Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a IX-a
Marţi, 01 Martie 2011 19:08

Test geografie – clasa a IX-a

 

 

I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.

 

                                                                                                                        16 puncte

 

 

II. Alegeţi varianta corectă:

 

1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate la suprafaţa terestră scade de la ecuator spre regiunile polare. Aceasta este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie    b) formei Pământului     c) magnetismului   d) gravitaţiei

 

2. Valorile densităţii Pământului:

            a) scad de la interior spre exterior           b) cresc de la interior spre exterior

            c) sunt egale în toate învelişurile            d) se modifică în 24 de ore

 

 

 

3. Concentrarea aerului în troposferă, curgerea râurilor, eroziunea, alunecările de teren, prăbuşirile sunt consecinţe ale:

            a) magnetismului      b) înclinării axei     c) densităţii Terrei      d) gravitaţiei

 

4. Alternanţa zilelor şi a nopţilor este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie                 b) mişcării de revoluţie

            c) gravitaţiei                             d) înclinării axei 

 

5. Distribuirea elementelor chimice grele în centrul Terrei şi a celor uşoare către suprafaţă se datorează: 

 a) mişcării de revoluţie şi gravitaţiei            b) înclinării axei

                         c) gravitaţiei şi  mişcării de rotaţie              d) formei Pământului

 

                                                                                                                     10 puncte

 

 

III. Definiţi şi reprezentaţi prin desen noţiunile: torenţialitate, talveg, albie majoră, vulcanism, hipocentru.

 

                                                                                                              20 puncte

 

 

IV. Vulcanismul.                                 

                                               

20 puncte

 

 

V. Alunecările de teren (elemente, condiţii de producere, consecinţe, măsuri de prevenire şi combatere).                                

                                  

                                                                                                                10 puncte

 

 

VI. Pe o hartă având scara numerică 1:800 000 distanţa dintre două localităţi este de 46 mm. Calculaţi distanţa, în km, dintre cele două localităţi.

 

                                                                                                             14 puncte

 

 

Se acordă 10 puncte din oficiu.

 

 

Comentarii 

 
-3 # mirela 10-03-2011 08:07
suuuper !
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+6 # Andreea 22-11-2011 16:36
ok ok si baremul?
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Profesorul principalul agent educational…

PROFESORUL - PRINCIPALUL AGENT EDUCAŢIONAL ÎN REALIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI DE CALITATE Profesor Constantinescu Rozica Liceul Tehnologic Economic ”Elina Matei Basarab” Rm. Sărat Motto: A fi împreună este un început. A rămâne...

Read more

Curs ejournalism educational collaborati…

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 – EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS   Alexie Cristina, Prof. limba franceză, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara     În perioada 10-16...

Read more

Calitatea evaluarii la disciplina matema…

CALITATEA EVALUĂRII LA DISCIPLINA MATEMATICĂ   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat  In noul context educaţional, procesul instructiv - educativ trebuie pus în concordanţă cu particularităţile de...

Read more

Modalitati de realizare a site+urilor

MODALITĂȚI DE REALIZARE A SITE-URILOR Prof. Lepădatu Daniel Ionuț Colegiul Economic „Ion Ghica”, Brăila Un website este un instrument online cu ajutorul căruia îți poti expune ideile, dezvolta afacerile,...

Read more

Disciplinele de bacalaureat pentru probe…

 BACALAUREAT 2011  DISCIPLINELE DE BACALAUREAT PENTRU PROBELE SCRISE:    FILIERA TEORETICA: Profil umanist: Ø      limba si literatura romana Ø      limba materna (daca este cazul) Ø      istorie Ø      la alegere, geografie, logica si argumentare, psihologie, economie, sociologie...

Read more

Cercetare stiintifica cu privire la rolu…

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ CU PRIVIRE LA ROLUL COMUNICĂRII ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău De-a lungul vieţii, chiar din momentul...

Read more

Spune NU drogurilor - clasificare drogur…

Clasificare droguri În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -...

Read more

Creativitatea dimensiune psihologica a p…

CREATIVITATEA – DIMENSIUNE PSIHOLOGICĂ A PERSONALITĂŢII UMANE Prof. ȋnv. Primar Stavăr – Oprişan Mihaela- Alexandra Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea Creativitatea a...

Read more