Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Unitatea școlară în care funcționați derulează un nou proiect intitulat Education Technology for World Class Learning, care   pune la dispoziția fiecărui elev din școala primară și a fiecărui profesor  câte un calculator care să fie utilizat atât în activitățile didactice, cât și acasă, ca un instrument permanent de lucru.

Pentru a obține informații despre desfășurarea în școală a acestui program, vă rugăm să răspundeți cu sinceritate la următoarele întrebări.

 

1.                  În ce scop utilizați calcultorul în timpul programului școlar? Vă rugăm să bifați varianta care vi se potrivește.

-                     editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice;

-                     realizarea unor activități didactice;

-                     realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii;

-                     documentarea pentru realizarea lecțiilor;

-                     realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii;

-                     realizarea unor jocuri didactice;

-                     vizionarea unor filme cu caracter didactic;

-                     evaluarea elevilor;

 

-                     realizarea altor sarcini incluse în fișa postului (completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.);

-                     pentru dezvoltarea profesională personală;

-                     pentru dezvoltarea de proiecte educaționale cu alte școli;

 

-                     pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi.

 

 

2.                  Cât de des utilizați calculatorul în timpul activităților cu copiii?

- zilnic;

- de 2- 3 ori pe săptămână;

- o dată pe săptămână;

- la 2 săptămâni;

- o dată pe lună;

- foarte rar.

 

 

3.                  Care sunt dificultățile pe care le întâmpinați în utilizarea calculatoarelor din școală?

-                     probleme tehnice în timpul desfășurării orelor;

 

-                     software educațional insuficient pentru materia pe care o predați;

-                     timp insuficient pentru pregătirea orelor;

-                     formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație.

 

 

4.                  Cine se ocupă de administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar?

-                     dumneavoastră;

-                     un administrator de sistem angajat de școală;

-                     elevii;

-                     o firmă specializată, prin contract.

 

 

5.                  Considerați că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

-                     ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare);

 

-                     crește randamentul profesorului;

-                     încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic;

-                     atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu;

-                     dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul;

-                     facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi;

-                     promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă;

-                     permite o învățare individualizată, personalizată;

-                     favorizează învățarea activă, interactivă, participativă;

-                     îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ.

 

 

6.                  Cât de des utilizați TIC pentru următoarele tipuri de activități? Încercuiți varianta care vi se potrivește.

-                      elevii învață să utilizeze diferite programe pe calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe Internet, de comunicare);

-                     elevii caută informații pe Internet;

-                     predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice;

-                     elevii lucrează individual, utilizând TIC;

-                     elevii lucrează în grup, utilizând TIC;

-                     activități al căror produs îl consituie un produs multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe calculator);

-                     activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse TIC și/ sau Internetul.

Variante de raspuns: DESEORI, RAREORI, NICIODATA.

 

 

7.                  În ce măsură predarea și învățarea cu ajutorul TIC influențează performanța elevilor?

 

-                     utilizarea TIC are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor;

-                     TIC nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor la disciplina mea;

 

-                     TIC influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor.

 

 

8.                  În ce măsură considerați că TIC vă este de ajutor pentru a face tratare diferențiată?

 

-                     elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională;

 

-                     realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC.

 

 

Revista cu ISSN

Calendar examenul de bacalaureat 2017

Calendar examenul de bacalaureat 2017 Calendarul examenului de bacalaureat din 2017, pentru absolventii clasei a XII-a si a XIII-a, a fost publicat recent in Monitorul Oficial, intr-un ordin al ministrului...

Read more

Lucrarea practica la educatie tehnologic…

LUCRAREA PRACTICĂ LA EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, ÎNTRE CLASIC ȘI MODERN Profesor Ioana – Camelia Suciu Școala Gimnazială “Octavian Goga” Cluj–Napoca Lucrarea se dorește a fi o pledoarie pentru utilizarea lucrărilor practice...

Read more

DESPRE SARBATOAREA MUZICII

DESPRE SÃRBÃTOAREA MUZICII   Profesor Maria Dinu C.N.E. “Gh.Chitu”, Craiova     Începând din anul 1982, în Franta, a fost organizatã, în prima zi a verii, 21 iunie, Sãrbãtoarea Muzicii. Astãzi, Sãrbãtoarea Muzicii este prezentã...

Read more

Metodologie privind recunoasterea si ech…

Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,...

Read more

A study in expressing feelings in poetry

A STUDY IN EXPRESSING FEELINGS IN POETRY   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara     In expressing feelings, some of the pupils have to fight the tendency of becoming too explicit and...

Read more

Rolul autocunoasterii in dezvoltarea per…

ROLUL AUTOCUNOAŞTERII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALĂ ŞI PROFESIONALĂ   Profesor Jianu Camelia Colegiul tehnic Reşiţa, Caraş-Severin               Autocunoaşterea te ajută să îţi dezvolţi propriul potenţial, să identifici piedicile, dar şi resursele şi posibilităţile de realizare;...

Read more

Stresul si strategii de rezolvare a conf…

STRESUL ŞI STRATEGII DE REZOLVARE A CONFLICTELOR LA ADOLESCENŢI -studiu de specialitate- prof. psih. Nițu Elena Monica Colegiul Național ”Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel Rezumat: Studiul realizat de către noi are şi menirea...

Read more

Organizarea si desfasurarea admiterii in…

ORDIN privind organizarea si desfasurarea admiterii în învatamantul liceal de stat, pentru anul scolar 2011-2012     În baza prevederilor Legii învatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, În temeiul Hotararii Guvernului nr....

Read more