|
|
Proiect didactic O scrisoare pierduta e I L Caragiale |
Scris de administrator
|
Joi, 08 Iunie 2017 16:10 |
Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
(gen dramatic, comedie, moravuri, caractere, tipologii, categorie estetică, competențe, limbaj, lume pe dos, teatrum mundi etc)
Aria curriculară : Limbă și comunicare
Profesor: Marincaș Marinela Adriana
Anul școlar 2015-2016
Clasa: a VIII-a
Obiectul: Limba şi literatura română
Subiectul: O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale
Unitatea de învăţare: Genul dramatic. Comedia
Tipul lecției: de însușire de noi cunoștințe
Scopul lecţiei: integrarea informaţiilor noi în sistemul propriu de cunoştinţe, captarea atenţiei interlocutorului prin modul de prezentare a mesajului identificarea valorilor etice şi culturale în text.
Competenţe specifice:
recunoaşterea modalităţilor specifice de organizare a textului dramatic
identificarea modurilor de expunere într-un text dramatic
organizarea secvenţelor textuale în funcţie de o cerinţă specifică
identificarea efectelor expresive ale construcţiei lingvistice realizate în text
Competenţe operaţionale:
cognitive: la sfârşitul orei, elevii vor fi capabili:
să identifice tema comediei
să definească comedia
să identifice trăsăturile genului dramatic pe textul ,,O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale
să explice titlul comediei
să ilustreze tipurile umane satirizate
să evidențieze tipurile de comic
să prezinte subiectul operei pe momentele subiectului
să observe structura şi forma textului dramatic: act, scenă, indicaţii scenice şi replici
să precizeze conflictul dramatic şi personajele textului dramatic
să observe diferenţa între dialog și monolog dramatic.
afective:
să manifeste toleranţă faţă de opiniile diferite exprimate de interlocutori
să participe cu interes la activitate
să dezvolte gustul pentru frumos
cadru:
· dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
· dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris
· dezvoltarea capacităţii de exprimare scrisă
Metode didactice : conversaţia euristică, exerciţiul, analiza lexicală, demonstraţia, munca pe grupe.
Resurse umane: 20 elevi
Material didactic și bibliografic : manualul, fişe de exerciţii, fişe cu exemple.
Bibliografie:
Parfene, Constantin - Metodica studierii limbii şi literaturii în şcoală. Ghid teoretico-aplicativ, Iaşi,
Editura Polirom, 1999
Fișa de lucru 1
Tipuri de comic
Comicul este categoria estetică presupunând situații care provoacă râsul cititorilor și al spectatorilor prin disproporția dintre esență și aparență, dintre efort și rezultatele lui, dintre scopuri și mijloace.
Tipuri de comic
- Comicul de nume
2 Comicul de situație
3 Comicul de moravuri
4 Comicul de caracter
1.Comicul de nume – reliefează efectele general comice ale numelor.
Numele și semnificația
|
Trăsătura de caracter sugerată
|
Zaharia Trahanache - Prenumele derivat de la „zahăr”=zahariseală, decrepitudine, ramolisment, e tratat cu amabilitate disprețuitoare....... Numele de familie derivat de la „trahana”= cocă moale.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Ștefan Tipătescu - Numele derivat de la „tip”= june prim, aventurier.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Nae Cațavencu Numele derivat de la „cață” = mahalagioaică sau de la „cațaveică”= haină cu două fețe.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Ghiță Pristanda -Numele derivat de la „pristanda”= joc moldovenesc în care dansatorii joacă după cum comandă un altul.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Farfuridi și Brânzovenescu
Nume derivate de la „farfurie” și „brânză”= aluzii culinare primare definind dependența unuia față de celălalt, caracter de cuplu comic.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Agamemnom Dandanache
Prenumele face trimitere la numele eroului grec din Iliada lui Homer, prelungește războiul troian.
Numele derivat de la „dandana”= încurcătură, definește ramolismentul personajului.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
Zoe, alintul Joițica subliniază un zoonim diminutival.
|
......................................................................................
......................................................................................
|
2.Comicul de situație – constituie rezultatul faptelor neprevăzute, apare la nivelul acțiunilor și este provocat de unele întâmplări surprinzătoare:
- prezența unor grupuri insolite .........................................................................................................................................
