Pamantul - Ziua Pamantului - Earth Day - 22 aprilie |
Sâmbătă, 17 Aprilie 2010 17:20 |
Ziua de 22 aprilie a fost declarată Ziua Pământului - Earth Day.
Aceasta a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson, în 1970, cu scopul de a atrage interesul politicienilor asupra protecţiei mediului.
În primul an, Ziua Pământului a fost celebrată de circa 20 milioane de cetăţeni americani, în marea lor majoritate studenţi. Începând de atunci, ea este sărbătorită de sute de milioane de oameni, din zeci de ţări, atât de ONG-urile de mediu, cât şi de iubitorii de mediu, devenind un eveniment educativ global, o ocazie de a conştientiza problemele de mediu ale planetei noastre, de a atrage atenţia asupra problemelor de mediu ale Terrei, cum sunt poluarea aerului, apelor şi a solului, distrugerea ecosistemelor, dispariţia a mii de specii de plante şi animale şi epuizarea resurselor naturale.
Protejând resursele naturale (plante, animale, depozite minerale, soluri, apa, aer, combustibili fosili ca petrol, gaze naturale, cărbuni, etc.) protejăm biosfera, dar mai ales protejam viaţa şi sănătatea oamenilor - conservarea biodiversităţii, conservarea pădurilor, conservarea solului, conservarea apei, protecţia atmosferei.


Cei interesaţi să sărbătorească Ziua Pământului se pot înscrie în reţeaua internaţională (Earth Day Network) care încearcă să ofere participanţilor atât posibilitatea de a organiza acţiuni comune, cât şi materiale şi oportunităţi de educaţie ecologică.
Pentru a vă înscrie, puteţi folosi formularele de înregistrare accesând www.earthday.net.
Pământul (Terra) este a treia planetă de la Soare şi are în compoziţie sa, ca ingrediente principale, piatră şi metal, ca de altfel şi planetele Mercur, Venus şi Marte. Fiecare dintre acestea au o suprafaţă solidă, spre deosebire de celelalte planete gazoase.
Diametru
|
12.756 km
|
Distanţa medie de la Soare
|
149.6 milioane km (1 UA)
|
Masa
|
5.97 x 10 24 kg
|
Temperatura de suprafaţă
|
-70 ° C - +55 ° C
|
Lungime de zile
|
23.93 oră (peste 23 hrs 59 mins)
|
Lungime de ani
|
365.26 zile
|
Excentricitatea orbitei
|
0.017
|
Densitate
|
5.515 g / cm 3
|
Atmosfera
|
% azot, 21% oxigen, 1% Altele
|
Crusta Pământului este împărţită în plăci tectonice. 71 % din suprafaţa Terrei este acoperită de apa sărată, restul fiind reprezentat de continente şi insule. Apa potabilă, necesară tuturor vietăţilor nu se găseste pe nicio altă planetă.

Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:10 |
Adaugă comentariu
|
Gradaţie de merit - 2011
Ordin nr. 5617/11.11.2010 şi anexele privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
Emitent: MECT
Data emiterii:... Read more
ROLUL EDUCAȚIEI ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂȚII
Prof. Nadia Breazu
Colegiul Tehnic Motru
Cuvinte cheie: educabilitate, ineism, ambientalism, interacţionism, repere psiho-genetice
Rezumat. Numai omul poate învăţa. Puterea educaţiei... Read more
DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE
Mureşan Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,... Read more
DESPRE SÃRBÃTOAREA MUZICII
Profesor Maria Dinu
C.N.E. “Gh.Chitu”, Craiova
Începând din anul 1982, în Franta, a fost organizatã, în prima zi a verii, 21 iunie, Sãrbãtoarea Muzicii. Astãzi, Sãrbãtoarea Muzicii este prezentã... Read more
ÎNVÃŢAREA CREATIVÃ
Învãtãtor: CIORBÃ RAMONA NICOLETA
Şcoala cu clasele I-IV Popeni – Cãiuti, Judetul Bacãu
Întelegerea naturii factorilor generali de creativitate are dublã valoare practicã pentru actiunile de stimulare a potentialului creativ:... Read more
 “EXPERIENṬE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE
PE PIAṬA MUNCII”
“Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”
Drd. prof. ing. LILIANA CÎMPAN
Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj
Rezumat
Un cadru propice... Read more
CONSIDÉRATIONS MÉTHODOLOGIQUES SUR L’ENSEIGNEMENT
DU FRANÇAIS EN CLASSE PRÉPARATOIRE
Profesor Popescu Mihaela
Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari
Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur l’ enseignement du français en... Read more
Portofoliul responsabilului cu formarea continuă (RFC)
din unităţile şcolare
Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu modificările şi completările ulterioare, Legea învăţământului nr. 84/1995, O.M. nr. 5720/2009 privind Metodologia formării continue... Read more
ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Prof. Adăscăliței Elena-Daniela
Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni
„A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,… CUNOAŞTEREA COPILULUI, PREMISA
PENTRU O CORECTĂ TRATARE INDIVIDUALĂ DIFERENŢIATĂ
Institutor Mihaela CUCU
Şcoala cu clasele I-VIII, Peretu, jud. Teleorman
A cunoaşte un elev înseamnă a descifra notele dominante ale personalităţii sale, a înţelege…
Cum descopera parintii talentul copilului?
Sa cresti un copil e o provocare dura dar incitanta. Din nefericire acesti omuleti nu ajung la noi cu manuale de instructiuni.
Noile definitii ale talentului…
CONCEPTE PEDAGOGICE ALTERNATIVE – FILOSOFIA WALDORF ŞI MONTESSORI
Prof. Alexandru Colţan
Şcoala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiş
Conceptele şcolii Waldorf şi Montessori au apărut în România odată cu liberalizarea pieţei…
CABINETUL DE ISTORIE, SPAŢIUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE ŞI LOCUL DE PROMOVARE A ISTORIEI ŞCOLARE
Mihon Adela-profesor de istorie
Şcoala Gimnazială Câmpeni
Şcoala Gimnazială Vidra
Acest articol evidenţiază…
COMBATEREA VIOLENŢEI PROVOCATE
DE SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
prof. Cristina Stan
Şcoala Gimnazială “C. Giurescu” Chiojdu
Dorinţa unanimă a tuturor comunităţilor educative şi a tuturor ministerelor educaţiei din lumea întreagă este…
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.… PROIECT DE PROGRAMĂ CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII: STILISTICĂ
Prof. Simona Crainic,
Şcoala Gimnazială Sarmizegetusa
Articolul de faţă este rezultatul nevoii de modele în alcătuirea unui proiect de… „POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la…
|