Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare program erasmus+
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iulie 2018 00:00

PREZENTARE PROGRAM ERASMUS+

Prof. Tincescu Ana-Maria,

Şcoala Măneşti, Dâmboviţa

Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui proiect ERASMUS+, Acţiunea Cheie 1, domeniul Educaţie  Şcolară, Apelul 2017 având denumirea ,,MERG LA ŞCOALĂ, REUŞESC!”

Titlul cursului pe care l-am solicitat a fost „Inclusive teaching, family and social cousenlling for disadvantaged students and in order to prevent the early dropout”. Beneficiarul proiectului este Şcoala Gimnazială Măneşti, numele şi prenumele participanţilor la curs fiind: prof. înv. primar Plavie Georgiana şi Ghinea Viorica, profesori inv. gimnazial Tincescu Ana-Maria, Dina Denisa, Dragan Magda.

Scopul cursului: Dezvoltarea abilităților și competențelor profesorilor de a crea instrumente educaționale eficiente pentru a răspunde nevoilor elevilor și pentru a merge spre integrarea educațională în școală, pentru a preveni abandonul timpuriu.

Am simtit nevoia aprofundarii subiectului cursului deoarece: „O școală incluzivă trebuie să asigure dreptul la educație al tuturor elevilor, ținând cont de caracteristicile specifice ale fiecăruia, astfel încât sunt necesare practici de predare și modele de procedură ce vizează spijinirea situațiilor dificultățiilor de învățare și consolidarea abilităților de învățare.”

Obiectivele cursului:

v descoperirea caracteristicilor unei școli incluzive;

v gestionarea eficientă a unei clase de elevi;

v facilitarea proceselor de comunicare și dezvoltarea competențelor  emoționale la profesori, elevi, părinți;

v dezvoltarea motivației de a merge la școală și a stimei de sine în rândul elevilor;

v descoperirea unor noi modalități de promovare a continuării studiilor.

In prima zi doamna Claudia Di Foglio, managerul cursului, ne-a făcut o scurtă prezentare a regiunii, a cursului și a formatorilor și ne-am cunoscut colegii. Doamna Gisela Fantacuzzi, pedagog, coregraf, terapeut, trainer acreditat în metoda FELDENKRAIS, ne-a inițiat în SFERODINAMIE ( dans creativ) .

Sferodinamia:

- îmbunătățește abilitățile motorii prin mișcare;

- îmbunătățește imaginația și fantezia;

- îmbunătățește autocontrolul, libertatea, echilibrul, ritmul, încrederea în sine;

- promovează concentrarea asupra „disciplinelor intelectuale”

A doua zi am vizitat Școala „Nuova Direzione Didacttica” formată din două cicluri de învățământ : preșcolar ( Școala San Michele) și primar ( Școala Penuzzio). Domnul Sergio Santoro, profesor, consilier și trainer în învățarea creativă și inclusivă, ne-a vorbit despre competențele europene, viziunea și misiunea sistemului școlar italian în legătură cu elevii cu CES și ne-a prezentat tehnici de focusare pe problemele cunoscute/necunoscute ale elevilor folosite de cadrul didactic pentru a face „elevul fericit”. În a doua parte a zilei, Ms. Rachele Giammario, neuro-terapeut, psiholog, profesor  de școală primară, lector la Universitatea din Aquila, președinte regional al AIDAI (Asociația  Italiană ADHD), ne-a vorbit despre „învățarea prin cooperare” și elaborarea SSP (Plan de Sprijin Special) și ne-a îndrumat în cadrul  Atelierului de lucru:„Cooperative learning-Spring Project”.

A treia zi doamna Gisela Fantacuzzi, ne-a prezentat metoda Feldenkrais teoretic cu ajutorul unui filmuleț de pe youtube. În cadrul  Atelierului de lucru  care s-a desfășurat în încheierea cursului s-au practicat diferite exerciții de „terapie prin mișcare”. Metoda Feldenkrais a primit numele celui care a inițiat-o, Dr. Moshe Feldenkrais, Doctor în Științe (1904-1984): „Dacă știi ce faci, poți face ce vrei.” El spunea că „integritatea persoanei implică trei componente: MIȘCARE, GÂNDIRE, EMOȚII. Domeniul de lucru al metodei este MIȘCAREA. Obiectivul metodei este  STIMULAREA  SISTEMULUI NERVOS.

