Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala din Sanandrei partenera de proiect multilateral Comenius
Joi, 26 Aprilie 2012 19:15

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI

PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS

  

 

O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de proiect multilateral Comenius, în localitatea Gdansk din Polonia. Coordonatorul acestui proiect pentru şcoala din Sînandrei este domnul profesor Minda Octavian Horia care a reuşit în anul 2010 să implice şcoala noastră în calitate de partener de proiect iniţiat de către o şcoală din Franţa. La acest proiect participă şcoli şi grădiniţe din şapte ţări partenere: Franţa, Italia, Grecia, Turcia, Marea Britanie, Polonia şi România.

Tema acestui proiect este „De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”.

După vizita pregătitoare care a avut loc în Franţa în anul 2010 în care s-au întâlnit coordonatorii fiecărei echipe de proiect din ţările partenere, a urmat prima reuniune a echipelor de proiect în localitatea Trabia din Sicilia, în luna octombrie 2011. În acea perioadă, profesorii noştri au vizitat şcoala din Trabia unde au asistat la cursuri, au stat de vorbă cu colegii lor italieni dar şi din celelalte ţări. Dascălii noştri au promovat elemente de cultură românească aducând în atenţia ţărilor partenere poveşti ale românilor şi autorii acestora.

În cadrul unui schimb intercultural, copiii din şcolile partenere au primit cărţi din literatura pentru copii ce conţin poveşti cu animale specifice altor ţări europene. Astfel, personajele din poveştile europene vor deveni familiare pentru copiii din România, iar copiii din ţările partenere vor putea cunoaşte personaje ale poveştilor românilor.La Trabia a avut loc o întâlnire cu autorul de cărţi de literatură pentru copii Carlo Carzan, scriitor care adaptează în versiune pentru copii basmele culese de către Giuseppe Pitre - autor a peste 25 de volume de basme şi folclor sicilian, scrise însă într-o manieră care se adresa mai degrabă adulţilor.

Cea de-a doua reuniune de proiect ce a avut loc în Polonia la Gdansk oraş situat pe ţărmul mării Baltice. Aici au ajuns şase profesori ai şcolii din Sînandrei: Minda Octavian-Horia, Minnich Iosif, Popovici Simona-Liliana, Burileanu Maria, Nevodensky Sorina şi Mihai Cristina.

Oraş cu o încărcătură istorică impresionantă, Gdanskul a renăscut din propria-i cenuşă după ce a fost distrus în timpul celui de-al doilea Război Mondial, fiind bombardat atât de nemţi cât şi de ruşi. La numai 20 de ani după ce a rămas în ruine, oamenii locului au reclădit oraşul după arhitectura lui veche de dinanite de război. Astăzi Gdanskul impresionează prin frumuseţea clădirilor, prin dezvoltarea sa, dar mai ales printr-o curăţenie de invidiat chiar şi pentru multe oraşte europene. Oamenii locului îţi povestesc cu mândrie despre reuşitele lor, despre greutăţile pe care le-au întâmpinat după război în perioada comunistă şi pe care le-au depăşit, despre Lech Walensa ori despre alte personalităţi marcante care şi-au lăsat amprenta asupra oraşului lor.

La Gdansk s-a desfăşurat o nouă etapă a proiectului în care s-a lucrat la realizarea fişelor ce urmează a fi folosite la evaluarea poveştilor cu şi despre animale animale reale sau imaginare care vor fi scrise în comun de către elevii ţărilor partenere, la sfârşitul proiectului. Tot aici a fost prezentată noua versiune a programului educaţionalOd@ceurope care permite crearea de jocuri educative pentru copii.

Profesorii noştri au fost invitaţi să participe la a Festivalul de teatru desfăşurat în şcoala gazdă, care se afla la a XVIII-ea ediţie. Am fost impresionaţi de amploarea acestui festival, dar mai ales de interpretările micilor artişti.

Următoarea etapă a proiectului se va desfăşura la sfârşitul lunii septembrie 2012 în Ţara Galilor (Marea Britanie), pentru ca apoi, în mai 2013, localitatea Sînandrei să fie gazdă pentru profesorii din ţările partenere care urmează a ne vizita localitatea. Şcolii noastre îi revine misiunea de a edita materialele finale constând în editarea unei cărţi cu poveştile ţărilor participante şi a materialelor în format electronic realizate pe parcursul întregului proiect.

 

 

Prof. Simona-Liliana Popovici

Prof. Octavian Horia Minda

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 26 Aprilie 2012 19:17
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Scopul si importanta activitatilor extra…

SCOPUL ŞI IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR EXTRAŞCOLARE Prof. Mihaela Marian Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: Acţiunile educative desfășurate în cadrul acestui tip de educaţie sunt flexibile şi vin în întâmpinarea diferitelor interese ale elevilor, care...

Read more

Drogurile - informatii generale

Informaţii generale   Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog. În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică...

Read more

Studiul critic al manualelor scolare

STUDIUL CRITIC AL MANUALELOR ŞCOLARE   Prof. Sandu Diana Colegiul Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara   Studiul se referă la modul în care este tratată tema “Compuşi hidroxilici” în manualele de chimie pentru clasele...

Read more

Invatamantul profesional din Romania un …

ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL DIN ROMÂNIA – UN NOU ÎNCEPUT   Şeptelean Florina Elvira, doctorand Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca   „Meseria este brăţară de aur”, spunea un vechi proverb românesc, iar în zilele noastre instruirea şi transmiterea...

Read more

Utilizarea instrumentului dustbin game i…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul...

Read more

Linii directoare si idei pentru incorpor…

PARTEA IV Linii directoare şi idei pentru încorporarea SF-ului în diverse domenii educaţionale    Proiectul SciFiEd pune accentul pe (1) furnizarea de instrumente, formare şi consiliere pentru profesori, care să-i asiste în îmbunătăţirea...

Read more

The direct object a study on traditional…

THE DIRECT OBJECT - A STUDY ON TRADITIONAL AND MODERN APPROCHES prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea In pre-theoretical grammars the direct object was frequently...

Read more

Limbajul in perioada scolara mica

              LIMBAJUL ÎN PERIOADA ŞCOLARĂ MICĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş               Perioada şcolară mică (6/7-10/11 ani), de la intrarea copilului în şcoală şi terminarea ciclului primar,...

Read more