Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Nanoparticule
Miercuri, 08 Iunie 2011 20:53

II.1. NANOPARTICULE

Nanoparticulele sunt bucăţi/piese foarte mici dintr-un material mai mare. Ce se întâmpla când creaţi astfel de piese mici?

PIESE MICI = MAI MULTE SUPRAFEŢE

MAI MULTE SUPRAFEŢE = O REACTIVITATE MAI MARE

Nanoparticulele au mai multe suprafeţe. Acest lucru le face mai reactive, deoarece reactiile chimice întâmplă la suprafaţă.O reactivitate mai mare înseamnă potenţial mai util.

Într-un centimetru cub de material, unul din 10 milioane de atomi sunt pe suprafata, dar pentru un nanometru cub, 80% din atomi sunt la suprafaţă, gata să reacţioneze!

DIMENSIUNEA ESTE CHEIA AICI!

La scara nanometrica proprietăţile unui material se pot schimba dramatic. Acestea ar putea fi punctele lor de fierbere, solubilitate sau activităţii catalitice. Cu doar o reducere a dimensiunii materialele pot expune proprietăţi noi, proprietăţi care nu exista atunci când sunt pe o scară mai mare sau macro.

‘CLASICELE’ LEGI ALE FIZICII NU SE MAI APLICĂ!

II.2. NANOTUBURI DE CARBON

Chiar şi proprietăţile mecanice şi electrice pot fi influenţate de dimensiune!

Atunci cand oamenii de stiinta pot sa ordoneze si sa structureze dupa voie materia la nivel molecular, proprietati uimitoare apar uneori. Un exemplu excelent este nanotubul de carbon. Carbonul exista in stare naturala sub forma de grafit - materialul delicat si negru folosit adesea ca mina pentru creioane si sub forma de diamant. Singura diferenta intre cele doua stari este dispunerea atomilor de carbon. Atunci cand cercetatorii aranjeaza aceiasi atomi de carbon in forma tiparului de fagure si il ruleaza in tuburi minuscule de numai zece atomi, nanotuburile rezultate capata trasaturi extraordinare:

ü au de 100 de ori rezistenta la intindere a otelului, dar numai o sesime din greutate

ü sunt de 40 de ori mai puternice decat fibrele de grafit

ü au o conductivitate mai mare decat cea a cuprului

ü pot fi atat conductori cat si semiconductori,in functie de dispunerea atomilor

ü sunt excelenti conductori termici

În aceste imagini fiecare literă este formată din sute de nanotuburi!

II.3. Deci, cum lucrează oamenii de ştiinţă la o scară atât de mică?

Acum avem microscoape care pot vedea chiar mai departe în această lume, de fapt, la atomi care sunt blocurile de construcţie a lumii noastre de viaţă.

Aceste microscoape mai sofisticate sunt cunoscute colectiv ca Microscopul cu Scanare a Probelor sau SPMs.

II.4. Microscopia de scanare cu efect de tunel

Se scanează probe foarte mici pe suprafaţa unui eşantion şi se pot reda adesea atomi şi molecule individuale prin măsurarea interacţiunii dintre probă şi suprafaţă. Aceasta sonda este fabricata din material izolator (de obicei, Tungsten) iar varful acesteia este de numai 1 atom de mare! De asemenea sonda poate fi utilizata pentru a muta atomi individuali!

Imagine creată de Don Eigler, IBM Corporation.

Ultima actualizare în Joi, 09 Iunie 2011 07:05
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Relatia dintre cognitiile irationale ale…

RELAȚIA DINTRE COGNIȚIILE IRAȚIONALE ALE COPIILOR CU ADHD ȘI CELE ALE PĂRINȚILOR ACESTORA Prof. Obancea Maria, CJRAE-Școala ”Liviu Rebreanu”, Cluj-Napoca Abstract: Cel mai important lucru pentru o evoluție cât mai sănătoasă...

Read more

Tetralitatea in romanele lui Sorin Titel

TEATRALITATEA ÎN ROMANELE LUI SORIN TITEL   Prof. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău     Teatralitatea desemnează prezenţa clară a teatrului într-un text, care poate fi pus astfel în scenă. În articolul de faţă mi-am  propus...

Read more

Elemente de deontologie a evaluarii in c…

ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,...

Read more

Resurse educationale interactive cu inst…

RESURSE EDUCAȚIONALE INTERACTIVE CU INSTRUMENTUL POST-IT Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: În acest articol este prezentat instrumentul Post-It, cu ajutorul căruia...

Read more

Johannes Brahms

JOHANNES BRAHMS (1833 – 1897) Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu Johannes Brahms este muzicianul german care, prin specificul artei sale, uneste cele douã mari...

Read more

Metode interactive folosite in predarea …

METODE INTERACTIVE FOLOSITE ÎN PREDAREA-ÎNVĂŢAREA UNITĂŢILOR DE MĂSURĂ   Ţermure Felicia, institutor Liceul Teoretic „W. Shakespeare” Timişoara   „Împreună, indivizii generează şi discută idei, ajungând la o gândire care depăşeşte posibilităţile unui singur individ.” (C. Costa) Transformările...

Read more

Povestea unui om lenes de Ion Creanga, o…

  “POVESTEA UNUI OM LENEŞ”, DE ION CREANGĂ: OMUL NU ERA LENEŞ CI BOLNAV DE MIASTENIA GRAVIS   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj     Contrar interpretărilor existente în literatura...

Read more

Psalmul manifestare poetica expresionist…

PSALMUL – MANIFESTARE POETICĂ EXPRESIONISTĂ ÎN OPERELE LUI TUDOR ARGHEZI ŞI LUCIAN BLAGA prof. Elena HENDRE, Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş În lirica modernă psalmul este...

Read more