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa .............................................................................................................. 1 p.

Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate un solfegiu, un dicteu melodic si un dicteu armonic. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.

   b.3) Armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8 masuri bas dat, necifrate) .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

   b.4) Citirea, la prima vedere, la pian, cu analiza armonica a unor fragmente muzicale de 12-16 masuri, din creatia universala si romaneasca ............................................................................................................................................................ 1 p.

Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o tema de armonizat si cate un fragment muzical. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.

   c) Recunoasterea si comentarea unor lucrari din creatia universala si romaneasca. Pe baza auditiei, candidatilor li se cere recunoasterea si comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din creatia romaneasca) alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrari pusa la dispozitia candidatilor de catre directiunea unitatii de invatamant, cu cel putin doua saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si aspecte interdisciplinare .................................................................................................................... 1 p.

Se acorda 1 p. din oficiu.

   3. Proba practica pentru Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular)

   a) Elaborarea unui proiect de lectie din programa scolara in vigoare. Proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei ........................................................................................................................................................................................... 2 p.

   b) Sustinerea proiectului de lectie elaborat .................................................................................................................... 1 p.

   c) Proba practica constand intr-o proba de recital vocal care cuprinde interpretarea a 3 lucrari diferite, specifice genului, cu sau fara acompaniament, din zona de provenienta a candidatului .......................................................................................... 6 p.

   4. Arta actorului (pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata/ciclul II de studii universitare de masterat, catedre/posturi din scoli si licee de arta)

   a) Candidatul va elabora un set de exercitii de initiere actoriceasca in cadrul unei lectii cu 3-5 elevi ...................................................................................................................................................................................................... 4 p.

   b) Lucru pe text. Textul va fi la alegerea candidatului din literatura (proza/poezie) universala sau romaneasca. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant ................................................................................................ 5 p.

Proba nu va depasi 30 de minute. Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

   a) Candidatii care opteaza pentru ocuparea unui post/unei catedre prevazut(e) la pct. 2 "Studii teoretice" vor sustine toate probele prevazute la acest punct, indiferent daca postul/catedra prevede ore numai pentru una/doua din cele 4 discipline.

   b) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata/ciclului II de studii universitare de masterat si care au parcurs si absolvit si un modul de folclor pot preda si disciplina Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular) din liceele de muzica (clasele IX-XII).

   c) Pentru posturile/catedrele de ansambluri muzicale vocale si instrumentale sau orchestrale, respectiv dirijat ansamblu coral ori dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice prevazute la pct. 1.B (adaptate dupa caz). Pentru ansamblu vocal, instrumental sau orchestral, lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a - a XII-a a programei scolare in vigoare pentru ansamblu vocal, respectiv ansamblu instrumental sau orchestra - scoli si licee de muzica.

   d) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata/ciclului II de studii universitare de masterat care au studiat si absolvit un instrument sau au studiat si au absolvit un modul de instrument pot preda si instrumentul respectiv la scolile si liceele de arta. Acestia vor putea sustine probele practice prevazute la pct. 1.A.

   e) Prezenta anexa este valabila si pentru candidatii apartinand minoritatilor nationale.

   f) Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 18:25
 

Revista cu ISSN

Studiu evaluarea initiala necesitatea si…

STUDIU - EVALUAREA INIȚIALĂ-NECESITATEA ȘI IMPORTANȚA EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Evaluarea inițială oferă elevului și profesorului o reprezentare a potențialului de învățare, dar și a...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more

Eminescu si aron pumnul

EMINESCU ŞI ARON PUMNUL Prof. Safta Mariana Alina Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi....

Read more

GHID PRACTIC - continuare

Lazar Mihaiela   GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE A PROFESORULUI (continuare)     5. Managementul comunicarii § Retineti ca deprinderile de comunicare eficienta se dobandesc si se perfectioneaza continuu § Inainte de a comunica un mesaj, anticipati...

Read more

Formele generale ale educatiei

FORMELE GENERALE ALE EDUCAŢIEI   Educator Stan Luminiţa-Simona  Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Formele generale ale educaţiei reprezintă ansamblul acţiunilor şi al influenţelor pedagogice desfăşurate, succesiv sau simultan, în cadrul activităţii de formare-dezvoltare...

Read more

Structura

Membrii APR · membri activi · membri sustinãtori · membri de onoare · membri fondatori La nivelul APR functioneazã mai multe organe al cãror obiectiv principal este de a analiza si propune solutii pentru rezolvarea...

Read more

Matematica si metoda problematizarii

Matematica si metoda problematizarii

MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII   Gogan Gabriela, profesor de matematică  Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 1 ”Nicolae Labiş” Mălini, judeţul Suceava      În articolul “MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII” este reliefat rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 3-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: desfasurarea inspectiei   Art. 26. -     Inspectia scolara generala va fi deschisa de catre coordonatorul...

Read more