Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

O experienta Comenius mobilitati individuale Bath Marea Britanie
Miercuri, 08 Mai 2013 18:46

O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE

(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)

 

Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,

Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3

 

MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big Ben, Palatul Parlamentului, Podul Londrei și nu în ultimul rând Regina.

Când spui învățământul britanic te gândești imediat la Oxford, Cambridge, la învățământul superior. Dar învățământul preuniversitar? Fiind profesor în învățământul preuniversitar mi-am îndreptat atenția în acea direcție.M-am hotărât să aplic pentru o bursă Comenius-Mobilități individuale, bursă a căror obiective au fost:

-explorarea metodologiilor actuale de învățare și predare, cu accent pe TIC; îmbunătățirea fluenței orale, precum și actualizarea competențelor de limba engleză;

-înțelegerea sistemului de educație din Marea Britanie și aplicarea acestuia la dezvoltarea europeană și la predarea limbilor străine;

-observare și evaluare a stilurilor de predare și învățare a limbii engleze și a altor materii din sistemul de educatie din Marea Britanie, cu accent pe predarea TIC ca o materie discreta și, de asemenea, în curriculum.

-învățarea experiențială despre Bath și mediul său înconjurător ca o resursă educațională în ceea ce privește cultura și patrimoniul;

-dezvoltarea înțelegerii lingvistice și culturale pentru a pune predarea limbilor străine în context;

-proiectarea de resurse adecvate pentru a le utiliza în contextul școlii proprii în vederea îmbunătățirii predării limbii engleza cu accent pe TIC.

După ce am parcurs toți pașii (vezi materialele realizate de mine cu prezentarea pașilor în

amănunt pe www.didactic.ro, www.youtube, www.linkedin.ro -,,Diseminare-curs Comenius-Bath-Marea Britanie, profesor DANIELA POPESCU) am primit bursa și m-am pregătit de plecare cu toate materialele pe care le-am considerta folositoare, dar și cu ceea ce organizatorii au recomandat.

Colegii mei au fost profesori veniți din Italia, Franța, Letonia, Lituania, Portugalia, Bulgaria și Spania.

Programul primei săptămâni a cuprins pe lângă sesiunile de limbă engleză și TIC, excursiile

tematice în orașul Bath, prezentarea sistemului britanic(prima parte) și prima vizită la o școală primară –,,Whithchurch Primary School”.Aici am luat contact direct cu baza sistemului britanic, am asistat la lecții și am discutat cu profesorii și directorii diverse teme legate de curricullum de bază și opțional, de evaluarea la nivel național și la nivel de școală. Informațiile au fost foarte interesante și discuțiile cu colegii bazate pe comparațiile cu sistemele de învățământ din țara fiecăruia a completat excelent tabloul .

Și acum să detaliem puțin!

Școala primară începe la 4 ani. Între 4 și 6 ani activitățile se desfășoară sub formă de joc, în cea mai mare parte, iar cititul începe chiar de la 4 ani(o jumătate de oră pe zi activitate de citit).Materiile de bază sunt engleza, matematica și științele.Pe lângă acestea, limbi străine(spaniolă, franceză, germană...),educație fizică, muzicală, tehnologică, abilități practice. Finanțarea școlii se face prin alocarea unei sume pe elev și sume suplimentare venite de la comunitatea locală.Toate materialele didactice, manualele și alte mijloace sunt plătite de școală, la care se mai adaugă, atunci când este nevoie, participarea materială și a părinților.

Toate școlile au uniforme școlare, iar cadrele didactice au, în mare majoritate, și un asistent la clasă care îl ajută. Orele încep la ora 9 și se încheie după ora 15, cu o oră pentru servirea mesei de prânz, care poate fi servită contra cost la școală sau copiii pot avea pachet de acasă.

Pentru a exista o legătură între obiectele predate, copiii au o temă care este urmărită la toate materiile(exemplu:,,Egiptul antic”), iar abordarea practică este esențială.

Evaluarea se face la nivel național din 2 în 2 ani pe stagii cheie pe 3 niveluri la materiile obligatorii:engleză, matematică și după 11 ani și la științe și la nivel de școală, semestrial.Ceea ce mi s-a părut deosebit a fost evaluarea la matematică care cuprindea 3 fișe de evaluare:una se rezolva cu calculatorul,cea de-a doua folosind calculul în scris,iar cea de-a treia numai folosind calculul mintal.

Ceea ce am remarcat atât din discuțiile cu profesorii și directorii, cât și din asistențele la orele de curs, a fost aceea că învățarea este centrată pe elev, pe motivarea acestuia de a învăța.Un moment obișnuit întâlnit la toate nivelurile de învățământ preuniversitar este ,,Ziua Întrunirii”(”Assembly Day”),zi în care timp de o jumătate de oră erau adunați toți elevii în sala de sport și erau evidențiați aceia cu rezultate desebite la activitățile școlare și extrașcolare și recompensați cu diplome sau mici premii.

Feedback-ul realizat în urma vizitelor la școli a fost la fel de interesant ca și vizitele propriu-zise(am fost împărțiți pe grupuri de 4 sau 5 profesori și am fost în diverse școli), deoarece am putut face comparații și cu ceea ce se întâmplă în școlile unde predăm. În acest fel informații legate de sistemele de învățământ din alte țări europene au fost aduse în prim plan de aceia care sunt participanți direcți.

Săptămâna a doua s-a desfășurat urmând aproximativ același tipar.Sesiunile de limbă engleză au continuat la fel de interesant și de captivant folosindu-se ca metode de bază, metode active de învățare aplicate direct pe noi. Sesiunile TIC au fost mai sărăcăcioase ,dar utile,iar a doua parte a prezentării sistemului britanic de învățământ ar fi trebuit să dureze mai bine de o săptămână și tot am mai fi avut câte ceva de discutat.

