Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare
Miercuri, 26 Ianuarie 2011 08:31

Reglementari generale

Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să reprezinte şi să apere drepturile cadrelor didactice universitare şi preuniversitare, contribuind la nevoile educaţionale, sociale şi culturale ale acestora.

Patrimoniul APR se compune iniţial exclusiv din aportul în bani al membrilor fondatori, în suma de 1.000 RON. Fondurile proprii în lei şi valută se dezvoltă prin donatii ale unor persoane fizice şi juridice, finanţări externe, cotizaţii, autofinanţare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare şi reprezentare a terţelor persoane, precum şi din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Durata de functionare a APR este nedeterminată.

Principiile, scopul şi obiectivele APR

APR s-a născut din dorinţa de a oferi cadrelor didactice universitare şi preuniversitare din România posibilitatea să colaboreze pentru a prezenta o altă faţă a sistemului educaţional.

Principiile după care se ghidează membrii APR sunt:

·                                 APR susţine integrarea economică, socială şi culturală a României în spatiul european.

·                                 APR respectă şi promovează drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de conştiinţă, libertatea religioasă.

·                                 APR susţine crearea unui mediu preuniversitar şi universitar bazat prin calitatea serviciilor educaţionale oferite elevilor şi studenţilor.

Scopul principal al organizaţiei este promovarea intereselor profesionale şi sociale ale cadrelor didactice din România. Principalele atribuţii ale APR sunt:

a. promovarea ideilor europene şi universale în societatea românească, iniţierea şi consolidarea schimburilor cultural-ştiinţifice internaţionale;

b. sprijinirea şi iniţierea de activităţi şi proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenţa şi calitatea educaţiei să primeze;

c. sprijinirea şi iniţierea de activităţi culturale, sportive, de divertisment şi sociale pentru crearea unui mediu academic autentic;

d. dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu organizaţii non-guvernale locale, naţionale şi internaţionale care împărtăşesc aceleaşi principii;

e. constituirea de filiale teritoriale, în ţarã şi strãinãtate şi departamente pe domenii de interes.

Obiectivele de activitate vizează următoarele aspecte:

a. proiecte pentru îmbunătăţirea condiţiilor sociale, profesionale şi de divertisment ale cadrelor didactice;

b. facilităţi în informare;

c. schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universităţi, respectiv şcoli preuniversitare din ţară şi strainătate;

d. editare de reviste, ziare de promovare şi informare;

e. sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în ţară şi a micşora astfel fenomenul emigrării specialiştilor;

f. facilitarea transparenţei şi uşurinţa accesului la informaţiile publice şi colaborării cu societatea civilă;

g. diseminarea informaţiilor cu privire la evoluţia sistemelor similare din Uniunea Europeană, facilitarea schimburilor şi mobilităţii între state europene;

h. promovarea creativităţii, comunicării şi spiritului critic, a noilor tehnologii educaţionale;

i. acordarea de asistenţă juridică şi de altă natură persoanelor din sistem, aflate în situaţia de a-şi apăra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalităţi comise de autorităţi;

j. alte activităţi de interes pentru profesori.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 19:13
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Depeizarea egoului in romanul superreali…

DEPEIZAREA EGOULUI ÎN ROMANUL SUPERREALIST   de Ştefan Lucian MUREŞANU   Cuvinte cheie: superrealism, romancier, privaţiuni, mafie, drogat, aurolac, egoul, fiind, cerc strâmt, teluric, energii, cosmic, stigmat, real.               Romanul superrealist este creaţia literară...

Read more

Imaginea unei functii

Imaginea  unei  funcȚii   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de...

Read more

Educarea copilului in familie si implica…

EDUCAREA COPILULUI ÎN FAMILIE ŞI IMPLICAŢII LA NIVELUL ŞCOLII Prof. înv. primar Postelnicu Alina Şcoala Gimnazială „Gheorghe Diboş”, Comuna Măneşti Rezumat: Acest articol îşi propune să evidenţieze importanţa...

Read more

Legatura dintre matematica si practica

LEGĂTURA DINTRE MATEMATICĂ ŞI PRACTICĂ Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi     Cei care afirmă că matematica este o abstracţiune fără legătură cu practica sunt în mod cert victimile unei neînţelegeri de termeni...

Read more

Educatia formala

EDUCATIA FORMALA   O definitie a  educatiei formale a fost data de  catre Philip Coombs, conform careia educatia formala este “sistemul educational structurat ierarhic si gradat cronologic, pornind de la scoala primara...

Read more

Noptile lui Alexandru Macedonski in spir…

 NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN SPIRIT EUROPEAN   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă...

Read more

S-a modificat calendarul examenului de b…

S-a modificat calendarul examenului de bacalaureat     Proba D de evaluare a competenţelor digitale va începe pe 10 iunie, cu 3 zile mai devreme decât era planificat. Ministerul Educaţiei a luat această...

Read more

Managementul agresivitatii la varsta sco…

MANAGEMENTUL AGRESIVITĂȚII LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Agresivitatea este o problemă cu care se confruntă părinţii, cadrele didactice şi mai apoi societatea fiind o problemă...

Read more