Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Activitatea catedrei/comisiei metodice
Marţi, 14 Septembrie 2010 07:23

ACTIVITATEA CATEDREI/COMISIEI METODICE

 

Art.40. Catedrele/comisiile metodice se constituie din minimum patru membri, care predau aceeaşi disciplină de studiu. În situaţiile în care disciplina educaţie fizică şi sport este predată de mai puţin de 4 cadre didactice, catedra/ comisia metodică se constituie din cadrele didactice care predau discipline înrudite sau predau discipline din alte arii curriculare.

        

Art.41. În învăţământul preşcolar şi primar catedrele/comisiile metodice, în funcţie de numărul de cadre didactice se pot constitui pe grupe/ani de studiu, de acelaşi nivel, pe grupe/clase de niveluri apropiate sau pe întreg ciclul de învăţământ.

           

Art.42. În unităţile de învăţământ sportiv, cu program integrat şi cel cu program suplimentar, ca unităţi independente,  catedrele/ comisiile metodice se vor constitui astfel:

a)    din minimum trei profesori/ antrenori care predau aceeaşi disciplină sportivă;

b)   din minimum trei profesori/ antrenori care predau discipline înrudite (exemplu: catedra de jocuri sportive/ de sporturi individuale etc.);

c)    când nu sunt întrunite condiţiile privind minimum de membri care pot constitui o catedră/ comisie metodică, aceasta se constituie din toate cadrele didactice/ antrenorii, indiferent  de disciplina sportivă predată.

 

 

Art.43. În unităţile de învăţământ în care funcţionează clase cu program sportiv integrat şi/ sau secţii de C.S.S., cadrele didactice/ antrenorii care predau la aceste clase/ secţii, se constituie în catedre/ comisii metodice astfel:

a)    dacă sunt minimum trei profesori /antrenori, se va constitui o catedră (care predau aceeaşi disciplină sportivă sau alte discipline);

b)   dacă sunt mai puţin de trei profesori /antrenori, aceştia vor fi integraţi în catedra/ comisia metodică de educaţie fizică a unităţii de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea.

           

Art.44. Catedrele/comisiile metodice sunt conduse de un şef de catedră/comisie metodică, numit de directorul unităţii de învăţământ, pe baza propunerilor primite din partea catedrei/comisiei metodice, care are atribuţii specifice.

 

Art.45. Atribuţiile catedrei/comisiei metodice sunt următoarele:

a)    elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ, cuprinzând:

-         obiectivele şi strategia predării disciplinei, în condiţiile concrete existente în unitatea de învăţământ (se vor face referiri concrete privind disciplinele sportive care vor fi predate cu caracter obligatoriu,  prevazute de programe, opţional sau/şi alternative);

-         formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculumul la decizia şcolii;

-         după caz, formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculum diferenţiat;

-         numărul şi conţinuturile orelor de ansamblu sportiv;

-         disciplinele sportive şi numărul de ore necesare pentru pregătirea formaţiilor sportive reprezentative, obiectivele de performanţă ale acestora;

-         structura şi eşalonarea activităţilor sportiv- turistice pe parcursul anului şcolar;

b)   elaborează programele de activităţi semestriale, cu termene şi responsabilităţi, nominalizând componentele prevăzute în oferta educaţională,  la care se adaugă:

-         creşterea eficienţei activităţii didactice (lecţii deschise, dezbateri tematice);

-         perfecţionarea continuă şi periodică a cadrelor didactice (documentare şi prezentare de referate metodice, interasistenţe şi schimburi de experientă, organizare şi participare la sesiuni de comunicări, referate ştiinţifice, susţinerea examenelor de definitivat şi grade didactice, participarea la cursuri de perfecţionare);

-         optimizarea planificării şi proiectării didactice prin prezentarea şi dezbaterea documentelor de planificare şi proiectare specifice, respectiv: eşalonarea anuală a unităţilor de învăţare, planul calendaristic semestrial, proiectarea unităţii de învăţare şi proiectul didactic;

