|
|
|
|
|
O experienta Comenius mobilitati individuale Bath Marea Britanie |
|
Miercuri, 08 Mai 2013 18:46 |
|
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big Ben, Palatul Parlamentului, Podul Londrei și nu în ultimul rând Regina.
Când spui învățământul britanic te gândești imediat la Oxford, Cambridge, la învățământul superior. Dar învățământul preuniversitar? Fiind profesor în învățământul preuniversitar mi-am îndreptat atenția în acea direcție.M-am hotărât să aplic pentru o bursă Comenius-Mobilități individuale, bursă a căror obiective au fost:
-explorarea metodologiilor actuale de învățare și predare, cu accent pe TIC; îmbunătățirea fluenței orale, precum și actualizarea competențelor de limba engleză;
-înțelegerea sistemului de educație din Marea Britanie și aplicarea acestuia la dezvoltarea europeană și la predarea limbilor străine;
-observare și evaluare a stilurilor de predare și învățare a limbii engleze și a altor materii din sistemul de educatie din Marea Britanie, cu accent pe predarea TIC ca o materie discreta și, de asemenea, în curriculum.
-învățarea experiențială despre Bath și mediul său înconjurător ca o resursă educațională în ceea ce privește cultura și patrimoniul;
-dezvoltarea înțelegerii lingvistice și culturale pentru a pune predarea limbilor străine în context;
-proiectarea de resurse adecvate pentru a le utiliza în contextul școlii proprii în vederea îmbunătățirii predării limbii engleza cu accent pe TIC.
După ce am parcurs toți pașii (vezi materialele realizate de mine cu prezentarea pașilor în
amănunt pe www.didactic.ro, www.youtube, www.linkedin.ro -,,Diseminare-curs Comenius-Bath-Marea Britanie, profesor DANIELA POPESCU) am primit bursa și m-am pregătit de plecare cu toate materialele pe care le-am considerta folositoare, dar și cu ceea ce organizatorii au recomandat.
Colegii mei au fost profesori veniți din Italia, Franța, Letonia, Lituania, Portugalia, Bulgaria și Spania.
Programul primei săptămâni a cuprins pe lângă sesiunile de limbă engleză și TIC, excursiile
tematice în orașul Bath, prezentarea sistemului britanic(prima parte) și prima vizită la o școală primară –,,Whithchurch Primary School”.Aici am luat contact direct cu baza sistemului britanic, am asistat la lecții și am discutat cu profesorii și directorii diverse teme legate de curricullum de bază și opțional, de evaluarea la nivel național și la nivel de școală. Informațiile au fost foarte interesante și discuțiile cu colegii bazate pe comparațiile cu sistemele de învățământ din țara fiecăruia a completat excelent tabloul .
Și acum să detaliem puțin!
Școala primară începe la 4 ani. Între 4 și 6 ani activitățile se desfășoară sub formă de joc, în cea mai mare parte, iar cititul începe chiar de la 4 ani(o jumătate de oră pe zi activitate de citit).Materiile de bază sunt engleza, matematica și științele.Pe lângă acestea, limbi străine(spaniolă, franceză, germană...),educație fizică, muzicală, tehnologică, abilități practice. Finanțarea școlii se face prin alocarea unei sume pe elev și sume suplimentare venite de la comunitatea locală.Toate materialele didactice, manualele și alte mijloace sunt plătite de școală, la care se mai adaugă, atunci când este nevoie, participarea materială și a părinților.
Toate școlile au uniforme școlare, iar cadrele didactice au, în mare majoritate, și un asistent la clasă care îl ajută. Orele încep la ora 9 și se încheie după ora 15, cu o oră pentru servirea mesei de prânz, care poate fi servită contra cost la școală sau copiii pot avea pachet de acasă.
Pentru a exista o legătură între obiectele predate, copiii au o temă care este urmărită la toate materiile(exemplu:,,Egiptul antic”), iar abordarea practică este esențială.
Evaluarea se face la nivel național din 2 în 2 ani pe stagii cheie pe 3 niveluri la materiile obligatorii:engleză, matematică și după 11 ani și la științe și la nivel de școală, semestrial.Ceea ce mi s-a părut deosebit a fost evaluarea la matematică care cuprindea 3 fișe de evaluare:una se rezolva cu calculatorul,cea de-a doua folosind calculul în scris,iar cea de-a treia numai folosind calculul mintal.
