Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea unei functii
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

Imaginea  unei  funcȚii

 

Profesor Simona Bucurenciu

Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța

 

Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de față dă o imagine de ansamblu temei studiate, reunind perspectivele diferite abordate în învățământul secundar. Imaginea unei funcții este prezentată ca o sinteză cu exemple, având în vedere că reprezintă o temă din programa de matematică și este necesară în rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.

Cuvinte cheie: matematică, imaginea unei funcții, grafice.

 

Probleme legate de găsirea imaginii unei funcții apar în multe culegeri de matematică de nivel de liceu. Rezolvările sunt diferite, în funcție de nivelul de studiu, însă enunțurile sunt aceleași. Acest articol dorește să reunească metode de rezolvare diferite ale unor probleme asemănătoare.

Vezi imaginea unei functii numerice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studiul graficelor este important pentru înțelegerea multor proprietăți ale funcțiilor și poate fi revelator pentru deslușirea sensului imaginii unei funcții. Recomand ca în rezolvarea exercițiilor ce țin de imaginea funcției, să fie trasat și graficul acesteia, pentru o înțelegere geometrică a noțiunii, nu doar algebrică.

 

Bibliografie:

„Matematică, manual pentru clasa a IX-a”, M. Ganga, Ed. Mathpress, 2010

„Pas cu pas prin matematică, clasa a IX-a”, G. Constantinescu, ..., Ed. Crizon, 2009

http://www.matematica.com.ro/ro/Functii--s553.html, 15.10.1012

 


Articole asemanatoare relatate:

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 21:36
 

Revista cu ISSN

Studiu privind rezolvarea conflictelor l…

STUDIU PRIVIND REZOLVAREA CONFLICTELOR LA NIVELUL CLASEI DE ELEVI   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic ”Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș     Studiul de față iși propune să prezinte principalele modalităţi de rezolvare a conflictelor apărute la nivelul...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a   Literatura română Ion Agârbiceanu Nepoata lui moş Mitruţ Vasile Alecsandri Ostaşii noştri Dimitrie Bolintineanu Legende istorice Ion Al. Brătescu-Voineşti Întuneric şi lumină I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creangă Poveşti, povestiri, amintiri B. Şt. Delavrancea Neghiniţă Petre Dulfu Poveştile lui...

Read more

Perturbari in comunicarea didactica

PERTURBĂRI ÎN COMUNICAREA DIDACTICĂ Prof.Pavel-Surlaru Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău Comunicarea didactică, ca şi comunicarea generală interumană, este supusă unor perturbări numeroase şi...

Read more

Cultura organizatiei scolare

CULTURA ORGANIZAȚIEI ȘCOLARE (STUDIU DE CAZ)   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat Performanţele oricărei organizaţii depind, într-o mare măsură, de randamentul individual al membrilor...

Read more

Pour une definition des documents autent…

POUR UNE DÉFINITION DES DOCUMENTS AUTHENTIQUES   Prof. Chenaru Cristina, Şcoala Gimnazială „P. H. Zangopol” Buzău   Résumé: L’article contient plusieurs définitions données pour les documents authentiques, des informations concernant  les fonctions pédagogiques des...

Read more

Doctor in stiinte medicale pe meridianel…

O fiică a Sebeşului de Sus, doctor în ştiinţe medicale pe meridianele lumii: LUCIANA STĂNILĂ    „Mulţi sebeşeni poartă numele Stănilă şi Bădilă! Sunt răspândiţi prin ţară, dar de te străduieşti, îi...

Read more

Violenta definire concept forme

VIОLEΝŢA DEFINIRE, CONCEPT, FORME Boldașu Magdalena Maria, prof.înv.primar, Școala Gimnazială Nr.1 Peștera În ce рriveşte încercările de definire, analiză şi interрretare a agreѕivităţii de către ѕрecialişti, nu numai că nu...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more