Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Versificaţia:

 

        Poezia este formată din __________ strofe.

        Strofa are ________ versuri.

        Tipul de rimă: _______________________

        Măsura versurilor: ___________________

        Ritmul: ____________________________

 

Eul liric (indici ai prezenţei, sentimentele exprimate): _______________________________

 

Caracteristici ale peisajului contemplat de eul liric (cu exemple din text): _____________

 

Tonul general al poeziei: ___________________________________________________

Mesajul operei: __________________________________________________________

 

Figuri de stil (epitete, comparaţii, personificări, metafore, repetiţii, enumeraţii, hiperbole,

inversiuni, aliteraţii, asonanţe) cu citate din text: ____________________________________

 

Imagini artistice (vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice ) cu citate din text: ________

 

Titlul operei literare (structură, semnificaţie): ____________________________________

 

Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

 

Citate preferate (scrise între ghilimele): _______________________________________

 

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura): __________________________________

 

Opinii critice / Referinţe critice: ___________________________________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
 

Revista cu ISSN

Introducere in stiintifico-fantastic si …

Partea II Introducere în Ştiinţifico-fantastic şi subgenurile lui   Ce este ştiinţifico-fantasticul? O caracteristică definitorie a modului SF este fascinaţia pe care o reprezintă referitor la ştiinţă şi tehnologie. Literatura şi ştiinţa, sau ştiinţa...

Read more

Legaturile functionale dintre profesor e…

LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa...

Read more

Dualismul poetic Grigore Alexandrescu

DUALISMUL POETIC. GRIGORE ALEXANDRESCU   Prof. Becheru Ramona Florentina Grup Şcolar Ferdinand I Rm.Vâlcea     Grigore Alexandrescu a creat în două registre estetice, aparent distincte, exprimând contradicţiile conştiinţei sale, ireductibile, interogative, greu de conciliat. Acest...

Read more

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Pledoarie pentru lectura intr-o lume dom…

PLEDOARIE PENTRU LECTURǍ ÎNTR-O LUME DOMINATĂ DE GADGET-URI Prof. înv. primar MINODORA CONSTANTIN Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Prin proverbul românesc ,,Cartea...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Dezvoltarea socio-emotionala

DEZVOLTAREA SOCIO-EMOȚIONALĂ Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău Obiectivul primordial al adulţilor care se ocupă de creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor este dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale....

Read more

Emotii si temeri privind adaptarea copil…

EMOŢII ŞI TEMERI PRIVIND ADAPTAREA COPILULUI LA GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşc. Brehoi Maria Grădiniţa cu P.P.Nr.33, Braşov Începerea şcolii şi a grădiniţei este o perioadă plină de emoţii atât pentru copii...

Read more