|
|
lecturi limba si literatura romana pentru clasa a IX-a |
Scris de administrator
|
Marţi, 08 Iulie 2014 11:15 |
LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A IX-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a: Lucian Blaga - Versuri M. Cărtărescu - Poeme de amor, Poveste adevărată I. L. Caragiale - La hanul lui Mânjoală Petru Dumitru - Cronică de familie Mihai Eminescu - Versuri Ion Groşan - Caravana cinematografică Octvian Paler - Deşertul pentru totdeauna Simona Popescu - Exuvii Ioan Slavici - Moara cu noroc Mihail Sadoveanu - Hanu Ancuţei (Cealaltă Ancuţă) Lecturi suplimentare - Literatura română pentru clasa a IX-a: Vasile Alecsandri - Chiriţa în provincie, Poezii Grigore Alexandrescu - Poezii. Proză (Satiră Duhului meu) Nicolae Bălcescu - Românii supt Mihai Voievod Viteazul Dimitrie Bolintineanu - Poezii Ion Budai-Deleanu - Ţiganiada Dimitrie Cantemir - Descrierea Moldovei, Istoria ieroglifică I.L. Caragiale - O scrisoare pierdută, Momente şi schiţe Barbu Şt. Delavrancea - Apus de soare Mihai Eminescu - Poezii Nicolae Filimon - Ciocoii vechi şi noi Ion Ghica - Din vremea lui Caragea. Şcoala acum 50 de ani B.P. Haşdeu - Răzvan şi Vidra Costache Negruzzi - Scrisoarea a II-a. Scrisoarea IV Alexandru Odobescu - Pseudo-kinegeticos Anton Pann - Povestea vorbii Ion Heliade Rădulescu - Scrieri alese Alecu Russo - Cântarea României Duiliu Zamfirescu - Viaţa la ţară Literatura universală - lecturi suplimentare: Homer - Iliada Horaţiu - Satire Henrik Ibsen - Stâlpii societăţii John Keats - Odă la o urna grecească Jean de Fontaine - Fabule Moliere - Avarul William Shakespeare - Regele Lear, Romeo şi Julieta Lev Tolstoi - Război şi pace
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
CUM REDACTEZI RĂSPUNSURILE CERINŢELOR ÎNTR-O SITUAŢIE DE EXAMEN
Profir Ana-Maria
Profesor de Limba şi Literatura română
Şcoala Gimnazială Jitia, Com. Jitia. Jud. Vrancea
În condiţiile Evaluării Naţionale, obţinerea performanţei şcolare depinde, în mare... Read more
Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar
Read more
PROIECTUL
METODĂ DE ÎNVĂŢARE ŞI EVALUARE
Ciobănescu Petruţa, profesor
Gr. Şc. Industrial Construcţii de Maşini Nr. 2, Craiova
Rezumat:
În acest articol voi prezenta câteva repere teoretice despre o metodă alternativă de invăţare/ evaluare-... Read more
LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE
Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,
Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila
"La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow
Avant-propos
Abstract
La traduction ne peut pas se réduire au... Read more
IMPORTANȚA EDUCAȚIEI FIZICE ȘCOLARE ȘI ROLUL PROFESORULUI ÎN DEFINIREA MODELULUI ABSOLVENTULUI DE LICEU
Prof. Curticăpean Aurelian
Liceul Tehnologic "Dr. Ioan Șenchea" Făgăraș
Educaţia fizică este „singura disciplină din programa şcolară care urmăreşte pregătirea... Read more
A FI SAU A NU FI . . . RECUNOSCUT LIDER
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
Conflictul este un ingredient cotidian al experienţei noastre de viaţă, traducându-se într-o... Read more
COMUNICAREA INTERNĂ ÎN CADRUL UNEI FIRME
Prof. ec. Cîrcotă Roxana
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
COMUNICAREA INTERNĂ înglobează toate procesele comunicaţionale care au loc cu anagajaţii, comunicarea managerială internă, relaţii publice interne etc.
Publicul... Read more
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de... Read more
Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare
BINOMUL VÂRSTĂ-ÎNVĂȚARE ÎN EDUCAȚIA
PE TOT PARCURSUL VIEȚII
Alexandra Pepelea
Profesor, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi
Când învățăm? Există o vârstă optimă la care individul atinge maximum de productivitate intelectuală și creativă ?…
Evaluarea Nationala 2013
Matematica model de subiect si barem
Vezi subiectul model si baremul de corectare pentru proba de matematica la Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013.…
CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL
Prof. înv. primar Magdalena Moromete
Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti
Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui proiect,… PRECIZĂRI
pentru aplicarea Ordinului M.E.C.I. nr. 5132/10.09.2009
privind organizarea şi desfăsurarea
activităţilor specifice funcţiei de diriginte
În atenţia directorului, coordonatorului de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, responsabilului comisiei metodice… PRĂPASTIA DIGITALĂ DINTRE GENERAŢII
Kovács Stefania
Prof. fizică, Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3, Carei
Rezumat: Expresiile ”digital natives” și ”digital immigrants” apar din ce în ce mai des în studiile și…
PROFESORUL, UN PYGMALION FĂURITOR DE MINȚI
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
Motto: „Un profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine pentru… Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si functionarea consortiilor scolare
ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE
ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE
Prof. Răzvan Diaconu-Popovici
Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori
de dezvoltare socială…
|
|