Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata
Scris de administrator   
Joi, 10 Aprilie 2014 04:11

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata

 

Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post/catedra pe perioada nedeterminata. Acest lucru a fost aprobat in sedinta de guvern, OUG care modifica art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 106/2014, publicata in MO nr.238/03.04.2014.

Astfel, Ministerul Educatiei Nationale a adus clarificari in ceea ce priveste situatia cadrelor didactice titularizabile: pe de o parte se precizeaza ca nu exista doua procedee de titularizare diferite, iar pe de cealalta parte, textul defineate conceptul de „viabilitate a postului”. 

 

Articolul precizeaza ca toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani si care sunt angajate deja pe baza contractului individual de munca pe perioada determinata, pot fi repartizate pe perioada nedeterminata in unitatile de invatamant unde predau. Decizia se ia in urma sedintei publice a inspectoratului scolar judetean şi numai daca postul didactic/catedra sunt vacante si au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre" presupune existenta postului/catedrei pe durata unui nivel de invatamant. Existenta si necesitatea lor se stabileste de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in functie de planurile-cadru in vigoare si de alte variabile specifice judetului/municipiului din care face parte unitatea de invatamant.

 

Potrivit MEN, "in acest moment, de modificarile operate in art. 253 urmeaza sa beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani)".

Ultima actualizare în Joi, 10 Aprilie 2014 13:20
 

Revista cu ISSN

Fenomene termice metodica rezolvarii pro…

FENOMENE TERMICE. METODICA REZOLVĂRII PROBLEMELOR DE FIZICĂ ÎN GIMNAZIU PROF. COSOR MIHAELA Liceul Tehnologic ,, Gheorghe Duca “ Constanța ,,Destul de des în practica didactică se uită...

Read more

Gheorghe Asachi si revolutia de la 1848

  GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848 Mamalaucă Mariana, profesor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care...

Read more

Proba de evaluare sumativa la tema compu…

PROBĂ DE EVALUARE SUMATIVĂ LA TEMA COMPUŞI HIDROXILICI   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic”Regele Ferdinand I” Timişoara               Rezumat: Am dorit să ilustrez, printr- o gamă largă de itemi, o probă de...

Read more

Metodologie privind constituirea profeso…

Corpul profesorilor mentori se constituie la nivelul inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si cuprinde cadrele didactice care detin functia didactica de profesor mentor si coordoneaza efectuarea stagiului practic...

Read more

Etude de specialite difficultes dans les…

ÉTUDE DE SPÉCIALITÉ - DIFFICULTÉS DANS LES PROCÉDÉS DE TRADUCTION DANS UNE LANGUE ÉTRANGÈRE prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Les procédés de traduction[1] présentent un...

Read more

Curentele de avangarda

CURENTELE DE AVANGARDĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI TIMIŞ     Un modernism categoric, de frondă, alcătuind aşa-zisa mişcare de avangardă artistică, a fost promovat la reviste precum „Contimporanul” (1922-1732), ”Punct”...

Read more

Educatia pentru democratie imperativ al …

EDUCAȚIA PENTRU DEMOCRAȚIE – IMPERATIV AL SISTEMULUI EDUCAȚIONAL CONTEMPORAN   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială, George Călinescu, Iași Acest articol subliniază importanța noilor educații pe fondul evidențierii problematicii lumii contemporane, în toată...

Read more

Strategii de integrare a elevilor cu CES…

STRATEGII DE INTEGRARE A ELEVILOR CU C.E.S. ÎN ORA DE LIMBA ROMÂNĂ   Prof. Magdalena Cotlerenco-Medeleanu Şcoala cu clasele I-VIII „Mihail Sadoveanu”, Brăila     Integrarea şcolară este un proces de includere în şcolile de masă...

Read more