-         prezentarea şi dezbaterea sistemelor de evaluare pe clase, respectiv instrumentele de evaluare, caracterul obligatoriu sau alternativ al acestora, eşalonarea pe semestre şi criteriile de stabilire a scalelor de evaluare;

-         soluţiile de evaluare pentru elevii aflaţi în situaţii speciale (morfologice, motrice, de sănătate);

-         acţiunile sportive cu caracter de masă înscrise în calendarul competiţional anual;

-         acţiunile sportive oficiale cuprinse în calendarul olimpiadelor naţionale ale sportului şcolar la care au fost înscrise formaţiile sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ;

-         activităţile turistice şi serbările sportive;

-         informarea curentă şi periodică a elevilor şi a celorlalte cadre didactice prin avizierul catedrei;

-         programarea după caz a activităţilor de pregătire specială a elevilor pentru probele de aptitudini solicitate de admiterea în cicluri de învăţământ superioare sau de finalizare a studiilor (bacalaureat).

 

Art.46. Atribuţiile şefului de catedră/comisie metodică sunt următoarele:

a)    stabileşte atribuţiile fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;

b)   evaluează activitatea şi propune consiliului de administraţie calificativul anual pentru fiecare membru al catedrei/comisiei metodice;

c)    efectuează asistenţe la lecţiile, cu precădere la cadrele didactice stagiare şi la cele nou venite în unitatea de învăţământ;

d)   stabileşte şi monitorizează implementarea standardelor de calitate specifice disciplinei;

e)    elaborează informări asupra activităţii catedrei/comisiei metodice, semestrial şi la cererea directorului, pe care le prezintă în consiliul profesoral;

f)     stabileşte graficul desfăşurării lunare a şedinţelor catedrei/comisiei metodice şi elaborează tematica acestora;

g)    cultivă şi întreţine un climat de activitate favorabil performanţei didactice şi metodice;

h)    mediază eventualele situaţii conflictuale;

i)      solicită sprijinul directorului unităţii de învăţământ pentru respectarea de către echipa de întocmire a orarului, a cerinţelor motivate ale catedrei/comisiei metodice, respectiv de utilizare  judicioasă a spaţiilor de lucru, a materialelor didactice şi a condiţiilor de activitate ale elevilor;

j)     colaborează cu personalul tehnic şi de îngrijire repartizat pentru întreţinerea bazei sportive;

k)   întocmeşte  referatele de necesitate şi le înaintează conducerii unităţii de învăţământ.

 

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

 

CAPITOLUL IX

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:54
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Proiecte si activitati educationale

Proiecte si activitati educationale

PROIECTE ŞI ACTIVITĂŢI EDUCAŢIONALE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău   Sistemul educaţional din România este în plin proces de reformă. În ultimii ani, se pune tot mai mult accentul pe...

Read more

Conturi consolidate

CONTURI CONSOLIDATE   Prof. Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi   Rezumat Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu...

Read more

Strategii de adaptare curriculara pentru…

 STRATEGII DE ADAPTARE CURRICULARĂ PENTRU COPIII CU ADHD   Prof. consilier Petric Anamaria Şcoala cu clasele I-VIII Săsciori       ADHD nu este o problemă doar pentru cei care suferă de această tulburare ci şi pentru...

Read more

Portofoliul elevului ca mijloc de pregat…

PORTOFOLIUL ELEVULUI CA MIJLOC DE PREGĂTIRE SUPLIMENTARĂ LA MATEMATICĂ Prof.  Badea  Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara În cadrul strategiilor educaţionale centrate pe elev un instrument de lucru de mare...

Read more

Creativitatea dimensiune psihologica a p…

CREATIVITATEA – DIMENSIUNE PSIHOLOGICĂ A PERSONALITĂŢII UMANE Prof. ȋnv. Primar Stavăr – Oprişan Mihaela- Alexandra Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea Creativitatea a...

Read more

Comment aider les eleves a developper un…

COMMENT AIDER LES ÉLÈVES À DÉVELOPPER UNE COMPÉTENCE COMMUNICATIVE?   Profesor: Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur le développment de la...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Prezentare

Reglementari generale Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să...

Read more