Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala Altfel activitati pentru clasele primare
Joi, 09 Februarie 2012 00:00

ACTIVITATEA NR. 1

CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!

 

Program Şcoala Altfel -  Activităţi

 

1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele primare

2.     Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi a caracterului

3.     Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!

4.     Loc de desfăşurare: natură, aer liber

5.     Perioada: o zi din perioada 2-6 aprilie 2012

6.     Durata: 4 ore

7.     Nr. participanţi: o clasă de elevi

8.     Obiectivele activităţii:

 

 

 

Activitățile propuse contribuie la dezvoltarea personală a participanţilor în vederea îmbunătățirii atingerea următoarelor obiective:

Ø       Copilul îşi dezvoltă abilităţile de comunicare şi reuşeşte să se facă înţeles.

Ø       Copilul îşi dezvoltă abilităţile de interacţiune socială şi adoptă o atitudine pozitivă în dezvoltarea relaţiilor cu cei din jur.

Ø       Copilul adoptă o atitudine pozitivă în ceea ce priveşte viaţa şi oamenii.

Ø       Copilul îşi dezvoltă capacitatea de a se exprima prin diferite forme de comunicare. 

Ø       Copilul relaţionează cu cei din jur în mod nediscriminatoriu, fără a fi influenţat de stereotipuri sau prejudecăţi de ordin social,  religios, etnic sau sexual şi  urmăreşte înlăturarea lor şi a efectelor acestora.

Ø       Copilul îşi conştientizează şi acceptă propriile trăiri şi sentimente, înţelege cauzele şi efectele pe care acestea le pot avea asupra sa şi a celorlalţi.

Ø       Copilul caută să atingă şi să-şi menţină echilibrul interior, să se dezvolte pentru a deveni matur din punct de vedere emoţional.

Ø       Copilul îşi consolidează încrederea în sine, fiind conştient de capacităţile personale şi de potenţialul de care dispune, pentru a-şi găsi propriul rol.

Ø       Copilul este capabil să-şi exprime propriile trăiri şi sentimente într-un mod autentic.

Ø       Copilul este capabil să-şi identifice şi să-şi controleze propriile reacţii în diferite circumstanţe şi în relaţiile cu persoanele din jur.

Ø       Copilul acţionează în mod responsabil pentru dezvoltarea grupului promovând şi facilitând un climat de colaborare în interiorul acestuia.

Ø       În interiorul grupului din care face parte, copilul participă la definirea, respectarea şi evaluarea unor reguli unanim acceptate.

Ø       Copilul este conştient de rolul şi importanţa relaţiilor de interdependenţă dintre membrii unui grup şi caută să descopere şi să pună în valoare potenţialul fiecăruia.

Ø       Copilul este adeptul adevărului, al corectitudinii, al integrităţii, al modestiei şi acţionează cu demnitate.

Ø       Copilul abordează viaţa într-o manieră optimistă şi cu simţul umorului.

Ø       Copilul urmăreşte să optimizeze în mod creativ activităţile pe care le întreprinde. 

 

9.     Descrierea activităţii:

Pentru această zi ne-am gândit să ieşim în natură, fie mergem în parc fie într-un alt loc, unde ne putem desfăşura activitatea. Astfel, vă recomandăm să îi anunţaţi să aibă pacheţel cu ei pentru masa de prânz plus apă de băut şi să fie îmbrăcaţi ca atunci când ar face activităţi în natură (haine sport, haine lejere). O ocazie bună este chiar să îi chemaţi şi pe părinţii copiilor şi să vă ajute în derularea activităţii.

 

Imediat ce am ajuns la locul unde ne vom desfăşura activitatea, vom introduce activitatea prin a le povesti copiilor ce înseamnă cercetăşia pentru grupa aceasta de vârstă. (Pentru aceasta cadrele didactice vor primi  în perioada imediat următoare o prezentare cu ce înseamnă programul educativ pentru copiii din clasele I-IV şi chiar vor avea şi câteva imagini sugestive bine venite în povestire) 

Programul pentru această întâlnire va fi:

Ajunşi la locul unde ne vom desfăşura programul vom începe prin a îi provoca pe copii să fie activi, să reacţioneze rapid şi chiar prin a se cunoaşte mai bine. Asftel, am propus 2 jocuri de start:

