Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele eTwinning
Luni, 08 Martie 2010 03:00

PROIECTELE ETWINNING

 

Prof. Chenaru Elena-Cristina

Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu

 

 

Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între scoli diferite din Uniunea Europeanã, permit, de asemenea, cunoasterea unor culturi si obiceiuri din tãri diferite, dar care au în comun folosirea unei limbi de circulatie internationalã.

 

ªcoala P. H. Zangopol din orasul Buzãu este implicatã într-un proiect etwinning, lansat pe site-ul www.etwinning.net, site care face parte din programul Comenius. Acest site dã posibilitatea fiecãrei scoli si fiecãrui cadru didactic sã îsi gãseascã parteneri în vederea realizãrii unor colaborãri pe diverse teme.

Anul acesta scoala P. H. Zangopol a demarat proiectul „AU MONDE DES ENFANTS, À LA RECHERCHE DE L’AMITIÉ”- “PE TÃRÂMURILE COPILÃRIEI, ÎN CÃUTAREA PRIETENIEI”.

Acest proiect este în parteneriat cu douã scoli, Collège de Zipari din Grecia si Agrupamento des Escolas d’Albufeira Poente Dom Martim Fernandes din Portugalia. Limba de comunicare între cele trei scoli este limba francezã.

ªcolile partenere au semnat si un acord de parteneriat si au stabilit un numãr de opt activitãti derulate începând cu luna noiembrie 2009 pânã în iunie 2010.

Proiectul a primit pe site o clasã virtualã la care au acces profesorii parteneri, elevii implicati, dar si vizitatori care sunt invitati sã viziteze paginile proiectului. Aici sunt rubrici cu activitãtile din proiect si fiecare activitate cuprinde materiale diverse: prezentãri power point, fotografii care ilustreazã desfãsurarea respectivelor activitãti.

Obiectivele proiectului au fost:
- Participarea unei scoli din România la o activitate de colaborare cu scoli din Uniunea Europeanã prin programul de parteneriat initiat de site-ul www.etwinning.net;
- Învãtarea unei limbi strãine prin mijloace inedite care sã atragã elevii în activitãti pe gustul lor si potrivit vârstei si preocupãrilor acestora;
- Asigurarea dezvoltãrii intelecuale si socio-afective a elevului;
- Participarea la formarea de competente plurilingvstice si pluriculturale;
- Dezvoltarea competentelor tehnice de informaticã si de comunicare;
- Crearea de contexte atractive de învãtare si predare atât pentru elevi cât si pentru profesori/învãtãtori;
- Diversificarea metodologiei de învãtare la nivelul clasei;
- Promovarea cooperãrii si respectului pentru culturi, obiceiuri si traditii din tãri diferite;
- Asigurarea cresterii interesului pentru limba francezã si pentru limbile strãine, în general;
Activitãtile proiectului sunt:
1. Corespondenta prin e-mail între elevii celor trei scoli participante
2. Expozitie de desene cu tema “Copilãria-Prietenia”

Image

Image

 

 

3. Prezentare power point a activitãtilor noastre scolare/extrascolare, de exemplu sãrbãtoarea clãtitelor, La Chandeleur
Image
Image
sau Halloween:

 

Image

Image

 

 

4. Sãrbãtori traditionale la români: Crãciunul si Pastele - prezentãri power point
5. ’’Hai Buzãu, Buzãu!’’ si prezentarea oraselor scolilor partenere: prezentare power point
6. Concurs de fotografie cu tema ’’Zâmbet de copil’’
7. Crearea emblemei proiectului, ’’Emblema prieteniei’’
8. Sãrbãtorirea Zilei prieteniei - carnaval
Proiectul a primit un certificat de calitate, care reprezintã o diplomã care certificã derularea activitãtilor pe site-ul respectiv. Pentru elevi acest proiect înseamnã realizarea de noi legãturi de prietenie, cu elevi din alte scoli din Uniunea Europeanã.

Pentru profesori reprezintã un schimb de idei si de metode de predare la clasã, dar si stablirea unor legãturi de prietenie si asigurarea comunicãrii prin intermediului spatiului virtual.

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:16
 

Revista cu ISSN

Cazul vocativ

CAZUL VOCATIV Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Cazul vocativ are o situaţie diferită faţă de celelalte patru cazuri, deoarece nu apare decât la substantivele care...

Read more

Evaluarea cu ajutorul testelor create cu…

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU SOFTWARE-UL WONDERSHARE QUIZCREATOR Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă pașii pe care trebuie să îi parcurgă profesorul...

Read more

inscrierea candidatilor si disciplinele …

   CAPITOLUL II  Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs      Art. 3. -    (1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit...

Read more

Teoria inteligentelor multiple instrumen…

TEORIA INTELIGENŢELOR MULTIPLE CA INSTRUMENT UTILIZAT ÎN CADRUL LECŢIILOR CENTRATE PE ELEV   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzau   “Acelaşi copil poate fi interesat, gânditor şi angajat în anumite conţinuturi, în timp ce...

Read more

Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda c…

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE METODA CUBULUI   Inst. DOBREA MONICA Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin   Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie....

Read more

Les articulateurs du discours

LES ARTICULATEURS DU DISCOURS   Lector univ. Ilie Minescu Universitatea de Vest din Timisoara     La langue française est pleine de mots et de locutions qui, utilisés adéquatement, permettent d’exprimer les idées...

Read more

Spune NU drogurilor - clasificare drogur…

Clasificare droguri În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -...

Read more

Importanta orelor de educatie fizica in …

IMPORTANŢA ORELOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ÎN ŞCOALĂ Prof. Ed. fizică Lazăr Răzvan Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea Educaţia fizică din...

Read more