- triunghiul conjugal:...........................................................................................................................................................
- încurcături create de pierderea și găsirea succesivă a scrisorii, coincidențe sau întorsături neașteptate de situație ....................................................................................................................................................................................
– răsturnarea de situație......................................................................................................................................................
3.Comicul de moravuri – rezultă din relațiile care se stabilesc între personaje.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................
4. Comicul de caracter – reliefează defectele general-umane.
I. L. Caragiale creează o tipizare comică prin generalizarea unei categorii, eroii fiind individualizați prin detalii care se referă la situația socială, intelectuală, temeperament, limbaj.
Tipul încornoratului (omul înșelat) – ........................ ..............................................................................................
Tipul amorezului – .....................................................................................................................................................
Tipul cochetei și al adulterinei – ...............................................................................................................................
Tipul politic și al demagogului – .............................................................................................................................
Tipul cetățeanului – ....................................................................................................................................................
Tipul înțeleptului – ................................ ......................................................................................................................
- Comicul de limbaj este provocat de prezența numeroaselor greseli de vocabular. Realizează corespondența între tipul de greșeală și citatul ilustrativ.
- Pronunțarea greșită e unor cuvinte (Ghiță)
- Contradicție în termeni (Cațavencu)
- Pleonasm (Cațavencu)
- Truismele (adevăruri evidente)
- Pristanda (tic verbal)
- Trahanache (tic verbal)
- Dandanache (tic verbal)
· ai puțintică răbdare
· ne-am răcit împreună.
· un popor care nu merge înainte, stă pe loc
· curat murdar
· renumerație, famelie etc.
· după lupte seculare care au durat aproape 30 de ani
· neicușorule

Fișa de lucru 2
§Citeşte cu atenţie textul!
ACTUL I , SCENA 6
TIPĂTESCU: Ei! neică Zahario, ce e? ia spune, te văz cam schimbat!...
TRAHANACHE: Ai puţintică răbdare, să vezi... Azi-dimineaţă, pe la opt şi jumătate, intră feciorul în odaie, — nici nu-mi băusem cafeaua, — îmi dă un răvăşel şi-mi zice că aşteaptă răspuns... De la cine era răvăşelul?
TIPĂTESCU: De la cine?
TRAHANACHE: De la onorabilul d. Nae Caţavencu.
TIPĂTESCU: De la Caţavencu?
TRAHANACHE: Zic: ce are a face Caţavencu cu mine şi eu cu Caţavencu, nici în clin, nici în mâneci, ba chiar putem zice, dacă considerăm după prinţipuri, dimpotrivă.
TIPĂTESCU: Fireşte... Ei?
TRAHANACHE: Stăi, să vezi. (scoate un răvăşel din buzunar şi-l dă lui Tipătescu)
TIPĂTESCU (luând răvăşelul şi citind) : „Venerabilului d. Zaharia Trahanache, prezident al Comitetului permanent, al Comitetului şcolar, al Comitetului electoral, al Comiţiului agricol şi al altor comitete şi comiţii... Loco. (scoate hârtia din plic) Venerabile domn, în interesul onoarii d-voastre de cetăţean şi de tată de familie, vă rugăm să treceţi astăzi între orele 9 jum. şi 10 a.m. pe la biuroul ziarului «Răcnetul Carpaţilor» şi sediul Societăţii Enciclopedice-Cooperative «Aurora Economică Română» unde vi se va comunica un document de cea mai mare importanţă pentru d-voastră... Al d-voastră devotat, Caţavencu, director-proprietar al ziarului «Răcnetul Carpaţilor», prezident fundator al Societăţii Enciclopedice-Cooperative «Aurora Economică Română»...” Ei? ce document?
TRAHANACHE: Ai puţintică răbdare! Să vezi... M-am gândit: să nu mă duc... să mă duc... să nu mă duc... ia, numai de curiozitate, să mă duc, să văz ce moft mai e şi ăsta. Mă îmbrac degrabă, Fănică, şi mă duc.
TIPĂTESCU: La Caţavencu?
