Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda flippe classroom si instrumentele tic
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 August 2019 00:00

METODA FLIPPED CLASSROOM ŞI INSTRUMENTELE TIC

Prof. Cecilia Nicolae,

Colegiul Tehnic, Buzău

„Flipped Classroom” este o metodă nouă de predare centrată pe elev şi care foloseşte instrumentele TIC. Sistemul actual de educaţie este în continuă schimbare şi răspunde noilor provocări, iar prin clasa inversată se trece la un alt nivel învăţare mult mai accesbil.

Cuvinte cheie: flipped classroom, instrumente TIC, Snapseed, TinyURL, Thinglink, Kaizena

În perioada 18 - 25.11.2018 am participat la cursul „Flipped Classroom”, desfăşurat la Dublin, Irlanda, în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea cheie 1 - Educaţie şcolară „Reuşim împreună. Competenţele profesorilor îmbunătăţite pentru elevi motivaţi.”, proiect nr. 2018-1-RO01-KA101-048278.

„Flipped Classroom” sau clasa inversată este o metodă modernă, apărută în 2010 în S.U.A., menită să activizeze rolul elevului prin parcugerea unui material acasă şi experimentarea acestuia în sala de clasă sub îndrumarea profesorului. Astfel, profesorul vine în întâmpinarea nevoilor elevilor şi apelează la noua tehnologie, smartphone, tabletă, laptop, pentru a propune o abordare creativă a materiei de studiat. În acest context profesorul nu mai este transmiţătorul de informaţii, ci un bun moderator şi ghid al elevilor, un manager al clasei.

În cazul elevilor, este necesar ca aceştia să aibă un cont Gmail pentru o comunicare facilă cu profesorul (spre exemplu pentru Google Classroom), să cunoască şi să folosească motorul de căutare Google Chrome. Elevii vizionează materialele acasă, iar la şcoală discută, rezolvă exerciţii sau alocă timp pentru realizarea unui proiect.

La curs am utilizat instrumente TIC variate, atât pe telefon (descărcarea aplicaţiilor din Magazin Play), cât şi pe laptop, pentru integrarea lor în diferite momente ale lecţiei.

SNAPSEED este un program app profesional pentru editare foto JPG şi RAW utilizat pentru smartphone, tabletă, calculator. Versiunea pentru Android a aplicaţiei se descarcă gratuit din Google Play Store, iar pentru IOS de pe App-ul companiei. Fotografiile create pot fi salvate, modificate oricând, exportate şi partajate.

Beneficii pentru profesori:

- realizarea unor lecţii şi prezentări mai atractive;

- realizarea unor activităţi extraşcolare, cercuri de fotografie;

Beneficii pentru elevi:

- utilizarea fotografiilor editate pentru proiecte, portofolii, reviste şcolare, pagini web, site-uri;

- realizarea unor teme într-un mod mai atractiv prin utilizarea noilor tehnologii;

- prezentarea unor fenomene, procese geografice, monumente, muzee, etc. cu ajutorul fotografiilor la diferite discipline;

- implicarea activă în învăţarea la clasă, folosind metoda Flipped Classroom;

Fig. 1 – Exemplu de fotografie editată cu Snapseed

TINY-URL este un instrument gratis, util pentru adrese web sau link-uri, care are multiple utilizări:

- a crea lecţii, jocuri, playlist-uri, tiny - url;

-localizarea unor fenomene, procese geografice în timpul lecţiei, utilizând link-uri create cu Tinyurl.com în Google Doc;

THINGLINK este o aplicaţie utilă pentru realizarea de imagini interactive, video şi media 360° (oraşe, muzee, state, etc.) în cadrul lecţiilor, exersarea abilităţilor şi feedback-ul de la elevi.

Fig.2 – Exemplu de fotografie interactivă în Thinglink

KAIZENA este o aplicaţie utilă pentru obţinerea rapidă a feedback-ului de la elevi în timpul lecţiilor. Profesorul foloseşte aplicaţia pentru a posta un comentariu audio cu elemente cheie, iar elevul adaugă comentariile corecte.

Beneficiile sunt atât pentru profesor, cât şi pentru elev, deoarece se realizează o comunicare rapidă şi eficientă, în sensul că poţi vedea şi auzi în acelaşi timp.

Cu toate că metoda Flipped Classroom este cronofagă, profesorul are libertatea de a selecta cele mai adecvate instrumente în diferite etape ale lecţiei, integrându-le alături de cele tradiţionale.

Bibliografie:

www.commonsense.org

www.educationalappstore.com

www.snapseed.online.com

www.thinglink.com

www.app.kaizena.com


Articole asemanatoare relatate:

 

Revista cu ISSN

Studiu geografic asupra calitatii mediul…

STUDIU GEOGRAFIC ASUPRA CALITĂŢII MEDIULUI ÎN MUNICIPIUL BRĂILA   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila   Rezumat: Studiul şi-a propus să identifice actualele probleme de mediu de pe raza municipiului...

Read more

Autenticitatea in literatura romana inte…

 AUTENTICITATEA ÎN LITERATURA ROMÂNĂ INTERBELICĂ     Prof. Iorga Violeta – Teodora  Şcoala nr.16 ,,N. Bălcescu”        Perioada interbelică a însemnat pentru romanul românesc un amplu proces de modernizare la temelia căruia s-au aşezat studii...

Read more

Rolul managerului in initierea si derula…

ROLUL MANAGERULUI IN ÎN INIȚIEREA ȘI DERULAREA PROIECTELOR DE PARTENERIAT GRĂDINIȚĂ- COMUNITATE Prof. înv. preprimar Fuștei Maria, Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 6 Buzău ...

Read more

Fisa inscriere invatamant profesional 20…

Fisa inscriere invatamant profesional 2014   Descarca fisa de inscriere pentru invatamantul profesional de 3 ani – an scolar 2014-2015.

Read more

Cititi ascultand

CITIŢI ASCULTÂND   Şandor Călin Ionel, prof. limba engleză Lic. Teologic Penticostal + Col. Tehnic „Aurel Vlaicu” Baia Mare   Cărţile în general sunt prezente în viaţa fiecăruia la un moment sau altul. Cărţile audio...

Read more

Romancierul Paul Georgescu

ROMANCIERUL - PAUL GEORGESCU   „AICI REZISTA NUMAI CEI TARI. SCRISUL E O TERAPEUTICĂ EXCELENTĂ.” (Paul Georgescu)   Profesor Popescu Ileana - Alina, Școala „Arhitect T.T. Socolescu”, Păuleşti-Prahova     Rezumat: Articolul face parte dintr-o lucrare amplă ce...

Read more

HORA - EXPRESIE A VITALITATII POPORULUI …

HORA – EXPRESIE A VITALITÃŢII POPORULUI ROMÂN Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” Baia Mare   Hora, joc popular românesc, a devenit de-a lungul...

Read more

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more