|
|
Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning |
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00 |
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:
editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice
|
80%
|
realizarea unor activități didactice
|
60%
|
realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii
|
80%
|
documentarea pentru realizarea lecțiilor
|
50%
|
realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii
|
20%
|
realizarea unor jocuri didactice
|
40%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
50%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
40%
|
evaluarea elevilor
|
40%
|
realizarea altor sarcini incluse în fișa postului
(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)
|
80%
|
pentru dezvoltarea profesională personală
|
70%
|
pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi
|
60%
|
La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:
zilnic
|
5%
|
de 2- 3 ori pe săptămână
|
45%
|
o dată pe săptămână
|
35%
|
o dată pe lună
|
10%
|
foarte rar
|
5%
|
Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:
probleme tehnice în timpul desfășurării orelor
|
10%
|
software educațional insuficient pentru materia pe care o predați
|
50%
|
timp insuficient pentru pregătirea orelor
|
30%
|
formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație
|
10%
|
De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:
cadrele didactice
|
30%
|
un administrator de sistem angajat de școală
|
70%
|
elevii
|
0%
|
o firmă specializată, prin contract
|
0%
|
Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:
ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)
|
80%
|
crește randamentul profesorului
|
60%
|
încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic
|
60%
|
atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu
|
80%
|
dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul
|
80%
|
facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi
|
30%
|
promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă
|
40%
|
permite o învățare individualizată, personalizată
|
40%
|
favorizează învățarea activă, interactivă, participativă
|
80%
|
îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ
|
0%
|
Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:
|
deseori
|
rareori
|
niciodată
|
elevii învață să utilizeze diferite programe pe
calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe
Internet, de comunicare)
|
90%
|
10%
|
0%
|
elevii caută informații pe Internet
|
90%
|
10%
|
0%
|
predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice
|
60%
|
40%
|
0%
|
elevii lucrează individual, utilizând TIC
|
70%
|
30%
|
0%
|
elevii lucrează în grup, utilizând TIC
|
40%
|
50%
|
10%
|
activități al căror produs îl consituie un produs
multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe
calculator)
|
20%
|
50%
|
30%
|
activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să
exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse
TIC și/ sau Internetul
|
20%
|
30%
|
50%
|
Cadrele didactice consideră că predarea și învățarea cu ajutorul TIC:
are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor
|
90%
|
nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor
|
10%
|
influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor
|
0%
|
În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:
elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult
timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională
|
50%
|
realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul
TIC
|
50%
|
Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59 |
|
DOVLEACUL
prof. Arjoca Mihaela
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Dovlecul și nucul, plante cu simbolistică spirituală și importanță în viața omului.
Cuvinte cheie: doveleac,... Read more
ROLUL FAMILIEI IN EDUCAREA COPILULUI
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ
Atmosfera caldă şi de înţelegere în familie reconfortează şi creează climatul necesar pentru munca intelectuală a şcolarului. Lipsa... Read more
COPILĂRIA – IUBIRE ÎN OPERA LUI MIHAI EMINESCU
Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română
Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara
Prezentul articol aduce în discuţie valenţele iubirii adolescentine, pure, în poeziile de... Read more
Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 cu finantare
Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare finantate de catre MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv:
· concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba materna, limba engleza,... Read more
RELATIA SCOALA-COMUNITATE
Scoala si familia urmaresc acelasi scop educativ formarea copiilor spre a deveni oameni multilateral dezvoltati.
Pentru realizarea acestui scop unic este necesara unitatea de actiune, concordanta dintre mijloacele specifice de... Read more
VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI
Educatoare: Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin
Rezumat
In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu... Read more
“BOUL ÎMPĂNAT”
OBICEI TRADIŢIONAL ÎN SATUL PĂDURENI (ŢOP),
COMUNA MINTIU GHERLII, JUDEŢUL CLUJ
-Studiu de cercetare-
Prof. Mureṣan Mihaela
Liceul Teoretic Ana Ipǎtescu, Gherla
“Pentru a cunoaşte obiceiurile sub toate aspectele se cere să... Read more
IMPORTANȚA EDUCAȚIEI FIZICE ȘCOLARE ȘI ROLUL PROFESORULUI ÎN DEFINIREA MODELULUI ABSOLVENTULUI DE LICEU
Prof. Curticăpean Aurelian
Liceul Tehnologic "Dr. Ioan Șenchea" Făgăraș
Educaţia fizică este „singura disciplină din programa şcolară care urmăreşte pregătirea... Read more
METODE ŞI TEHNICI DE CUNOAŞTERE ŞI CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICĂ A ELEVILOR
Cunoaşterea psihologică de către profesor a elevilor este complexă şi dificilă, dar, este şi extrem de profitabilă pentru elevul în cauză,…
TEMA IUBIRII ȘI MOTIVUL CUPLULUI ÎN ROMANUL MAITREYI
(Exemplu de proiectare a activității didactice)
Marincaș Marinela Adriana, profesor
Liceul de Arte ,,Regina Maria”…
Planificare model pentru terapia tulburarilor de limbaj invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari…
Modificare Metodologie-cadru privind
mobilitatea personalului didactic în anul şcolar 2012-2013
OMECTS 4071/15.05.2012
ORDIN nr. 4071/15.05.2012 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, aprobată prin OMECTS… STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI
Profesor Andone Crenguța
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria… PROGRAMUL ZILNIC AL ELEVULUI
Învăţător Ţipu Mihaela
Şcoala cu clasele I-IV Schitu/StructuraCostineşti, jud. Constanţa
Şcoala este o instituţie importantă în viaţa copilului şi a familiei.
Acesta păşeşte pragul şcolii aflându-se deodată în faţa… BISERICA ,,SFÂNTUL NICOLAE’’
DORHOI, JUDEŢUL BOTOŞANI
Profesor Adrian Şulic
Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani
Prima mențiune documentară a oraşului Dorohoi datează din 6 octombrie 1407. Când boierii moldoveni reînnoiesc în oraşul Liov… STUDIU ASUPRA DRAMATURGIEI CONTEMPORANE. TEATRUL POETIC. TEATRUL MODERN. REVENIREA DRAMATURGIEI.
Prof. Adăscăliței Elena-Daniela
Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni
Dramaturgia, ca fenomen al literaturii contemporane, este un teritoriu străbătut cu precauție. Aici nu…
EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI
prof. înv. Primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
Baza psihologică a…
|
|