Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Reguli impuse copiilor
Luni, 19 Aprilie 2010 17:10

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?

 

Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?

 

 

-         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.

-         Aveţi grijă ca aceste reguli să nu fie prea numeroase.

-         Formulaţi-le cât mai clar şi asiguraţi-vă că au înţeles exact ce au voie şi ce nu au voie să facă (descrieţi comportamentul dorit şi cel nedorit).

-

         Pentru fiecare regulă, stabiliţi de comun acord care este recompensa şi care este pedeapsa. (Permiteţi copiilor să participe la stabilirea penalizărilor şi recompenselor).

 

-         Puneţi-vă întrebarea: „Cât de legitime sunt aceste reguli?”

-         Nu spuneţi „da” astăzi pentru a spune un „nu” hotărât mâine.

-         Încercaţi să pedepsiţi ceea ce face copilul şi nu ceea ce este el ca persoană în general.

-         Aveţi „puţintică răbdare”: noţiunile de bine sau de rău, de autonomie nu se dobândesc pe deplin decât la sfârşitul adolescenţei.

-         Nu uitaţi că este mult mai greu pentru un adolescent să îşi reprime o dorinţă decât este pentru un adult.

-         Explicaţi motivele fiecărei interdicţii şi nu uitaţi să le reamintiţi de câte ori este nevoie.

-         Acceptaţi faptul că regulile sunt diferite în funcţie de circumstanţa în care ele se aplică: la şcoală, acasă, în cadrul cercului de prieteni, etc.

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Horoscopul carierei si banilor pentru lu…

Horoscopul carierei si banilor pentru luna octombrie 2014    Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna octombrie 2014 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile in ceea ce...

Read more

Baza sportiva si dotarea materiala pentr…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL VII   BAZA SPORTIVĂ ŞI DOTAREA MATERIALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPORTIV INTEGRAT ŞI SUPLIMENTAR     Art.29. Alături de selecţie, existenţa şi calitatea bazelor sportive,...

Read more

Conflictele elev familie

CONFLICTELE ELEV-FAMILIE   Andone Crenguţa - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   „Când părinţii se mulţumesc să-i lase pe copii în voia lor, iar copiii nu mai ţin seamă de cuvintele părinţilor, când...

Read more

Obiectivele educationale ale familiei

OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE ALE FAMILIEI   Prof. înv. primar, Rãu Monica Crina Şcoala Generalã Tîrnova, judetul Arad   Pãrintii care au acceptat, în cunostintã de cauzã, sã lase urmasi, implicit, si-au asumat rãspunderea educãrii lor în...

Read more

Studiu privind efectele negative ale cal…

STUDIU PRIVIND EFECTELE NEGATIVE ALE CALCULATORULUI ASUPRA COPIILOR   Prof. Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov   În lumea occidentală, cercetătorii din domeniul educaţiei au constatat că acei copii...

Read more

Protocol de colaborare model

PROTOCOL DE COLABORARE - MODEL   Vă prezentăm un model pentru protocol de colaborare în activităţile pe care le iniţiaţi şi le desfăşuraţi în cadrul şcolii, prin cooperare, parteneriate, proiecte.

Read more

Educatie fara frontiere relatia gradinit…

EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra, Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more