TRAHANACHE: Stăi, să vezi... la Caţavencu. — Cum intru se scoală cu respect şi mă pofteşte pe fotel. „Venerabile”-n sus, „venerabile”-n jos. „îmi pare rău că ne-am răcit împreună, zice el, că eu totdeauna am ţinut la d-ta ca la capul judeţului nostru...” şi în sfârşit o sumă de delicateţuri... Eu serios, zic: „Stimabile, m-ai chemat să-mi arăţi un docoment, arată docomentul!” Zice: „Mi-e teamă, zice, că o să fie o lovitură dureroasă pentru d-ta, şi ar fi trebuit să te pregătesc mai dinainte, d-ta un bărbat aşa de, şi aşa de...” şi iar delicateţuri. Zic iar: „Stimabile, ai puţintică răbdare, docomentul”... El iar: „... că de, damele...” Să vezi unde vrea să m-aducă mişelul!... Biata Joiţica! să nu cumva să-i spui, să nu care cumva să afle! cum e ea simţitoare!… (O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale)
1. Ilustrează, pe baza textului de mai sus trăsăturile genului dramatic. ( 4 trăsături)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Prezintă categoria estetică a comicului, având în vedere tipurile de comic prezente în textul suport.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Momentele lecţiei
|
Activitatea de învăţare
|
Timp
|
Metode
şi
procedee
|
Evaluare
|
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevului
|
1.Moment
organizatoric
|
Consemnarea prezenţei elevilor. Asigurarea cadrului şi a atmosferei optime desfăşurării lecţiei.
|
Elevii se pregătesc pentru lecţie.
|
2’
|
Conversaţia
|
|
2.Verificarea cunoştinţelor anterioare şi a temei de casă
|
Profesoara verifică temele elevilor. Aceștia au avut de lecturat opera dramatică Oscrisoare pierdută și de învățat trăsăturile genului dramatic.
|
Eleviii își prezintă tema și adresează întrebări profesoarei în cazul în care au avut nelămuriri.
|
5’
|
TURUL GALERIEI
|
Activitate frontală
|
3.Captarea atenţiei
|
Profesoara le captează atenția elevilor cu privire la noul conținut didactic, prin prezentarea importanței operei caragialiene în contextul literaturii române, accentuând elementele de actualitate surprinse în comediile sale prin contrastul dintre aparență și esență. Deopotrivă, în acest caleidoscop de figuri, înlănţuite în vorbele şi faptele personajelor, Caragiale ne arată realitatea din partea ei comică. Dar uşor se poate întrevedea prin această realitate elementul mai adânc şi serios, care este nedezlipit de viaţa omenească în toată înfăţişarea ei, și anume, faptul că îndărătul oricărei comedii se ascunde o tragedie.
|
Eleviii dovedesc preocupare pentru înțelegerea textului dramatic, dat fiind că noul conținut care vizează înțelegerea textului dramatic și al comediei ca specie în discuție, este un element de noutate.
|
5’
|
Conversația euristică
|
Activitate frontală
|
4. Anunţarea temei şi a obiectivelor
|
Profesoara comunică elevilor că pe parcursul acestei lecții eleviii își vor însuși cunoștințe noi despre
O scrisoare pierdută de
I.L. Caragiale, urmând ca până la sfârşitul orei să fie capabili să
- să încadreze textul în specia literară comedie şi să explice semnificaţia titlului;
- să precizeze structura și semnificația textului;
- să cunoască și să evidenţieze tipurile de comic;
- să evidenţieze şi să explice tema;
- să argumenteze apartenenţa textului la genul dramatic.
Apoi notează titlul lecţiei și comentează semnificația acestuia.
O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale
|
Eleviii își notează titlul lecției în caiete și își pregătesc fișele de lectură.
Titlul operei are în centru scrisoarea de amor care se pierde și se regăsește succesiv.
Cetățeanul turmentat--- Nae Cațavencu –
Cetățeanul Turmentat –Zoe(adrisant)
|
2’
|
Conversaţia
|
Activitate frontală
|
5. Prezentarea noului conţinut şi dirijarea învăţării
5. Prezentarea noului conţinut şi dirijarea învăţării
|
HARTA PERSONAJELOR
Ce este comedia?
-Comedia (fr. comedie; lat. comedia) este o specie a genului dramatic în proză sau în versuri care provoacă râsul prin satirizarea moravurilor, a tipurilor umane sau prin înlănţuirea unor situaţii neprevăzute având final fericit şi deseori unul moralizator .
