Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Nanoparticule
Miercuri, 08 Iunie 2011 20:53

II.1. NANOPARTICULE

Nanoparticulele sunt bucăţi/piese foarte mici dintr-un material mai mare. Ce se întâmpla când creaţi astfel de piese mici?

PIESE MICI = MAI MULTE SUPRAFEŢE

MAI MULTE SUPRAFEŢE = O REACTIVITATE MAI MARE

Nanoparticulele au mai multe suprafeţe. Acest lucru le face mai reactive, deoarece reactiile chimice întâmplă la suprafaţă.O reactivitate mai mare înseamnă potenţial mai util.

Într-un centimetru cub de material, unul din 10 milioane de atomi sunt pe suprafata, dar pentru un nanometru cub, 80% din atomi sunt la suprafaţă, gata să reacţioneze!

DIMENSIUNEA ESTE CHEIA AICI!

La scara nanometrica proprietăţile unui material se pot schimba dramatic. Acestea ar putea fi punctele lor de fierbere, solubilitate sau activităţii catalitice. Cu doar o reducere a dimensiunii materialele pot expune proprietăţi noi, proprietăţi care nu exista atunci când sunt pe o scară mai mare sau macro.

‘CLASICELE’ LEGI ALE FIZICII NU SE MAI APLICĂ!

II.2. NANOTUBURI DE CARBON

Chiar şi proprietăţile mecanice şi electrice pot fi influenţate de dimensiune!

Atunci cand oamenii de stiinta pot sa ordoneze si sa structureze dupa voie materia la nivel molecular, proprietati uimitoare apar uneori. Un exemplu excelent este nanotubul de carbon. Carbonul exista in stare naturala sub forma de grafit - materialul delicat si negru folosit adesea ca mina pentru creioane si sub forma de diamant. Singura diferenta intre cele doua stari este dispunerea atomilor de carbon. Atunci cand cercetatorii aranjeaza aceiasi atomi de carbon in forma tiparului de fagure si il ruleaza in tuburi minuscule de numai zece atomi, nanotuburile rezultate capata trasaturi extraordinare:

ü au de 100 de ori rezistenta la intindere a otelului, dar numai o sesime din greutate

ü sunt de 40 de ori mai puternice decat fibrele de grafit

ü au o conductivitate mai mare decat cea a cuprului

ü pot fi atat conductori cat si semiconductori,in functie de dispunerea atomilor

ü sunt excelenti conductori termici

În aceste imagini fiecare literă este formată din sute de nanotuburi!

II.3. Deci, cum lucrează oamenii de ştiinţă la o scară atât de mică?

Acum avem microscoape care pot vedea chiar mai departe în această lume, de fapt, la atomi care sunt blocurile de construcţie a lumii noastre de viaţă.

Aceste microscoape mai sofisticate sunt cunoscute colectiv ca Microscopul cu Scanare a Probelor sau SPMs.

II.4. Microscopia de scanare cu efect de tunel

Se scanează probe foarte mici pe suprafaţa unui eşantion şi se pot reda adesea atomi şi molecule individuale prin măsurarea interacţiunii dintre probă şi suprafaţă. Aceasta sonda este fabricata din material izolator (de obicei, Tungsten) iar varful acesteia este de numai 1 atom de mare! De asemenea sonda poate fi utilizata pentru a muta atomi individuali!

Imagine creată de Don Eigler, IBM Corporation.

Ultima actualizare în Joi, 09 Iunie 2011 07:05
 

Revista cu ISSN

Transferul elevilor de la o scoala la al…

Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat   Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind...

Read more

Capitol III

Capitolul III. Structura APR A.     Structura organelor de conducere Adunarea Generalã a APR - denumitã în continuare AG Comitetul Director al APR  - denumit în continuare CD Presedintele si vicepresedintii APR Secretarul General B.     Structura...

Read more

Portofoliul elevului ca mijloc de pregat…

PORTOFOLIUL ELEVULUI CA MIJLOC DE PREGĂTIRE SUPLIMENTARĂ LA MATEMATICĂ Prof.  Badea  Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara În cadrul strategiilor educaţionale centrate pe elev un instrument de lucru de mare...

Read more

Difference Differance sau instabilitatea…

 DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   „Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe...

Read more

Cooperare si toleranta in educatie

COOPERARE ŞI TOLERANŢĂ ȊN EDUCAŢIE Prof. Comănescu Marghioala Liceul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău Şcoala trebuie să formeze deprinderea preţuirii valorii pluriculturale, nu există valori superioare şi inferioare, ci există valori...

Read more

Model de planificare anuala, calendarist…

PLANIFICARE ANUALA      Clasa ....  An şcolar .......              Clasa ...............  Curriculum aplicat: ...... (ex.: T.C. 3 ore + C.D. 1 ore)           Profesor .....................                Semestrul. Unitatea de învăţare (denumire) Nr. ore Săptămâna Observaţii                          

Read more

Dezvoltarea creativitatii prescolarului …

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PREŞCOLARULUI PRIN METODA JOCULUI DIDACTIC   Profesor pentru învăţământul preşcolar Hreapcă Lenuţa - Mihaela Şcoala Gimnazială Larga-Jijia, Movileni, Jud. Iaşi   Rezumat: Niciodată nu este prea târziu pentru cunoaşterea, stimularea, educarea şi dezvoltarea...

Read more

Familia refugiu inchisoare sau scoala a …

FAMILIA: REFUGIU, ÎNCHISOARE SAU ŞCOALA A IUBIRII?   Profesor Şulic Adrian Şcoala cu clasele I –VIII, Nr. 1, Dorohoi, Botoşani      ,,Sentimentele de stimă pot apărea doar într-o atmosferă unde diferenţele între indivizi sunt apreciate,...

Read more