Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experiente de lucru europene pentru o buna integrare pe piata muncii Life Long Learning Program Educatie pe tot parcursul vietii
Duminică, 08 Ianuarie 2012 00:00

EXPERIENE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE

PE PIAA MUNCII”

“Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”

 

 

Drd. prof. ing.  LILIANA CÎMPAN

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj

 

Rezumat

Un cadru propice legăturii dintre oferta şcolii şi cererea angajatorilor, in ceea ce priveşte pregătirea absolvenţilor, pentru incadrarea cu succes a absolvenţilor pe piaţă, il reprezintă proiectul: ”Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa munciii” proiect esenţial, tocmai că vizează conştientizarea rolului practicii, in egală masură, pentru elevi, cadre didactice, cât şi pentru angajatori si parinţi.

 

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu”Șimleu Silvaniei este beneficiarul unui Proiect Sectorial Leonardo Da Vinci, proiect nr: LLP-LdV/IVT/2009/RO/015.

Obiecivul general al acestui proiect este: “sprijinirea participanţilor la activitaţi de formare profesională pentru acumularea de cunostinţe, dezvoltarea de abilitaţi şi calificări menite să le faciliteze dezvoltarea personală, inserţia profesională şi participarea pe piaţa muncii europene” , având ca finalizare obţinerea certificatelor EUROPASS MOBILITY .

  Proiectul de mobilitate IVT Leonardo da Vinci cu tema” Experienţe de lucru europene pentru o buna integrare pe piaţa muncii”  a avut ca grup ţintă 25 de elevi ai Colegiului Tehnic “Iuliu Maniu” Șimleu Silvaniei, profil Tehnic, domeniul Prelucrarea lemnului si Mecanică, cu calificările: tâmplar universal si mecanic auto.

Obiectivele proiectului:

1. Sprijinerea participanţilor români să dobândească experienţe de muncă intr-un mediu de lucru european conectat cu domeniul lor de studiu: mecanic si fabricarea produselor din lemn in scopul facilitării integrării profesionale pe piaţa muncii

2. Imbunatăţirea competenţelor personale: competenţelor de comunicare si cooperare in relaţii de muncă, competenţelor culturale si lărgirea orizontului cultural in vederea creşterii nivelului de adaptare la un mediu de muncă si de viaţă din alta ţară.

3. Incurajarea elevilor participanţi să accepte ideea de mobilitate in muncă şi formare in cadrul Uniunii Europene ca o perspectivă de a găsi un loc de muncă mai bun.

4.Stabilirea unei platforme de colaborare trans-naţională intre instituţii de formare româneşti şi companii europene şi dezvoltarea increderii reciproce şi cooperării in cadrul Uniunii.

Proiectul “Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa muncii” s-a derulat in două fluxuri pe cele două calificări, având stagiile de pregatire practică in două ţări diferite.

Primul flux format din 10 elevi, având calificarea tâmplar universal, au efectuat stagiul de pregatire practică in Polonia-Wroclaw, iar al doilea flux format din 15 elevi, având calificarea mecanic auto, au efectuat stagiul de pregatire practică in Germania –Leipzig

Prima etapă a proiectului s-a desfăşurat în Polonia-Wroclaw, unde elevii selectaţi au desfăşurat un stagiu de pregătire, de 4 saptămâni, plasamentul s-a desfăşurat in perioada 22.03-18.04.2010. Elevii au efectuat stagiul de pregătire într-un atelier de lucru din cadrul firmei ˝U MALINIAKA˝, reuşind să parcurgă şi să efectueze toate operatiile de lucru conform planificării din programul de lucru, iar la finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

A doua etapă a proiectului s-a desfăşurat in Germania-Leipzig , plasamentul s-a desfăşurat in perioada 06.09-03.10.2010, pe o perioadă de 4 saptămâni, unde elevii au desfăşurat stagiul de pregătire practică intr-un Centru de Formare –ZAW, aparţinând Camerei de Comerţ, modern, bine echipat care formează pe domeniul mecanic auto personalul din şi pentru firme ca BMW, VW. Atelierul este echipat cu aparatură modernă şi se lucrează pe maşini de ultimă generaţie.

La finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

În timpul desfaşurarii stagiului de pregatire, elevii au participat la ore de limba engleză, conform cu ceea ce s-a stabilit în Modulul de pregatire lingvistică, ceea ce a contribuit la îmbunatăţirea cunoştinţelor şi a făcut posibilă obţinerea certificatului de competenţe lingvistice. De asemenea au beneficiat de ore de pregătire culturală şi pedagogică, prin organizarea unor excursii, vizite la muzee şi numeroase obiective turistice.

Pentru fiecare participant, acest plasament s-a dovedit a fi o experienţă unică, care cu siguranţă a contribuit atât la dezvoltarea şi formarea lor profesională, cât şi personală.

REZULTATELE aşteptate ale proiectului se vor reflecta in nivelul de performanţă al formabililor , in procentul imbunatăţit al ratei de tranziţie de la şcoală la viaţa activă , procent influenţat de certificatele de competenţe profesionale pe care absolvenţii le-au şi le vor obţine la finalizarea studiilor, in calitatea formării şi la catedră, prin materialele de formare dezvoltate, care vor reprezenta un suport pentru profesorii de specialitate.

In contextul acestor proiecte, plasarea faţă in faţă din punct de vedere al intereselor si al dialogului permanent dintre şcoală şi angajatori, işi găseşte concretizare, in parteneriatul pentru practică dintre şcoală şi agenţii economici.

Prin agenţii economici, elevii incep sa inteleagă ce inseamnă intr-adevăr, practica la locul de muncă.

Am convingerea că aceste proiecte cu stagii de pregătire practică au un impact inedit pentru elevi, in Tranzaţia de la şcoală la viaţa activă.

Bibliografie:

Events School – 2011

Ultima actualizare în Marţi, 10 Ianuarie 2012 21:46
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 cu finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare finantate de catre MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba materna, limba engleza,...

Read more

Planificare model pentru cultura civica …

Planificare model pentru cultura civica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a VI-a   Vezi Ordin nr. 5910/28.09.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a.

Read more

Probleme geografice

PROBLEME GEOGRAFICE   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Promovarea interdisciplinarităţii constituie un element definitoriu al progresului cunoaşterii. Copiii nu tebuie educaţi pentru lumea de azi, deoarece...

Read more

La francophonie aujourd hui

LA FRANCOPHONIE AUJOURD’HUI Elisabeta Gheorghe, Liceul cu Program Sportiv Brăila Enseigner la civilisation ce sera étudier les réalités du monde actuel. Apprendre une langue étrangère «c’est apprendre une culture nouvelle, des...

Read more

Studiu privind evaluarea perceptiei elev…

STUDIU PRIVIND EVALUAREA PERCEPŢIEI ELEVILOR REFERITOR LA RELAŢIA LOR CU PROFESORUL   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Studiul urmăreşte cinci dimensiuni psihopedagogice: limbajul folosit de către...

Read more

Structura portofoliului invatatorului

Structura portofoliului invatatorului Partea I - Date personaleStructura anului scolarOrarulFisa postuluiCurriculum VitaeRaport de autoevaluare lunar / semestrial Fisa de evaluare anuala Programa scolaraProgramele pentru optionalele propusePlanificarea materiei (planificarea anuala si proiectarea pe unitati...

Read more

The critical period in language learning

THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING Prof. Chirilă Ana-Maria Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)...

Read more