-Ce este comicul?
-Comicul este o categorie estetică care cuprinde actele, situaţiile, personajele care stârnesc râsul.
-Care sunt sursele comicului?
-Sursele comicului sunt contrastul dintre aparenţă şi esenţă, pretenţii şi realitate, aşteptări şi rezultate, ceea ce este şi ceea ce vrea să pară personajul.
-Unde și când se petrece actiunea?
- Care este tema operei?
Profesoara propune rezolvarea unor fișe de lucru care vizează identificarea și ilustrarea tipurilor de comic, modalitățile de realizare și exemplele din opera dramatică.
În ce constă comicul de situație? Prin ce se realizează? Ce are caracteristic?
Referitor la numele personajelor, am observat că v-ați amuzat de fiecare dată când le-am pomenit la ora trecută. Cine explică prin ce se realizează comicul de nume? Ce are caracteristic?
Garabet Ibrăileanu observă în studiul său intitulat Numele proprii în opera comică a lui Ion Luca Caragiale că numele sugerează caracterul și clasa socială.
Cum se poate defini comicul de moravuri și prin ce modalități se realizează?
Ce anume v-a mai amuzat când ați lecturat opera? Cum vi s-a părut limbajul personajelor? Prin ce se evidențiază comicul de limbaj?
Cum vom putea folosi cunoştinţele despre comedie pe care le-am învăţat ora aceasta?
Din ce motiv este importantă studierea tipurilor de comic?
|
PUTEREA- Ștefan Tipătescu, Zaharia Trahanache, Zoe Tipătescu, Farfuridi, Brânzovenescu, Pristanda.
OPOZIȚIA – Nae Cațavencu, Popescu, Ionescu.
NEUTRALITATEA- Agamiță Dandanache, Cetățeanul Turmentat și alți alegători.
comicul de situație care constitue rezultatul faptelor neprevăzute, apare la nivelul acțiunilor și este provocat de unele întâmplări surprinzătoare:
- prezența unor grupuri insolite (cuplul comic: Farfuridi și Brânzovenescu),
- triunghiul conjugal: Trahanache – Zoe – Tipătescu,
- încurcături privind persoane (Dandanache o ia pe Zoe drept soția lui Tipătescu, iar pe Trahanache îl consideră prefectul județului),
- încurcături create de pierderea și găsirea succesivă a scrisorii.
- coincidențe sau întorsături neașteptate de situație (Dandanache ajunge să fie numit candidat la postul de deputat tot în urma unui șantaj cu o scrisoare de amor).
comicul de nume reliefează efectele general comice ale numelor.
- Zaharia Trahanache
* caracter ușor de modelat.
- Ștefan Tipătescu
* Numele derivat de la „tip”= june prim, aventurier, definind imoralitatea personajului.
- Nae Cațavencu
* „cață” sau „cațaveică”= haină cu două fețe (caracter duplicitar, ipocrit, fățanic).
- Ghiță Pristanda
* „pristanda”= joc moldovenesc în care dansatorii joacă după cum comandă un altul, definind caracterul unil, slugarnic, lingușitor
- Farfuridi și Brânzovenescu
* „farfurie” și „brânză”= aluzii culinare primare definind dependența unuia față de celălalt, caracter de cuplu comic
- Agamemnom Dandanache
* numele eroului grec din Iliada lui Homer. „dandana”=încurcătură definește ramolismentul personajului.
- Zoe
* alintul Joițica sublinează un zoonim diminutival.
comicul de moravuri rezultă din relațiile care se stabilesc între personaje.
- Triunghiul conjugal alcătuit din Trahanache, Zoe și Tipătescu.
- Temându-se de consecințele publicării scrisorii, Zoe decide să îl susțină cu ardoare pe Cațavencu la alegerile pentru funcția de deputat și se luptă pentru eliberarea lui din închisoare.
- Fără să se sperie de publicarea scrisorii, Trahanache descoperă un fals în actele fundației prin care Cațavencu își însușise ilegal banii societății și îl arestează.
- Cațavencu acceptă să țină un discurs în cinstea lui Dandanache.
