Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Educatia pentru sanatate
Scris de administrator   
Joi, 08 Iunie 2017 16:03

EDUCAȚIA PENTRU SĂNĂTATE

Macarie Cristina, prof. pedagogie

Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș

Educaţia pentru sănătate este indicat să fie începută cât mai precoce. Prin obiceiurile sănătoase se asigură o dezvoltare fizică şi mentală optimă şi implicit se previn tulburările de sănătate şi de comportament atât la copii, cât şi la adolescenţi.

Cadrele didactice trebuie să găsească metode didactice eficiente pentru predarea temelor despre sănătate, care să fie adecvate vârstei copiilor.

Școlaritatea mijlocie este considerată perioada cu un risc crescut pentru dezvoltarea unor obiceiuri negative, deci este etapa cheie asupra căreia trebuie acţionat. Copiii vor fi învăţaţi să gândească pozitiv şi responsabil despre sănătatea şi siguranţa lor.

Educația pentru sănătate este un drum sigur prin care noțiunile ajung la elevi ca reguli sau norme ce vor pătrunde adânc în modalitatea de viață cotidiană.

Rolul educaţiei pentru sănătate constă în asigurarea igienei sanitare, corporale şi mentale, având un caracter de medicină preventivă la toate nivelurile de învățământ.

Şcoala şi părinţii au o contribuţie importantă în implementarea unui mod de viaţă sănătos. Educaţia pentru sănătate este indicat să fie începută cât mai precoce. Prin obiceiurile sănătoase se asigură o dezvoltare fizică şi mentală optimă şi implicit se previn tulburările de sănătate şi de comportament atât la copii, cât şi la adolescenţi.

Cadrele didactice trebuie să găsească metode didactice eficiente pentru predarea temelor despre sănătate, care să fie adecvate vârstei copiilor.

Se consideră că şcolaritatea mijlocie este perioada cu un risc crescut pentru dezvoltarea unor obiceiuri negative, deci este etapa cheie asupra căreia trebuie acţionat. Copiii vor fi învăţaţi să gândească pozitiv şi responsabil despre sănătatea şi siguranţa lor.

Prin intermediul educaţiei pentru sănătate pot fi îndeplinite următoarele obiective: însuşirea şi respectarea normelor de igienă personală şi de grup; identificarea factorilor de risc; prevenirea influenţei factorilor de risc asupra stării de sănătate; dezvoltarea responsabilităţii pentru menţinerea sănătăţii proprii şi a membrilor comunităţii; prevenirea consumului de alcool şi tutun; formarea unui stil de viaţă echilibrat etc.

În cadrul Cercului de pedagogie ,,Comenius”, am propus diferite activități de educație pentru sănătate, pentru elevii claselor de liceu, deoarece am considerat că acestea vor contribui la dezvoltarea unui comportament de viață sănătos.

Utilizând exerciţii de observare și de comunicare, jocuri de rol şi de simulare, jocuri didactice, teme de reflecţie şi de imaginaţie, precum şi sarcini aplicative, am urmărit formarea şi consolidarea unor deprinderi şi obişnuinţe de activitate organizată, de odihnă armonioasă, de alimentaţie corectă şi de igienă personală.

Informațiile referitoare la modul de viață sănătos s-au asimilat pe baza convorbirilor, discuțiilor libere, prezentărilor power-point, workshop-urilor etc.

Educația pentru sănătate este un drum sigur prin care noțiunile ajung la elevi ca reguli sau norme ce vor pătrunde adânc în modalitatea de viață cotidiană. Astfel format şi educat, individul poate deveni un factor educativ atât pentru el, cât şi pentru grupul din care face parte: familie, colegi, cercul de prieteni.

Activitățile de educație pentru sănătate au fost desfășurate cu scopul de a le inspira elevilor ideea unui stil de viaţă sănătos: workshop-uri pe teme sportive, de nutriție; activități în aer liber, jocuri la Platoul Cornești și la Complexul Week-end; înnot și polo pe apă la Complexul Week-end; concursul „Găteşte şi mănâncă sănătos”; concurs de creaţie – piesă de teatru având ca temă educația pentru sănătate; vizite la biblioteci, muzee, Teatrul Național, Palatul Culturii; plimbări la Platoul Cornești, Complexul Week-end, Cetatea Medievală, prin Centrul orașului Tîrgu Mureș etc.

Bibliografie:

Antal A., Igiena școlară, Editura Medicală, București, 1978;

Cerghit I., Neacşu I., Negreț-Dobridor I., Pânișoară, I.O., Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Bucureşti, 2001.

Rezumat în limba engleză:

The role of education for health is to assure sanitary hygiene, for body, and mentality with a preventive medicines character at all education levels. School and parents have a great contribucion for creating of an healthy way of life.

To make sure we have a successful rate we shold start the education for health at earlier ages, beacause by our habitation we can implement a good way of life from early ages, and also to our teenagers that should develope in a good way.

This program of education for health is now implemened in pedagogical schools for having a bigger succes, and is presented by education for health games that they can teach the students to do when they teach the children, and also power point presentation etc. The role of education for health activities is also to develope a healthy way of life to our students, as sport's activities, or nutritional advices.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Ordinul 6866 din 2012 privind aprobarea …

Ordinul 5866 din 26 septembrie 2012 (Ordinul 5866/2012) Ordinul privind aprobarea programelor scolare de Limba si literatura italiana materna pentru clasele a IX-a si a X-a   Afla ordinul privind aprobarea programelor scolare...

Read more

J S Bach un performer al muzicii divine…

UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH   Prof. Gloria Ghidiceanu Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova     Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi...

Read more

Planificare model pentru limba latina in…

Planificare model pentru limba latina invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

La modalisation quelques typologies

LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De...

Read more

Teoria inteligentelor multiple instrumen…

TEORIA INTELIGENŢELOR MULTIPLE CA INSTRUMENT UTILIZAT ÎN CADRUL LECŢIILOR CENTRATE PE ELEV   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzau   “Acelaşi copil poate fi interesat, gânditor şi angajat în anumite conţinuturi, în timp ce...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Rolul si importanta activitatilor extrac…

ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE   Prof. Adăscăliței Elena-Daniela Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni               „A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,...

Read more

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more