|
|
|
|
|
Vineri, 08 Februarie 2013 20:31 |
|
PE CĂRĂRI DE LEGENDĂ
Prof. Sandu Diana – Ileana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand” Timişoara
Prezentul articol se doreşte a fi o rememorare a unei excursii minunate realizate împreună cu clasa a cărei dirigintă am fost. Consider că excursiile au un rol educativ însemnat, ajută la mai buna cunoaştere a elevilor, îi apropie şi îi determină să comunice, să se găsească şi regăsească ca indivizi.
Călătoriile, fie ele lungi sau dimpotrivă, scurte ieşiri din rutină, au în ele ceva magic. Ne pregătim cu sufletul, cu gândul, punem în planurile noastre freamăt, speranţă, visare. Iar la sfârşit nu ne rămâne decât să ne decantăm impresiile. Multe dintre ele se cuibăresc adânc în memorie, iar călătoria rămâne o experienţă de viaţă pentru care nu există termen de comparaţie.
Pentru elevii clasei a XII-a H excursia de la Poiana Mărului a însemnat relaxare şi distracţie. Pentru ei şi profesoarele care i-au însoţit a însemnat şi o altă cunoaştere. S-au relevat unii altora dintr-o cu totul altă perspectivă decât cea întâlnită la şcoală. Plimbările lungi au „născut” discuţii interesante, preocupările adolescenţilor, speranţele lor de viaţă au prins contur.
Poiana Mărului e o staţiune din judeţul Caraş-Severin despre care elevii nu cunoşteau prea multe. Situată într-un decor pitoresc, între colinele împădurite, răspândite între Muntele Mic, Nedela şi Vârful Pietrii şi recentul lac de acumulare Mărul, staţiunea este o mică bijuterie montană. Locul reprezenta, se pare, centrul spiritual al dacilor, fiind în apropierea Sarmisegetuzei. Vile cochete şi-au făcut acum loc între vechile cantoane şi case ţărăneşti, hotelul Scorillo, cabana Aca de Barbu sau fosta tabără de pionieri. Urmărind o albie întortocheată, apele râului Bistra coboară în mici cascade, ce au făcut deliciul amatorilor de fotografii. Localnicii îşi păstrază aerul vetust; am văzut ţărani coborând călare pe acelaşi drum pe care circulau cu mare viteză motocicletele orăşenilor. Un colţ de paradis în care mondenul se amestecă firesc cu tradiţia locului.
Impresiile s-au transformat deja în amintiri de neuitat. Pe cărări de poveste, prin timp şi istorie am călătorit. Iar sutele de fotografii vor rămâne mărturie pentru vremea când liceenii de astăzi vor fi doar tinerii de mâine.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
 STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND
STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ
Profesor Ciobanu Ileana
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj
Rezumat
Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru... Read more
BACALAUREAT 2011
DISCIPLINELE DE BACALAUREAT PENTRU PROBELE SCRISE:
FILIERA TEORETICA:
Profil umanist:
Ø limba si literatura romana
Ø limba materna (daca este cazul)
Ø istorie
Ø la alegere, geografie, logica si argumentare, psihologie, economie, sociologie... Read more
MODERNIZAREA EVALUĂRII ȘCOLARE DIN
PERSPECTIVA UTILIZĂRII TIC
prof. înv. primar Comoli Doina
Școala Gimnazială Nr. 96, București
Activitatea de predare-învățare-evaluare necesită o continuă adaptare a profesorului la diferitele generații... Read more

INTUIŢIA ÎN CICLUL GIMNAZIAL
Andrei Roxana, profesor
Grup Şcolar “Gheorghe Asachi”, Galaţi
Odată cu trecerea la gimnaziu, intuiţia evoluează către abstract, adică obiectele se pot înlocui cu desene sau scheme, materialul intuitiv venind... Read more
STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE
(METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)
Profesor Adrian Şulic
Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani
Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea... Read more
NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.... Read more
ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL
prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic
Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea
Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,... Read more

Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
... Read more
APLICAȚII ALE INTEGRALEI DEFINITE
Prof. Opriș Brișcan Maria,
Liceul Tehnologic,,C-tin Brâncuși” Oradea
În lucrarea de față mă voi referi la o parte din aplicațiile integralei definite și anume la calculul ariilor…
TRAVIATA – APOGEU AL TRILOGIEI
POPULARE VERDIENE
Prof. Gloria Ghidiceanu
Liceul Teoretic “Henri Coandã” – Craiova
Giuseppe Verdi este tipul de compozitor romantic specializat într-un anumit gen muzical – ca si Wagner –…
ROLUL TESTELOR ÎN VERIFICAREA PROGRESULUI ŞCOLAR
Profesor Petrescu Daniela
Școala Calotești
Verificarea și notarea progresului școlar prezintă o importanță dublă, orientativă și simulatoare. Verificarea progresului se face prin metode, forme și… De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?
Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?
- Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.
- Aveţi grijă ca…
Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a IV-a
Vezi Ordin nr. 6584/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si administrare a evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a.
Formular CAER 2016
Vezi formularul de aplicatie si fisa de evaluare pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Activitatilor Educative 2016.
PREZENTARE PROGRAM ERASMUS+
Prof. Tincescu Ana-Maria,
Şcoala Măneşti, Dâmboviţa
Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui…
THE MYTH OF FEMININE BEAUTY
IN VICTORIAN BRITISH NOVELS
Profesor Ştefănescu Adriana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
I chose to study the Victorian novels because I considered them the beginners in breaking…
MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT FOLOSITE ÎN PROCESUL DIDACTIC AL PREDĂRII BIOLOGIEI
Prof. Dobrin Valentina
Colegiul Naţional “ Calistrat Hogaş “ Tecuci
Rezumat: Mijloacele de învăţământ ajută la transmiterea unor cunoştinţe, la formarea…
|
|