- Tipul încornoratului – Trahanache
- Tipul amorezului – Tipătescu
- Tipul cochetei și al adulterinei – Zoe
- Tipul politic și al demagogului – Cațavencu, Farfuridi, Dandanache
- Tipul cetățeanului – Cetățeanul turmentat
- Tipul raisonneurului – Brânzovenescu
- Tipul servitorului – Pristanda.
-
Comicul de limbaj este provocat de:
- Prezența numeroaselor greșeli de vocabular:
- Pronunțarea greșită e unor cuvinte (renumerație, famelie)
- Contradicție în termeni după lupte seculare care au durat aproape 30 de ani
- Pleonasm ne-am rătăcit împreună.
- Truismele (adevăruri evidente) un popor care nu merge înainte, stă pe loc
- Ticuri verbale
- Pristanda: curat murdar
- Trahanache: ai puțintică răbdare
- Dandanache: neicușorule
Am discutat despre comedia O scrisoare pierdută, scrisă de I. L. Caragiale.
Aceste cunoştinţe ne permit să recunoaștem, să analizăm şi să interpretăm mai uşor o comedie.
Studierea tipurilor de comic este esenţială pentru a recunoaște și a interpreta o comedie, precum și pentru încadrarea unei opere în specia literară comedie aparținând genului dramatic.
|
5’
25’
|
Învăţarea prin descoperire
Explicația
Problematizare
Conversaţia
- argumentarea
- conversația euristică
cadranele
|
Activitate frontală
Activitate frontală
Observaţia sistemică.
|
6.Asigurarea feed-back-ului
|
Profesorul face aprecieri despre gradul de participare al elevilor la activitate, emite concluziile cu privire la importanța cunoașterii operei dramatice în contextul examenului de Evaluare Națională.
|
|
5’
|
|
|
6.Anunţarea temei pentru acasă.
|
Redactează o compunere în care să argumentezi că fragmentul extras din opera O scrisoare pierdută se încadrează în specia comedie.
|
|
1’
|
*
|
Observaţia sistemică.
|
GENUL DRAMATIC
(argumentarea apartenenței la genul dramatic)
În opinia mea, opera.....................................(titlul operei), de ........................................... (numele autorului), aparține genului dramatic, în care autorul se exprimă în mod indirect, prin intermediul personajelor, care sunt antrenate în derularea unor evenimente într-un anumit timp și spațiu, creația literară având ca mod de expunere dominant dialogul și fiind destinată reprezentării scenice.
În primul rând, în deschidere sunt prezentate numele personajelor și ocupația acestora.......................................(două exemple), textul este structurat în ................................(câte acte conține opera) acte, care conțin .................................... (câte scene conține fiecare act) și se remarcă prezența didascaliilor, ca modalități de intervenție directă a autorului .................. (două exemple).
În al doilea rând, modul de expunere specific este dialogul, iar prezența acestuia impune prezența elementelor de oralitate a stilului ..............................................(prezentarea a trei-patru elemente de oralitate a stiluilui, cu citate din text). În plus, se remarcă prezența personajelor.......................(care sunt personajele) și a unui conflict dramatic .......................................... (ce forțe sunt antrenate în conflict și cum evoluează). Evenimentele sunt plasate într-un cadru spațio-temporal, marcat prin indici specifici ............................................(exemple de indici de timp și spațiu).
În concluzie, trăsăturile mai sus prezentate justifică încadrarea textului suport în genul dramatic.

COMEDIA
(argumentarea apartenenței la specia comedie)
În opinia mea, opera..................................(titlul operei),de .............................(numele autorului), este o comedie, specie a genului dramatic în versuri sau proză, în care sunt înfățișate personaje, carcatere, moravuri sociale, într-un mod care stârnește râsul, având final fericit și un sens moralizator.
În primul rând, ca în orice operă dramatică, modul de expunere specific este dialogul, în deschidere apare o listă cu personajele..................................(două exemple), textul este structurat în ........................(câte acte conține opera) acte, care conțin .................................... (câte scene conține fiecare act), înaintea fiecărei replici este indicat numele personajului careo rostește.....................................(citat cu replica) și se remarcă prezența didascaliilor, ca modalități de intervenție directă a autorului .................. (două exemple). În plus, se remarcă prezența personajelor.......................(care sunt personajele) și a unui conflict dramatic .......................................... (ce forțe sunt antrenate în conflict și cum evoluează). Evenimentele sunt plasate într-un cadru spațio-temporal, marcat prin indici specifici ............................................(exemple de indici de timp și spațiu).
