Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse web online
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 20:45

RESURSE WEB ONLINE

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

 

Prof. Grecu Daniela,

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare. Ele au rolul de a realiza o revoluţie în educaţie.

 

Ø      Google Docs

http://www.google.com/

Instrument online pentru creare în colaborare de documente, foi de calcul, prezentări, chestionare, construire de figuri geometrice. Permite formatare, încărcare de imagini, comentarii, tabele, formule. Colaboratorii pot fi invitaţi prin email. Există o evidenţă a modificărilor efectuate. Documentele sunt stocate online şi pot fi accesate de la orice calculator cu acces la Internet. Ele pot fi postate pe blog sau publicate ca pagină web.

 

 

Ø      Platforma Moodle

http://edu.moodle.ro/

Platforma de e-learning Moodle România oferă un mediu de socializare şi comunicare, cursuri şi evaluare în sistem electronic, oferă posibilitatea cursanţilor de a învăţa împreună utilizând  resurse şi activităţi. Principala resursă este reprezentată de cursul organizat pe module, curs ce poate fi definit pe bază de lecţii sau de activităţi săptămânale. La sfârşitul fiecărui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acest modul este foarte flexibil şi permite profesorului să stabilească mai multe modalităţi de evaluare, itemii putând fi de tip "Adevărat sau Fals", "Întrebări cu o singură variantă corectă", "Întrebări cu mai multe variante", "Completaţi spaţiile libere".

 

 

Ø      Platforma iTeach

http://www.iteach.ro

Permite integrarea cadrelor didactice într-o reţea naţională dedicată dezvoltării socioprofesionale oferind oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin publicarea de materiale şi participarea la grupuri de discuţii, precum şi prin participarea la cursuri online de formare continuă.

 

 

Ø      Platforma INSAM (Instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar)

http://insam.softwin.ro/insam

Este o platformă ce permite dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative. Platforma poate fi utilizată atât de profesori cât şi de elevi. Ea conţine peste 150000 de itemi şi peste 5000 de teste de evaluare disponibile pentru toate disciplinele incluse în lista celor la care se susţine examen de bacalaureat. Profesorul utilizator de platformă poate crea teste cu ajutorul itemilor existenţi pe platformă, sesiuni de evaluare (trimiterea testelor către elevi), poate corecta testele rezolvate de elevi. Elevii pot accesa testele primite de la fiecare profesor în parte, le pot rezolva, îşi pot vizualiza notele obţinute şi pot păstra anumite teste în lista celor favorite. În cadrul sistemului informatic INSAM, rezultatele obţinute de elevi în urma administrării testelor pot fi salvate şi utilizate în diverse rapoarte şi statistici, pentru a servi cadrelor didactice şi elevilor în evaluare şi autoevaluare.

 

 

Ø      Wallwisher

http://www.wallwisher.com/

Permite crearea unui “avizier” virtual pe care pot fi postate scurte mesaje conţinând text, imagini, video şi legături. Poate fi folosit pentru brainstorming, pentru a posta noţiuni noi, termeni, definiţii, desene sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

 

Ø        RealTime Board

https://realtimeboard.com

RealtimeBoard este un serviciu de colaborare,  cu o suprafaţă de lucru fără sfârşit şi diverse instrumente. Acesta permite lucrul în echipă la diverse proiecte, crearea de scheme şi template-uri, ce pot fi apoi împartăşite  în toată lumea.

 

Bibliografie

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://www.google.com/

·        https://realtimeboard.com

·        http://www.iteach.ro

·        http://www.wallwisher.com/

·        http://insam.softwin.ro/insam

Ultima actualizare în Miercuri, 14 Mai 2014 20:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Educatia incluziva in gradinita

EDUCAŢIA  INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ                                                                                                 Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela                                                                                                 GPN COŞEŞTI-ARGEŞ                                             ,,Eu sunt copilul! Tu ţii în mâinile tale destinul meu.Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau...

Read more

Introducere in stiintifico-fantastic si …

Partea II Introducere în Ştiinţifico-fantastic şi subgenurile lui   Ce este ştiinţifico-fantasticul? O caracteristică definitorie a modului SF este fascinaţia pe care o reprezintă referitor la ştiinţă şi tehnologie. Literatura şi ştiinţa, sau ştiinţa...

Read more

Metodologie si criterii pentru acordarea…

Ordin pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor pentru acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, emis de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului  

Read more

Tristan Tzara si experienta Dada

TRISTAN TZARA ŞI EXPERIENŢA DADA Învăţătoare: Nevodenszki Sorina ,Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Judeţul Timiş „Luaţi un ziar. / Luaţi nişte foarfeci. / Alegeţi din acest ziar un...

Read more

Metode si procedee interactive utilizate…

METODE ŞI PROCEDEE INTERACTIVE UTILIZATE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CICLUL PRIMAR   Pricope Delia Loredana, profesor învăţământul primar, Şcoala Gimnazială “Vasile Conta”, Iaşi     Metodele de învăţământ reprezintă căile de transformare în practică a...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - crack

1.     Crack-ul   La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice...

Read more

Studiu privind aplicatiile proprietatii …

Studiu privind aplicatiile proprietatii lui Darboux

STUDIU PRIVIND APLICAŢIILE PROPRIETĂŢII LUI DARBOUX Prof. Pantin Delia Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara Proprietatea lui Darboux poate fi folosită în...

Read more

Teoriile contemporane ale managementului…

TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ   Profesor limba engleza Camelia Timofte Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău     Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele...

Read more