Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei model
Sâmbătă, 25 August 2012 00:00

   ANEXA Nr. 5
  la regulament

 

Fisa de observare a lectiei

 

- model -

 

Unitatea de invatamant: .......................................................................................................................................................

Data: ..........................

Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ...........................................................................................................

Specialitatea: ........................................................................................................................................................................

Clasa: ........................................... Numarul de elevi prezenti si numarul de elevi absenti: .................................................

Disciplina/disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta: ..........................................................................................

Unitatea de invatare/unitatile de invatare: ...........................................................................................................................

Tema lectiei/temele lectiilor: .................................................................................................................................................

Tipul lectiei/tipurile lectiilor: ..................................................................................................................................................

Tipul inspectiei: .....................................................................................................................................................................

Numele inspectorului/metodistului: ......................................................................................................................................

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Aspect

Criterii de evaluare

Constatari/Aprecieri

Recomandari

 

1

2

3

4

 

Evaluarea activitatii cadrului didactic

Planificarea si proiectarea activitatii didactice
- Planificarea activitatii didactice
- Proiectarea activitatii didactice
- Corelarea elementelor proiectarii didactice
- Tipul, calitatea si diversitatea strategiilor si metodelor didactice incluse in cadrul proiectarii activitatilor didactice de predare- invatare-evaluare
- Elemente de creativitate in selectarea strategiilor si metodelor didactice
- Elemente de tratare diferentiata a elevilor, incluse in cadrul proiectarii didactice, in special a elementelor care vizeaza elevii cu nevoi speciale
Desfasurarea activitatii didactice
- Concordanta activitatii didactice realizate cu planificarea si proiectarea didactica propusa
- Cunoasterea continuturilor disciplinei
- Corectitudinea stiintifica a continuturilor transmise
- Organizarea informatiilor transmise
- Claritatea explicatiilor
- Strategia didactica realizata:
- metode si procedee utilizate
- activitati de invatare
- forme de organizare a activitatilor elevilor
- mijloace de invatamant
- Respectarea particularitatilor clasei de elevi (ritm de lucru, accesibilizarea continuturilor, predarea diferentiata, sarcini suplimentare)
- Integrarea elementelor de evaluare in cadrul strategiei didactice (tipuri de evaluare, metode)
- Conducerea activitatii didactice (stil de conducere, crearea motivatiei necesare, incurajarea elevilor si stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea cu elevii)
- Tema pentru acasa ( modul de utilizare, volum, individualizare)

 

 

 

Evaluarea activitatii elevilor

Atitudinea fata de invatare
- Atitudinea si responsabilitatea elevilor fata de rezolvarea sarcinilor de lucru din clasa si a sarcinilor de lucru pentru acasa
- Relatiile elevilor cu profesorul, colaborarea cu acesta in procesul de invatare
- Relatiile elevilor cu colegii, colaborarea cu acestia in procesul de invatare
Competentele dobandite de elevi
- Competentele si nivelul competentelor specifice disciplinei demonstrate de elevi (cunostinte, deprinderi, atitudini)
- Gradul de utilizare a cunostintelor, deprinderilor si atitudinilor in contexte noi de invatare
- Progresul realizat de elevi in timpul lectiei

 

 

 

Alte componente si observatii

Mediul educational
- Locul de desfasurare la unitatea de invatamant a lectiei
- Dispunerea mobilierului in functie de activitate
- Dotarea, resursele materiale si auxiliarele curriculare utilizate in lectie
- Expunerea materialelor/lucrarilor elevilor
- Atmosfera generala in clasa
Alte observatii

 

 

 

   Numele si prenumele persoanei care realizeaza inspectia/asistenta
............................................................................................
Semnatura ................................................................................

 

   NOTA: Fiecare ora de inspectie/asistenta a lectiei se evalueaza acordandu-se in mod corespunzator unul din calificativele: foarte bine (FB); bine (B); acceptabil (A); slab (S). In cazul in care se realizeaza mai mult decat o ora de inspectie/asistenta se vor mentiona, dupa caz, toate disciplinele la care se realizeaza inspectia/asistenta, unitatile de invatare, temele lectiilor si tipurile de lectie vizate.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu asupra problemei libertatii la Do…

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Profesor Andone Crenguța Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more

Planificare model pentru matematica inva…

Planificare model pentru matematica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Interventii creative

INTERVENŢII CREATIVE   Cauacean Rosi Cristiana - Profesor educator,  Școala Specială Beclean   Abstract                      Muzica a avut întotdeauna capacitatea de a ne atinge sentimentele într-un mod unic. Terapia prin muzică este bazată pe înțelegerea...

Read more

Recuperarea ramanerii in urma la matemat…

RECUPERAREA  RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov                   Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au...

Read more

Paleta meseriilor proiect educational

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL   Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești   Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în...

Read more

Relatia profesor elev

RELAȚIA PROFESOR-ELEV   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am...

Read more

Formarea comportamentului ecologic

FORMAREA COMPORTAMENTULUI ECOLOGIC AL MICILOR ŞCOLARI Inst. Oprea Gianina Livia Şcoala Generală ,,Mircea Sântimbreanu”, Brad, jud. Hunedoara     ,,Totul a iesit bun din mâinile naturii, pentru a degenera în mâinile omului” scria J.J....

Read more