În al doilea rând, prin nota de umor și satira la adresa societății, textul se subsumează categoriei estetice a comicului. Sunt prezente mai multe tipuri de comic - comicul de situație..........................(exemplu), comicul de moravuri ...........................(exemple), comicul de caractere.............................(exemple), comicul de nume.............................(exemple) și comicul de limbaj, realizat prin ...............................(mijloace de realizare).
În concluzie, trăsăturile mai sus prezentate justifică încadrarea textului suport în specia comedie.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ
Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială
Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”
Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,... Read more
NEVOIA DE RAPORTARE LA MODEL A PERSONALITĂȚII ÎN FORMARE
Grădinița ,,Ion Creangă”, Ploiești, Județul Prahova
Relaționarea cu ceilalți, propria imagine de sine, atitudinile, aspirațiile, statusul social al omului de la... Read more
IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE
Prof. STAN CRISTINA
Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău
Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților,... Read more
ANEXA NR. 2
PROGRAMA SCOLARA
Limba si literatura italiana materna
Clasa a X-a
NOTA DE PREZENTARE
Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand etniei... Read more
Evaluarea Nationala 2013
Limba si literatura romana subiect si barem
Vezi subiectul si baremul de evaluare si de notare / corectare de la prima proba de Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a pentru... Read more
PRECIZĂRI
pentru aplicarea Ordinului M.E.C.I. nr. 5132/10.09.2009
privind organizarea şi desfăsurarea
activităţilor specifice funcţiei de diriginte
În atenţia directorului, coordonatorului de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, responsabilului comisiei metodice... Read more
ÎNTRE POPULAR ŞI MODERN
- FĂT-FRUMOS DIN LACRIMĂ -
Ileana Faur, profesor, Limba şi Literatura română
Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara
Suntem fascinaţi încă din copilărie de lumea basmelor, a legendelor, a imaginaţiei,... Read more
MANAGERUL ȘCOLAR - OM, SPECIALIST ȘI EDUCATOR
Prof. Aanei Genilia
Școala Gimnazială Lunca Pripor, Orașul Nehoiu, județul Buzău
,,Cel mai bun educator este acela care... Read more
„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la… IMPACTUL MIGRAŢIEI PĂRINŢILOR ASUPRA
COPIILOR RĂMAŞI SINGURI ACASĂ
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Copii lăsaţi singuri acasă, în grija bunicilor sau a altor rude, dar şi cei… CONTEXTUL EUROPEAN ÎN PRIVINȚA
PRACTICILOR EDUCAȚIONALE INCLUZIVE
Profesor de sprijin Moise Felicia, CSEI Roman, jud Neamț
Logoped Moise Cătălin, CSEI Roman, jud Neamț
Rezumat: Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în…
CLASICUL CREANGĂ ÎN ACTIVITĂŢILE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
Prof. înv. primar Grecu Niculina
Şcoala primară nr. 3, Covrigi, comuna Văgiuleşti, jud. Gorj
Poveştile lui Creangă au încântat şi încântă generaţii întregi de copii.… PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR
Prof. înv. primar Daniela Iosim
Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov
Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A… Membrii APR
· membri activi
· membri sustinãtori
· membri de onoare
· membri fondatori
La nivelul APR functioneazã mai multe organe al cãror obiectiv principal este de a analiza si propune solutii pentru rezolvarea… Bacalaureat 2011 - Rezultate
Pe masura centralizarii, rezultatele si notele pentru judetele tarii pot fi vazute si pe pagina online edu.ro, site-ul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Rezultatele sunt actualizate periodic,… Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale 2015
Vezi Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale desfasurate in Romania si in strainatate pentru anul scolar 2014-2015, respectiv: activitatea, tara/localitatea si perioada.
Grupuri de lucru evaluari,
examene si concursuri nationale 2015-2016
Vezi apelul pentru selectia cadrelor didactice in grupurile de lucru pentru evaluarile, examenele si concursurile nationale din…
|
|