Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect Comenius multilateral mobilitate in Bursa Turcia
Marţi, 08 Mai 2012 20:51

PROIECT COMENIUS MULTILATERAL

MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA

 

Profesor Lazar Mihaiela

Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău

 

În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you … ?”. Aceasta mobilitate a avut loc în localitatea Bursa din Turcia. La acest proiect participă şcoli din Polonia, Portugalia, România şi Turcia.

Prima mobilitate a avut loc în luna octombrie a anului trecut în Polonia. Actuala deplasare reprezintă cea de-a doua mobilitate. Urmează o nouă deplasare în luna octombrie, anul curent, în Portugalia, iar anul viitor, în luna mai, vom fi gazdele reuniunii finale de proiect.

Echipa României, de la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, a fost reprezentată de 4 profesori (Ardelean Simona, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana) şi 10 elevi (Abrudan Cristiana, Blaga Vlad, Bonţe Corina, Chiş Andreea, Eşanu David, Iacob Alexandra, Meseşan Răzvan, Micle Cristiana, Păduraru Denisa, Vaida Adela).

 

Programul activităţilor a fost unul extrem de plăcut, îmbinând armonios munca cu relaxarea şi buna dispoziţie.

 

17 aprilie 2012 - Sosirea partenerilor

Am fost plăcut impresionaţi de bucuria şi deschiderea cu care am fost aşteptaţi în Turcia, la şcoala Meriç Anadolu Lisesi de către directorii şi profesorii şcolii gazdă, precum şi de către elevii implicaţi în proiect şi părinţii acestora. A fost o întâlnire cu multe emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii noştri şi-au cunoscut real gazdele, anterior cunoscute online. Contactul faţă-în-faţă a fost unul foarte puternic. S-au schimbat primele opinii şi s-au legat primele simpatii şi prietenii. Seara, copiii au fost preluaţi de „familiile adoptive” la casele lor.

Întâlnirea cu toate cadrele didactice implicate în proiect a avut loc mult mai târziu, după orele 22, la şcoală, deoarece delegaţiile implicate în proiect (polonezii şi portughezii) au ajuns mult mai târziu.

 

 

18 aprilie 2012

Toată echipa Comenius s-a întâlnit la şcoală la ora 9. Elevii sosiţi şi elevii gazdă au fost implicaţi în diverse activităţi organizate la şcoală, în timp ce profesorii implicaţi în proiectul Comenius au pornit în vizită la “Nilüfer District Director of National Education” şi “Nilüfer District Governor”. Am revenit la şcoală, unde am luat prânzul, alături de elevi. După masă, la şcoală, profesorii au lucrat la proiect. A avut loc o prezentare a sistemului educaţional din Polonia, Portugalia, România, Turcia. Elevii au vizitat sălile de clasă, au participat la ore, au fost implicaţi în activităţi sportive şi muzicale. La finalul orelor de curs, aceştia au mers acasă.

  

 

19 aprilie 2012

La ora 9 ne-am întâlnit la şcoală, ne-am organizat pe grupe şi am pornit la drum, să facem turul oraşului Bursa. Printre obiectivele vizate amintim:

-         “Platanus Orientalis”,

-         parcul cu grădini de ceai şi mormintele celor doi fondatori ai Imperiului otoman - Osman Gazi şi fiul său Orhan Gazi,

-         vechiul oraş Bursa,  

-         Marea Moscheea Ulu Cami - prima moscheee otomană cu cupole multiple.

Bursa este sinonimă cu masivul Uludag, care se înalţă în spatele oraşului, unde s-a dezvoltat o staţiune montană faimoasă.

În puţinul timp liber, după orele 16, am alergat prin bazar, am încercat să căutăm suveniruri pentru toţi cei de acasă şi, nu în ultimul rând, am savurat renumitul kebab iskender.

  

 

20 aprilie 2012

Ca de obicei, ne-am întâlnit la şcoală la ora 9 şi împreună cu întregul grup am participat la “International Nilüfer Sports Festival Opening Ceremony”.

Am revenit la şcoală şi am continuat munca la proiect.

  

 

21 aprilie 2012

Întâlnirea de grup, la şcoală, a fost una foarte matinală: 4.45. Ne-am organizat pe grupe, iar la ora 5 am pornit într-o scurtă şi minunată excursie la Istanbul.

Despărţirea a fost grea, însă am rămas cu amintiri frumoase şi nu doar atât, cu prietenii care sperăm să dureze în timp.

  

 

A fost un schimb de experienţă deosebit de util, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Programul a fost captivant şi dinamic: am lucrat împreună, am discutat despre activităţile realizate în cadrul proiectului de către fiecare ţară în parte, s-au decis activităţile următoare, s-au cunoscut alţi oameni, alte locuri, alte tradiţii şi obiceiuri de viaţă. Am avut parte de momente de neuitat, de oameni ospitalieri şi cu mult bun-simţ.

Ne-am întors acasă mai bogaţi spiritual, cu mai multe planuri şi noi idei de muncă, cu noi prieteni şi cu multă nostalgie pentru ceea ce am lăsat în urmă. Ne-am simţit extraordinar şi ne-am întoarce acolo oricând …

 

Ultima actualizare în Marţi, 15 Mai 2012 15:02
 

Revista cu ISSN

Managementul proiectelor

MANAGEMENTUL PROIECTELOR   prof. Ciucă Cristina  Şcoala cu clasele I – VIII    Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu,  Jud. Buzău   Dinamica schimbărilor ştiinţifice, culturale, sociale etc, a impus la nivel de management educaţional adaptări...

Read more

Mecanismele naratiunii in romanele lui C…

MECANISMELE NARAŢIUNII ÎN ROMANELE LUI CAMIL PETRESCU prof. Ghiţă Valentin-Viorel Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti Prin prezenta lucrare încercăm să ilustrăm instanţele comunicării narative, având ca text suport două...

Read more

Eterna reintoarcere la Sisif

ETERNA REÎNTOARCERE LA SISIF Prof. Adina Veronica Fuică Liceul Teoretic ”Mircea Eliade”, Galați Într-o lume dominată de pragmatism, în care omul acceptă tot mai puțin fenomenele...

Read more

Scrierea in viata de zi cu zi

SCRIEREA ÎN VIAȚA DE ZI CU ZI Ielciu Lucica, profesoară de limba și literatura română Școala Gimnazială Nicolae Titulescu, Cluj-Napoca A scrie înseamnă înainte...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more

Mihail Sadoveanu itinerarul vietii

MIHAIL SADOVEANU - ITINERARUL VIEȚII -Studiu de cercetare- Prof. Mureṣan Mihaela Liceul Teoretic Ana Ipǎtescu, Gherla Se pune ȋntrebarea ȋn ce mǎsurǎ parcursul vieții unui scriitor ȋṣi pune amprenta asupra actului sǎu...

Read more

Proba metodico practica la concursul pen…

ANEXA Nr. 8   la metodologie   PROBA METODICO-PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitatile cu invatamant sportiv integrat si suplimentar (licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive...

Read more