Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Dezvoltarea abilitatilor de scriere la limba engleza
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Ianuarie 2015 15:29

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE

LA LIMBA ENGLEZĂ

 

Prof. Gâbu Maria Lorena

Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi

 

Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la clasă. Se pot scrie multe eseuri, poveşti, scrisori de angajare, formale sau informale, de plângere sau de felicitare. Toate îi ajută pe elevi să comunice mai mult, mai bine şi la un nivel mai înalt în limba engleză şi să-şi corecteze eventualele greşeli sau ale colegilor.

Mulţi copii vor să studieze sau să lucreze în ţări vorbitoare de limba engleză, sau pur şi simplu sunt pasionaţi de limbi străine şi deci trebuie să ştie să scrie lucruri foarte complexe cât mai bine, mai artistic şi în scopuri cât mai diferite.

Orice profesor de limba engleză are ca scop dezvoltarea abilităţilor de scriere ale elevilor săi. Nivelul de cunoaştere al unei limbi străine se poate evalua foarte bine prin diferite lucrări scrise cum ar fi scrisori, eseuri, compuneri sau cereri.

Acestea cer un nivel bun de cunoaştere al vocabularului şi gramaticii limbii engleze, fără de care nu se poate lucra la oră.

Cerinţele diferitelor exerciţii de scriere depind de vârsta elevilor şi nivelul lingvistic al acestora, adică pornesc de la foarte simple până la foarte complexe. Scopurile lor educaţionale urmăresc consolidarea limbii şi dezvoltarea diferitelor abilităţi de scriere.

Pentru consolidarea limbii avem la dispoziţie diferite structuri gramaticale şi de vocabular şi alte exerciţii din manualele elevilor. Sarcinile de scriere trebuie sa fie obiective sau integrative, sau pot pune în valoare un punct de vedere în mod discret. Ele variază de la descrierea unor poze, completarea unor spaţii, aranjarea unor cuvinte încurcate sau propoziţii, exerciţii de conversie sau de răspuns la unele întrebări.

Un tip de exerciţiu de scriere care este folosit cu succes la majoritatea elevilor este dictarea. Prin dictare se urmăreşte dezvoltarea unor abilităţi de ascultare într-o limbă străină, achiziţia unei ortografii corecte, participarea activă a elevilor în detecţia sau corectarea erorilor.

Scriind după dictare se dezvoltă simţul de auto-evaluare corectă a copiilor. Există mai multe tipuri de dictare: dictarea inversă, cea la care elevii trebuie să asculte un text şi să completeze cuvintele lipsă sau greşelile dintr-un text primit pe o foaie.

Dictarea în pereche presupune că elevii îşi împart textul în jumătate şi-şi dictează pe rând, apoi se corectează,spre deosebire de dictoglos pentru care copiii trebuie să lucreze în pereche pentru a reproduce textul citit de două ori de profesor la o viteză normală, sau să producă unul similar.

Luarea notiţelor în timpul prezentării unui subiect este un proces, necesar şi laborios care trebuie făcut în cunoştinţă de cauză. Copiii trebuie să cunoască modul corect de luare a notiţelor, cum ar fi evidenţierea cuvintelor cheie sau a propoziţiilor cheie. Efectuarea rezumatelor textelor este vitală pentru acumularea informaţiilor necesare din diferite domenii, şi-i scuteşte pe elevi de reţinerea unor amănunte inutile.

Redactarea unui plan a unui text sau a unui speech este folositoare pentru a urmări exact ideile esenţiale în demersul nostru şi pentru a nu ne abate de la firul naraţiunii.

Fie că scriu tipuri de redactare funcţionale cum ar fi: memo-uri, reclame, cereri de angajare, scrisori de plângere, CV-uri, sau compuneri,eseuri, lucrări de cercetare academice, rapoarte sau explicaţii din dicţionar sau enciclopedii ca şi categorii de lucrări academice, elevii vor trece prin acest proces lung şi necesar de studiere a limbii engleze cu gândul că vor deveni vorbitori de limbă engleză performanţi.

Scrierea diferitelor tipuri de jurnale, scrisori informale, articole, poveşti scurte, poezii, scrisori de intenţie, de aplicaţie, de plângere, reclame sau CV-uri trebuie să urmărească scopul pentru care sunt scrise şi anume comercial, de angajare sau publicistic şi e necesară expunerea obiectivă a faptelor.

Eseurile care sunt scrise creativ, conţin în mod obligatoriu o teză care va fi susţinută de argumente pe tot parcursul conţinutului. Poeziile şi poveştile scurte implică şi ele talent creativ şi urmărirea artistică a unor ipostaze imaginative.

Toate formele de scriere ce sunt discutate sau redactate în timpul orelor la clasă, fie că e vorba de scrieri libere sau controlate de rigori, contribuie la atingerea performanţei în limba engleză, la cunoaşterea acestei limbi la nivelul unui nativ şi le aduc elevilor bucuria achiziţionării unor certificate de performanţe lingvistice sau premii la diverse concursuri.

Elevii vor conştientiza nevoia achiziţionării unor astfel de abilităţi pentru a le folosi în viaţă – la angajare, atunci când vor să returneze sau să se plângă de un produs, să citească o poveste cuiva sau chiar să scrie o carte.

Cuvintele zboară şi scrisul rămâne, el constituie esenţa activităţii de învăţare-predare şi a celei academice, iar profesorii muncesc zi, să educe scriitori cât mai buni şi poate, viitori intelectuali străluciţi.

 

BIBLIOGRAFIE

Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze + Strategies of Teachings and Testing English as a Foreign Language, Ed. Polirom, Iaşi, 2007

Ultima actualizare în Sâmbătă, 17 Ianuarie 2015 17:54
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Organizarea interna a disciplinei limba …

Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ...

Read more

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 7   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -...

Read more

Regulamentul de inspectie a unitatilor d…

Regulamentul de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar   Prezentul Regulament de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar a fost publicat in Monitorul Oficial 746 din 24 octombrie 2011 (M. Of. 746/2011) si...

Read more

Despre problemele elevilor care ne creea…

DESPRE PROBLEMELE ELEVILOR CARE NE CREEAZĂ PROBLEME   Silvia Brănescu, Profesor de Limba si literatura română Şcoala cu Clasele I-VIII Mintiu Gherlii, Cluj   Într-un ziar apărea cu ceva timp în urmă un articol care...

Read more

Proiectele educative scolare si extrasco…

Proiectele educative scolare si extrascolare

Proiectele educative scolare si extrascolare

Read more

Terapia ocupationala complexa si integra…

TERAPIA EDUCAȚIONALĂ COMPLEXĂ ȘI INTEGRATĂ ÎNTRE PROIECTARE DIDACTICĂ ȘI FUNCȚIONALITATE CONVERGENT- INTERDISCIPLINARĂ Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat:...

Read more

Experiente de lucru europene pentru o bu…

Experiente de lucru europene pentru o buna integrare pe piata muncii Life Long Learning Program Educatie pe tot parcursul vietii

“EXPERIENṬE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE PE PIAṬA MUNCII” “Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”     Drd. prof. ing.  LILIANA CÎMPAN Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj   Rezumat Un cadru propice...

Read more

Educatia ecologica o sansa pentru viitor

EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – O ŞANSĂ PENTRU VIITOR!                                                   Profesor: Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila   Rezumat: Educaţia ecologică este o componentă a educaţiei aflată la confluenţa dintre ştiinţele...

Read more