|
|
Infiintare Consiliul National pentru Prevenirea si Combaterea Violentei in mediul scolar |
Vineri, 08 Iunie 2012 17:03 |
Înfiinţare Consiliul Naţional pentru
Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul Liviu Marian Pop a emis ordinul de înfiinţare a Consiliului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul interimar al Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Liviu Marian Pop, a decis, prin ordinul de ministru nr. 4390/7.06.2012, înfiinţarea Consiliului Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.
Consiliul funcţionează la nivelul MECTS şi are următoarea componenţă: Liviu Marian Pop - ministru, Stelian Victor Fedorca - secretar de stat pentru învăţământ preuniversitar, Liliana Preoteasa - Director General, Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, Eugen Stoica - inspector, Direcţia Inspecţie Şcolară, Daniela Călugăru - inspector, Direcţia Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi Programe, Monica Vanda Munteanu - consilier pentru afaceri europene, Serviciul Politici Publice, Robert Berezovski, directorul Corpului de Control al ministrului, Mihaela Singer - directorul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Silviu Cristian Mirescu - directorul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi Constantin Şerban Iosifescu, preşedinte al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.
Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar are ca principală atribuţie asumarea rolului unui Observator naţional anti-violenţă care va monitoriza şi evalua modul de aplicare la nivel naţional a strategiei naţionale pentru combaterea violenţei în mediul şcolar. De asemenea, acestui consiliu îi revin şi sarcinile de a elabora şi valida metodologii de colectare a informaţiilor referitoare la violenţa şcolară (indicatori, proceduri de colectare a informaţiei etc.), respectiv de a monitoriza fenomenul violenţei în şcoală prin coordonarea culegerii periodice de informaţii referitoare la problematica violenţei şcolare, de la nivel judeţean şi local. Alte atribuţii ale consiliului recent înfiinţat sunt iniţierea unor acţiuni de consultare cu diferite organizaţii şi instituţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu privire la problema violenţei în cadrul sistemului educativ, propunerea şi iniţierea de forme de cooperare intra şi inter-instituţionale în vederea prevenirii şi combaterii violenţei în mediul şcolar, iniţierea de programe şi campanii naţionale de prevenire şi combatere a violenţei în mediul şcolar, respectiv elaborarea unui raport naţional anual privind fenomenul violenţei în şcoală, pe baza setului de indicatori specifici.
În vederea îndeplinirii obiectivelor fixate prin strategie şi operaţionalizate în planurile de acţiuni, Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar iniţiază şi administrează relaţii de consultanţă sau de cooperare inter-instituţională cu instituţii guvernamentale sau neguvernamentale precum: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Consiliul Naţional al Audiovizualului, Ministerul Culturii şi Cultelor, ONG-uri reprezentative la nivel naţional, cu preocupări în domeniul activităţilor de prevenire şi combatere a fenomenului violenţei etc.
Consiliul Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se va întruni semestrial şi va adopta deciziile care se impun în funcţie de obiectivele propuse.
Sursa:
http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17175
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
A FI SAU A NU FI . . . RECUNOSCUT LIDER
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
Conflictul este un ingredient cotidian al experienţei noastre de viaţă, traducându-se într-o... Read more
PROCESE MORFODINAMICE ŞI RISCURILE GEOMORFOLOGICE IMPUSE DE FACTORII POTENŢIALI AI MEDIULUI GEOGRAFIC
Prof. Vasile-Octavian Cosmescu,
Liceul de Artă “Hariclea Darcleé”, Brăila şi Liceul Tehnologic Însurăţei
Arealul studiat se află în NV judeţului... Read more
DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE CITIT-SCRIS PRIN DISCIPLINELE DE STUDIU DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Competenţe cheie cadrul European
Profesor Rodica Stan
Prezentare generală
Reprezintă prima încercare la nivel european de a oferi o listă completă şi... Read more
GRUPUL PERIOADELOR UNEI FUNCŢII PERIODICE
Prof. Maşala Oana-Maria
Colegiul Naţional „Costache Negri”, Tg. Ocna, Jud. Bacău
Vezi articolul ... Read more
"Educatia este abilitatea de a asculta aproape orice lucru fãrã sã-ti pierzi rãbdarea sau încrederea în tine." - Robert Frost
„Pentru ca educarea copiilor sã fie încununatã de... Read more

PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the... Read more
EVOLUŢIA FAMILIEI ÎN ROMÂNIA
Prof. Neacşu Ionica-Ramona,
Liceul „Nicolae Bălcescu”, Voluntari, jud. Ilfov
Articolul urmărește evoluția instituției familiei, cu precădere după anii 1990. Ca orice instituție a avut și... Read more
IDEEA ROMÂNEASCĂ DE EXISTENŢĂ
Prof. Maghiar Adina
S08 „Arany Janos”, Salonta
Ideea românească despre Dumnezeu transformă o fiinţă abstractă, o putere impersonală, într-o fiinţă reală, particulară, într-un ins. Între creaţie şi întrupare... Read more
Planificare model pentru limba franceza invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… JOCUL DE ROL
Prof. înv. preşcolar Chirilă Andreea
Grădiniţa cu PP nr. 24, Botoşani
Jocul reprezintă un ansamblu de acţiuni şi operaţii care, paralel cu destinderea, buna dispoziţie şi bucuria, urmăreşte obiectivele…
CAPITOLUL IV
Desfasurarea concursului
Art. 18. -
(1) Dupa validarea dosarelor de concurs si afisarea listei candidatilor admisi pentru sustinerea probelor de concurs, comisia de organizare si desfasurare a concursului afiseaza… DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR
Prof. psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara
Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul…
Înscrierea în învăţământul primar 2013
A fost publicat în Monitorul Oficial nr. 162/2013 Ordinul MEN nr. 3434/2013 privind aprobarea calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru…
ANALIZA APEI – MATERIE PRIMĂ PENTRU INDUSTRIA BERII
Prof.ing. Simion Dobrica
Liceul Tehnologic ,,Costin Nenițescu” Buzău
…
CONSIDERAŢII ASUPRA EVOLUŢIEI SCRIS – CITITULUI
Prof. Iulia-Emanuela Pop,
Profesor educator la CSEI Şimleu Silvaniei, structura Speranţa, Zalău
Actul grafic
Scrisul este considerat ca fiind o formă de exprimare a limbajului, ce implică…
CONSILIEREA - ACTIVITATE DE FORMARE A ELEVULUI
Profesor Maxim Elisabeta
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani
Schimbãrile care s-au produs la nivelul societãtii în general au determinat aparitia unor tendinte noi în… PROJET DIDACTIQUE
Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești
Profesor: Patrascu Margareta-Diana
CLASSE: III
OBJET: le français
SUJET DE LA LEÇON: l’article défini;
TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances;
Niveau: A1
Langue: 1
Lieu de travail: la…
|
|