Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Reguli impuse copiilor
Luni, 19 Aprilie 2010 17:10

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?

 

Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?

 

 

-         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.

-         Aveţi grijă ca aceste reguli să nu fie prea numeroase.

-         Formulaţi-le cât mai clar şi asiguraţi-vă că au înţeles exact ce au voie şi ce nu au voie să facă (descrieţi comportamentul dorit şi cel nedorit).

-

         Pentru fiecare regulă, stabiliţi de comun acord care este recompensa şi care este pedeapsa. (Permiteţi copiilor să participe la stabilirea penalizărilor şi recompenselor).

 

-         Puneţi-vă întrebarea: „Cât de legitime sunt aceste reguli?”

-         Nu spuneţi „da” astăzi pentru a spune un „nu” hotărât mâine.

-         Încercaţi să pedepsiţi ceea ce face copilul şi nu ceea ce este el ca persoană în general.

-         Aveţi „puţintică răbdare”: noţiunile de bine sau de rău, de autonomie nu se dobândesc pe deplin decât la sfârşitul adolescenţei.

-         Nu uitaţi că este mult mai greu pentru un adolescent să îşi reprime o dorinţă decât este pentru un adult.

-         Explicaţi motivele fiecărei interdicţii şi nu uitaţi să le reamintiţi de câte ori este nevoie.

-         Acceptaţi faptul că regulile sunt diferite în funcţie de circumstanţa în care ele se aplică: la şcoală, acasă, în cadrul cercului de prieteni, etc.

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu asupra problemei libertatii la Do…

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Profesor Andone Crenguța Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria...

Read more

Calendarul pentru Evaluarea Nationala si…

Calendarul pentru Evaluarea Nationala si admiterea in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2012-2013     Calendarul de desfasurare a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a in anul scolar 2011-2012 ---- Anexa la...

Read more

Studiu psihologic privind pregatirea ele…

STUDIU PSIHOLOGIC PRIVIND PREGĂTIREA ELEVILOR Profesor învăţământ primar Postolică Steluţa, Şcoala Gimnazială Nr. 2 Piatra - Neamţ   Încă de la apariţia şi...

Read more

Matematica si creativitate

MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE   Prof. inv. primar Gligor Dana Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba   Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII ELEVILOR PRIN…

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE Inst. Aurelia Ceausu Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu     1. Obiectivele cercetãrii - descoperirea creativitãtii individuale; - educarea si dezvoltarea creativitãtii...

Read more

Invatarea chimiei utilizand limba englez…

ÎNVĂŢAREA CHIMIEI UTILIZÂND LIMBA ENGLEZĂ CA MEDIU DE COMUNICARE- METODA CLIL    Ofelia Cornelia POPA, profesor de chimie Şcoala Panticeu, Cluj   „Învaţă aplicând şi aplică învăţând”               Rezumat: Unul din cele peste 200 de termeni...

Read more

Tipuri de mediu si reflectarea lor in ar…

TIPURI DE MEDIU ŞI REFLECTAREA LOR ÎN ARIILE PROTEJATE DIN JUDEŢUL BRĂILA   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Studiul prezintă caracteristicile mediului din judeţul Brăila şi modul...

Read more

Alegerea repertoriului violonistic in pr…

  ALEGEREA REPERTORIULUI VIOLONISTIC ÎN PROCESUL EDUCAŢIEI INSTRUMENTALE Prof. Corha Minodora Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj Conform programei analitice pentru clasa respectivă profesorul alcătuieşte pentru fiecare elev în parte...

Read more