Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala din Sanandrei partenera de proiect multilateral Comenius
Joi, 26 Aprilie 2012 19:15

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI

PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS

  

 

O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de proiect multilateral Comenius, în localitatea Gdansk din Polonia. Coordonatorul acestui proiect pentru şcoala din Sînandrei este domnul profesor Minda Octavian Horia care a reuşit în anul 2010 să implice şcoala noastră în calitate de partener de proiect iniţiat de către o şcoală din Franţa. La acest proiect participă şcoli şi grădiniţe din şapte ţări partenere: Franţa, Italia, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Polonia şi România.

Tema acestui proiect este „De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”.

După vizita pregătitoare care a avut loc în Franţa în anul 2010 în care s-au întâlnit coordonatorii fiecărei echipe de proiect din ţările partenere, a urmat prima reuniune a echipelor de proiect în localitatea Trabia din Sicilia, în luna octombrie 2011. În acea perioadă, profesorii noştri au vizitat şcoala din Trabia unde au asistat la cursuri, au stat de vorbă cu colegii lor italieni dar şi din celelalte ţări. Dascălii noştri au promovat elemente de cultură românească aducând în atenţia ţărilor partenere poveşti ale românilor şi autorii acestora.

În cadrul unui schimb intercultural, copiii din şcolile partenere au primit cărţi din literatura pentru copii ce conţin poveşti cu animale specifice altor ţări europene. Astfel, personajele din poveştile europene vor deveni familiare pentru copiii din România, iar copiii din ţările partenere vor putea cunoaşte personaje ale poveştilor românilor.La Trabia a avut loc o întâlnire cu autorul de cărţi de literatură pentru copii Carlo Carzan, scriitor care adaptează în versiune pentru copii basmele culese de către Giuseppe Pitre - autor a peste 25 de volume de basme şi folclor sicilian, scrise însă într-o manieră care se adresa mai degrabă adulţilor.

Cea de-a doua reuniune de proiect ce a avut loc în Polonia la Gdansk oraş situat pe ţărmul mării Baltice. Aici au ajuns şase profesori ai şcolii din Sînandrei: Minda Octavian-Horia, Minnich Iosif, Popovici Simona-Liliana, Burileanu Maria, Nevodensky Sorina şi Mihai Cristina.

Oraş cu o încărcătură istorică impresionantă, Gdanskul a renăscut din propria-i cenuşă după ce a fost distrus în timpul celui de-al doilea Război Mondial, fiind bombardat atât de nemţi cât şi de ruşi. La numai 20 de ani după ce a rămas în ruine, oamenii locului au reclădit oraşul după arhitectura lui veche de dinanite de război. Astăzi Gdanskul impresionează prin frumuseţea clădirilor, prin dezvoltarea sa, dar mai ales printr-o curăţenie de invidiat chiar şi pentru multe oraşte europene. Oamenii locului îţi povestesc cu mândrie despre reuşitele lor, despre greutăţile pe care le-au întâmpinat după război în perioada comunistă şi pe care le-au depăşit, despre Lech Walensa ori despre alte personalităţi marcante care şi-au lăsat amprenta asupra oraşului lor.

La Gdansk s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului în care s-a lucrat la realizarea fişelor ce urmează a fi folosite la evaluarea poveştilor cu şi despre animale animale reale sau imaginare care vor fi scrise în comun de către elevii ţărilor partenere, la sfârşitul proiectului. Tot aici a fost prezentată noua versiune a programului educaţionalOd@ceurope care permite crearea de jocuri educative pentru copii.

Profesorii noştri au fost invitaţi să participe la a Festivalul de teatru desfăşurat în şcoala gazdă, care se afla la a XVIII-ea ediţie. Am fost impresionaţi de amploarea acestui festival, dar mai ales de interpretările micilor artişti.

Următoarea etapă a proiectului se va desfăşura la sfârşitul lunii septembrie 2012 în Ţara Galilor (Marea Britanie), pentru ca apoi, în mai 2013, localitatea Sînandrei să fie gazdă pentru profesorii din ţările partenere care urmează a ne vizita localitatea. Şcolii noastre îi revine misiunea de a edita materialele finale constând în editarea unei cărţi cu poveştile ţărilor participante şi a materialelor în format electronic realizate pe parcursul întregului proiect.

 

 

Prof. Simona-Liliana Popovici

Prof. Octavian Horia Minda

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 26 Aprilie 2012 19:17
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Experimentul didactic metoda fundamental…

EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI Profesor: Cocoş Alina Magdalena, Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în...

Read more

Tetralitatea in romanele lui Sorin Titel

TEATRALITATEA ÎN ROMANELE LUI SORIN TITEL   Prof. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău     Teatralitatea desemnează prezenţa clară a teatrului într-un text, care poate fi pus astfel în scenă. În articolul de faţă mi-am  propus...

Read more

Recuperarea ramanerii in urma la matemat…

RECUPERAREA  RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov                   Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au...

Read more

Integrarea copiilor cu deficiente in sco…

INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENȚE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ, REALITATE SAU FICȚIUNE?   Prof. de psihopedagogie specială Martinconi Noemi, Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă ,,Alexandru Roșca Lugoj”   Societatea este în continuă schimbare, totul evoluează într-un ritm mai...

Read more

Particularitati ale persoanelor varstnic…

PARTICULARITĂȚI ALE PERSOANELOR VÂRSTNICE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Consider că articolul Particularități ale persoanelor vârstnice este una de actualitate deoarece fiecare dintre noi are un părinte sau...

Read more

Competentele si codul de conduita al in…

   CAPITOLUL III  Competentele si codul de conduita al inspectorilor   Art. 62. -     Competentele profesionale necesare unui bun inspector sunt:    a) sa fie capabil sa evalueze eficienta strategiilor didactice alese de cadrul...

Read more

Emisiuni monetare in timpul lui Alexandr…

  EMISIUNI MONETARE ÎN TIMPUL LUI ALEXANDRU CEL BUN   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani                                       Lunga domnie a lui Alexandru cel Bun a cunoscut numeroase emisiuni monetare. La început...

Read more

Caracterul

CARACTERUL   Ca latura relationala a personalitatii, „responsabila" de felul in care oamenii interactioneaza unii cu altii in cadrul societatii, caracterul a fost definit cel mai adeseori ca o pecete sau amprenta...

Read more