|
|
Metodologie de organizare si desfasurare la proba de verificare pentru cunostinte de limba moderna pentru admitere la liceu cu program bilingv |
Luni, 05 Martie 2012 00:00 |
METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE
SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE
A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA
pentru admiterea in anul scolar 2011-2012
in clasele a IX-a cu program bilingv
de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala
Art. 1. a) Unitatile de invatamant care au in structura lor clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne vor organiza, pentru admiterea in clasa a IX-a la aceste clase, o proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
b) Proba se organizeaza in centre stabilite de comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, in perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat.
Art. 2. Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna se alcatuiesc in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a, pentru limba moderna intai de studiu (L1).
Art. 3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna sunt unice la nivelul judetului/municipiului Bucuresti. Acestea se elaboreaza de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de elaborare a subiectelor, formata din profesori de specialitate (care nu au rude in concurs) si sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
b) Comisia mentionata la alin. a) este numita prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
c) Comisiile de examinare si evaluare pentru proba de verificare a cunostintelor de limba
moderna functioneaza in centre de examen, la care sunt arondate liceele cu clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne. Comisiile de examinare si evaluare se numesc prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
d) In fiecare centru de examen in care se organizeaza proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, se numeste, prin decizie a inspectorului scolar general, si o comisie de contestatii, formata din cadre didactice de specialitate, altele decat cele care sunt numite in comisiile de examinare si evaluare. Comisiile de contestatii se numesc la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
4. Examenul de verificare a cunostintelor de limba moderna consta din doua probe:
a) Proba scrisa, pentru care se acorda un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orala, pentru care se acorda un punctaj maxim de 30 de puncte.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
2
5. a) Subiectul pentru proba scrisa va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunostintelor de gramatica si vocabular (tip text lacunar, alegere multipla, exercitii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisa se pot depune contestatii, la centrul la care s-a desfasurat proba, in
perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in inva_amantul liceal de stat.
6. a) Proba orala va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de
examinare si evaluare si vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct.3);
- raspuns la patru intrebari (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: doua intrebari de
intelegere globala, doua intrebari de intelegere in detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performan_ei la proba orala se vor aplica urmatoarele criterii:
_ Vocabular si elemente de constructie a comunicarii:
10 p – elevul foloseste bine un numar mare de unitati lexicale/gramaticale, care ii permit sa-si
exprime bine ideile; face putine greseli;
8 p – elevul foloseste un numar suficient de mare de unitati lexicale/structuri gramaticale, se exprima clar, fara a-si cauta cuvintele; greselile facute nu impiedica comunicarea;
6 p – elevul are cunostinte lexicale/gramaticale satisfacatoare, exprima idei cu o oarecare
ezitare/greseli, dar realizeaza comunicarea;
4 p – elevul foloseste putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greseli, comunicarea este dificila;
2 p – elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greseli, nu poate
realiza comunicarea;
_ Intelegerea contextului si fluenta exprimarii:
10 p – elevul se exprima fluent si spontan; raspunsul dovedeste intelegerea in detaliu a temei;
8 p – elevul se exprima fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-si cauta structura
lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o buna intelegere a temei;
6 p – elevul se exprima inteligibil, cu mici pauze pentru a-si cauta structura lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o intelegere globala satisfacatoare a temei;
4 p – elevul foloseste enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitari; raspunsul dovedeste o defectuoasa intelegere a temei;
2 p – elevul nu poate produce decat enunturi scurte, fara legatura cu contextul, cu pauze mari intre ele; raspunsul dovedeste ca nu a inteles tema.
_ Pronuntia si intonatia
10 p – elevul are o pronuntie apropiata de pronuntia standard;
8 p – elevul are o pronuntie buna, cu putine abateri de la norma;
6 p – elevul are o pronuntie acceptabila, care permite realizarea comunicarii cu usurinta;
4 p – elevul are o pronuntie defectuoasa, care impiedica comunicarea;
2 p - pronuntia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestatii la proba orala.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
3
7. a) Profesorii examinatori acorda puncte candidatului la fiecare din cele doua probe. Media aritmetica a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare proba, reprezinta punctajul final al candidatului la proba respectiva.
Punctajele finale obtinute la cele doua probe (scrisa si orala) se aduna, iar rezultatul se imparte la 10, obtinandu-se astfel nota finala a candidatului.
b) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunostintelor de limba moderna se afiseaza, in perioada prevazuta de calendarul admiterii, la avizierul scolii in care s-a desfasurat proba.
