Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Resurse web online
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 20:45

RESURSE WEB ONLINE

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

 

Prof. Grecu Daniela,

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare. Ele au rolul de a realiza o revoluţie în educaţie.

 

Ø      Google Docs

http://www.google.com/

Instrument online pentru creare în colaborare de documente, foi de calcul, prezentări, chestionare, construire de figuri geometrice. Permite formatare, încărcare de imagini, comentarii, tabele, formule. Colaboratorii pot fi invitaţi prin email. Există o evidenţă a modificărilor efectuate. Documentele sunt stocate online şi pot fi accesate de la orice calculator cu acces la Internet. Ele pot fi postate pe blog sau publicate ca pagină web.

 

 

Ø      Platforma Moodle

http://edu.moodle.ro/

Platforma de e-learning Moodle România oferă un mediu de socializare şi comunicare, cursuri şi evaluare în sistem electronic, oferă posibilitatea cursanţilor de a învăţa împreună utilizând  resurse şi activităţi. Principala resursă este reprezentată de cursul organizat pe module, curs ce poate fi definit pe bază de lecţii sau de activităţi săptămânale. La sfârşitul fiecărui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acest modul este foarte flexibil şi permite profesorului să stabilească mai multe modalităţi de evaluare, itemii putând fi de tip "Adevărat sau Fals", "Întrebări cu o singură variantă corectă", "Întrebări cu mai multe variante", "Completaţi spaţiile libere".

 

 

Ø      Platforma iTeach

http://www.iteach.ro

Permite integrarea cadrelor didactice într-o reţea naţională dedicată dezvoltării socioprofesionale oferind oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin publicarea de materiale şi participarea la grupuri de discuţii, precum şi prin participarea la cursuri online de formare continuă.

 

 

Ø      Platforma INSAM (Instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar)

http://insam.softwin.ro/insam

Este o platformă ce permite dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative. Platforma poate fi utilizată atât de profesori cât şi de elevi. Ea conţine peste 150000 de itemi şi peste 5000 de teste de evaluare disponibile pentru toate disciplinele incluse în lista celor la care se susţine examen de bacalaureat. Profesorul utilizator de platformă poate crea teste cu ajutorul itemilor existenţi pe platformă, sesiuni de evaluare (trimiterea testelor către elevi), poate corecta testele rezolvate de elevi. Elevii pot accesa testele primite de la fiecare profesor în parte, le pot rezolva, îşi pot vizualiza notele obţinute şi pot păstra anumite teste în lista celor favorite. În cadrul sistemului informatic INSAM, rezultatele obţinute de elevi în urma administrării testelor pot fi salvate şi utilizate în diverse rapoarte şi statistici, pentru a servi cadrelor didactice şi elevilor în evaluare şi autoevaluare.

 

 

Ø      Wallwisher

http://www.wallwisher.com/

Permite crearea unui “avizier” virtual pe care pot fi postate scurte mesaje conţinând text, imagini, video şi legături. Poate fi folosit pentru brainstorming, pentru a posta noţiuni noi, termeni, definiţii, desene sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

 

Ø        RealTime Board

https://realtimeboard.com

RealtimeBoard este un serviciu de colaborare,  cu o suprafaţă de lucru fără sfârşit şi diverse instrumente. Acesta permite lucrul în echipă la diverse proiecte, crearea de scheme şi template-uri, ce pot fi apoi împartăşite  în toată lumea.

 

Bibliografie

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://www.google.com/

·        https://realtimeboard.com

·        http://www.iteach.ro

·        http://www.wallwisher.com/

·        http://insam.softwin.ro/insam

Ultima actualizare în Miercuri, 14 Mai 2014 20:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

L approche communicative Quelques defini…

L’APPROCHE COMMUNICATIVE. QUELQUES DEFINITIONS   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   Le français est une langue vivante; on ne l'enseignera donc pas comme une langue morte. Enseigner le français consiste à apprendre aux...

Read more

Viata de student

Viata de student

Viata de student   Pentru studentii noi veniti in Bucuresti trebuie sa fie un soc total primul contact cu capitala, mai ales daca provin dintr-un mediu linistit, de la tara sau din...

Read more

Efectul Prometeu si deficientele unei cu…

EFECTUL PROMETEU ŞI DEFICIENŢELE UNEI CULTURI POPULARE   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta               În lumea istorică există o ortogeneză a culturilor care se constituie într-o teorie a culturilor şi care...

Read more

Omul complet si starea de sanatate

OMUL COMPLET ȘI STAREA DE SĂNĂTATE Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca ...

Read more

Forme ale educatiei

FORME ALE EDUCATIEI   In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii: - educatia formala (oficiala), - educatia non-formala (extrascolara), - educatia informala (spontana).

Read more

Evaluare Nationala 2016

Evaluare Nationala 2016 Vezi Ordinul nr. 5081/2015 din 31 august 2015 privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2015-2016.

Read more

Regulament de organizare si functionare …

Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din...

Read more

Imaginarul alteritatii si cyber-constiin…

IMAGINARUL ALTERITÃŢII ŞI CYBER-CONŞTIINŢA. DE LA BINOMUL IDENTITATE/ALTERITATE LA BINOMUL EU/CEILALŢI Monica Matei, Preperator univ., SNSPA, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice   Aparent antagonice, conceptele de identitate si alteritate sunt interdependente, reprezentând polii...

Read more