Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme ale educatiei
Marţi, 28 Iunie 2011 00:00

FORME ALE EDUCATIEI

 

In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:

- educatia formala (oficiala),

- educatia non-formala (extrascolara),

- educatia informala (spontana).

Clasificarea formelor educatiei angajeaza doua categorii de criterii valorice:

a) Criteriul  proiectarii care delimiteaza intre formele educatiei institutionalizate:

- care au in vedere realizarea unor finalitati specifice, intr-un cadru institutionalizat - educatia formala si educatie nonformala,

- forma educatiei neinstitutionalizata (“realizata implicit, fara obiective specifice institutionalizate”) - educatia informala.

b)  Criteriul organizarii conform caruia diferentiem educatia realizata pe baza unor actiuni explicite si influente implicite - educatia formala si educatia nonformala, si  educatia realizata doar pe baza unor influente implicite - educatia informala.

 

In analiza celor trei forme ale educatiei vom folosi opt criterii:

1. etimologia termenului,

2. definirea conceptului,

3. dezideratele urmarite,

4. trasaturile caracteristice,

5. evaluarea,

6. avantajele si importanta,

7. elementele critice,

8. dezvoltarea domeniului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 05 Iulie 2011 09:36
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cunoasterea de sine prin intalnirea cu d…

CUNOAŞTEREA DE SINE PRIN ÎNTÂLNIREA CU DUBLUL ÎN ROMANUL FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU DE SORIN TITEL                                                                                                                                                                                                                                   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău   Articolul de faţă îşi propune să evidenţieze tema...

Read more

Proiect didactic O scrisoare pierduta e …

Proiect didactic O scrisoare pierduta e I L Caragiale

Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie... PROIECT DIDACTIC O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE Profesor Marincaș Marinela Adriana, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” ...

Read more

Pregatire si grafic examene pentru gradu…

Pregătire şi grafic examene pentru gradul didactic II la Universitatea Sibiu   Află informaţii privind perioada şi cursurile de pregătire organizate de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Drept, pentru gradul...

Read more

Cartea prietenul nepretuit

CARTEA - PRIETENUL NEPREȚUIT Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Cine nu ştie citi, nu se poate instrui, nu poate realiza nici un progres care să-l conducă spre autoinstruire şi autoeducaţie....

Read more

Cultural space at L Blaga and E Hall

CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara              The use of space within the context of culture, also reffered...

Read more

Traditii si obiceiuri specifice sarbator…

TRADIŢII ŞI OBICEIURI SPECIFICE SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ COLINDELE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău     “Fără obiceiurile şi tradiţiile noastre, fără portul şi limba noastră, nu am putea să ne numim...

Read more

Impactul migratiei parintilor asupra cop…

 IMPACTUL MIGRAŢIEI PĂRINŢILOR ASUPRA COPIILOR RĂMAŞI SINGURI ACASĂ   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Copii lăsaţi singuri acasă, în grija bunicilor sau a altor rude, dar şi cei...

Read more

Elevi cu tulburari de invatare

ELEVI CU TULBURĂRI DE ÎNVĂŢARE   Învăţător Radu Emilia Rodica Şcoala cu clasele I –VIII Nr. 19 „Avram Iancu” Timişoara              Sintagma „tulburări de învăţare” este cunoscută în literatura de specialitate sub diverse denumiri:...

Read more