|
|
Curs Comenius incluziune si integrare predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu |
Luni, 03 Decembrie 2012 00:00 |
Invitatie curs Comenius
Incluziune si integrare - predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu
"Vă adresăm invitaţia de a participa la un curs Comenius cu tema "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" care va avea loc în localitatea Oulu, Finlanda în perioada 6-10 Mai 2013.
Granturile disponibile pentru a permite participarea la curs se aproba de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale
Sunt eligibili pentru a aplica la un grant Comenius toți cei implicați în educația școlară (cadrelor didactice precum şi alte categorii de personal şi specialişti care lucrează în învățământul școlar).
De ce aţi participa?
Pentru ca România se confrunta cu problemele generate de Remigraţia copiilor români.
Pentru că în perioada 2008 – mai 2012, peste 21.000 de copii români reveniți doar din Italia și Spania au solicitat echivalarea studiilor pentru reînmatricularea în sistemul educațional românesc. Dintre acești copii, 30% prezintă probleme de readaptare și integrare socială: dificultăți emoționale, comportamentale, de atenție sau relaționale.
Altfel spus, anual, 1.200 - 1.400 din totalul copiilor care remigrează se adaugă pe lista celor care necesită intervenţie specializată promptă din partea serviciilor de
asistenţă psihologică, socială şi şcolară, deoarece prezintă risc semnificativ/major de manifestare a unor dificultăţi de readaptare.
Pentru că în Romania, există în mare două grupuri de copii afectați de migrație; primul include copii care migrează fie cu părinții, fie singuri iar al doilea include copiii lăsați acasă de unul sau de ambii părinți care au migrat. UNICEF a identificat faptul că ambele grupuri de copii sunt vulnerabile. Atunci când copiii sunt lăsați acasă aceștia dezvoltă probleme psihosociale legate de anxietatea de separare și fără îngrijirea protectivă a părinților pot apărea riscuri semnificative, totuși atunci când migrează pentru
a se alătura părinților lor, ei pot deveni subiect de discriminare și de excludere socială și pentru o varietate de probleme de adaptare în țara de destinație. Survenită
peste aceste experiențe, remigrația prezintă un nou set de probleme de adaptare pentru care copiii (şi părinții) sunt adesea nepregătiți.
Pentru că Organizaţia Națiunilor Unite (1998) defineşte migrantul ca „orice persoană care îşi schimbă ţara de rezidenţă obişnuită”, o definiţie care însă ascunde
dimensiunea, impactul şi complexitatea mobilităţii transnaţionale. Guvernele, organizațiile și profesioniștii care lucrează cu copiii și familiile acestora trebuie să își recunoască obligațiile de a promova drepturile și bunăstarea copiilor afectați de migrație, în conformitate cu principiile CDC.
Pentru că pe lângă problematica politicilor sociale, sunt necesare metode/recomandări practice pentru cadre didactice, profesioniști din serviciile de asistenţă sociale
și de sănătate pentru copii remigranţi/migranţi și părinți.
Cursul "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" va oferă posibilitatea de a afla politicile, metodologia şi practicile utilizate în educația copiilor migranților în Finlanda și în alte țări ale UE, exemple de Bune practici în lucrul cu copilul migrant, practici care pot fi utile pentru abordarea situatiei şi a copilul care a suferit o experienţă eşuată de migraţie.
Vă rugăm să citiți fișierele atașate și să aplicaţi pentru curs.
Inainte de a aplica la Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale trebuie să faceţi pre-înregistrarea la curs, transmiţînd la adresa de e-mail: shadows.finland@gmail.com urmatoarele informaţii:
1. Nume şi prenume
2. Numele şcolii-Instituţiei
3. Poziţia-funcţia şi profesia
4. Adresa de acasă şi Oraşul- Ţara
5. Nr. de telefon
6. Adresa de e-mail
Veţi primi o scrisoare care atestă acceptarea participării la curs de către Shadows Finland.
Descarcaţi formularul de aplicare de pe pagina Agenţiei Naţionale: http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/ secţiunea Formare continuă pentru personalul implicat în educaţia şcolară / Participare la seminarii şi conferinţe - Apelul 2013 ( http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf ), Depunerea candidaturii / Ghidul
Termen limită pentru aplicare este 16 ianuarie 2013.
