Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Unitatea școlară în care funcționați derulează un nou proiect intitulat Education Technology for World Class Learning, care   pune la dispoziția fiecărui elev din școala primară și a fiecărui profesor  câte un calculator care să fie utilizat atât în activitățile didactice, cât și acasă, ca un instrument permanent de lucru.

Pentru a obține informații despre desfășurarea în școală a acestui program, vă rugăm să răspundeți cu sinceritate la următoarele întrebări.

 

1.                  În ce scop utilizați calcultorul în timpul programului școlar? Vă rugăm să bifați varianta care vi se potrivește.

-                     editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice;

-                     realizarea unor activități didactice;

-                     realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii;

-                     documentarea pentru realizarea lecțiilor;

-                     realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii;

-                     realizarea unor jocuri didactice;

-                     vizionarea unor filme cu caracter didactic;

-                     evaluarea elevilor;

 

-                     realizarea altor sarcini incluse în fișa postului (completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.);

-                     pentru dezvoltarea profesională personală;

-                     pentru dezvoltarea de proiecte educaționale cu alte școli;

 

-                     pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi.

 

 

2.                  Cât de des utilizați calculatorul în timpul activităților cu copiii?

- zilnic;

- de 2- 3 ori pe săptămână;

- o dată pe săptămână;

- la 2 săptămâni;

- o dată pe lună;

- foarte rar.

 

 

3.                  Care sunt dificultățile pe care le întâmpinați în utilizarea calculatoarelor din școală?

-                     probleme tehnice în timpul desfășurării orelor;

 

-                     software educațional insuficient pentru materia pe care o predați;

-                     timp insuficient pentru pregătirea orelor;

-                     formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație.

 

 

4.                  Cine se ocupă de administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar?

-                     dumneavoastră;

-                     un administrator de sistem angajat de școală;

-                     elevii;

-                     o firmă specializată, prin contract.

 

 

5.                  Considerați că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

-                     ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare);

 

-                     crește randamentul profesorului;

-                     încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic;

-                     atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu;

-                     dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul;

-                     facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi;

-                     promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă;

-                     permite o învățare individualizată, personalizată;

-                     favorizează învățarea activă, interactivă, participativă;

-                     îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ.

 

 

6.                  Cât de des utilizați TIC pentru următoarele tipuri de activități? Încercuiți varianta care vi se potrivește.

-                      elevii învață să utilizeze diferite programe pe calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe Internet, de comunicare);

-                     elevii caută informații pe Internet;

-                     predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice;

-                     elevii lucrează individual, utilizând TIC;

-                     elevii lucrează în grup, utilizând TIC;

-                     activități al căror produs îl consituie un produs multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe calculator);

-                     activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse TIC și/ sau Internetul.

Variante de raspuns: DESEORI, RAREORI, NICIODATA.

 

 

7.                  În ce măsură predarea și învățarea cu ajutorul TIC influențează performanța elevilor?

 

-                     utilizarea TIC are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor;

-                     TIC nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor la disciplina mea;

 

-                     TIC influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor.

 

 

8.                  În ce măsură considerați că TIC vă este de ajutor pentru a face tratare diferențiată?

 

-                     elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională;

 

-                     realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC.

 

 

Revista cu ISSN

Metode de predare activ participative Me…

Metode de predare activ participative Metoda proiectului Site-uri wiki

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI   Leonte Anca Colegiul Tehnic Buzău     Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii...

Read more

Pedagogie si psihologie

 Materiale si resurse - Pedagogie si psihologie          Didactica psihologiei - Dorina Salavastru    Psihologie sociala - Adrian Neculau    Regulile metodei sociologice - Emile Durkheim    Sociologie generala - Petre Andrei      Stim sa ne crestem copiii?    Psihologia copilului            Cum...

Read more

Dezvoltare personala proiect de dezvolta…

DEZVOLTARE PERSONALĂ – PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ Prof. înv. primar Lupşac Mariana Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu   DATA: UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu CLASA: I B PROFESOR ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: Lupşac Mariana ARIA CURRICULARĂ:...

Read more

Masuri pentru revenirea si evitarea acci…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL V   MĂSURI PENTRU PREVENIREA ŞI EVITAREA ACCIDENTELOR ÎN TIMPUL ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT   Art.21. Prevenirea şi evitarea accidentelor...

Read more

Evaluarea Nationala 2013 Matematica subi…

Evaluarea Nationala 2013 Matematica subiect si barem   Vezi subiectul si baremul de corectare de la a doua proba de Evaluare Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013, respectiv Matematica....

Read more

Formular CAER 2016

Formular CAER 2016 Vezi formularul de aplicatie si fisa de evaluare pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Activitatilor Educative 2016.

Read more

Le discours rapporte un usage moderne

LE « DISCOURS RAPPORTE » (DR) – UN USAGE MODERNE   Lector ILIE MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA                 Parler de discours rapporté, de discours direct et indirect est un usage moderne pour désigner des faits grammaticaux...

Read more

stiluri de invatare_inteligente multiple…

STILURI DE INVÃŢARE ŞI INTELIGENŢE MULTIPLE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE   Prof. Simona Pisoi Colegiul National Carol I, Craiova     Reforma învãtãmântului românesc se realizeazã sub semnul unei noi conceptii cu privire la pregãtirea elevilor, impusã...

Read more