Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
Scris de admin   
Marţi, 02 August 2016 00:45

Calendarul si structura anului scolar 2016-2017

A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.

Noul an şcolar va debuta pe 12 septembrie 2016.

Anul şcolar 2016-2017 va avea 35 de săptămâni de cursuri (169 de zile lucrătoare). Clasele terminale de liceu vor avea 32 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 26 mai 2017. Clasele de a VIII-a vor avea 34 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 9 iunie. Pentru învăţământul special cursurile se întind pe durata a 37 de săptămâni.

Iată structura stabilită de MENCȘ:

  • Semestrul I (19 săptămâni):
    • cursuri: 12 septembrie 2016 - 23 decembrie 2016;
    • vacanţa de iarnă: 24 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017;
    • cursuri: 9 ianuarie 2017 - 3 februarie 2017;
    • vacanţa intersemestrială: 4 februarie 2017 - 12 februarie 2017;

Notă: În perioada 29 octombrie 2016 - 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

  • Semestrul II (16 săptămâni):
    • cursuri: 13 februarie 2017 - 14 aprilie 2017;
    • vacanţa de primăvară: 19 aprilie 2017 - 30 aprilie 2017;
    • cursuri: 2 mai 2017 - 16 iunie 2017;
    • vacanţa de vară: 17 iunie 2017 - 10 septembrie 2017.

Notă: Pentru angajaţii sistemului educaţional, anul şcolar se va desfăşura între 1 septembrie 2016 şi 31 august 2017.

"Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei, ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului şi 1 Iunie - Ziua copilului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar".

În ceea ce priveşte programul naţional "Şcoala altfel", acesta se va desfășura într-o perioadă de cinci zile lucrătoare consecutive, în funcție de decizia fiecărei unități de învățământ, însă respectând următoarele intervale:

  • Pentru învăţământul preşcolar şi primar:
    • 21 noiembrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017;

  • Pentru învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal:
    • 17 octombrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017.

Lucrările semestriale şi tezele vor fi susţinute cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul fiecărui semestru. "Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice", se mai arată în actul amintit.

Descarcă document - structura anului școlar 2016-2017 - ORDIN nr. 4577 din 2016

Ultima actualizare în Duminică, 11 Septembrie 2016 08:50
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Stilurile de invatare

STILURILE DE ÎNVĂȚARE   Profesor Nae Mihaela Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești               Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.       Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.   Conform ultimelor descoperiri ale...

Read more

Surse si resurse de relationare ale cons…

SURSE ȘI RESURSE DE RELAȚIONARE ALE CONSILIERULUI ȘCOLAR CU ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Consilierea reprezintă o acțiune complexă prin care se urmărește sugerarea...

Read more

Examenul de gradul II important

Examenul de gradul II important   Vezi câteva precizări importante privind examenul de gradul II (probe, discipline de examen).

Read more

Scoala factor important al dezvoltarii c…

ȘCOALA - FACTOR IMPORTANT AL DEZVOLTĂRII CONȘTIINTEI ȘI CONDUITEI MORALE A ELEVILOR Prof. înv. primar Vaida Ioana Liceul Tehnologic Gâlgău ...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more

Rolul si importanta jocurilor logico mat…

ROLUL ŞI IMPORTANŢA JOCURILOR LOGICO-MATEMATICE ÎN ACTIVITĂŢILE INSTRUCTIV- EDUCATIVE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR Prof. înv. primar si preşcolar Niţu Florina Grădiniţa cu program normal „Lumea copiilor”...

Read more

Rolul noilor tehnologii informationale a…

ROLUL NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ASUPRA PROCESELOR EDUCAŢIONALE   Prof. Răzvan Diaconu-Popovici   Societatea contemporană a fost caracterizată ca o lume digitală sau o reţea în care noile tehnologii mass-media sunt vectori de dezvoltare socială...

Read more

Studiul critic al manualelor scolare

STUDIUL CRITIC AL MANUALELOR ŞCOLARE   Prof. Sandu Diana Colegiul Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara   Studiul se referă la modul în care este tratată tema “Compuşi hidroxilici” în manualele de chimie pentru clasele...

Read more