Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Prezentare
Miercuri, 26 Ianuarie 2011 08:31

Reglementari generale

Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să reprezinte şi să apere drepturile cadrelor didactice universitare şi preuniversitare, contribuind la nevoile educaţionale, sociale şi culturale ale acestora.

Patrimoniul APR se compune iniţial exclusiv din aportul în bani al membrilor fondatori, în suma de 1.000 RON. Fondurile proprii în lei şi valută se dezvoltă prin donatii ale unor persoane fizice şi juridice, finanţări externe, cotizaţii, autofinanţare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare şi reprezentare a terţelor persoane, precum şi din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Durata de functionare a APR este nedeterminată.

Principiile, scopul şi obiectivele APR

APR s-a născut din dorinţa de a oferi cadrelor didactice universitare şi preuniversitare din România posibilitatea să colaboreze pentru a prezenta o altă faţă a sistemului educaţional.

Principiile după care se ghidează membrii APR sunt:

·                                 APR susţine integrarea economică, socială şi culturală a României în spatiul european.

·                                 APR respectă şi promovează drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de conştiinţă, libertatea religioasă.

·                                 APR susţine crearea unui mediu preuniversitar şi universitar bazat prin calitatea serviciilor educaţionale oferite elevilor şi studenţilor.

Scopul principal al organizaţiei este promovarea intereselor profesionale şi sociale ale cadrelor didactice din România. Principalele atribuţii ale APR sunt:

a. promovarea ideilor europene şi universale în societatea românească, iniţierea şi consolidarea schimburilor cultural-ştiinţifice internaţionale;

b. sprijinirea şi iniţierea de activităţi şi proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenţa şi calitatea educaţiei să primeze;

c. sprijinirea şi iniţierea de activităţi culturale, sportive, de divertisment şi sociale pentru crearea unui mediu academic autentic;

d. dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu organizaţii non-guvernale locale, naţionale şi internaţionale care împărtăşesc aceleaşi principii;

e. constituirea de filiale teritoriale, în ţarã şi strãinãtate şi departamente pe domenii de interes.

Obiectivele de activitate vizează următoarele aspecte:

a. proiecte pentru îmbunătăţirea condiţiilor sociale, profesionale şi de divertisment ale cadrelor didactice;

b. facilităţi în informare;

c. schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universităţi, respectiv şcoli preuniversitare din ţară şi strainătate;

d. editare de reviste, ziare de promovare şi informare;

e. sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în ţară şi a micşora astfel fenomenul emigrării specialiştilor;

f. facilitarea transparenţei şi uşurinţa accesului la informaţiile publice şi colaborării cu societatea civilă;

g. diseminarea informaţiilor cu privire la evoluţia sistemelor similare din Uniunea Europeană, facilitarea schimburilor şi mobilităţii între state europene;

h. promovarea creativităţii, comunicării şi spiritului critic, a noilor tehnologii educaţionale;

i. acordarea de asistenţă juridică şi de altă natură persoanelor din sistem, aflate în situaţia de a-şi apăra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalităţi comise de autorităţi;

j. alte activităţi de interes pentru profesori.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 19:13
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Procese morfodinamice si riscurile geomo…

PROCESE MORFODINAMICE ŞI RISCURILE GEOMORFOLOGICE IMPUSE DE FACTORII POTENŢIALI AI MEDIULUI GEOGRAFIC   Prof. Vasile-Octavian Cosmescu, Liceul de Artă “Hariclea Darcleé”, Brăila şi Liceul Tehnologic Însurăţei   Arealul studiat se află în NV judeţului...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more

Acquisition de l expression orale

ACQUISITION DE L’EXPRESSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara     L’acquisition de la compétence de communication orale est tout à fait déroutante pour ceux qui apprennent une langue étrangère. Il s’agit probablement...

Read more

Metode - stimularea creativitatii

STRATEGII DIDACTICE MODERNE DE STIMULARE A CREATIVITÃŢII ELEVILOR ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNÃ   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani     Având în vedere...

Read more

Relatiile interpersonale din clasa de el…

RELATIILE INTERPERSONALE DIN CLASA DE ELEVI - STUDIU   Interactiunea educationala este un aspect, o forma din multitudinea si varietatea relatiilor interpersonale in clasa de elevi in ceea ce priveste o posibila...

Read more

Instuctiuni privind functionarea formati…

Instructiuni privind functionarea formatiunilor de studiu in invatamantul preuniversitar

Read more

Despre terapia prin joc si eficienta ace…

DESPRE TERAPIA PRIN JOC ŞI EFICIENŢA ACESTEIA ÎN OBŢINEREA UNOR COMPORTAMENTE DEZIRABILE LA COPII   Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională ”Speranţa” Timişoara, judeţul Timiş   Acest articol evidenţiază tehnici eficiente...

Read more

Un alt mod de abordare a fizicii

UN ALT MOD DE ABORDARE A FIZICII prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni”, Onești La nivelul fiecărei şcoli a apărut motivaţia implementării noilor tehnologii...

Read more