Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Curs Comenius incluziune si integrare predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu
Luni, 03 Decembrie 2012 00:00

Invitatie curs Comenius

Incluziune si integrare - predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu

 

"Vă adresăm invitaţia de a participa la un curs Comenius cu tema "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" care va avea loc în localitatea Oulu, Finlanda în perioada 6-10 Mai 2013.

Granturile disponibile pentru a permite participarea la curs se aproba de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale

Sunt eligibili pentru a aplica la un grant Comenius toți cei implicați în educația școlară (cadrelor didactice precum şi alte categorii de personal şi specialişti care lucrează în învățământul școlar).

 

De ce aţi participa?

Pentru ca România se confrunta cu problemele generate de Remigraţia copiilor români.

Pentru că în perioada 2008 –  mai 2012,  peste 21.000 de copii români reveniți doar din Italia și Spania au solicitat echivalarea studiilor pentru reînmatricularea în sistemul educațional românesc. Dintre acești copii, 30% prezintă probleme de readaptare și integrare socială: dificultăți emoționale, comportamentale, de atenție sau relaționale.

Altfel spus, anual, 1.200 - 1.400 din totalul copiilor care remigrează se adaugă pe lista celor care necesită intervenţie specializată promptă din partea serviciilor de

asistenţă psihologică, socială şi şcolară, deoarece prezintă risc semnificativ/major de manifestare a unor dificultăţi de readaptare.

 

Pentru că în Romania, există în mare două grupuri de copii afectați de migrație; primul include copii care migrează fie cu părinții, fie singuri iar al doilea include copiii lăsați acasă de unul sau de ambii părinți care au migrat. UNICEF a identificat faptul că ambele grupuri de copii sunt vulnerabile. Atunci când copiii sunt lăsați acasă aceștia dezvoltă probleme psihosociale legate de anxietatea de separare și fără îngrijirea protectivă a părinților pot apărea riscuri semnificative, totuși atunci când migrează pentru
a se alătura părin
ților lor, ei pot deveni subiect de discriminare și de excludere socială și pentru o varietate de probleme de adaptare în țara de destinaț
ie. Survenită
peste aceste experien
țe, remigrația prezintă un nou set de probleme de adaptare pentru care copiii (şi părinții) sunt adesea nepregătiți.

Pentru că Organizaţia Națiunilor Unite (1998) defineşte migrantul ca „orice persoană care îşi schimbă ţara de rezidenţă obişnuită”, o definiţie care însă ascunde

dimensiunea, impactul şi complexitatea mobilităţii transnaţionale. Guvernele, organizațiile și profesioniștii care lucrează cu copiii și familiile acestora trebuie să își recunoască obligațiile de a promova drepturile și bunăstarea copiilor afectați de migrație, în conformitate cu principiile CDC.

Pentru că pe lângă problematica politicilor sociale, sunt necesare metode/recomandări practice pentru cadre didactice, profesioniști din serviciile de asistenţă sociale
și de sănătate pentru copii remigranţi/migranţi și părinți.

 

Cursul "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" va oferă posibilitatea de a afla politicile, metodologia şi practicile utilizate în educația copiilor migranților în Finlanda și în alte țări ale UE, exemple de Bune practici în lucrul cu copilul migrant, practici care pot fi utile pentru abordarea situatiei şi a copilul care a suferit o experienţă eşuată de migraţie.

 

Vă rugăm să citiți fișierele atașate și să aplicaţi pentru curs.
Inainte de a aplica la
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale trebuie să faceţi pre-înregistrarea la curs, transmiţînd la adresa de e-mail: shadows.finland@gmail.com urmatoarele informaţii:

1. Nume şi prenume

2. Numele şcolii-Instituţiei

3. Poziţia-funcţia şi profesia

4. Adresa de acasă şi Oraşul- Ţara

5. Nr. de telefon

6. Adresa de e-mail

 

Veţi primi o scrisoare care atestă acceptarea participării la curs de către Shadows Finland.  

Descarcaţi formularul de aplicare de pe pagina Agenţiei Naţionale: http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/ secţiunea Formare continuă pentru personalul implicat în educaţia şcolară / Participare la seminarii şi conferinţe - Apelul 2013 ( http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf ), Depunerea candidaturii / Ghidul

Termen limită pentru aplicare este 16 ianuarie 2013.

 

Enrolment form Shadows Finland 2013

Needs Analysis Shadows Finland 2013

SF flyer 2013

SF notes on application 2013

 

Ultima actualizare în Joi, 06 Decembrie 2012 21:14
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Valorificarea turistica a monumentelor c…

VALORIFICAREA TURISTICĂ A MONUMENTELOR COMEMORATIVE STUDIU DE CAZ: MONUMENTUL ŞI CIMITIRUL EROILOR DE LA SIRIU   Profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Rezumat: Monumentele comemorative sunt încărcate de valoare...

Read more

Manastirea Recea intre istorie si legend…

MÂNĂSTIREA RECEA – ÎNTRE ISTORIE ŞI LEGENDĂ   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Judeţul Vrancea are o mulţime de locuri bisericeşti care nu sunt cunoscute tuturor turiştilor. Unele dintre ele au parte...

Read more

Cadrul didactic factor important in prom…

CADRUL DIDACTIC – FACTOR IMPORTANT ÎN PROMOVAREA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Prof. itinerant Galoiu Ecaterina CSEI ,,Elena Doamna” Focșani Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga” Focşani Conceptul de educaţie...

Read more

Studiul privind selectia pregatirea si c…

STUDIUL PRIVIND SELECŢIA, PREGĂTIREA ŞI CONDUCEREA UNEI ECHIPE REPREZENTATIVE DE FOTBAL ÎN ŞCOALA GIMNAZIALĂ Profesor HATOS VASILE Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Munteanu,, Poiana Blenchii, Jud. Sălaj Mişcarea sportivă din ţara noastră...

Read more

Potentarea empatiei O abordare sinergolo…

POTENŢAREA EMPATIEI. O ABORDARE SINERGOLOGICĂ   Prof. Eugen Bartic-Bogdan Şcoala Onişcani, com. Filipeşti, jud. Bacău     Amiază de 23 mai, anul nu contează. La a cincea oră din program, după formalităţile preliminare care-şi fac reclamă...

Read more

Statutul epistemologic al pedagogiei

STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI   Orice stiinta se constituie relativ lent, parcurcand 3-4 faze. Faza prestiintifica se caracterizeaza prin faptul ca fenomenelor care impresioneaza sau uimesc li se dau explicatii mitico-religioase, fiind insotite...

Read more

Proiectele educationale in parteneriat c…

PROIECTELE EDUCAȚIONALE ÎN PARTENERIAT CU PĂRINȚII. ROLUL LOR ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof.ptr.înv.primar, Zizi Cristea, Școala Gimnazială Carol I, Călărași „Un bun învăţător...

Read more

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more