Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda flippe classroom si instrumentele tic
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 August 2019 00:00

METODA FLIPPED CLASSROOM ŞI INSTRUMENTELE TIC

Prof. Cecilia Nicolae,

Colegiul Tehnic, Buzău

„Flipped Classroom” este o metodă nouă de predare centrată pe elev şi care foloseşte instrumentele TIC. Sistemul actual de educaţie este în continuă schimbare şi răspunde noilor provocări, iar prin clasa inversată se trece la un alt nivel învăţare mult mai accesbil.

Cuvinte cheie: flipped classroom, instrumente TIC, Snapseed, TinyURL, Thinglink, Kaizena

În perioada 18 - 25.11.2018 am participat la cursul „Flipped Classroom”, desfăşurat la Dublin, Irlanda, în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea cheie 1 - Educaţie şcolară „Reuşim împreună. Competenţele profesorilor îmbunătăţite pentru elevi motivaţi.”, proiect nr. 2018-1-RO01-KA101-048278.

„Flipped Classroom” sau clasa inversată este o metodă modernă, apărută în 2010 în S.U.A., menită să activizeze rolul elevului prin parcugerea unui material acasă şi experimentarea acestuia în sala de clasă sub îndrumarea profesorului. Astfel, profesorul vine în întâmpinarea nevoilor elevilor şi apelează la noua tehnologie, smartphone, tabletă, laptop, pentru a propune o abordare creativă a materiei de studiat. În acest context profesorul nu mai este transmiţătorul de informaţii, ci un bun moderator şi ghid al elevilor, un manager al clasei.

În cazul elevilor, este necesar ca aceştia să aibă un cont Gmail pentru o comunicare facilă cu profesorul (spre exemplu pentru Google Classroom), să cunoască şi să folosească motorul de căutare Google Chrome. Elevii vizionează materialele acasă, iar la şcoală discută, rezolvă exerciţii sau alocă timp pentru realizarea unui proiect.

La curs am utilizat instrumente TIC variate, atât pe telefon (descărcarea aplicaţiilor din Magazin Play), cât şi pe laptop, pentru integrarea lor în diferite momente ale lecţiei.

SNAPSEED este un program app profesional pentru editare foto JPG şi RAW utilizat pentru smartphone, tabletă, calculator. Versiunea pentru Android a aplicaţiei se descarcă gratuit din Google Play Store, iar pentru IOS de pe App-ul companiei. Fotografiile create pot fi salvate, modificate oricând, exportate şi partajate.

Beneficii pentru profesori:

- realizarea unor lecţii şi prezentări mai atractive;

- realizarea unor activităţi extraşcolare, cercuri de fotografie;

Beneficii pentru elevi:

- utilizarea fotografiilor editate pentru proiecte, portofolii, reviste şcolare, pagini web, site-uri;

- realizarea unor teme într-un mod mai atractiv prin utilizarea noilor tehnologii;

- prezentarea unor fenomene, procese geografice, monumente, muzee, etc. cu ajutorul fotografiilor la diferite discipline;

- implicarea activă în învăţarea la clasă, folosind metoda Flipped Classroom;

Fig. 1 – Exemplu de fotografie editată cu Snapseed

TINY-URL este un instrument gratis, util pentru adrese web sau link-uri, care are multiple utilizări:

- a crea lecţii, jocuri, playlist-uri, tiny - url;

-localizarea unor fenomene, procese geografice în timpul lecţiei, utilizând link-uri create cu Tinyurl.com în Google Doc;

THINGLINK este o aplicaţie utilă pentru realizarea de imagini interactive, video şi media 360° (oraşe, muzee, state, etc.) în cadrul lecţiilor, exersarea abilităţilor şi feedback-ul de la elevi.

Fig.2 – Exemplu de fotografie interactivă în Thinglink

KAIZENA este o aplicaţie utilă pentru obţinerea rapidă a feedback-ului de la elevi în timpul lecţiilor. Profesorul foloseşte aplicaţia pentru a posta un comentariu audio cu elemente cheie, iar elevul adaugă comentariile corecte.

Beneficiile sunt atât pentru profesor, cât şi pentru elev, deoarece se realizează o comunicare rapidă şi eficientă, în sensul că poţi vedea şi auzi în acelaşi timp.

Cu toate că metoda Flipped Classroom este cronofagă, profesorul are libertatea de a selecta cele mai adecvate instrumente în diferite etape ale lecţiei, integrându-le alături de cele tradiţionale.

Bibliografie:

www.commonsense.org

www.educationalappstore.com

www.snapseed.online.com

www.thinglink.com

www.app.kaizena.com


Articole asemanatoare relatate:

 

Revista cu ISSN

Limba franceza_ limba utila si necesara

LIMBA FRANCEZĂ ESTE ÎNCĂ O LIMBĂ UTILĂ ŞI NECESARĂ A ZILELOR NOASTRE?   Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă...

Read more

Fisa de inregistrare a actelor de violen…

Fisa de inregistrare a actelor de violenta   Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.  

Read more

Educarea estetica prin activitatile arti…

STUDIU PRIVIND EDUCAREA ESTETICĂ PRIN ACTIVITĂŢILE ARTISTICE-PLASTICE Prof. ȋnv. primar: Andrei Alexandra Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni, judeţul Argeş Rezumat: Dat fiind faptul...

Read more

Rolul scolii in formarea morala a elevil…

ROLUL ŞCOLII ÎN FORMAREA MORALĂ A ELEVILOR   Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina Şcoala Gimnazială Fodora, com. Gâlgău   Inima copilului este un pământ ce nu poate fi lăsat necultivat. Familia, școala și alte...

Read more

Pregatire si grafic examene pentru gradu…

Pregătire şi grafic examene pentru gradul didactic II la Universitatea Sibiu   Află informaţii privind perioada şi cursurile de pregătire organizate de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Drept, pentru gradul...

Read more

Le projet en classe de fle

LE PROJET EN CLASSE DE FLE Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești Motto: “ J’entends et j’oublie, Je vois...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Importanta strategiilor didactice de inv…

IMPORTANŢA STRATEGIILOR DIDACTICE DE ÎNVǍŢARE INTERACTIV-CREATIVǍ ÎN GRǍDINIŢĂ   Prof. înv. preşcolar Bălăşoiu Flaminia Grădiniţa P.N. Vălişoara   Rezumat Didactica modernă, spre deosebire de cea „tradiţională” pune în centrul acţiunii didactice copilul. Acesta nu mai este...

Read more