Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


chestionarul un instrument de relevanta a necesitatii implementarii unui proiect educational
Luni, 08 Octombrie 2012 14:12

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL

 

 

Prof. înv. primar Magdalena Moromete

Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti

 

 

Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,  ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului ţintă prevăzut.

 

 

        Pentru a demara proiectul  educaţional „FII PENTRU VIITOR !” în anul şcolar 2012-2013, a  fost necesar să realizez o diagnoză relevantă pentru obiectivele proiectului, la momentul conceperii lui. Analiza SWOT mă ajută sa anticipez dacă acest proiect educativ va reuşi să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

        Unul dintre instrumentele pe baza căruia am construit această diagnoză, instrumente care mi-au evidenţiat relevanţa proiectului  în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect, este chestionarul aplicat elevilor din grupul - ţintă. Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării proiectului, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului-ţintă prevăzut.

        Chestionarul a fost aplicat în data de 20.09.2012,  pe un grup de 27 elevi ai clasei a III-a C, de la Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti, jud. Argeş. Grupul este format din 16 băieţi şi 11 fete, cu vârste de 9-10 ani. Toţi elevii provin din familii normale - crescuţi de ambii părinţi, fără a fi integraţi în structuri de sprijin, fără a avea dificultăţi de învăţare majore. Este o clasă omogenă, fără abateri disciplinare, fără devianţă şcolară, fără absenteism sau abandon şcolar.

 

CHESTIONAR  PENTRU ELEVI

SCOP : evidenţierea relevanţei pe care o are iniţierea proiectului „FII PENTRU VIITOR”, dacă acesta este în acord cu nevoile colectivului de elevi/grupul ţintă din proiect.

 

1.      Îmi place­ să particip activ la predarea – învăţarea unei lecţii noi?

a.       DA…………………20 elevi = 74,07 %

b.      NU…………………...6 elevi = 25,93 %

 

2.      Folosesc diverse surse de informare pentru orele de limba romana, stiinte, educatie civică, cum ar fi: enciclopedii, atlase, cărţi, emisiuni radio TV, internet, reviste de specialitate, etc.

a.       DA ……………………18 elevi = 66,66 %.

b.      NU …………………….. 9 elevi = 33,33 %

 

3.      Îmi place să lucrez în echipă?

         a.       DA……………………..22 elevi = 81,48 %

b.      NU………………………5 elevi = 18,52 %

 

4.      Îmi plac activităţile cu caracter aplicativ?

a.       DA……………………24 elevi = 88,88 %

b.      NU…………………….. 3 elevi = 11,11 %

 

5.      Îmi plac metodele moderne de evaluare cum ar fi: realizarea de portofolii, interogarea reciprocă, realizarea de proiecte, autoevaluarea, evaluarea asistată pe calculator?

a.       DA………………….26 elevi =  96, 29 %,  

         b.       NU…………………..  1 elev =     3, 71%

 

CONCLUZII:

         Din analiza răspunsurilor acestui chestionar aplicat elevilor, anterior demarării proiectului, rezultă că proiectul  „FII PENTRU VIITOR!” corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului - ţintă actual (media 81, 47%).

 

 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more

Idiomatic Expressions

  IDIOMATIC EXPRESSIONS Prof. Burghiu Iuliana-Florina Şcoala Nr. 3 Iveşti, Galaţi This article is a short attempt to make students achieve a number of English idioms related to certain situations,...

Read more

Acord restrangere de activitate si pretr…

Acord restrangere de activitate si pretransfer consimtit 2014   Vezi modelul adresa de instiintare referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrangere de activitate/pretransfer prin consimtamant intre unitatile de invatamant pentru anul...

Read more

Aplicatii ale integralei definite

Aplicatii ale integralei definite

APLICAȚII ALE INTEGRALEI DEFINITE Prof. Opriș Brișcan Maria, Liceul Tehnologic,,C-tin Brâncuși” Oradea În lucrarea de față mă voi referi la o parte din aplicațiile integralei definite și anume la calculul ariilor...

Read more

Studiul privind selectia pregatirea si c…

STUDIUL PRIVIND SELECŢIA, PREGĂTIREA ŞI CONDUCEREA UNEI ECHIPE REPREZENTATIVE DE FOTBAL ÎN ŞCOALA GIMNAZIALĂ Profesor HATOS VASILE Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Munteanu,, Poiana Blenchii, Jud. Sălaj Mişcarea sportivă din ţara noastră...

Read more

Ordinul 5817 din 2012

Ordinul 5817 din 25 septembrie 2012 (Ordinul 5817/2012)   Ordin pentru modificarea anexei nr. 4 la Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, al ministrului administratiei si internelor si al ministrului finantelor...

Read more

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more