Excursia tematică, cu evaluarea finală reprezentând un proiect realizat pe grupe, s-a desfășurat în orașul Bristol, oraș port de mare importanță pentru economia Angliei.

Vizitele la școli au avut ca obiectiv prezentarea învățământului secundar britanic. Acesta este foarte diferit de toate sistemele secundare din celelalte țări europene, ai căror pofesori au participat la curs,așa cum am descoperit în urma discuțiilor din cadrul sesiunii de feedback a zilei următoare.

Școala secundară din Marea Britanie, cu foarte mici diferențe în școlile particulare, este împărțită în două părți principale și anume:de la 11ani până la 16 ani și de la 16 ani la 18 ani.La 16 ani toți elevii dau un examen și obțin o diplomă. În continuare pot urma încă doi ani (6th Form) la sfârșitul cărora vor susține examenul de bacalaureat și vor aplica pentru facultate sau se pot angaja.În cei doi ultimi ani inainte de facultate elevii au materii obligatorii(engleză, matematică, științe, TIC)și opționale până la 8-10 materii cu totul.

Ceea ce am apreciat ,în mod special,discutând cu elevii din ultimii ani ,a fost aceea că aceștia studiază materiile de care au nevoie pentru intrarea la facultate și cele alese de ei în funcție de ceea ce le place,astfel că acești ultimi doi ani sunt mai puțin stresanți.

La fel ca în învățământul primar și în învățământul secundar, aplicațiile practice sunt puse pe primul plan, iar atelierele de lucru sunt locurile cele mai plăcute de elevi. Interesul pentru lucrul diferențiat cu elevii cu dificultăți de învățare la materiile de examen, pe grupe mai mici se continuă și în învățământul secundar, ceea ce ar trebui să reprezinte un punct esențial pentru oricare tip de învățământ.

Ziua întrunirii se păstrează și la nivelul secundar, aici fiind completată de momentele artistice prezentate de elevii care participă la diverse opționale. Bineînțeles nu lipsesc nici bazarurile școlii pentru strângerea de fonduri necesare activităților extrașcolare.

Pregătirea profesorilor se face frecvent și obligatoriu, semestrial, zile stabilite de la începutul anului școlar și anunțate părinților ca fiind zile libere pentru elevi.

Ascensiunea profesorilor se face pe baza portofoliului personal, punctajele cele mai mari primindu-le cadrele didactice care au avut rezultate cu elevii cu dificultăți de învățare.

Mă opresc aici, chiar dacă ar mai fi multe de spus, dar nu înainte de a încheia cu experiența și sentimentele extraordinare trăite la prima mea întâlnire cu Londra, Stonehenge și Oxford.

Londra! Londra! Regina-Palatul Buckingam-Schimbarea gărzii! Trafalgar Square-Monumentul Amiralului Nelson cu cei patru mari lei care îl străjuiesc și Galeria Națională cu tablouri originale ale celor mai faimoși pictori! Big Ben și Palatul Parlamentului alături de Westminster Abbey! Râul Tamisa, Podul Londrei cel albastru și Turnul Londrei!

Stonehenge cu aura sa extraordinară!Oxford cu încărcătura sa academică la tot pasul, cu zecile de colegii ale Universității care te duceau cu gândul la Premiul Nobel sau la alte premii valoroase la nivel internațional!

Timpul petrecut în Anglia a fost scurt, dar experiențele bogate și unice merită să fie repetate!

GOOD BYE, GREAT BRITAIN!


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cultural space at L Blaga and E Hall

CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara              The use of space within the context of culture, also reffered...

Read more

Particularitati psihologice ale scolarul…

PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII   Herczeg Monica-Institutor Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi          Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă....

Read more

CONFLICTUL SOCIOCOGNITIV

CONFLICTUL SOCIOCOGNITIV – FACTOR AL DEZVOLTÃRII INTELECTUALE A ELEVILOR   Prof. Bulzan Claudia Grup Şcolar Industrial Al. Popp Resita     Activitãtile interactive care presupun colaborarea dintre elevi pot contribui la dezvoltarea cognitivã a...

Read more

Corpul National de Experti in Management…

Corpul National de Experti in Management Educational 2013 seria 1   In Monitorul Oficial nr. 98 din 19 februarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 3179/2013 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea...

Read more

Reprezentarea Romaniei in cadrul proiect…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI ·        2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa; ·        2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă...

Read more

Regulament de organizare si activitatilo…

REGULAMENT DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚILOR     CUPRINSE ÎN CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE, ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE   În plan european, iniţiativa promovării activităţii educative extraşcolare aparţine Consiliului Europei, prin Comitetul de Miniştri, care şi-a concretizat demersurile...

Read more

Rolul geografiei in educatia permanenta

ROLUL GEOGRAFIEI ÎN EDUCAŢIA PERMANENTĂ   Prof. Flaviu Feşnic Colegiul Tehnic “Andrei Şaguna”, Oradea   Scopul acestui articol este sublinierea rolului pe care geografia, ca obiect de studiu, îl poate avea în educaţia continuă...

Read more

Rolul testelor in verificarea progresulu…

ROLUL TESTELOR ÎN VERIFICAREA PROGRESULUI ŞCOLAR Profesor Petrescu Daniela Școala Calotești Verificarea și notarea progresului școlar prezintă o importanță dublă, orientativă și simulatoare. Verificarea progresului se face prin metode, forme și...

Read more