Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme ale educatiei
Marţi, 28 Iunie 2011 00:00

FORME ALE EDUCATIEI

 

In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:

- educatia formala (oficiala),

- educatia non-formala (extrascolara),

- educatia informala (spontana).

Clasificarea formelor educatiei angajeaza doua categorii de criterii valorice:

a) Criteriul  proiectarii care delimiteaza intre formele educatiei institutionalizate:

- care au in vedere realizarea unor finalitati specifice, intr-un cadru institutionalizat - educatia formala si educatie nonformala,

- forma educatiei neinstitutionalizata (“realizata implicit, fara obiective specifice institutionalizate”) - educatia informala.

b)  Criteriul organizarii conform caruia diferentiem educatia realizata pe baza unor actiuni explicite si influente implicite - educatia formala si educatia nonformala, si  educatia realizata doar pe baza unor influente implicite - educatia informala.

 

In analiza celor trei forme ale educatiei vom folosi opt criterii:

1. etimologia termenului,

2. definirea conceptului,

3. dezideratele urmarite,

4. trasaturile caracteristice,

5. evaluarea,

6. avantajele si importanta,

7. elementele critice,

8. dezvoltarea domeniului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 05 Iulie 2011 09:36
 

Revista cu ISSN

Combaterea absenteismului scolar

COMBATEREA ABSENTEISMULUI ŞCOLAR   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat Fenomenul de absenteism conduce la insuccesul şcolar şi constituie un pas important spre abandonul şcolar. Pentru a putea...

Read more

Metoda flippe classroom si instrumentele…

Metoda flippe classroom si instrumentele tic

METODA FLIPPED CLASSROOM ŞI INSTRUMENTELE TIC Prof. Cecilia Nicolae, Colegiul Tehnic, Buzău „Flipped Classroom” este o metodă nouă de predare centrată pe elev şi care foloseşte instrumentele TIC. Sistemul actual...

Read more

Corpul national de experti in management…

Corpul national de experti in management educational sesiunea 2014 seria 7   Se organizeaza si cea de-a saptea serie din sesiunea 2014 pentru concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului National de...

Read more

Alexandru Macedonski_promotor al innoiri…

ALEXANDRU MACEDONSKI, PROMOTOR AL ÎNNOIRII POEZIEI ROMÂNEŞTI   Prof. Cojocaru Iuliana Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 9 „Petreche Poenaru”, Craiova       Poet, prozator, dramaturg, publicist, Macedonski a fost un promotor al înnoirii poeziei: o literaturã...

Read more

Raportul dintre evaluare predare si inva…

RAPORTUL DINTRE EVALUARE, PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE Profesor: Vasilache Paraschiva Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci Rezumat: Evalurea școlară reprezintă o componentă foarte importantă a activității didactice. Profesorul, elevul sau...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more

Jocul didactic integrat terapiei educati…

JOCUL DIDACTIC INTEGRAT TERAPIEI EDUCAȚIONALE COMPLEXE ȘI INTEGRATE Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 4-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie   Art. 33. -     In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi...

Read more