Ceea ce am remarcat atât din discuțiile cu profesorii și directorii, cât și din asistențele la orele de curs, a fost aceea că învățarea este centrată pe elev, pe motivarea acestuia de a învăța.Un moment obișnuit întâlnit la toate nivelurile de învățământ preuniversitar este ,,Ziua Întrunirii”(”Assembly Day”),zi în care timp de o jumătate de oră erau adunați toți elevii în sala de sport și erau evidențiați aceia cu rezultate desebite la activitățile școlare și extrașcolare și recompensați cu diplome sau mici premii.
Feedback-ul realizat în urma vizitelor la școli a fost la fel de interesant ca și vizitele propriu-zise(am fost împărțiți pe grupuri de 4 sau 5 profesori și am fost în diverse școli), deoarece am putut face comparații și cu ceea ce se întâmplă în școlile unde predăm. În acest fel informații legate de sistemele de învățământ din alte țări europene au fost aduse în prim plan de aceia care sunt participanți direcți.
Săptămâna a doua s-a desfășurat urmând aproximativ același tipar.Sesiunile de limbă engleză au continuat la fel de interesant și de captivant folosindu-se ca metode de bază, metode active de învățare aplicate direct pe noi. Sesiunile TIC au fost mai sărăcăcioase ,dar utile,iar a doua parte a prezentării sistemului britanic de învățământ ar fi trebuit să dureze mai bine de o săptămână și tot am mai fi avut câte ceva de discutat.
Excursia tematică, cu evaluarea finală reprezentând un proiect realizat pe grupe, s-a desfășurat în orașul Bristol, oraș port de mare importanță pentru economia Angliei.
Vizitele la școli au avut ca obiectiv prezentarea învățământului secundar britanic. Acesta este foarte diferit de toate sistemele secundare din celelalte țări europene, ai căror pofesori au participat la curs,așa cum am descoperit în urma discuțiilor din cadrul sesiunii de feedback a zilei următoare.
Școala secundară din Marea Britanie, cu foarte mici diferențe în școlile particulare, este împărțită în două părți principale și anume:de la 11ani până la 16 ani și de la 16 ani la 18 ani.La 16 ani toți elevii dau un examen și obțin o diplomă. În continuare pot urma încă doi ani (6th Form) la sfârșitul cărora vor susține examenul de bacalaureat și vor aplica pentru facultate sau se pot angaja.În cei doi ultimi ani inainte de facultate elevii au materii obligatorii(engleză, matematică, științe, TIC)și opționale până la 8-10 materii cu totul.
Ceea ce am apreciat ,în mod special,discutând cu elevii din ultimii ani ,a fost aceea că aceștia studiază materiile de care au nevoie pentru intrarea la facultate și cele alese de ei în funcție de ceea ce le place,astfel că acești ultimi doi ani sunt mai puțin stresanți.
La fel ca în învățământul primar și în învățământul secundar, aplicațiile practice sunt puse pe primul plan, iar atelierele de lucru sunt locurile cele mai plăcute de elevi. Interesul pentru lucrul diferențiat cu elevii cu dificultăți de învățare la materiile de examen, pe grupe mai mici se continuă și în învățământul secundar, ceea ce ar trebui să reprezinte un punct esențial pentru oricare tip de învățământ.
Ziua întrunirii se păstrează și la nivelul secundar, aici fiind completată de momentele artistice prezentate de elevii care participă la diverse opționale. Bineînțeles nu lipsesc nici bazarurile școlii pentru strângerea de fonduri necesare activităților extrașcolare.
Pregătirea profesorilor se face frecvent și obligatoriu, semestrial, zile stabilite de la începutul anului școlar și anunțate părinților ca fiind zile libere pentru elevi.
Ascensiunea profesorilor se face pe baza portofoliului personal, punctajele cele mai mari primindu-le cadrele didactice care au avut rezultate cu elevii cu dificultăți de învățare.
Mă opresc aici, chiar dacă ar mai fi multe de spus, dar nu înainte de a încheia cu experiența și sentimentele extraordinare trăite la prima mea întâlnire cu Londra, Stonehenge și Oxford.