- un joc de nume ”Cine sunt vecinii tăi?” (joc de 10 minute): Se face un cerc, apoi se prezintă fiecare personă în parte (numele). O persoană intră în cerc şi se va intreba pe sărite câte o persoană: “Cine sunt vecinii tăi?”, iar persoana intrebată va răspunde: “Vecinii mei sunt….. (şi le va spune numele)”. După ce răspunde, cel din cerc va întreba: “Şi cine ai vrea să fie vecinii tăi?”, iar cel intrebat va spune două nume (altele decât a celor care îi sunt deja vecini). Cei patru ale căror nume au fost pronunţate trebuie să îşi găsească un loc în partea opusă. Precum şi cel din cerc trebuie să ocupe locul unuia dintre vecinii celui întrebat.

Dintre aceştia unul va rămâne fără loc – urmând să fie cel care va sta în cerc.

Jocul se termină după ce toţi participanţii au fost fie vecini, fie în cerc ori cei care au fost întrebaţi.

 

- un joc energizant: MUSCA (joc de 10 minute): Se face un cerc, iar un copil va merge în mijlocul cercului. Odată aşezaţi, copiii vor trebui să fie atenţi permanent la persoana din stânga lor pentru că vor purta, pe parcursul jocului, numele acesteia. Adultul începe jocul spunând că în zonă zboară o muscă şi că aceasta s-a aşezat pe capul lui ... (şi va spune numele unei persoane din cerc) Persoana care s-a auzit strigată va trebui să spună că musca a zburat pe capul lui ... (o altă persoană din cerc) înainte ca cel care se află în mijloc să ajungă la ea şi să o atingă. Dacă a fost atinsă, va face schimb de locuri cu cel din mijloc. Atenţie însă la faptul că numele pe care le au cei din cerc nu sunt numele lor, ci cele ale vecinilor din stânga. Jocul se poate termina oricând, în funcţie de cât de implicaţi sunt şi cât de bine îşi cunosc numele unii altora. Este recomandat ca la început să se facă câteva ture de probă pentru a fi siguri ca jocul a fost înţeles.

 

Deja copiii au zâmbetul pe buze, şi-au mai consumat din energie alergând puţin şi atunci venim cu propunerea să facem ceva care să îi încurajeze în a avea încredere în ei, în a se cunoaşte mai bine, îi a ne povesti din felul lor de a fi.

Aşa că venim cu un joc care durează cam 20 minute, prin care ei îşi pot descrie emoţiile şi senimentele: RECUNOAŞTEREA COPACULUI (vom avea nevoie de câte o eşarfă pentru fiecare copil)

Descriere: Fiecare copil este legat la ochi şi dus în preajma unui copac. Acestuia i se va spune că pomul este noul său prieten şi că trebuie să îl cunoască cât mai bine, aşa că trebuie să răspundă la cerinţe precum:

·         Fă cunoştiinţă cu el

·         Îmbrăţişează-ţi noul prieten!

·         Bate palma cu el!

·         Mângâie-l !

·         etc

După 3-5 minute copii sunt adunaţi într-un grup şi dezlegaţi la ochi. Provocarea pentru ei va fi să îşi regăsescă prietenul.

Este important să existe observatori care să reţină  în dreptul cărui copac a fost aşezat fiecare copil pentru a  vedea dacă aceştia au reuşit să îi identifice la sfârşitul jocului.

 

După finalizarea acestei activităţi, fiind una care i-a solicitat psihic în a se descoperi, ne uităm la ceas şi realizăm că e nevoie de o pauză în care să-şi mănânce prânzul. Le vom da 20 de minute pentru aceasta.

 

Şi după această lungă pauză (la care vă recomandă, dacă vedeţi că au terminat mai repede şi vor să reînceapă activitatea, atunci să vă pliaţi pe această nevoie şi să începeţi mai repede), ne-am gândit să le facem un joc mai complex, care să le pună mintea la contribuţie în a lucra în echipe mici şi în a descoperi strategii pentru CAPTURAREA STEAGULUI (un joc care poate ţine până la 1 oră) (vom avea nevoie de bandă de împrejmuire a terenului, 2 steaguri, banderole de 2 culori diferite pentru diferenţierea echipelor): vă trimitem un link unde găsiţi realizarea jocului (în perioada imediat următoare vă vom trimite un link unde veţi găsi traducerea acestui joc plus imagini de cum realizăm activitatea să iasă cât mai bine)

http://www.youtube.com/watch?v=Ll0lAy9YX8g 

 

Jocul se finalizează atunci când una din echipe a reuşit să captureze streagului echipei adverse.

