Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Unitatea școlară în care funcționați derulează un nou proiect intitulat Education Technology for World Class Learning, care   pune la dispoziția fiecărui elev din școala primară și a fiecărui profesor  câte un calculator care să fie utilizat atât în activitățile didactice, cât și acasă, ca un instrument permanent de lucru.

Pentru a obține informații despre desfășurarea în școală a acestui program, vă rugăm să răspundeți cu sinceritate la următoarele întrebări.

 

1.                  În ce scop utilizați calcultorul în timpul programului școlar? Vă rugăm să bifați varianta care vi se potrivește.

-                     editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice;

-                     realizarea unor activități didactice;

-                     realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii;

-                     documentarea pentru realizarea lecțiilor;

-                     realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii;

-                     realizarea unor jocuri didactice;

-                     vizionarea unor filme cu caracter didactic;

-                     evaluarea elevilor;

 

-                     realizarea altor sarcini incluse în fișa postului (completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.);

-                     pentru dezvoltarea profesională personală;

-                     pentru dezvoltarea de proiecte educaționale cu alte școli;

 

-                     pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi.

 

 

2.                  Cât de des utilizați calculatorul în timpul activităților cu copiii?

- zilnic;

- de 2- 3 ori pe săptămână;

- o dată pe săptămână;

- la 2 săptămâni;

- o dată pe lună;

- foarte rar.

 

 

3.                  Care sunt dificultățile pe care le întâmpinați în utilizarea calculatoarelor din școală?

-                     probleme tehnice în timpul desfășurării orelor;

 

-                     software educațional insuficient pentru materia pe care o predați;

-                     timp insuficient pentru pregătirea orelor;

-                     formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație.

 

 

4.                  Cine se ocupă de administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar?

-                     dumneavoastră;

-                     un administrator de sistem angajat de școală;

-                     elevii;

-                     o firmă specializată, prin contract.

 

 

5.                  Considerați că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

-                     ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare);

 

-                     crește randamentul profesorului;

-                     încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic;

-                     atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu;

-                     dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul;

-                     facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi;

-                     promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă;

-                     permite o învățare individualizată, personalizată;

-                     favorizează învățarea activă, interactivă, participativă;

-                     îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ.

 

 

6.                  Cât de des utilizați TIC pentru următoarele tipuri de activități? Încercuiți varianta care vi se potrivește.

-                      elevii învață să utilizeze diferite programe pe calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe Internet, de comunicare);

-                     elevii caută informații pe Internet;

-                     predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice;

-                     elevii lucrează individual, utilizând TIC;

-                     elevii lucrează în grup, utilizând TIC;

-                     activități al căror produs îl consituie un produs multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe calculator);

-                     activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse TIC și/ sau Internetul.

Variante de raspuns: DESEORI, RAREORI, NICIODATA.

 

 

7.                  În ce măsură predarea și învățarea cu ajutorul TIC influențează performanța elevilor?

 

-                     utilizarea TIC are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor;

-                     TIC nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor la disciplina mea;

 

-                     TIC influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor.

 

 

8.                  În ce măsură considerați că TIC vă este de ajutor pentru a face tratare diferențiată?

 

-                     elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională;

 

-                     realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC.

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Influenta antropica asupra faunei cinege…

Influenta antropica asupra faunei cinegetice din aria protejata Magura Odobesti

INFLUENȚA ANTROPICĂ ASUPRA FAUNEI CINEGETICE DIN ARIA PROTEJATĂ MĂGURA ODOBEȘTI BORDEA Gina, profesor biologie BORDEA Emilian, profesor istorie Liceul ”Simion Mehedinți” Vidra, județul Vrancea ...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a   Literatura română *** Toma Alimos *** Novac si corbul Octavian Goga Poezii( selectiv) Grigore Alexandrescu Fabule( selectiv) George Cosbuc Poezii( selectiv) V. Alecsandri Pasteluri Mihai Eminescu Poezii Tudor Arghezi Cărticică de seară, Ce-ai cu mine, vântule? I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creanga Prostia...

Read more

Educatie ecologica si de protectie a med…

Educatie ecologica si de protectie a mediului Caietul elevului Clasele I-IV     - un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007   Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - plante etnobotanice

13. Plantele etnobotanice     Plantele psihogene sau plantele psihotrope sunt acele plante care produc schimbări în ceea ce priveşte modul de gândire, de a percepe lucrurile din jur sau dispoziţia persoanelor care...

Read more

Approaches to teaching grammar

APPROACHES TO TEACHING GRAMMAR Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu The present paper offers a few perspectives on the methods we use in order to...

Read more

Metodologie examenul de definitivare in …

Metodologie examenul de definitivare in invatamant 2014   Vezi Ordinul nr. 5294/16.10.2013 si anexa privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant in anul scolar 2013-2014....

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII 2.     Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.     Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE...

Read more

Conventia drepturilor copilului explicat…

CONVENŢIA DREPTURILOR COPILULUI - EXPLICATĂ PENTRU COPII -   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Pe cine vizează această Convenţie (art. 1, 2): Prezenta Convenţie este prevăzută pentru toţi cei care au...

Read more