Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Elemente ale organizarii instruirii in gimnaziu
Luni, 13 Septembrie 2010 19:50

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu

 

 

   Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:

            -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;

            -         trecerea de la geografia de tip descriptiv spre un demers de învăţare care încurajează înţelegerea relevanţei geografiei pentru viaţa cotidiană;

           -         stimularea interesului elevilor de a cunoaşte direct, de a investiga şi de a înţelege faptul geografic imediat;

           -         înţelegerea importanţei protecţiei mediului ambiant pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată.

           -         depăşirea – ori de câte ori este nevoie – a spaţiul sălii de clasă, realitatea înconjurătoare fiind orizontul cel mai potrivit de înţelegere a faptului geografic.

Structura programei cuprinde: competenţele generale urmărite pe tot parcursul gimnaziului, sistemul de competenţe specifice, conţinuturi, precum şi sugestii metodologice generale pentru fiecare clasă.

Competenţele urmărite în predarea geografiei în gimnaziu:

 

a) fac parte dintr-un sistem mai larg şi mai cuprinzător de competenţe (generale şi specifice) asumate pentru disciplina noastră în învăţământul preuniversitar în întregul său;

b) sunt în acord cu sistemul de competenţe cheie al Comisiei Europene, asumat explicit de ţara noastră.

În cazul geografiei din ciclul secundar inferior (gimnaziu), a fost construit un sistem de competenţe generale care acoperă, prin dimensiunea educaţională specifică a geografiei, principalele domenii ale competenţelor cheie europene.

După cum este cunoscut, sarcina principală a profesorului de geografie o reprezintă aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său, având în vedere toate elementele programei, redate mai sus.

Pe clase, disciplinele şcolare sunt:

-         clasa a V-a: Geografia generală – elemente introductive.  

-         clasa a VI-a: Geografia Europei. 

-         clasa a VII-a: Geografia continentelor extraeuropene.

-         clasa a VIII-a: Geografia României.

Dozarea pe clase a elementelor programei (atât a competenţelor solicitate, cât şi a conţinuturilor) ţine seama de evoluţia posibilităţilor de învăţare ale elevilor.

         -         La clasa a V-a continuă introducerea şi familiarizarea elevilor în domeniul geografiei (începute în clasa a IV-a);

         -         În clasele a VI-a şi a VII-a se realizează o aprofundare a achiziţiilor dobândite prin diversificarea exemplelor;

         -         În clasa a VIII-a concretizează aceste achiziţii la nivelul unor conţinuturi axate pe geografia României şi aprofundează conceptele dobândite anterior.

 

 

Conform programelor şcolare de geografie pentru învăţământul gimnazial, „sarcina principală a profesorului de geografie o constituie aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său”.

  

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:13
 

Comentarii 

 
0 # Mircea PELEA 21-09-2014 11:11
Excelent material. Il voi aplica in orele de geografie la clase atat la liceu cat si la gimnaziu.
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Festivalul International de Poezie si Ep…

  REGULAMENTUL FESTIVALULUI INTERNAŢIONAL DE POEZIE ŞI EPIGRAME „ROMEO ŞI JULIETA LA MIZIL” ED. A V-A, 2011-2012   FĂRĂ TAXĂ!   „Mizilul!... Aşezată la poalele Tohanilor, celebre podgorii, această urbe - o grădină - se răsfaţă cu...

Read more

Essay types

ESSAY TYPES Profesor Bold Corina C.N. Zinca Golescu Pitești Essays are common in elementary, middle, high school and college, and you may even need to write essays in the business...

Read more

Acte necesare pentru inscriere la defini…

Actele necesare pentru înscrierea la examen DEFINITIVAT - sesiunea august 2011     1.      Cerere de înscriere, adresata conducerii I.S.J (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la care...

Read more

Didactica lecturii

DIDACTICA LECTURII prof. MIHAELA MELINTE, Colegiul Tehnic „Traian Vuiaˮ, Galaţi Motivarea elevilor pentru lectură depinde în mare măsură de efortul pe care îl face...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more

Monumente din comuna Dumbraveni statuia …

MONUMENTE DIN COMUNA DUMBRĂVENI STATUIA GENERALULUI ALEXANDR SUVOROV   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Judeţul Vrancea are o mulţime de locuri istorice care nu sunt cunoscute tuturor turiştilor. Comuna Dumbrăveni este situată în...

Read more

Cum rezolvam o problema matematica

CUM REZOLVĂM O PROBLEMĂ MATEMATICĂ? Prof. Popa Crina Diana Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad Una din sarcinile cele mai importante ale profesorului constă...

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more