Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Elemente ale organizarii instruirii in gimnaziu
Luni, 13 Septembrie 2010 19:50

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu

 

 

   Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:

            -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;

            -         trecerea de la geografia de tip descriptiv spre un demers de învăţare care încurajează înţelegerea relevanţei geografiei pentru viaţa cotidiană;

           -         stimularea interesului elevilor de a cunoaşte direct, de a investiga şi de a înţelege faptul geografic imediat;

           -         înţelegerea importanţei protecţiei mediului ambiant pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată.

           -         depăşirea – ori de câte ori este nevoie – a spaţiul sălii de clasă, realitatea înconjurătoare fiind orizontul cel mai potrivit de înţelegere a faptului geografic.

Structura programei cuprinde: competenţele generale urmărite pe tot parcursul gimnaziului, sistemul de competenţe specifice, conţinuturi, precum şi sugestii metodologice generale pentru fiecare clasă.

Competenţele urmărite în predarea geografiei în gimnaziu:

 

a) fac parte dintr-un sistem mai larg şi mai cuprinzător de competenţe (generale şi specifice) asumate pentru disciplina noastră în învăţământul preuniversitar în întregul său;

b) sunt în acord cu sistemul de competenţe cheie al Comisiei Europene, asumat explicit de ţara noastră.

În cazul geografiei din ciclul secundar inferior (gimnaziu), a fost construit un sistem de competenţe generale care acoperă, prin dimensiunea educaţională specifică a geografiei, principalele domenii ale competenţelor cheie europene.

După cum este cunoscut, sarcina principală a profesorului de geografie o reprezintă aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său, având în vedere toate elementele programei, redate mai sus.

Pe clase, disciplinele şcolare sunt:

-         clasa a V-a: Geografia generală – elemente introductive.  

-         clasa a VI-a: Geografia Europei. 

-         clasa a VII-a: Geografia continentelor extraeuropene.

-         clasa a VIII-a: Geografia României.

Dozarea pe clase a elementelor programei (atât a competenţelor solicitate, cât şi a conţinuturilor) ţine seama de evoluţia posibilităţilor de învăţare ale elevilor.

         -         La clasa a V-a continuă introducerea şi familiarizarea elevilor în domeniul geografiei (începute în clasa a IV-a);

         -         În clasele a VI-a şi a VII-a se realizează o aprofundare a achiziţiilor dobândite prin diversificarea exemplelor;

         -         În clasa a VIII-a concretizează aceste achiziţii la nivelul unor conţinuturi axate pe geografia României şi aprofundează conceptele dobândite anterior.

 

 

Conform programelor şcolare de geografie pentru învăţământul gimnazial, „sarcina principală a profesorului de geografie o constituie aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său”.

  

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:13
 

Revista cu ISSN

Contextul european in privinta practici…

CONTEXTUL EUROPEAN ÎN PRIVINȚA PRACTICILOR EDUCAȚIONALE INCLUZIVE Profesor de sprijin Moise Felicia, CSEI Roman, jud Neamț Logoped Moise Cătălin, CSEI Roman, jud Neamț Rezumat: Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în...

Read more

Grila de observatie comportamentala a el…

GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ A ELEVULUI CU ADHD   Profesor  Adriana Liliana Bezman Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi                   Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

Studiu privind relatia dintre implicarea…

STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE     Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Acest studiu are la bază ideea...

Read more

Alba Iulia capitala educatiei intercultu…

ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE  Prof. Dan Stroe Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului...

Read more

GRAMMATICAL SYNONYMY IN ENGLISH-MEANS OF…

STUDY CASE: GRAMMATICAL SYNONYMY IN ENGLISH-MEANS OF EXPRESSING FUTURE TIME   Prof. Simona Pisoi C.N. Carol I, Craiova     SUMMARY Apart from antonyms, i.e. senses opposed to each other (wrong and right), and hyponymy: sense...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Admiterea in invatamantul liceal de stat…

Admiterea în învăţământul liceal de stat 2014 organizare şi desfăşurare   Iată ordinul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2014-2015.   În baza prevederilor art. 94 alin....

Read more