|
|
|
|
|
Documente necesare la inspectii RODIS |
|
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
|
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
|
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
|
1.3. Planul managerial anual.
|
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
|
2.2. Statul de funcţii.
|
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)
|
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
|
1
|
Documente de proiectare
|
1.1 Contract de management, fişa postului, decizie
|
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
|
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice
|
|
2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
|
2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
|
2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
|
2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
|
2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
|
2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
|
2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)
|
|
2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
|
3
|
Documentele comisiilor/catedrelor
|
3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
|
3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
|
3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.
|
|
3.4. Graficul de interasistenţă.
|
|
3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
|
3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
|
3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)
|
|
3.8. Program de pregătire:
- pentru elevii performanţi;
- pentru recuperare;
- pentru examene naţionale.
|
|
3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
|
3.10. Graficul activităţilor metodice
|
|
3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.
|
|
3.12. Instrumente de evaluare şi notare; bareme minimale
|
|
3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
|
3.14. Organizarea recapitulărilor finale.
|
|
3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.
|
|
3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.
|
|
3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
|
3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
|
4
|
Documentele laboranţilor.
|
4.1. Program de activitate semestrială.
|
|
4.2. Raport anual.
|
|
5
|
Documentele bibliotecarei.
|
5.1. Program de activitate anuală.
|
|
5.2. Program de activitate semestrială.
|
|
5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.
|
|
5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
|
5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
|
6
|
Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.
|
6.1. Programe de perfecţionare.
|
|
6.2. Evidenţa perfecţionării.
|
|
6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
|
7
|
Documentele cadrelor didactice.
|
7.1. Proiectare anuală.
|
|
7.2. Planificări calendaristice semestriale.
|
|
7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
|
8
|
Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
|
8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare
|
|
9
|
Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!
|
9.1 Componenţă
|
|
9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE
|
|
10
|
Comitetul Reprezentativ al părinţilor
|
10.1 Componenţă
10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. SECRETARIAT
|
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
|
1.
|
Documente de evidenţă
|
1.1 Registrul de inspecţii.
|
|
1.2 Statul de funcţii al şcolii
|
|
1.3 Fişele posturilor
|
|
1.4 Cataloage (grupe, clase)
|
|
1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar
|
|
1.6 Registre matricole
|
|
1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare diplome, stoc acte studii).
|
|
1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă
|
|
1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală
|
|
1.10 Dosarele personale ale cadrelor didactice
|
|
1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate
|
|
1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete
|
|
1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor
|
|
1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi matricole trimise - primite)
|
|
1.15 Registrul de intrări-ieşiri
|
|
1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor
|
|
1.17 Registru note telefonice
|
|
1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie
|
|
1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).
|
|
1.20 Existenta si starea arhivei.
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
|
TITANUL ŞI GENIUL EMINESCIAN
ÎN VIZIUNEA LUI MATEI CǍLINESCU
Prof. Marian Gina
Grup Şcolar „Gheorghe Lazǎr” Baia Mare
Amplele studii ale lui Matei Cǎlinescu dedicate operei eminesciene investighează în mod deosebit reprezentǎrile... Read more
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică... Read more
VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor... Read more
PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR
Prof. înv. primar Daniela Iosim
Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov
Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A... Read more
Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013
pentru examenul de definitivare în învăţământ
În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre... Read more
FIINŢA UMANĂ ÎNTRE COORDONATE ALE TIMPULUI
Prof. Cristina Lorincz
Colegiul Tehnic Iosif Şilimon, Braşov
Timpul, o necunoscută „concretă”a existenţei noastre, este una din marile probleme existenţiale ale omului. Fiinţa umană,... Read more
COMMENT FAIRE LE FRANÇAIS PLUS ATTRAYANT?
ETUDE SUR LE JEU EN CLASSE DE FLE
Prof. Alexie Cristina
«C.T. Ion Mincu», Slatina
Sans diminuer le rôle et l importance de l’écrit dans l’apprentissage... Read more
STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI
LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU
Prof. Panait Alina,
Şcoala „George Emil Palade” – Buzău
Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare... Read more
PREGĂTIREA PREŞCOLARILOR PENTRU SCRIS
MIJLOACE ŞI FORME DE REALIZARE
Prof. Înv. Preşc. Barbu Stela
Grădiniţa P.N. Nr. 6 Lugoj Structură A
Grădiniţei Pp. Nr.2 Lugoj
Învăţământului preşcolar îi… ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Prof. Adăscăliței Elena-Daniela
Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni
„A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,… PROGRAM PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR SOCIALE
ALE PREŞCOLARILOR
Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona
Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe
1. Argument: Îmbunătăţirea relaţiilor sociale necesită crearea unei atmosfere care să declanşeze copilului trăiri pozitive şi dorinţa…
TEMELE DE ACASĂ – PIEDICĂ SAU SPRIJIN ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. ȋnv. primar Andrei Alexandra,
Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni
Rezumat: Pornind de la… MECANISME DE ASIGURARE A CALITATII LA NIVELUL SCOLII
La nivelul fiecarei organizatii furnizoare de educatie din Romania se infiinteaza Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii.
Organizatia furnizoare de educatie elaboreaza si adopta… IMPORTANȚA ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI
Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina
Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița
Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele…
ALEXANDRU MACEDONSKI,
PROMOTOR AL ÎNNOIRII POEZIEI ROMÂNEŞTI
Prof. Cojocaru Iuliana
Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 9 „Petreche Poenaru”, Craiova
Poet, prozator, dramaturg, publicist, Macedonski a fost un promotor al înnoirii poeziei: o literaturã…
AVANTAJELE UTILIZĂRII CALCULATORULUI ÎN PROCESUL
INSTRUCTIV - EDUCATIV
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor utilizării calculatorului în activitatea de predare – învăţare…
CLASIC ŞI MODERN ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR ROMÂNESC
Prof. înv. primar: Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, judeţul Bacău
„Consideră elevul o făclie…
|
|