Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Precizari evaluarea elevilor la proba de bacalaureat sectie bilingva francofona
Luni, 22 Octombrie 2012 00:00

Precizari privind evaluarea elevilor

la proba anticipata a examenului de bacalaureat

sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone

in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"

pe diploma de bacalaureat

 

Afla Precizarea din 10 septembrie 2012 (Precizarea din 2012) - publicat in Monitorul Oficial 724 din 25 octombrie 2012 (M. Of. 724/2012), Precizari privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

 

Etape in organizarea probei anticipate a examenului de bacalaureat bilingv francofon:

   A. Transmiterea de documente anterior examenului

Cu 5 zile inainte de data stabilita pentru sustinerea examenului, elevii vor transmite comisiei de evaluare urmatoarele documente:

   a) produsul final - rezultat al proiectului de cercetare desfasurat in cadrul modulului de invatamant pluridisciplinar bilingv;

   b) "carnetul de bord" care prezinta munca si parcursul urmat de elev in timpul anului scolar in cadrul modulului;

   c) o nota de sinteza, de maximum doua pagini.

Nota de sinteza a elevului este personala. Aceasta va fi structurata dupa cum urmeaza:

   -introducerea, in care sunt prezentate tema abordata si problematica;

   -etapele de analiza;

   -metoda de investigare;

   -dificultatile intalnite;

   -prezentarea produsului final;

   -concluzia;

   -bibliografia/sitografia completa.

   B. Examenul: sustinerea orala

Proba de examen va dura 15 minute si va fi structurata in doua parti: o prezentare orala realizata de elev, respectiv sustinerea orala a produsului final/proiectului, printr-un dialog intre elev si membrii comisiei de evaluare.

Elevul va fi examinat individual de catre comisie. Colegii de echipa vor fi prezenti in sala de examen, asezati in spatele salii in care se desfasoara examenul.

Evaluarea elevilor la proba anticipata a bacalaureatului bilingv francofon se realizeaza respectand grila de evaluare.

Pe parcursul primei parti a examenului (7-8 minute), elevul este prezent in fata comisiei si, sustinut de un suport de comunicare (la alegerea sa), sub forma unui monolog, isi va demonstra capacitatea de a prezenta in limba franceza:

   -tema tratata pe parcursul anului scolar in cadrul modulului de invatamant pluridisciplinar bilingv;

   -problematica asupra careia a efectuat cercetarea;

   -demersul ales pentru tratarea acestei problematici;

   -rolul sau in cadrul subgrupei si munca efectiva pe care a efectuat-o;

   -produsul final;

   -competentele dezvoltate pe parcursul celor 9 luni de participare la modulul de invatamant pluridisciplinar bilingv, atat din punct de vedere metodologic, tehnic, disciplinar, cat si din punct de vedere lingvistic. De asemenea, el poate evoca dificultatile cu care s-a confruntat. Aceste elemente vor fi prezentate pe scurt inainte de a concluziona si de a raspunde problematicii tematicii de cercetare.

 

In cea de-a doua parte a probei anticipate, elevul va participa la un dialog cu membrii comisiei de evaluare. Fiecare din cei 3 membri ai comisiei va adresa doua intrebari. 4 intrebari vor fi din sfera disciplinelor nonlingvistice implicate in proiect si doua intrebari generale sau lingvistice (metodologie, produs final, limba franceza etc.)

Elevul este evaluat de catre comisia care urmareste criteriile prezentate in grila de evaluare. Cei 3 membri ai comisiei completeaza, pentru fiecare elev, cate o grila de evaluare si acorda un punctaj, avand in vedere punctajul recomandat in grila de evaluare.

Numarul total de puncte care poate fi acordat este 100. Fiecare membru al comisiei va transforma totalul punctelor acordate in nota, prin impartire la 10. Media aritmetica, calculata cu doua zecimale, fara rotunjire, a celor 3 note acordate de membrii comisiei reprezinta nota finala a elevului la proba anticipata a bacalaureatului bilingv francofon.

Nota de sinteza realizata de elev si prezentata in fata comisiei de evaluare va fi semnata de catre toti cei 3 membri ai comisiei. Nota de sinteza si cele 3 grile de evaluare pentru fiecare elev (o grila pentru fiecare membru al comisiei) vor fi pastrate in unitatea de invatamant.

Compartimentul de resort din cadrul Institutului Francez al Ambasadei Frantei in Romania va putea solicita accesul la cele 4 documente in orice moment pe parcursul a 12 luni dupa terminarea examenului.

Carnetul de bord va fi inapoiat elevului la sfarsitul examenului.

Profesorul de limba franceza prezent in comisia de evaluare poate sprijini elevul care necesita sustinere in formularea unui raspuns in limba franceza, dar, in niciun caz, nu va corecta candidatul in timpul examenului.

Un reprezentant al Institutului Francez al Ambasadei Frantei in Romania poate asista si se poate asigura de buna derulare a probei anticipate a bacalaureatului bilingv francofon.

 

 

Grille d'evaluation de l'epreuve anticipee

 

Nom et prenom de l'eleve:

Nom et prenom de l'examinateur:

Nom de l'etablissement/Ville:

 

   I. Pendant l'annee scolaire: demarche personnelle et investissement du candidat au cours de l'elaboration des travaux du module interdisciplinaire (20 points)

   

 

 

 

 

 

 

Competence/Item a evaluer

Points

 

L'eleve et le groupe

I-1 Capacite a travailler en equipe

/2

 

I-2 Capacite a prendre des initiatives

/2

 

I-3 Capacite a travailler en autonomie

/2

 

I-4 Capacite a ecouter les autres membres de l'equipe

/2

 

I-5 Capacite a argumenter pour faire valoir son point de vue au sein du groupe

/2

 

Le travail de l'eleve
au cours de l'annee scolaire

I-6 Capacite a definir la problematique du theme ou du sous-theme

/2

 

I-7 Capacite a mettre en place une strategie de recherche documentaire pour traiter le sujet

/2

 

I-8 Capacite a planifier et a organiser le travail (echeancier)

/2

 

I-9 Capacite a recueillir et selectionner des informations/ressources pertinentes
(cdi, bibliotheques publiques, terrain, Internet...)