8. a) Candidatii care au sustinut si au promovat proba de verificare a cunostintelor de limba moderna vor putea opta, in liceul la care au fost repartizati, pentru clasele cu predare intensiva a
unei limbi moderne, fara a mai sustine alta proba de verificare a cunostintelor de limba.
b) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi moderne a
candidatilor care au sustinut proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, mentionata la lit. a), mai raman locuri libere, unitatile de invatamant organizeaza o proba de verificare a cunostintelor de limba.
c) Proba mentionata la lit. b) se va desfasura intr-o perioada care va fi anuntata de conducerea unitatii de invatamant si care va fi afisata la avizierul scolii, odata cu listele candidatilor admisi in clasa a IX-a.
d) Comisia de elaborare a subiectelor in vederea evaluarii si testarii candidatilor care doresc sa fie inscrisi la clase cu predare intensiva a unei limbi moderne, se constituie la nivelul unitatii scolare, cu aprobarea inspectorului de specialitate.
e) Pentru testarea candidatilor pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne, se aplica acelasi tip de proba, cu aceeasi structura ca la clasele bilingve. Subiectele vor fi elaborate in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu si vor fi avizate de inspectorul de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
f) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
g) Elevii vor primi note la proba mentionata la lit. b), dar inscrierea la clasa intensiva se va face in ordinea descrescatoare a mediei de admitere. In cazul in care, pe ultimul loc, sunt mai multi candidati cu medii de admitere egale, ei vor fi admisi la clasa cu predare intensiva a limbii moderne in ordinea descrescatoare a notelor de la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011
ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie... Read more
EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – PREMISA VIEŢII PE PAMÂNT
Prof. Magaz Georgeta
Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia, jud. Constanţa
Motto: ,,Natura poate să-ţi slujească de carte, de profesor, de povăţuitor. Ea te cheamă, ea îţi procură,... Read more
CONSIDERAŢII PRIVIND POTENŢIALUL TURISTIC AL COMUNEI DUMBRĂVENI (JUDEŢUL VRANCEA)
Prof. Ciobotaru Ana-Maria
Şcoala Gimnazială Măicăneşti
Rezumat: Comuna Dumbraveni prezintă un potenţial turistic puţin valorificat dar de foarte mare preţuire economică. Prin poziţia geografică,... Read more
ÎNVĂȚAREA LA DISTANȚĂ
prof. Mihaela Butoi
Liceul Tehnologic “Petru Poni”, Onești
Evoluţia exponenţială a domeniilor de utilizare a informaticii din ultima perioada, precum și necesitatea implementării ei în cele... Read more
DE CE ÎMI PLÂNGE ZIUA CE-A TRECUT?
de Ştefan Lucian MUREŞANU
Fulgi mari se jucaseră în văzduh, bătând în geamurile prăfuite ale camerei mele de lucru, toată ziua. Rece şi transpirată... Read more
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările... Read more
CREŞTEREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI ŞI FORMĂRII PRIN
NOILE TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ŞI DE COMUNICARE
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Contextul de dezvoltare a sistemului educaţional... Read more
PREDAREA NOŢIUNILOR DE TEORIA NUMERELOR
Profesor Voinea-Axinte Costică
Liceul Tehnologic ”Elie Radu” Botoşani
În literatura de specialitate s-a cristalizat teoria că noţiunile şi cunoştinţele se pot ordona, pentru predare-învăţare în două sisteme: sistemul... Read more
ROLUL FAMILIEI MODERNE ÎN EDUCAȚIE
Prof. înv.primar Abaza Maria
Școala Gimnazială Nr.1 Tîrgu Ocna, județul Bacău
Familia este primul mediu în care copilul se dezvoltă, de unde acesta împrumută obiceiuri și deprinderi…
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 7-a
Sistemul de asigurare a calitatii inspectiei la nivelul ISJ/ISMB
Art. 54. -
Managementul calitatii inspectiei scolare consta in crearea unor sisteme si… ROLUL, LOCUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR
ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Inst. DOBREA MONICA
Şcoala cu clsasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Compunerile reprezintă rezultanta unei activităţi intelectuale complexe, care implică sinteza…
DOMENII ALE COMPETENŢELOR CHEIE
Profesor Maria Ionaş
Şcoala Gimnazială Poplaca, Sibiu
„A instrui pe tineri cum se cuvine nu constă în a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze, expresii şi…
TRADIŢIONAL SAU MODERN ÎN PREDARE?
Profesor Mihăeş Violeta
Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, jud. Vrancea
Modelul tradiţional de predare nu răspunde noilor tendinţe in didactica modernă, fiind fondat pe „triada învăţare frontală –…
CONTRACEPŢIA
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău
Contracepţia poate fi definită ca fiind totalitatea metodelor care împiedică fecundaţia, împiedicând ori contactul între ovul şi spermatozoid,…
Planificare model pentru istorie clasa a IV-a
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… POSTMODERNISMUL – REPERE TEORETICE
Prof. Nedea Ramona
Colegiul Tehnic Buzău
Articolul de faţă îşi propune să prezinte câteva repere teoretice legate de postmodernism, termenul cel mai controversat dintre toate. Sunt prezentate, succint,… EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – O ŞANSĂ PENTRU VIITOR!
Profesor: Miron Steluţa Otilia
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Educaţia ecologică este o componentă a educaţiei aflată la confluenţa dintre ştiinţele…
|
|