Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera epica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:45

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera epică (model)

 

Am început lectura (data) __________                      Am terminat lectura (data) ___________

Titlul operei literare: ___________________

Autorul:______________________________

Opera face parte din volumul:

_____________________________________

Editura:______________________________

Anul apariţiei volumului: _______________

Date importante din viaţa şi activitatea criitorului: _____________________________________

Alte opere ale autorului: ________________

Genul literar: _________________________ 

Specia literară: ______ (poveste, basm, schiţă, nuvelă, roman, povestire, fabulă, baladă)

Opera e structurată în: _________________ (cărţi / părţi / volume / capitole) 

Opera este scrisă în: ___________________ (proză / versuri)

Locul desfăşurării acţiunii:  ______________

Timpul desfăşurării acţiunii: ______________

Naratorul (tipul de narator, indici ai prezenţei acestuia): ________________

Personaje:

Personajul             Tipul de personaj                    Trăsături                  Citate

 

            (principal/ secundar, pozitiv/ negativ, real/ fantastic)          (fizice, morale)     

_____________________         _________________           _____________________

  Rezumat / Idei principale: _____________________

Momentele subiectului:

  • Expoziţiunea   _____________________            
  • Intriga ___________________________         
  • Desfăşurarea acţiunii ________________
  • Punctul culminant __________________
  • Deznodământul ____________________

Moduri de expunere: (indică modul prezent în opera literară , indică pagina / paginile şi transcrie câte un citat):  

Naraţiune _____               

Dialog _______               

Descriere _____                   

Monolog _____

Caracterizarea personajului principal / a unui personaj preferat:

 

 

  • caracterizare directă (exemple, citate, indicarea paginii): _______
  • caracterizare indirectă (exemple, citate, indicarea paginii): _____

Titlul operei (structură, semnificaţie): ____________________________

 Mijloace artistice (figuri de stil,citate care conţin imagini artistice cu indicarea paginii): ____

 Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

Citate preferate (scrise între ghilimele, indicând pagina): ___________________________

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura /ce ai învăţat din această lectură / cum ai fi vrut să se termine acţiunea): ________________________________________________________

Note de lectură (Continuă  enunţurile de mai jos cu idei din opera citită) 

Opera mi-a trezit sentimente de __________

Ceea ce impresionează este _____________

Surpinzător este momentul  _____________

Demn de admirat este fragmentul în care  ___

Am admirat ___________________________                                   

Am fost curios când _____________________

Aş vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că _______

Nu aş  vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că ____

Opinii critice / Referinţe critice: __________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:01
 

Revista cu ISSN

Jocuri geografice utilizate in studierea…

JOCURI GEOGRAFICE UTILIZATE ÎN STUDIEREA GEOGRAFIEI ÎN GIMNAZIU   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila               Rezumat: Articolul îşi propune exemplificarea câtorva jocuri geografice care pot fi aplicate in cadrul...

Read more

TEHNICI DE DISCUTIE CARE CONTRIBUIE LA …

TEHNICI DE DISCUtIE CARE CONTRIBUIE LA DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE Dimitriu Alina, profesor de geografie Grup Şcolar Tehnic Drãgãnesti-Vlasca, Teleorman     În acest articol voi prezenta douã tehnici de dezvoltare a gândirii critice: investigatia...

Read more

IMAGOLOGIA LITERARA COMPARATA

STUDIU PRIVIND IMAGOLOGIA LITERARÃ COMPARATÃ Prof. Maria Drãgulescu Şcoala Generalã Nr. 7, Tg-Jiu     Câteva repere teoretice si metodologice   O directie de cercetare în domeniul stiintelor...

Read more

Valentele formative ale muzicii pentru m…

VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor...

Read more

Principiul lui Dirichlet (Principiul cut…

PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI) Prof. Hahui Maria Şcoala nr. 25, Galaţi   Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:...

Read more

Saptamana educatiei globale 2012 Mobilit…

Saptamana educatiei globale 2012 Mobilitate pentru sustenabilitate   A 14-a editie a Saptamanii Educatiei Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, se va desfasura in perioada 10-18 noiembrie 2012. Tema de acest an pentru Saptamana Educatiei Globale este “Mobilitate pentru...

Read more

Horoscopul carierei si banilor pentru lu…

Horoscopul carierei si banilor pentru luna martie 2015    Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna martie 2015 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru luna martie...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more