/2

 

I-10 Capacite a extraire (analyse et selection), traiter et synthetiser l'information

/2

 

SOUS-TOTAL 1

/20

 

 

   II. En fin d'annee scolaire: productions liees au projet (30 points)    

 

 

 

 

 

 

Competence/Item a evaluer

Points

 

Le carnet de bord

II-1 L'eleve a tenu son carnet de bord toute l'annee

/2

 

II-2 Le carnet de bord reflete le travail de recherche documentaire de l'eleve

/4

 

La note de
synthese



Le produit final

II-3 La note de synthese de l'eleve, personnelle, est construite et bien structuree (introduction
comportant le theme et la problematique; les etapes de l'analyse; la methode d'investigation;
la presentation du produit final; la conclusion; la bibliographie)

/10

 

II-4 L'eleve a prete attention a la qualite de la langue (syntaxe, orthographe, richesse lexicale...)

/2

 

II-5 Le produit final est en adequation avec le sujet traite

/2

 

II-6 Le produit final est original et creatif

/2

 

II-7 Le contenu du produit final est riche

/2

 

II-8 La forme du produit final est soignee

/2

 

II-9 Le produit final respecte le droit d'auteur et la propriete intellectuelle

/2

 

II-10 Le produit final est un produit de groupe

/2

 

SOUS-TOTAL 2

/30

 

 

   III. Epreuve orale: presentation, soutenance (20 points)    

 

 

 

 

 

 

Competence/Item a evaluer

Points

 

Prise de parole

III-1 Capacite a se positionner

/1

 

III-2 Capacite a se presenter

/1

 

Monologue suivi

III-3 Capacite a s'exprimer sans lecture de la note de synthese (spontaneite)

/3

 

III-4 Capacite a regarder les membres du jury

/1

 

III-5 Capacite a se faire comprendre (articulation, intonation, volume, debit)

/2

 

III-6 Capacite a utiliser un support de presentation (diaporama, tableau, projection, TBI...)
pour soutenir et illustrer son propos

/1

 

III-7 Maitrise du contenu du sujet (solidite des connaissances, precisions des references)

/5

 

III-8 Qualite de l'argumentation

/4

 

III-9 Sens critique et recul par rapport aux sources

/1

 

III-10 Motivation, ardeur a defendre ses convictions

/1

 

SOUS-TOTAL 3

/20

 

 

 IV. Epreuve orale: entretien avec le jury/Questions (20 points)    

 

 

 

 

 

 

Question

Points

 

Entretien

IV-1 Discipline 1

/4

 

IV-2 Discipline 1

/4

 

IV-3 Discipline 2

/4

 

IV-4 Discipline 2

/4

 

IV-5 Generale ou fran+±ais

/2

 

IV-6 Generale ou fran+±ais

/2

 

SOUS-TOTAL 4

/20

   

V. Resultat final    

 

 

 

 

 

Total

SOUS-TOTAL 1 + SOUS-TOTAL 2 + SOUS-TOTAL 3 + SOUS-TOTAL 4 + 10 (points d’office)

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Festivalul National al Sanselor Tale

Festivalul National al Sanselor Tale   Conform adresei M.E.C.T.S. nr. 62458/10.10.2012, in perioada 19-25 noiembrie 2012 se va desfasura  sub genericul “Mediu social mai sigur pentru o educatie mai performanta”, a XIII-a editie a Festivalului National al Sanselor Tale. Organizarea...

Read more

Comunicarea didactica

COMUNICAREA DIDACTICĂ   prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala Gimnazială Dobrun   Comunicarea a fost definită ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane, două sau...

Read more

Nanotehnologiile notiuni introductive

I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE         I.1.  Ce reprezintă nanotehnologiile?       Cuvântul Nano provine din limba greacă şi înseamnă “pitic”.  Un nanometru este a miliarda parte  (10-9) dintr-un metru.  Nanotehnologia poate fi definită ca...

Read more

IMAGOLOGIA LITERARA COMPARATA

STUDIU PRIVIND IMAGOLOGIA LITERARÃ COMPARATÃ Prof. Maria Drãgulescu Şcoala Generalã Nr. 7, Tg-Jiu     Câteva repere teoretice si metodologice   O directie de cercetare în domeniul stiintelor...

Read more

Formarea atitudinii de iubire fata de Du…

FORMAREA ATITUDINII DE IUBIRE FAŢĂ DE DUMNEZEU A TINERILOR SOCIETĂŢII DE ASTĂZI Prof. MĂTĂLICĂ PAULA Şcoala Gimnazială, comuna HERĂEŞTI – NEAMŢ REZUMATUL LUCRĂRII ...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more

Particularitati hidrogeologice ale Balti…

PARTICULARITĂŢI HIDROGEOLOGICE ALE BĂLŢII BRĂILEI   Prof. dr. Ion Andronache, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu”, Brăila   În regim natural de scurgere, nivelul pânzei freatice din Balta Mare a Brăilei era situat la adâncimi de...

Read more

Cazul vocativ

CAZUL VOCATIV Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Cazul vocativ are o situaţie diferită faţă de celelalte patru cazuri, deoarece nu apare decât la substantivele care...

Read more