Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Inspectia tematica scop obiective tipuri etape
Marţi, 28 August 2012 00:00

CAPITOLUL II
 Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar

 

SECTIUNEA a 6-a
Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape

 

Art. 46. -

    Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii unitatilor de invatamant preuniversitar sau a/al activitatii personalului acestora, in special a/al activitatii cadrelor didactice care deservesc aceste institutii.

Art. 47. -

    Inspectia tematica este o forma de evaluare, consiliere si control, precum si un mijloc eficient prin intermediul caruia se obtin date si informatii necesare solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie si intocmirii unor baze de date, studii, analize diagnostice si prognoze pe termen scurt pe probleme manageriale, de retea scolara, referitoare la domenii sau aspecte particulare ale predarii-invatarii-evaluarii uneia ori mai multor discipline de studiu, la cunoasterea si respectarea legislatiei scolare in vigoare, realizarea componentei evaluative, realizarea executiei bugetare, pentru verificarea aplicarii unor schimbari la nivel de sistem (curriculare, metodologice, evaluative etc.) sau la activitatea compartimentelor functionale ale unitatii de invatamant preuniversitar.

Art. 48. -

    Scopul inspectiei tematice il constituie colectarea si analizarea informatiilor in vederea valorificarii aspectelor pozitive si a solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie. In cadrul acestui tip de inspectie se realizeaza inclusiv activitati de consiliere, in raport cu obiectivele concrete vizate.

Art. 49. -

    Obiectivele inspectiei tematice se stabilesc, in mod concret, in concordanta cu temele vizate.

Art. 50. -

   (1) Inspectia tematica include consilierea/monitorizarea/evaluarea pe domenii si aspecte diferite, intre care:

   a) respectarea legislatiei scolare;

   b) completarea documentelor scolare si a actelor de studii;

   c) calitatea managementului institutiilor de educatie;

   d) calitatea managementului inspectoratelor scolare sau a managementului unitatilor conexe;

   e) activitatea de pregatire metodico-stiintifica sau, prin extensie, evaluarea tuturor activitatilor de formare si perfectionare;

   f) activitatea profesorului-diriginte, activitatea de orientare scolara si profesionala;

   g) activitatile de educatie, complementare procesului de invatamant (mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii);

   h) activitatea diferitelor comisii instituite;

   i) activitatea profesorului documentarist din CDI;

   j) realizarea planului de scolarizare;

   k) pregatirea inceputului/sfarsitului de an scolar;

   l) selectia resursei umane;

   m) activitatea de analiza si rezolvare a scrisorilor, sesizarilor si reclamatiilor;

   n) gradul de utilizare a resurselor materiale;

   o) alte teme de interes educational.

   (2) Tematica de inspectie se va stabili anual/semestrial, in functie de prioritatile MECTS si ale ISJ/ISMB.

Art. 51. -

   (1) Etapele inspectiei tematice sunt urmatoarele:

   a) planificarea inspectiei;

   b) organizarea inspectiei;

   c) colectarea, analizarea si interpretarea datelor;

   d) formularea concluziilor si consilierea persoanelor responsabile pentru domeniul/activitatea inspectata.

   (2) Consemnarea rezultatelor inspectiei tematice se face in registrul de inspectii al institutiei de educatie sub forma unui raport scris/proces-verbal/nota de control, conform modelului prevazut in anexa nr. 6.

Art. 52. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt formulate prin raportare la obiectivele propuse. Acestea contin:

   a) constatari;

   b) aprecieri;

   c) recomandari adresate membrilor consiliului de administratie, directorului/directorilor institutiei de educatie, responsabililor compartimentelor functionale, cadrelor didactice, responsabililor si membrilor diferitelor comisii etc.

Art. 53. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt valorificate in:

   a) materialele de analiza ale institutiei care a initiat controlul tematic;

   b) date statistice judetene, regionale sau nationale referitoare la aspecte ale sistemului de invatamant;

   c) studii;

   d) informari;

   e) analize diagnostice;

   f) prognoze;

   g) decizii luate la nivelul MECTS sau al ISJ/ISMB.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Echivalare studii universitare de scurta…

Echivalare studii universitare de scurta durata   Printr-o nota a MEN nr. 5211 din 08.10.2013 suntem informati privind organizarea unei noi sesiuni de echivalare (sesiunea 2013-2014) pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar...

Read more

Metode si forme de organizare a educatie…

METODE ŞI FORME DE ORGANIZARE A EDUCAŢIEI ESTETICE   Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Educaţia estetică este o componentă a educaţiei integrale şi armonioase cu ajutorul căreia realizăm formarea personalităţii omului prin...

Read more

Alege scoala Proiect de prevenire a aban…

ALEGE ŞCOALA PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR Coordonator proiect, Prof. Lepădatu Liliana Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără...

Read more

Apprendre et enseigner avec des document…

APPRENDRE ET ENSEIGNER AVEC DES DOCUMENTS AUDIO ET TELEVISUELS   Ilie Minescu Universitatea De Vest, Timişoara Apprendre une langue, c’est entrer en contact avec elle dans son authenticité. Tous les apprenants...

Read more

Moliere personnalite situee entre le com…

MOLIÈRE - PERSONNALITÉ SITUÉE ENTRE LE COMIQUE ET LE TRAGIQUE       Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic «Ion Mincu»   Molière reste un classique, mais un classique qui propose une comédie tragique, où le tragisme survient...

Read more

Programul Sa stii mai multe sa fii mai b…

Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2013   Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” apare ca şi ANEXA la ordinul MECTS nr. 5635/31.08.2012 privind structura anului...

Read more

Stiluri educative familiale si reusita s…

STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ   Prof.  Perţa  Elena Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ                  Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei  şcolare de un stil parental ...

Read more

Rezultate titularizare 2012

Rezultate titularizare 2012   Afla rezultatele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012 (rezultate titularizare 2012).  

Read more