Londra! Londra! Regina-Palatul Buckingam-Schimbarea gărzii! Trafalgar Square-Monumentul Amiralului Nelson cu cei patru mari lei care îl străjuiesc și Galeria Națională cu tablouri originale ale celor mai faimoși pictori! Big Ben și Palatul Parlamentului alături de Westminster Abbey! Râul Tamisa, Podul Londrei cel albastru și Turnul Londrei!
Stonehenge cu aura sa extraordinară!Oxford cu încărcătura sa academică la tot pasul, cu zecile de colegii ale Universității care te duceau cu gândul la Premiul Nobel sau la alte premii valoroase la nivel internațional!
Timpul petrecut în Anglia a fost scurt, dar experiențele bogate și unice merită să fie repetate!
GOOD BYE, GREAT BRITAIN!
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
DEZVOLTAREA CREATIVITĂȚII
ÎN EXPRIMAREA ORALĂ A ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Vidra
Limbajul elevilor din clasele primare se îmbogățește, se... Read more
VALORIFICAREA DOCUMENTELOR AUTENTICE ÎN LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Mihaela COCU
Liceul Tehnologic de Marină, Galaţi
Documentele autentice reprezintă pentru elevi şi profesori o poartã deschisã spre actualitate, spre tot ce e nou în limba... Read more
ANEXA Nr. 6
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar
Disciplina Informatica si tehnologia informatiei
1. Realizarea... Read more
FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Profesor: Buruiană Mihaela
Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați
Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar
De ce poveşti? Valoarea educațională... Read more
STUDIU DE SPECIALITATE
SCURT ISTORIC AL ALGEBREI LINIARE
Prof. Stancu Magdalena Ioana
Liceul Voievodul Mircea Târgovişte
Algebra liniară este ramura matematicii care studiază vectorii, spaţiile vectoriale (numite... Read more
ROLUL PROFESORULUI LA CLASÃ
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I - VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani
Oricare ar fi latura din care privim clasa de elevi, rolul profesorului este proeminent,... Read more
RESURSE WEB ONLINE
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Prof. Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Google Docs, platformele Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare.... Read more
DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a... Read more
PE AICI NU SE TRECE!
Prof. înv. primar Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
Motto: „Fiecare petic de pământ îşi are istoria lui, dar trebuie să tragi…
O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE
(COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu
Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare…
INTEGRAREA ELEMENTELOR DE GEOGRAFIE A TURISMULUI
ȊN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. Moise Iuliana Daniela,
Liceul cu Program Sportiv „I. B. Şoter”
Turismul îmbracă…
Structura anului şcolar 2013-2014
A apărut structura anului şcolar 2013-2014. Se pare că anul şcolar 2013-2014 va avea 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare şi va fi…
DIMENSIUNI SOCIALE ÎN EDUCAŢIE
Zamciuc Cristina, profesor
Colegiul Economic ”Octav Onicescu ”Botoşani
Educaţia în genere caută să realizeze trei scopuri, în care individualul şi socialul se întâlnesc şi se întretaie în…
SPORTUL PENTRU TOŢI
Prof. Înv. Primar Vladu Ana Nicoleta
Şcoala Gimnazială Nr. 3, Rovinari
Aceast articol urmareşte o serie de obiective generale ca:
- promovarea practicării sportului în diverse forme, în rândul tinerilor… LA CINÉMATOGRAPHIE. OEUVRES
LITTÉRAIRES FRANÇAISES PORTÉES A L’ÉCRAN. ÉTUDE.
Prof. Alexie Cristina
Colegiul Tehnic « Ion Mincu », Slatina
La cinématographie c’est un voyage dans l’intérieur des habitudes, des coutumes, des rêves humains, un passeport… ROLUL PROIECTELOR INTERNAŢIONALE
ÎN EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ
Prof. OCTAVIAN HORIA MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI-TIMIŞ
Şcoala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, deci inteligenţa, sensibilitatea,… SECURITATEA BAZELOR DE DATE – ATACURI ŞI METODE DE CONTROL
Prof. Diana Bărbat
C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov
Acest articol a apărut în Journal of applied quantitative methods în anul 2009,…
|
|