Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala din Sanandrei partenera de proiect multilateral Comenius
Joi, 26 Aprilie 2012 19:15

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI

PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS

  

 

O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de proiect multilateral Comenius, în localitatea Gdansk din Polonia. Coordonatorul acestui proiect pentru şcoala din Sînandrei este domnul profesor Minda Octavian Horia care a reuşit în anul 2010 să implice şcoala noastră în calitate de partener de proiect iniţiat de către o şcoală din Franţa. La acest proiect participă şcoli şi grădiniţe din şapte ţări partenere: Franţa, Italia, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Polonia şi România.

Tema acestui proiect este „De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”.

După vizita pregătitoare care a avut loc în Franţa în anul 2010 în care s-au întâlnit coordonatorii fiecărei echipe de proiect din ţările partenere, a urmat prima reuniune a echipelor de proiect în localitatea Trabia din Sicilia, în luna octombrie 2011. În acea perioadă, profesorii noştri au vizitat şcoala din Trabia unde au asistat la cursuri, au stat de vorbă cu colegii lor italieni dar şi din celelalte ţări. Dascălii noştri au promovat elemente de cultură românească aducând în atenţia ţărilor partenere poveşti ale românilor şi autorii acestora.

În cadrul unui schimb intercultural, copiii din şcolile partenere au primit cărţi din literatura pentru copii ce conţin poveşti cu animale specifice altor ţări europene. Astfel, personajele din poveştile europene vor deveni familiare pentru copiii din România, iar copiii din ţările partenere vor putea cunoaşte personaje ale poveştilor românilor.La Trabia a avut loc o întâlnire cu autorul de cărţi de literatură pentru copii Carlo Carzan, scriitor care adaptează în versiune pentru copii basmele culese de către Giuseppe Pitre - autor a peste 25 de volume de basme şi folclor sicilian, scrise însă într-o manieră care se adresa mai degrabă adulţilor.

Cea de-a doua reuniune de proiect ce a avut loc în Polonia la Gdansk oraş situat pe ţărmul mării Baltice. Aici au ajuns şase profesori ai şcolii din Sînandrei: Minda Octavian-Horia, Minnich Iosif, Popovici Simona-Liliana, Burileanu Maria, Nevodensky Sorina şi Mihai Cristina.

Oraş cu o încărcătură istorică impresionantă, Gdanskul a renăscut din propria-i cenuşă după ce a fost distrus în timpul celui de-al doilea Război Mondial, fiind bombardat atât de nemţi cât şi de ruşi. La numai 20 de ani după ce a rămas în ruine, oamenii locului au reclădit oraşul după arhitectura lui veche de dinanite de război. Astăzi Gdanskul impresionează prin frumuseţea clădirilor, prin dezvoltarea sa, dar mai ales printr-o curăţenie de invidiat chiar şi pentru multe oraşte europene. Oamenii locului îţi povestesc cu mândrie despre reuşitele lor, despre greutăţile pe care le-au întâmpinat după război în perioada comunistă şi pe care le-au depăşit, despre Lech Walensa ori despre alte personalităţi marcante care şi-au lăsat amprenta asupra oraşului lor.

La Gdansk s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului în care s-a lucrat la realizarea fişelor ce urmează a fi folosite la evaluarea poveştilor cu şi despre animale animale reale sau imaginare care vor fi scrise în comun de către elevii ţărilor partenere, la sfârşitul proiectului. Tot aici a fost prezentată noua versiune a programului educaţionalOd@ceurope care permite crearea de jocuri educative pentru copii.

Profesorii noştri au fost invitaţi să participe la a Festivalul de teatru desfăşurat în şcoala gazdă, care se afla la a XVIII-ea ediţie. Am fost impresionaţi de amploarea acestui festival, dar mai ales de interpretările micilor artişti.

Următoarea etapă a proiectului se va desfăşura la sfârşitul lunii septembrie 2012 în Ţara Galilor (Marea Britanie), pentru ca apoi, în mai 2013, localitatea Sînandrei să fie gazdă pentru profesorii din ţările partenere care urmează a ne vizita localitatea. Şcolii noastre îi revine misiunea de a edita materialele finale constând în editarea unei cărţi cu poveştile ţărilor participante şi a materialelor în format electronic realizate pe parcursul întregului proiect.

 

 

Prof. Simona-Liliana Popovici

Prof. Octavian Horia Minda

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 26 Aprilie 2012 19:17
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Importanta unei teme de calitate pentru …

Importanta unei teme de calitate pentru un blog de succes

Importanta unei teme de calitate pentru un blog de succes Probabil cea mai importanta parte a unui blog WordPress, tema guverneaza tot ceea ce tine de blogul respectiv, incepand de la...

Read more

Relatia profesor elev

RELAȚIA PROFESOR-ELEV   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am...

Read more

Rezultate examenul de definitivat 2012

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor   Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au...

Read more

Dezvoltarea psihopedagogica a scolarului…

DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICĂ A ŞCOLARULUI MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Copilăria este perioada în care dezvoltarea psihică a copiilor...

Read more

Educatia Globala cunostinte abilitati at…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI   2.1.            CURRICULUM, CUNOŞTINŢE ŞI ABILITĂŢI Specificitatea curriculumului educaţiei globale constă, în principal, în importanţa pe care educatorii şi şcolile care implementează acest proiect...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr 26 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul...

Read more

Tipare cosmogonice romanesti

TIPARE COSMOGONICE ROMÂNEŞTI   Prof. Iorga Violeta Teodora Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati     Cosmogonia reprezintã un punct de referintã pentru mitologia tuturor popoarelor. ªi pentru români, aceasta presupune trei etape de...

Read more

Desenul mijloc de cunoastere a copiilor

DESENUL -  MIJLOC DE CUNOAŞTERE A COPIILOR    Institutor Herczeg Monica, Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi                         Asemeni muzicii şi dansului, desenul permite omului să se exprime fără cuvinte, să dea...

Read more