La final, vă recomandăm să le acordaţi o pauză de 10 minute şi să aveţi un moment în care să îi felicitaţi pe toţi pentru efortul depus, pentru strategiile descoperite, pentru munca în echipă şi indiferent dacă au câştigat jocul sau nu, pe data viitoare sunt şi mai pregătiţi în a găsi alte metode pentru a captura steagul.

 

Nu înainte de a termina activitatea pentru ziua aceasta, haideţi să le propunem un joc în care vom realiza un OM GIGANT chiar din corpurilor lor cât să conştietizeze nevoia şi utilitatea fiecărei componente a corpului uman. Jocul durează cam 20 de minute (vom avea nevoie de diverse: o minge de fotbal, o batistă, un material care să ţină loc de pantaloni/ de cămaşă, etc).

Descriere: Participanţii trebuie să formeze din corpurile lor un om gigant. Acest om are o serie de probleme pe care trebuie să le rezolve.

·         iţi curge nasul – suflă-l!

·         ţi-au căzut pantalonii – apleacă-te şi  ridică-i!

·         o minge de fotbal se află la picioarele tale – loveşte-o!

·         şiretul îţi este dezlegat – leagă-l!

·         îţi este sete – bea apă!

Participanţii trebuie să acţioneze în funcţie de ce anume face o anumită “parte” a corpului.

Menţiuni: Poziţia participanţilor în timpul jocului poate fi diferită: întinşi pe spate, în picioare, ghemuit etc.

 

Suntem la sfârşitul activităţii. Vă propunem să faceţi o mică evaluare (fie că e discuţie liberă de cum s-au simţit, fie că vor completa un desen cu diferite culori în funcţie de ce au învăţat sau cum s-au simţit) (diferite metode de evaluare vă vom pregăti şi noi cât, dacă le găsiţi potrivite, să le folosiţi) care să dureze mai mult de 10-15 minute.

După evaluare, copiii pot primi diplome sau diferitele surse de felicitare a acestora pentru implicarea activă în această zi cercetăşească altfel.

 

Sursa: Organizaţia Naţională, Cercetaşii României, fondată 1913, Membră Fondatoare a Organizaţiei Mondiale a Mişcării Scout

Ultima actualizare în Duminică, 12 Februarie 2012 11:53
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Competentele expresie a rezultatelor sco…

COMPETENȚELE – EXPRESIE A REZULTATELOR ȘCOLARE   Vultur Daniela Maria, profesor  învățământ primar Școala cu clasele I-VIII, Dudeștii Noi, Timiș                 În sistemul românesc de învățământ, conceptul de competență este relativ nou, preluarea și...

Read more

Obiectivele educationale ale familiei

OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE ALE FAMILIEI   Prof. înv. primar, Rãu Monica Crina Şcoala Generalã Tîrnova, judetul Arad   Pãrintii care au acceptat, în cunostintã de cauzã, sã lase urmasi, implicit, si-au asumat rãspunderea educãrii lor în...

Read more

Trecere in revista a textelor semnificat…

PARTEA III Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi   Introducere Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au...

Read more

Particularitatile limbajului la scolarul…

PARTICULARITĂŢILE LIMBAJULUI LA ŞCOLARUL MIC                                                                Mitroi Ramona Delia                                                    Liceul Teoretic Recaş, Timiş   Limbajul este activitatea individuală de comunicare prin intermediul limbii, ori comunicarea presupune vehicularea unor semnificaţii între emiţător şi un...

Read more

Scoala din Sanandrei partenera de proiec…

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS      O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de...

Read more

Comunicarea in organizatia scolara si su…

COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ. SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat      În cele ce urmează, voi încerca...

Read more

Raport incheiat in urma inspectiei temat…

ANEXA Nr. 6   la regulament   INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI Nr. de inregistrare: ............................................   RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE   - model -   Unitatea de invatamant/institutia...

Read more

Reprezentarea Romaniei in cadrul proiect…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI ·        2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa; ·        2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă...

Read more