|
|
Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning |
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00 |
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:
editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice
|
80%
|
realizarea unor activități didactice
|
60%
|
realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii
|
80%
|
documentarea pentru realizarea lecțiilor
|
50%
|
realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii
|
20%
|
realizarea unor jocuri didactice
|
40%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
50%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
40%
|
evaluarea elevilor
|
40%
|
realizarea altor sarcini incluse în fișa postului
(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)
|
80%
|
pentru dezvoltarea profesională personală
|
70%
|
pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi
|
60%
|
La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:
zilnic
|
5%
|
de 2- 3 ori pe săptămână
|
45%
|
o dată pe săptămână
|
35%
|
o dată pe lună
|
10%
|
foarte rar
|
5%
|
Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:
probleme tehnice în timpul desfășurării orelor
|
10%
|
software educațional insuficient pentru materia pe care o predați
|
50%
|
timp insuficient pentru pregătirea orelor
|
30%
|
formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație
|
10%
|
De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:
cadrele didactice
|
30%
|
un administrator de sistem angajat de școală
|
70%
|
elevii
|
0%
|
o firmă specializată, prin contract
|
0%
|
Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:
ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)
|
80%
|
crește randamentul profesorului
|
60%
|
încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic
|
60%
|
atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu
|
80%
|
dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul
|
80%
|
facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi
|
30%
|
promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă
|
40%
|
permite o învățare individualizată, personalizată
|
40%
|
favorizează învățarea activă, interactivă, participativă
|
80%
|
îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ
|
0%
|
Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:
|
deseori
|
rareori
|
niciodată
|
elevii învață să utilizeze diferite programe pe
calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe
Internet, de comunicare)
|
90%
|
10%
|
0%
|
elevii caută informații pe Internet
|
90%
|
10%
|
0%
|
predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice
|
60%
|
40%
|
0%
|
elevii lucrează individual, utilizând TIC
|
70%
|
30%
|
0%
|
elevii lucrează în grup, utilizând TIC
|
40%
|
50%
|
10%
|
activități al căror produs îl consituie un produs
multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe
calculator)
|
20%
|
50%
|
30%
|
activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să
exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse
TIC și/ sau Internetul
|
20%
|
30%
|
50%
|
Cadrele didactice consideră că predarea și învățarea cu ajutorul TIC:
are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor
|
90%
|
nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor
|
10%
|
influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor
|
0%
|
În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:
elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult
timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională
|
50%
|
realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul
TIC
|
50%
|
Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59 |
|
TRANSMISII PRIN FRICŢIUNE
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Mecanismul reprezintă o verigă fundamentală indispensabilă construcţiilor maşinilor. Mecanismul este o parte constructivă a unei maşini sau a unui aparat... Read more
Saptamana educatiei globale 2012
Mobilitate pentru sustenabilitate
A 14-a editie a Saptamanii Educatiei Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, se va desfasura in perioada 10-18 noiembrie 2012. Tema de acest an pentru Saptamana Educatiei Globale este “Mobilitate pentru... Read more
CREATIVITATEA LA ELEVI
Prof. Surlaru Daniela
Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău
Creativitate, şcoală, cunoaştere, stimulare, capacitate creativă, învăţământ primar, învăţare creativă, cadru didactic, aptitudine, metode, educaţie, experiment formativ, activităţi extracurriculare, activităţi şcolare,... Read more
STUDIUL PRIVIND SELECŢIA, PREGĂTIREA ŞI CONDUCEREA UNEI ECHIPE REPREZENTATIVE DE FOTBAL ÎN ŞCOALA GIMNAZIALĂ
Profesor HATOS VASILE
Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Munteanu,, Poiana Blenchii, Jud. Sălaj
Mişcarea sportivă din ţara noastră... Read more
COMUNICAREA LA PREŞCOLARI
– studiu –
prof. înv. preşc. Cristina Antal
Şcoala Gimnazială. „Sf. Ilie”
Topliţa, jud. Harghita
Familia este prima colectivitate de adulţi cu care copilul vine în contact.... Read more
Unsprezece medalii şi două premii speciale
la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012
Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20... Read more
EFECTELE MEDIA ASUPRA
DEZVOLTĂRII PERSONALITĂŢII PREŞCOLARULUI
Educatoare Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr. 1 Reghin
Rezumat
Referatul ţine să atragă din atenţia asupra efectelor negative pe care le are televizorul şi calculatorul asupra minţii... Read more
EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ- PREMISĂ A FORMĂRII CETĂȚEANULUI EUROPEAN
PROF. LAZĂR ADRIANA DORINA
Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului, Prahova
Abordarea educației interculturale în școală are un rol esențial în înțelegerea și... Read more
ȘCOALA VIITORULUI
Profesor Prisecaru Petre
Şcoala Gimnazială ,,Ion Ghica” Tortoman, Constanţa
Cu siguranţă, efectul evoluţiei sistemelor educaţionale la nivel mondial se va face simţit şi în învăţământul românesc…
METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
Înv. Gajdo Eszter
Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs”
Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului… DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR PERCEPTIVE,
DE OBSERVARE ŞI DE REPREZENTARE A PREŞCOLARILOR
Educator Stan Luminiţa-Simona
Gradiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Preşcolarii au o deschidere perceptivă specială asupra spectacolului lumii ceea ce stimulează în grad… FAMILIA-SURSĂ DE TENSIUNI ŞI NELINIŞTI PENTRU COPII?
Prof. Terchilă Elena
Liceul Teologic Tg-Jiu
Familia reprezintă un partener important în educaţia copilului. Educaţia este o obligaţie a familiei, a statului, a…
L’ÉTUDE DE LA LITTÉRATURE DANS L’ENSEIGNEMENT SECONDAIRE EN ROUMANIE
SILVIA NICOLETA BALTĂ
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
L’enseignement de la littérature dans le système d’enseignement secondaire roumain devrait être mis… Reglementari generale
Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să…
Regulamentul de inspectie
a unitatilor de invatamant preuniversitar
Prezentul Regulament de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar a fost publicat in Monitorul Oficial 746 din 24 octombrie 2011 (M. Of. 746/2011) si… CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA
Cîrcotă Roxana - prof. ec.
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr.… ROLUL EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII ELEVILOR
Prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educative, exercitând o acțiune multilaterală…
|
|