Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Folosirea povestilor in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 15:45

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor: Buruiană Mihaela

                                      Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați

            Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar

De ce poveşti? Valoarea educațională a folosirii poveștilor ca metodă de predare este incontestabilă, datorită capacității lor de a atrage elevii, de a le stimula imaginația, de a crește motivația pentru învățare. Poveștile facilitează învățarea vocabularului nou deoarece cuvintele se afla în context şi sunt, de obicei, repetate de mai multe. Totodată poveștile sunt potrivite pentru elevi cu stiluri de învățare diferite: vizual, auditiv, kinestezic, etc. şi se adresează diferitelor tipuri de inteligență: emoțională, lingvistică, interpersonală. Ele pot fi folosite pentru consolidare și extindere: poveștile pot fi alese pentru a consolida tema predată dar și pentru extinderea activităților din manual, pentru a asigura legături cross-curriculare, de exemplu, cu știintele naturii, matematică, muzică,  istorie, etc.

În alegerea poveştilor trebuie să ținem seama de o serie de factori. Ele trebui să fie suficient de scurte pentru a fi a citite într-o singură lecție, să aibe un fir narativ simplu și memorabil, să conțină dialog. Povestea trebuie să conțină fraze repetitive.  Limbajul folosit trebuie să fie potrivit nivelului clasei. 75% din vocabularul și structurile întâlnite în poveste trebuie să fie înțelese de către clasă iar restul de 25% va fi învățat prin expunerea la noul vocabular și noile structuri. Deasemenea trebuie să existe suport  audio-vizual pentru poveşti iar ilustrațiile să descrie evenimentele din poveste în mod clar și colorat pentru a ajuta copiii să înțeleagă povestea. Există pe internet  numeroase site-uri cu povești în limba engleză care pot fi adaptate pentru clasă (vezi în bibliografie),  profesorul realizând activități pre-lectură sau post-lectură. Cuvintele necunoscute întâlnite în poveste pot fi predate înainte iar după lectură se pot realiza jocuri și activități care au legătură cu aceasta. Cartea ’Telling tales in English’  prezintă 6 poveşti clasice adaptate pentru elevi şi oferă atât exercții cât şi suport audio pentru ele.

 Se pot folosi diferite abordări metodice (metoda TPR - Total Physical Response răspunsul fizic total, abordarea narativă etc.) în concordanţă cu scopurile şi conţinuturile şi, când situaţiile de învăţare permit, combinarea acestora. Metoda TPR, de exemplu, are ca scop reducerea stresului în învăţarea unei limbi străine. În partea iniţială a lecţiei, profesorul dă comenzi, realizând acţiuni împreună cu elevii iar faptul că aceştia se implică complet în actiuni permite acestora să învețe,  foarte usor vocabularul și structurile predate. În a doua parte a lecţiei elevii demonstrează că au înţeles comenzile. Dacă în etapa iniţială profesorul vorbeşte şi elevii răspund nonverbal; mai târziu rolurile se schimbă. Așa cum se poate vedea în linkul atașat metoda se poate aplica cu succes în abordarea poveştile în învațământul pre-primar şi primar.

Întrucât poveştile sunt o sursă inepuizabilă de îmbogațire a vocabularului beneficiile folosirii lor în cadrul orei de limba engleză nu trebuie ignorate.

 

Bibliografie:

Megan James, Wendy Suderfine, Telling tales in English, 2003, Delta Publishing , Peaslake, UK

Michael Tomlinson, Caroline Nixon, Primary Reading Box: Reading activities and puzzles for younger learners, 2005, Cambridge University Press, Cambridge, England

Cameron, L.. Teaching languages to young learners, 2001, Cambridge University Press, Cambridge, England

https://elt.oup.com/student/surprise/?cc=us&selLanguage=en

http://www.agendaweb.org/listening/easy_reading_listening.html

http://www.youtube.com/watch?v=bkMQXFOqyQA

 

Revista cu ISSN

Legatura dintre matematica si practica

LEGĂTURA DINTRE MATEMATICĂ ŞI PRACTICĂ Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi     Cei care afirmă că matematica este o abstracţiune fără legătură cu practica sunt în mod cert victimile unei neînţelegeri de termeni...

Read more

Sistemul de asigurare a calitatii inspec…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 7-a Sistemul de asigurare a calitatii inspectiei la nivelul ISJ/ISMB   Art. 54. -     Managementul calitatii inspectiei scolare consta in crearea unor sisteme si...

Read more

Dezvoltarea abilitatilor de scriere la l…

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE LA LIMBA ENGLEZĂ   Prof. Gâbu Maria Lorena Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi   Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a VI-a   Vezi Ordin nr. 5910/28.09.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a.

Read more

Ghid de evaluare a activitatii didactice

Ghid de evaluare a activităţii didactice I. PLANIFICARE – PROIECTARE 1. Modul de întocmire a planificărilor: - structura - esalonarea adecvată a materiei pe întregul an - concordanţa cu cerinţele programelor - integrarea în...

Read more

Pour une definition des documents autent…

POUR UNE DÉFINITION DES DOCUMENTS AUTHENTIQUES   Prof. Chenaru Cristina, Şcoala Gimnazială „P. H. Zangopol” Buzău   Résumé: L’article contient plusieurs définitions données pour les documents authentiques, des informations concernant  les fonctions pédagogiques des...

Read more

Colindam colind strabun

Colindam colind strabun

Colindam colind strabun  

Read more

Farmecul obiceiurilor si traditiilor pop…

Farmecul obiceiurilor si traditiilor populare oglindite in activitatile extrascolare

FARMECUL OBICEIURILOR ȘI TRADIȚIILOR POPULARE OGLINDITE ÎN ACTIVITĂȚILE EXTRAȘCOLARE Prof. înv. primar, Ioniță Titiana - Carmen Şcoala Gimnazială Nr.1 Nămoloasa, Galați Motto: „A păstra obiceiul din părinţi şi strămoşi şi...

Read more