Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele eTwinning
Luni, 08 Martie 2010 03:00

PROIECTELE ETWINNING

 

Prof. Chenaru Elena-Cristina

Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu

 

 

Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între scoli diferite din Uniunea Europeanã, permit, de asemenea, cunoasterea unor culturi si obiceiuri din tãri diferite, dar care au în comun folosirea unei limbi de circulatie internationalã.

 

ªcoala P. H. Zangopol din orasul Buzãu este implicatã într-un proiect etwinning, lansat pe site-ul www.etwinning.net, site care face parte din programul Comenius. Acest site dã posibilitatea fiecãrei scoli si fiecãrui cadru didactic sã îsi gãseascã parteneri în vederea realizãrii unor colaborãri pe diverse teme.

Anul acesta scoala P. H. Zangopol a demarat proiectul „AU MONDE DES ENFANTS, À LA RECHERCHE DE L’AMITIÉ”- “PE TÃRÂMURILE COPILÃRIEI, ÎN CÃUTAREA PRIETENIEI”.

Acest proiect este în parteneriat cu douã scoli, Collège de Zipari din Grecia si Agrupamento des Escolas d’Albufeira Poente Dom Martim Fernandes din Portugalia. Limba de comunicare între cele trei scoli este limba francezã.

ªcolile partenere au semnat si un acord de parteneriat si au stabilit un numãr de opt activitãti derulate începând cu luna noiembrie 2009 pânã în iunie 2010.

Proiectul a primit pe site o clasã virtualã la care au acces profesorii parteneri, elevii implicati, dar si vizitatori care sunt invitati sã viziteze paginile proiectului. Aici sunt rubrici cu activitãtile din proiect si fiecare activitate cuprinde materiale diverse: prezentãri power point, fotografii care ilustreazã desfãsurarea respectivelor activitãti.

Obiectivele proiectului au fost:
- Participarea unei scoli din România la o activitate de colaborare cu scoli din Uniunea Europeanã prin programul de parteneriat initiat de site-ul www.etwinning.net;
- Învãtarea unei limbi strãine prin mijloace inedite care sã atragã elevii în activitãti pe gustul lor si potrivit vârstei si preocupãrilor acestora;
- Asigurarea dezvoltãrii intelecuale si socio-afective a elevului;
- Participarea la formarea de competente plurilingvstice si pluriculturale;
- Dezvoltarea competentelor tehnice de informaticã si de comunicare;
- Crearea de contexte atractive de învãtare si predare atât pentru elevi cât si pentru profesori/învãtãtori;
- Diversificarea metodologiei de învãtare la nivelul clasei;
- Promovarea cooperãrii si respectului pentru culturi, obiceiuri si traditii din tãri diferite;
- Asigurarea cresterii interesului pentru limba francezã si pentru limbile strãine, în general;
Activitãtile proiectului sunt:
1. Corespondenta prin e-mail între elevii celor trei scoli participante
2. Expozitie de desene cu tema “Copilãria-Prietenia”

Image

Image

 

 

3. Prezentare power point a activitãtilor noastre scolare/extrascolare, de exemplu sãrbãtoarea clãtitelor, La Chandeleur
Image
Image
sau Halloween:

 

Image

Image

 

 

4. Sãrbãtori traditionale la români: Crãciunul si Pastele - prezentãri power point
5. ’’Hai Buzãu, Buzãu!’’ si prezentarea oraselor scolilor partenere: prezentare power point
6. Concurs de fotografie cu tema ’’Zâmbet de copil’’
7. Crearea emblemei proiectului, ’’Emblema prieteniei’’
8. Sãrbãtorirea Zilei prieteniei - carnaval
Proiectul a primit un certificat de calitate, care reprezintã o diplomã care certificã derularea activitãtilor pe site-ul respectiv. Pentru elevi acest proiect înseamnã realizarea de noi legãturi de prietenie, cu elevi din alte scoli din Uniunea Europeanã.

Pentru profesori reprezintã un schimb de idei si de metode de predare la clasã, dar si stablirea unor legãturi de prietenie si asigurarea comunicãrii prin intermediului spatiului virtual.

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:16
 

Revista cu ISSN

Conditii externe ale invatarii scolare

CONDIŢII EXTERNE ALE ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE     Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj         Învăţarea şcolară, acest proces de receptare şi asimilare de informaţii şi de influenţe educative, dar şi procesul de...

Read more

Competence culturelle et competence inte…

COMPETENCE CULTURELLE ET COMPETENCE INTERCULTURELLE   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ     La compétence culturelle est, d'après Abdallah-Pretceille (1996 :32), « la connaissance des différences culturelles (dimension ethnographique), [...] une analyse en termes de structures...

Read more

4 ore de sport pe saptamana din anul sco…

4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015 Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more

Evaluarile nationale pentru clasele II I…

Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa...

Read more

chestionarul un instrument de relevanta …

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL     Prof. înv. primar Magdalena Moromete Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti     Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,...

Read more

Metafora in poezia lui Nichita Stanescu

METAFORA ÎN POEZIA LUI NICHITA STĂNESCU Prof. Pătruț Anișoara Ramona Școala gimnazială Eșelnița, Mehedinți Metafora reprezintă o figură semantică ce presupune un transfer de termeni, posibil datorită conţinutului semantic, parţial comun....

Read more

Rolul educatiei in dezvoltarea personali…

ROLUL EDUCAȚIEI ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂȚII Prof. Nadia Breazu Colegiul Tehnic Motru Cuvinte cheie: educabilitate, ineism, ambientalism, interacţionism, repere psiho-genetice Rezumat. Numai omul poate învăţa. Puterea educaţiei...

Read more