Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768
Banner

Fisa de observare a lectiei model
Sâmbătă, 25 August 2012 00:00

   ANEXA Nr. 5
  la regulament

 

Fisa de observare a lectiei

 

- model -

 

Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................

Data: ..........................

Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................

Specialitatea: ........................................................................................................................................................................

Clasa: ........................................... Numarul de elevi prezenti si numarul de elevi absenti: .................................................

Disciplina/disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta: ..........................................................................................

Unitatea de invatare/unitatile de invatare: ...........................................................................................................................

Tema lectiei/temele lectiilor: .................................................................................................................................................

Tipul lectiei/tipurile lectiilor: ..................................................................................................................................................

Tipul inspectiei: .....................................................................................................................................................................

Numele inspectorului/metodistului: ......................................................................................................................................

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Aspect

Criterii de evaluare

Constatari/Aprecieri

Recomandari

 

1

2

3

4

 

Evaluarea activitatii cadrului didactic

Planificarea si proiectarea activitatii didactice
- Planificarea activitatii didactice
- Proiectarea activitatii didactice
- Corelarea elementelor proiectarii didactice
- Tipul, calitatea si diversitatea strategiilor si metodelor didactice incluse in cadrul proiectarii activitatilor didactice de predare- invatare-evaluare
- Elemente de creativitate in selectarea strategiilor si metodelor didactice
- Elemente de tratare diferentiata a elevilor, incluse in cadrul proiectarii didactice, in special a elementelor care vizeaza elevii cu nevoi speciale
Desfasurarea activitatii didactice
- Concordanta activitatii didactice realizate cu planificarea si proiectarea didactica propusa
- Cunoasterea continuturilor disciplinei
- Corectitudinea stiintifica a continuturilor transmise
- Organizarea informatiilor transmise
- Claritatea explicatiilor
- Strategia didactica realizata:
- metode si procedee utilizate
- activitati de invatare
- forme de organizare a activitatilor elevilor
- mijloace de invatamant
- Respectarea particularitatilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea continuturilor, predarea diferentiata, sarcini suplimentare)
- Integrarea elementelor de evaluare in cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode)
- Conducerea activitatii didactice (stil de conducere, crearea motivatiei necesare, incurajarea elevilor si stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii)
- Tema pentru acasa ( modul de utilizare, volum, individualizare)

 

 

 

Evaluarea activitatii elevilor

Atitudinea fata de invatare
- Atitudinea si responsabilitatea elevilor fata de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasa si a sarcinilor de lucru pentru acasa
- Relatiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta in procesul de invatare
- Relatiile elevilor cu colegii, colaborarea cu acestia in procesul de invatare
Competentele dobandite de elevi
- Competentele si nivelul competentelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunostinte, deprinderi, atitudini)
- Gradul de utilizare a cunostintelor, deprinderilor si atitudinilor in contexte noi de invatare
- Progresul realizat de elevi in timpul lectiei

 

 

 

Alte componente si observatii

Mediul educational
- Locul de desfasurare la unitatea de invatamant a lectiei
- Dispunerea mobilierului in functie de activitate
- Dotarea, resursele materiale si auxiliarele curriculare utilizate in lectie
- Expunerea materialelor/lucrarilor elevilor
- Atmosfera generala in clasa
Alte observatii

 

 

 

   Numele si prenumele persoanei care realizeaza inspectia/asistenta
............................................................................................
Semnatura ................................................................................

 

   NOTA: Fiecare ora de inspectie/asistenta a lectiei se evalueaza acordandu-se in mod corespunzator unul din calificativele: foarte bine (FB); bine (B); acceptabil (A); slab (S). In cazul in care se realizeaza mai mult decat o ora de inspectie/asistenta se vor mentiona, dupa caz, toate disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta, unitatile de invatare, temele lectiilor si tipurile de lectie vizate.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metodologia si criteriile privind acorda…

Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2014   Vezi metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar pentru 2014.

Read more

Amenajarea, dotarea si intretinerea baze…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL VI   AMENAJAREA, DOTAREA ŞI ÎNTREŢINEREA BAZELOR SPORTIVE ŞCOLARE   Art.27. (1)Fiecare unitate de învăţământ, are obligaţia să amenajeze, cu sprijinul organelor...

Read more

Utilizarea calculatorului in cadrul lect…

UTILIZAREA CALCULATORULUI ÎN CADRUL LECŢIILOR DE BIOLOGIE   Prof. Bondei Ionica Liceul Pedagogic ″D. P. Perpessicius″, Brăila     Noile cerinţe ale programei şcolare, dorinţa elevilor, dar şi a profesorilor de a utiliza mijloace moderne în...

Read more

Bacalaureat 2011

Bacalaureat 2011     Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011 Metodologia examenului de bacalaureat 2011 Calendarul examenului de Bacalaureat 2011   ORDIN nr. 4.800/31.08.2010 privind disciplinele şi programele pentru examenul de bacalaureat 2011 Lista disciplinelor la care...

Read more

Regresivitatea termenului literar superr…

REGRESIVITATEA TERMENULUI LITERAR SUPERREALIST   Ştefan Lucian MUREŞANU     Cuvinte cheie: regresivitate, superrealism, incandescent, senzaţii, rostire, lumină, divin, originalitate, urâţeşte.               M-am străduit întotdeauna ca prin cuvântul meu scris să nu lezez existenţa niciunui...

Read more

Asigurarea si managementul calitatii in …

ASIGURAREA ŞI MANAGEMENTUL CALITĂŢII ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL ROMÂNESC   Mihai Ștefania – Monica Școala cu clasele I – VIII Vitănești, Județul Teleorman     Calitatea în educaţie înseamnă asigurarea pentru fiecare educabil a condiţiilor pentru cea...

Read more

Opera literara din perspectiva notiunilo…

OPERA LITERARĂ DIN PERSPECTIVA NOŢIUNILOR „AUTOR”, „NARATOR”, „PERSONAJ”, „EU LIRIC”   Prof. Butuc Oana Ionica Şcoala Gimnazială Cazasu, Brăila   Interpretarea operei artistice în spirit modern, actual, descoperirea semnificaţiilor acesteia la lecţiile de literatură necesită,...

Read more

Bacalaureat 2011 rezultate

Bacalaureat 2011 - Rezultate     Pe masura centralizarii, rezultatele si notele pentru judetele tarii pot fi vazute si pe pagina online edu.ro, site-ul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Rezultatele sunt actualizate periodic,...

Read more