|
|
The myth of feminine beauty in victorian british novels |
Vineri, 08 Februarie 2013 20:03 |
THE MYTH OF FEMININE BEAUTY
IN VICTORIAN BRITISH NOVELS
Profesor Ştefănescu Adriana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
I chose to study the Victorian novels because I considered them the beginners in breaking the ideology of beautiful married women. In order to achieve some relevant data in this field, I considered that the most appropriate authors for this were Charlotte Bronte, Thomas Hardy and Charles Dickens. While Jane was presented as unattractive in appearance, Tess represents the type of beautiful women that suffered great injustice because they possessed this charm. Tess develops herself from an innocent girl to a woman who discovers that her strong point is not her beauty but her delighting pure spirit.
It seems ironic that in a period of victories for the feminine writers, the ordinary people still believed that beauty is the main characteristic of a woman’s powers. The eighteenth century brought into marriage concepts such as Rousseau’s “wife-farm” principle—the idea that a man chooses a significantly younger child-bride, mentoring and molding her into the woman he needs. Oppressive social conventions prevented young men from getting to know a young woman’s mind, personality or character. As a result matches were reduced to mere physicality—a choice of appearance. But by the end of the century the ideal of marriage moved to the companionate ideal, which opted for an equal partnership. That ideal was based on the conception that marriage was based on personal happiness, hence should be founded on compatibility and love. This gradual shift of marriage ideals and its effect upon marriageable women is reflected in nineteenth-century novels.
When women are allowed to become whole as a person, they are able to be equal partners, ready for companionate love. This gives plain women opportunity to come to
terms with what life has to offer them, to overcome their feelings of physical inferiority. During the Victorian era women began to demand a higher formal education and much deserved respect from society. All these representative feminine characters emphasized the idea that indeed, there is no such thing" as beauty”, and they discredited the myth that women are physically attractive. Beauty comes from the interior and it should be explored more extensively, as it still influences our culture today.
Bibliography:
1. Castle, Gregory, 2007. The Blackwell Guide to Literary Theory. Los Angeles: Blackwell Publishing Ltd.
2. Chase, Karen, 1984. Eros and Psyche: The Representation of Personality in Charlotte Brontë, Charles Dickens, and George Eliot. London: Rouledge.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.... Read more
2. Evaluarea resurselor umane în organizația școlară
2.1 Considerații generale
În sens larg, evaluarea performanțelor este considerată o acțiune, un proces sau un anumit tip de activitate cognitivă prin care o persoană... Read more
Pregatire si selectionare pentru olimpiadele internationale 2015
Vezi Calendarul activitatilor de pregatire si selectionare a loturilor participante la olimpiadele internationale 2015.
Read more
ACTIVIZAREA PREDĂRII-ÎNVĂŢĂRII PRIN
UTILIZAREA ÎNVĂŢĂRII BAZATE PE PROIECT
Prof. Corina Mariana Mitrulescu
Liceul Tehnologic „Horia Vintilă”, Segarcea, judeţul Dolj
Apărut în secolul XX datorită nevoii de flexibilitate şi de relevanţă socială a... Read more
GÂNDIREA CRITICĂ – FORMĂ A GÂNDIRII
SOLICITATĂ DE SOCIETATEA ACTUALĂ
Învăţător Popica Cristina-Maria
Şcoala cu clasele I-VIII Mihail Sadoveanu Întorsura Buzăului
În eseul de mai jos, se urmăreşte sublinierea importanţei pe care o... Read more
EDUCATIA TEHNOLOGICA SI PROFESIONALA
Conceptul de educatie profesionala
Problema formarii si educarii profesionale este de mare actualitate in conditiile societatii moderne. Tanarul trebuie sa fie pregatit nu pentru a face fata numai... Read more
DREPTUL LA NEFERICIRE
DUMITRU TALVESCU
Liliana Terziu a editat 6 volume de poezie până acum și este la primul volum de eseuri. Acest volum de... Read more
CONCORDANŢA TIMPURILOR ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Este acordul obligatoriu al timpului verbului din subordonată cu timpul verbului din regenta sa. În limba engleză timpul... Read more
UTILIZAREA PRESEI SCRISE ÎN EDUCAŢIE
Prof. Chiţac Mihaela
Şcoala ,,Constantin Brâncoveanu” Constanţa
Tema în discuţie ,,Utilizarea presei scrise în educaţie” cautǎ sǎ surprindǎ în linii mari aspectele pe care elevii trebuie sǎ… Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata
Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele…
APLICAȚII ALE INTEGRALEI DEFINITE
Prof. Opriș Brișcan Maria,
Liceul Tehnologic,,C-tin Brâncuși” Oradea
În lucrarea de față mă voi referi la o parte din aplicațiile integralei definite și anume la calculul ariilor…
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
Tipul documentului
Numele documentului
1.
Documente de proiectare
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
1.3. Planul managerial anual.
1.4. Programe manageriale semestriale.
2.
Documente de evidenţă
2.1. Contract de…
STUDIEREA ,,PAŞILOR” ÎN CONCEPEREA,
ELABORAREA, PERFECŢIONAREA ŞI EVALUAREA CERCETÃRII PEDAGOGICE, ŞTIINtIFICO-METODICE
Inst. Pãsat Mic Elena Corina
Şcoala cu clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj
Plecând de la ,,teoria”, ,,practica educationalã”, ,,inovatia procesului de învãtãmânt”,…
Lecturi obligatorii pentru clasa a VIII-a
Literatura română
Mihai Eminescu
Poezii
Lucian Blaga
Poemele luminii (selectiv)
Nichita Stănescu
O viziune a sentimentelor (selectiv)
Tudor Arghezi
Cuvinte potrivite(selectiv)
Ioan Slavici
Nuvele
Gala Galaction
Nuvele şi povestiri
Fănuş Neagu
Dincolo de nisipuri
Mihail Sadoveanu
Baltagul
Francisc Munteanu
Prinţesa din Şega
Vasile Alecsandri
Chiriţa în…
ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani
A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca… PLATOUL CARSTIC VAȘCĂU
Prof. Mihaela Marian,
Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’
Rezumat: Platoul carstic Vașcău reprezintă un areal ofertant din punct de vedere al resurselor oferite de relief, atât prin numărul mare al… C’EST QUOI, LE TRADUCTEUR?
Prof. Pîrlog Daniela,
Şcoala Gimnazială Băleni, Galaţi
On se propose, par cet article, d’expliquer aux étudiants de la langue française les tâches du traducteur et ce qu’il…
|
|