Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Scris de administrator   
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23

Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017

Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.

Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.

 

La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:

  • in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
  • in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
  • in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
  • in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.

In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata.

Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:

  • activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
  • performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
  • activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
  • contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.

Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator:  elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile.
Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.

Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat

 

Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Titularizare 2012 subiecte si bareme

Titularizare 2012 subiecte si bareme   Afla subiectele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012, pentru toate disciplinele de examen.  

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Des cours a brest en France

DES COURS À BREST, EN FRANCE   Negraia Marta Cristiana, profesor de limba franceză, Şcoala Nr. 12 Miron Costin, Galaţi   Les cours de perfectionnement en France dues grace au programme Comenius, mobilités individuelles,...

Read more

Invatarea colaborativa in gradinita

ÎNVĂŢAREA COLABORATIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela GPN COŞEŞTI-ARGEŞ Învăţământul românesc se confruntă cu probleme din ce in ce mai...

Read more

Invatarea prin cooperare

INVATAREA PRIN COOPERARE                                                                                                                 Prof. Stan Cristina Scoala Gimnaziala Basca-Chiojdului, jud. Buzau   Una dintre temele abordate frecvent de catre teoreticienii si practicienii educatiei o reprezinta invatarea prin cooperare.            Propunem aceasta tema de reflectie ca...

Read more

Voluntariatul recunoscut ca experienta p…

Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile...

Read more

Consilierea - activitate de formare a el…

CONSILIEREA - ACTIVITATE DE FORMARE A ELEVULUI   Profesor Maxim Elisabeta Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani     Schimbãrile care s-au produs la nivelul societãtii în general au determinat aparitia unor tendinte noi în...

Read more

Contracte la termen pe indici bursieri i…

CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA   Cîrcotă Roxana - prof. ec. Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr....

Read more