Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse web online
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 20:45

RESURSE WEB ONLINE

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

 

Prof. Grecu Daniela,

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare. Ele au rolul de a realiza o revoluţie în educaţie.

 

Ø      Google Docs

http://www.google.com/

Instrument online pentru creare în colaborare de documente, foi de calcul, prezentări, chestionare, construire de figuri geometrice. Permite formatare, încărcare de imagini, comentarii, tabele, formule. Colaboratorii pot fi invitaţi prin email. Există o evidenţă a modificărilor efectuate. Documentele sunt stocate online şi pot fi accesate de la orice calculator cu acces la Internet. Ele pot fi postate pe blog sau publicate ca pagină web.

 

 

Ø      Platforma Moodle

http://edu.moodle.ro/

Platforma de e-learning Moodle România oferă un mediu de socializare şi comunicare, cursuri şi evaluare în sistem electronic, oferă posibilitatea cursanţilor de a învăţa împreună utilizând  resurse şi activităţi. Principala resursă este reprezentată de cursul organizat pe module, curs ce poate fi definit pe bază de lecţii sau de activităţi săptămânale. La sfârşitul fiecărui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acest modul este foarte flexibil şi permite profesorului să stabilească mai multe modalităţi de evaluare, itemii putând fi de tip "Adevărat sau Fals", "Întrebări cu o singură variantă corectă", "Întrebări cu mai multe variante", "Completaţi spaţiile libere".

 

 

Ø      Platforma iTeach

http://www.iteach.ro

Permite integrarea cadrelor didactice într-o reţea naţională dedicată dezvoltării socioprofesionale oferind oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin publicarea de materiale şi participarea la grupuri de discuţii, precum şi prin participarea la cursuri online de formare continuă.

 

 

Ø      Platforma INSAM (Instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar)

http://insam.softwin.ro/insam

Este o platformă ce permite dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative. Platforma poate fi utilizată atât de profesori cât şi de elevi. Ea conţine peste 150000 de itemi şi peste 5000 de teste de evaluare disponibile pentru toate disciplinele incluse în lista celor la care se susţine examen de bacalaureat. Profesorul utilizator de platformă poate crea teste cu ajutorul itemilor existenţi pe platformă, sesiuni de evaluare (trimiterea testelor către elevi), poate corecta testele rezolvate de elevi. Elevii pot accesa testele primite de la fiecare profesor în parte, le pot rezolva, îşi pot vizualiza notele obţinute şi pot păstra anumite teste în lista celor favorite. În cadrul sistemului informatic INSAM, rezultatele obţinute de elevi în urma administrării testelor pot fi salvate şi utilizate în diverse rapoarte şi statistici, pentru a servi cadrelor didactice şi elevilor în evaluare şi autoevaluare.

 

 

Ø      Wallwisher

http://www.wallwisher.com/

Permite crearea unui “avizier” virtual pe care pot fi postate scurte mesaje conţinând text, imagini, video şi legături. Poate fi folosit pentru brainstorming, pentru a posta noţiuni noi, termeni, definiţii, desene sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

 

Ø        RealTime Board

https://realtimeboard.com

RealtimeBoard este un serviciu de colaborare,  cu o suprafaţă de lucru fără sfârşit şi diverse instrumente. Acesta permite lucrul în echipă la diverse proiecte, crearea de scheme şi template-uri, ce pot fi apoi împartăşite  în toată lumea.

 

Bibliografie

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://www.google.com/

·        https://realtimeboard.com

·        http://www.iteach.ro

·        http://www.wallwisher.com/

·        http://insam.softwin.ro/insam

Ultima actualizare în Miercuri, 14 Mai 2014 20:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru limba latina in…

Planificare model pentru limba latina invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Managementul proiectelor

MANAGEMENTUL PROIECTELOR   prof. Ciucă Cristina  Şcoala cu clasele I – VIII    Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu,  Jud. Buzău   Dinamica schimbărilor ştiinţifice, culturale, sociale etc, a impus la nivel de management educaţional adaptări...

Read more

Organizarea interna a disciplinei pe niv…

Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ           1. Competenţe generale ale geografiei ca domeniu educaţional   Competenţele generale ale geografiei ca domeniu educaţional, redate mai jos, acoperă cele opt domenii de...

Read more

Calendarul Activitatilor Educative Natio…

Calendarul Activitatilor Educative Nationale 2013   Vezi Calendarul Activitatilor Educative Nationale 2013 – anul 2013.  

Read more

Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si s…

Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol   Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare...

Read more

Tematica activitatilor de educatie rutie…

TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ ABORDARE DIDACTICĂ   În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă: - abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii...

Read more

Comunicarea didactica si manageriala in …

Comunicarea didactica si manageriala in scoala Studiu de caz

COMUNICAREA DIDACTICĂ ŞI MANAGERIALĂ ÎN ŞCOALĂ. STUDIU DE CAZ ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ ALEXANDRU MACEDONSKI, MELINEŞTI, DOLJ       Prof. Drd. Miron Costina Violeta Absolventă a Masteratului Management Educaţional Preuniversitar Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea...

Read more

Metoda proiectului in invatamantul presc…

METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR Înv. Gajdo Eszter Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs” Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului...

Read more