Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Ordin organizarea si desfasurarea probelor specifice de elevi sectia bilingva francofona
Joi, 25 Octombrie 2012 00:00

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice

sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone

in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"

pe diploma de bacalaureat

 

Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie 2012 (Ordinul 5720/2012) - publicat in Monitorul Oficial 724 din 25 octombrie 2012 (M. Of. 724/2012), Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

 

 

In baza prevederilor art. 10 alin. (1) si ale art. 94 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prevederilor Acordului interguvernamental franco-roman de la Bucuresti, din data de 28 septembrie 2006,

   in temeiul prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Elevii din sectiile bilingve francofone care fac parte din proiectul "De la invatamantul bilingv catre filierele francofone" si care au un orar specific de cursuri in limba franceza si de discipline nonlingvistice predate in limba franceza au dreptul de a obtine mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 2. -

   (1) Pentru obtinerea mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, elevii din sectiile bilingve francofone trebuie sa sustina si sa promoveze urmatoarele probe specifice:

   a) proba anticipata;

   b) proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza;

   c) proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza.

   (2) Elevii din sectiile bilingve francofone sustin proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a, iar proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza si proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza, la sfarsitul clasei a XII-a.

   Art. 3. -

   (1) Probele specifice sustinute de elevii din sectiile bilingve francofone, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, se organizeaza si se desfasoara conform metodologiei prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (2) Precizarile privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (3) Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, sunt prezentate in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 4. -

    Elevii care nu sustin sau nu promoveaza proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a nu pot participa la probele specifice ale bacalaureatului, care se sustin la sfarsitul clasei a XII-a, si nu beneficiaza de mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 5. -

    Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu anul scolar 2012-2013.

   Art. 6. -

    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.217/2010 privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 746 din 9 noiembrie 2010.

   Art. 7. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

   Art. 8. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare si conducerile unitatilor de invatamant implicate duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

 

ANEXA Nr. 1. Metodologia de organizare si desfasurare a probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 2. Precizari privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 3. Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Jocul didactic la clasa pregatitoare

JOCUL DIDACTIC LA CLASA PREGĂTITOARE Prof. Înv. Primar, Vladu Ana Nicoleta Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari Jocul didactic constituie un mijloc valoros de...

Read more

Rolul creativitatii in dezvoltarea elevi…

 ROLUL CREATIVITĂŢII ȊN DEZVOLTAREA ELEVILOR DE ASTĂZI APLICAŢII LA DISCIPLINA GEOGRAFIE   Moise Iuliana Daniela – profesor, Colegiul Tehnic, Buzău   Rezumat: Creativitatea  aduce contribuții fundamentale la ridicarea unui popor, fiind o resursă de valoare...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr 26 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul...

Read more

Educatia rational emotiv comportamentala…

EDUCAȚIA RAȚIONAL-EMOTIV- COMPORTAMENTALĂ ÎN CADRUL ORELOR DE LICEU Prof. ec. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Rezumat Lecţiile care utilizează educaţia raţional – emotiv...

Read more

Creativitatea in scoala si in afara ei

CREATIVITATEA ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI   Prof. Gabriela Ungureanu, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I, Timişoara   Societatea contemporană, comparativ cu cele anterioare, se caracterizează prin schimbări radicale care se petrec în conduită,...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII LA ELEVI

STUDIU DE SPECIALITATE DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII LA ELEVI Învãtãtor Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni, comuna Cãiuti, judetul Bacãu     "Nu uita cã Dumnezeu te-a trimis pe lume sã-L înlocuiesti, sã dai...

Read more

Echivalare studii universitare de scurta…

Echivalare studii universitare de scurta durata   Printr-o nota a MEN nr. 5211 din 08.10.2013 suntem informati privind organizarea unei noi sesiuni de echivalare (sesiunea 2013-2014) pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar...

Read more

Aptitudinile

APTITUDINILE     Potrivit manualelor de psihologie, prin aptitudine intelegem o serie de „realitati” psihice si chiar psihofiziologice, cum ar fi predispozitiile sau capacitatile. In sensul larg, aptitudinea reprezinta o expresie a potentialului adaptativ...

Read more