Enrolment form Shadows Finland 2013
Needs Analysis Shadows Finland 2013
SF flyer 2013
SF notes on application 2013
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 06 Decembrie 2012 21:14 |
|
EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE
RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE
Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra,
Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița
Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan... Read more
NEGRUL ŞI PALIDUL ÎN POEZIA BACOVIANĂ
Ştefan Lucian MUREŞANU, PhD
Motto: "În poezie m-a obsedat întotdeauna un subiect de culoare. Pictura cuvintelor sau audiţie colorată.[...] Îmi place mult vioara. Melodiile au avut... Read more
POMUL DE CRĂCIUN – FRAGMENT DE PROZĂ POETICĂ MACEDONSKIANĂ A INTERFERENŢELOR
Miron Costina Violeta – profesor
Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj
“Proza lui Macedonski este exclusiv poetică și când se... Read more
Învăţătorii şi profesorii Junior Achievement se pregătesc cu tehnologie de business pentru ore “altfel”
Bucureşti, 17 februarie - Miercuri, 85 de învăţători din 36 de localităţi şi oraşe* au participat la... Read more
Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu... Read more
MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE
Prof. ec. Gr.I. Cîrcotă Roxana
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
Managementul prin obiective reprezintă cel mai larg utilizat sistem de planificare, luare de decizii şi control.
Pentru ca managementul prin obiectve... Read more
Ordin privind aplicarea programului “A doua sansa”. Metodologia privind organizarea procesului de invatamant in cadrul programului “A doua sansa” pentru invatamantul preuniversitar
Read more
APLICAȚII ALE INTEGRALEI DEFINITE
Prof. Opriș Brișcan Maria,
Liceul Tehnologic,,C-tin Brâncuși” Oradea
În lucrarea de față mă voi referi la o parte din aplicațiile integralei definite și anume la calculul ariilor... Read more
Importanta unei teme de calitate pentru un blog de succes
Probabil cea mai importanta parte a unui blog WordPress, tema guverneaza tot ceea ce tine de blogul respectiv, incepand de la… STUDIU PRIVIND ETIMOLOGIA
CUVÂNTULUI CRĂCIUN
Prof. Curticăpean Diana
Liceul Tehnologic “Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș
Studiul de față își propune să prezinte evoluția etimologică a cuvântului Crăciun în opinia lingviștilor și prezentarea etimoanelor termenului.
După…
ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE
ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ
Prof. Urjan Mihaela
Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu
Importanta compunerilor în şcoală
Pedagogia…
Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene 2013
Vezi Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene – anul 2013, fara finantare MEN.
PERSONALITATEA ÎN CONTEXTUL CUNOAŞTERII ELEVULUI
– O PERMANENTĂ PROVOCARE
Profesor Petruţ Steliana
Grup Şcolar „Mihai Eminescu” Jimbolia
Definiţia şi caracteristicile personalităţii
A ne cunoaşte elevii este…
Festivalul National de Arte pentru Liceeni - LicArt 2013
Festivalul National de Arte pentru Liceeni – LicArt, cel mai mare concurs pentru elevii din Romania, organizat de Clubul Noua ne pasa! si Ministerul… SCHIMBĂRI ÎN PROGRAMA DE ÎNVĂțĂMÂNT DIN TOAMNĂ
MEN aduce schimbări privind programa de învățământ pentru anul școlar 2014-2015. Se pare că cei mai afectați vor fi elevii din clasele I-IV.
Astfel, Ministerul… VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ. Agresiunea.
Profesor: Teodorescu Lăcrămioara
Şcoala cu clasele I-VIII Faraoanele
,, Atâta timp cât oamenii vor folosii violenţa pentru a combate violenţa, aceasta va exista întotdeauna printre noi ,, Michael… METODE DE INTERACŢIUNE EDUCAŢIONALĂ
Prof. Laura Herman
Şcoala “Nicolae Iorga” Baia Mare
Dincolo de accentul informaţional care devine tot mai puţin monopol al şcolii, aspectul formativ şi motivaţional al acesteia se poate…
|
|