Structura anului scolar 2013-2014 |
Miercuri, 17 Iulie 2013 10:28 |
Structura anului şcolar 2013-2014
A apărut structura anului şcolar 2013-2014. Se pare că anul şcolar 2013-2014 va avea 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare şi va fi împărţit în două semestre, potrivit unui ordin al ministrului Educaţiei publicat în Monitorul Oficial. Vorbim despre Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014, emis de Ministerul Educaţiei Naţionale, publicat în Monitorul Oficial nr. 430 din 15 iulie 2013.
În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale,
în temeiul art. 94 alin. (2) lit. r) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
ART. 1
(1) Anul şcolar 2013-2014 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) se stabilesc următoarele:
a) pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 37 de săptămâni din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfăşurării examenului naţional de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie în data de 30 mai 2014;
b) pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are 36 de săptămâni din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfăşurării evaluării naţionale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 13 iunie 2014;
c) pentru clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică, cu excepţia claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare;
d) pentru clasele din învăţământul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;
e) pentru învăţământul special - clasele a IX-a-a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 181 de zile;
f) stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, conform structurii anului şcolar, cu respectarea vacanţelor;
g) pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare.
ART. 2
Anul şcolar 2013-2014 începe pe data de 1 septembrie 2013, se încheie pe data de 31 august 2014 şi se structurează pe două semestre, după cum urmează:
Semestrul I
Cursuri - luni, 16 septembrie 2013-vineri, 20 decembrie 2013
În perioada 2-10 noiembrie 2013, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
Vacanţa de iarnă - sâmbătă, 21 decembrie 2013-duminică, 5 ianuarie 2014
Cursuri - luni, 6 ianuarie 2014-vineri, 31 ianuarie 2014
Vacanţa intersemestrială - sâmbătă, 1 februarie 2014-duminică, 9 februarie 2014
Semestrul al II-lea
Cursuri - luni, 10 februarie 2014-vineri, 11 aprilie 2014
Vacanţa de primăvară - sâmbătă, 12 aprilie 2014-marţi, 22 aprilie 2014
Cursuri - miercuri, 23 aprilie 2014-vineri, 20 iunie 2014
Vacanţa de vară - sâmbătă, 21 iunie 2014-duminică, 14 septembrie 2014
ART. 3
(1) În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.
(2) Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar.
ART. 4(1) Săptămâna 7-11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!", având un orar specific.
(2) Tipurile de activităţi care se organizează în săptămâna menţionată la alin. (1), modalităţile de organizare şi responsabilităţile se stabilesc conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 5
(1) Tezele din semestrul I al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 20 decembrie 2013.
(2) Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.
ART. 6
(1) În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar stabilite prin prezentul ordin.
(2) Solicitarea de modificare a structurii anului şcolar se face după consultarea consiliului reprezentativ al părinţilor din unitatea/unităţile de învăţământ respectivă/respective. (3) Aprobarea modificării structurii anului şcolar, menţionată la alin. (1), se acordă în condiţiile asigurării unui număr de zile de cursuri cel puţin egal cu cel stabilit la art. 1, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale: evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, examenul de bacalaureat, examenele de certificare a competenţelor profesionale, examenele de atestare a competenţelor, examenele de absolvire.
ART. 7
Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a competenţelor profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei naţionale.
ART. 8
Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
Bucureşti, 3 iunie 2013.
Nr. 3.818.
Vezi Anexa - Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 22 Iulie 2013 10:39 |
|
STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII
DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE
Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar
Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia
Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a... Read more
LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa... Read more
EVOLUȚIA GEOMETRIE DIFERENȚIALE ÎN ROMÂNIA
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Geometria diferențială este o ramură a matematicii, care îmbină geometria... Read more
Lecturi obligatorii pentru clasa a VII-a
Literatura română
Balada populara: Monastirea Argeşului
Balade culte
Passa Hassan, Moartea lui Gelu (George Coşbuc)
Horea (Aron Cotrus)
Veche întâmplare (Nichita Stănescu)
Noaptea Sfântului Andrii (Vasile Alecsandri)
... Read more
Actele necesare pentru înscrierea la examen
DEFINITIVAT - sesiunea august 2011
1. Cerere de înscriere, adresata conducerii I.S.J (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la care... Read more
TIPURI DE PARATOPII ÎN POETICA MACEDONSKIANĂ
Profesor Drd. Miron Costina Violeta
profesor la Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
Macedonski este o persoană care nu-și găsește locul și trebuie să-și construiască teritoriul... Read more
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice... Read more
ELEMENTE DE MANAGEMENT INSTITUȚIONAL
DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII DURABILE
Prof. Isabela Curaleț,
Școala Gimnazială „Simion Florea Marian” Ilișești, jud. Suceava
Rezumat: Societatea Cunoașterii generează transformări și implică alinieri la nivelul... Read more
IDEEA FRANCEZĂ DE CIVILIZAŢIE
Maghiar Adina, prof. de limba şi literatura română
S08 „Arany Janos”, Salonta
Fiecare civilizaţie este legată de un spaţiu, cu limite aproape stabile, existând pentru fiecare dintre ele… Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant
Conţinutul dosarului comisiei metodice sau ariei curriculare
I. Componenta organizatorică
- structura noului an şcolar;
- încadrări;
- componenţa catedrei (nume, grade didactice, vechime);
- orarul membrilor catedrei.
II. Componenta managerială
- raport de activitate pe anul…
PERSONALITĂŢI REPREZENTATIVE ALE LITERATURII FRANCEZE
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Romantismul francez este marcat prin sciitori precum Chateaubriand, Lamartine, Musset, Vigny, dar cel mai mare… UMF Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu”
Pepiniera valorilor medicinei româneşti şi internaţionale
Ştiinţa medicală este cea mai apropiată de suflet, fiind cea mai apropiată de om – spunea Iuliu…
DREPTUL COPILULUI LA EDUCAŢIE
ŞI RESPONSABILITĂŢILE ÎNVĂŢĂTORULUI
Instit. Frăţilescu Mihaela-Ramona
Şc. Gen. Ghe. Tătărăscu,Tg-Jiu
„Numai un iubitor de copii poate fi şi un bun învăţător”
( Simion Mehedinţi)
În practica educaţională ne punem deseori întrebarea:…
TRADIŢII ŞI OBICEIURI DE IARNĂ
Profesor : Teodorescu Lăcrămioara
Şcoala cu clasele I-VIII Faraoanele
Pentru noi toţi, iarna nu este numai anotimpul zăpezii şi al frigului, ci…
PETRU MAIOR, REPREZENTANT DE FRUNTE
AL ŞCOLII ARDELENE
Profesor Iuliana Cojocaru
Grup Şcolar Matei Basarab, Craiova
Şcoala Ardeleană a fost o importantă mişcare culturală generată de unirea mitropoliei românilor ardeleni cu Biserica Romano-Catolică,… ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL
prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic
Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea
Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,…
|