A patra zi doamna Veronica Telese, ne-a prezentat a doua parte a cursului „Didactica incluzivă” – ascultarea activă, forme de organizare a colectivului, canalele de comunicare, educația outdoor, educația emoțională și relația intra- și intergrup. În cadrul celor două Ateliere de lucru am învățat exerciții noi  de sferodinamie și am aflat despre Teatrul Forum ca mijloc de educație nonformală. Teatrul Forum – Teatrul celor Oprimați (teatrul social) a fost întemeiat de regizorul, dramaturgul, scriitorul și omul politic brazilian Augusto Boal.  Scopul lui este să găsească modalități de a combate descurajarea, asuprirea în viața de zi cu zi, discriminarea.

A cincea zi am vizitat „Scuola Media Statale R. Paolucci” - școală gimnazială. Școala avea  120 de cadre didactice, 700 de elevi dintre care 34 de elevii prezentau CES și erau îndrumați de 27 de profesori itineranți.  După vizitarea sălilor de clasă și observarea activităților  desfășurate cu elevii cu nevoi speciale, ne-am întâlnit cu profesorii itineranți la un seminar în sala de festivități. Aici am primit informații despre utilizarea metodelor Montessori și despre procedurile uilizate în vederea rezolvării problemelor de absenteism. În a doua parte a zilei s-a făcut încheierea cursului prin oferirea unui feedback și prin ritualul „desumflării” mingiilor  sferodinamice.

A șasea zi centrul de formare ne-a oferit oportunitatea de a participa la o excursie pentru a cunoaște obiectivele culturale și istorice ale orașului Vasto și  Regiunea Abruzzo.

Prin participarea la această activitate ERASMUS+, ne-am dezvoltat următoarele competențe:

- „învățați să învățați”;

- competența socială-civică;

- conștientizarea și exprimarea culturală;

- capacitate de a experimenta și dezvolta noi practici de învățare și metode de predare;

- îmbunătățirea cunoștințelor mele despre sistemul educațional din alte țări.

Asupra instituției mele de trimitere, mobilitatea noastră a avut ca impact următoarele:

- crearea de oprtunități pentru a-mi împărtăși cunoștințele dobândite prin intermediul activității mele de mobilitate cu colegii;

- utilizarea de noi metode de predare/instruire, abordări și bune practici la instituția mea de trimitere;

- consolidarea unei atitudini pozitive a instituției mele de trimitere către trimiterea unui număr mai mare de cadre didactice pe teme de predare, de ocupare a locurilor de muncă, etc.;

- consolidarea eforturilor instituției de trimitere de a-și internaționaliza activitățile;

- începerea sau aderarea la noi proiecte europene/internaționale.

Având in vedere cele spuse mai sus mă declar  multumită si fericită că am putut face parte din acest proiect.

 

Revista cu ISSN

Calendar examenul de bacalaureat 2017

Calendar examenul de bacalaureat 2017 Calendarul examenului de bacalaureat din 2017, pentru absolventii clasei a XII-a si a XIII-a, a fost publicat recent in Monitorul Oficial, intr-un ordin al ministrului...

Read more

Metodologia cadru privind mobilitatea pe…

Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic in anul scolar 2013-2014 modificata si completata   Vezi ordinul pentru modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar...

Read more

Les methodes expositives dans la langue …

LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,...

Read more

Rolul modernizator al natiunii

ROLUL MODERNIZATOR AL NAŢIUNII Profesor Petcu Camelia Liceul Tehnologic Măneciu, Judeţul Prahova Herder era de părere că adevăratele culturi se nasc nu pentru a se...

Read more

Integrarea copiilor cu CES in scoala de …

INTEGRAREA COPIILOR CU CES ÎN ŞCOALA DE MASĂ Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş     Problematica educaţiei copiilor cu CES a...

Read more

Modalitati de stimulare a inteligentei l…

ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice Benchea Claudia Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu...

Read more

EDUCATIA IN SOCIETATEA GLOBALIZATA

EDUCAȚIA ÎN SOCIETATEA GLOBALIZATÃ. CONCEPTELE LIFELONG ȘI LIFEWIDE LEARNING   Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași     Opțiunea pentru învãțarea pe tot parcursul vieții înseamnã, în societatea globalizatã de astãzi, acceptarea tuturor...

Read more

Arta Baroca Muzicala

ARTA BAROCÃ MUZICALÃ – studiu de specialitate –   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova     Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã...

Read more