|
|
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018 |
Scris de administrator
|
Marţi, 05 Aprilie 2016 14:57 |
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru invatamantul gimnazial. Acesta va fi aplicat incepand cu anul scolar 2017-2018.
La conferinta au participat:
· Curaj Adrian – Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;
· Anisie Monica – Secretar de Stat;
· Fartusnic Ciprian – Directorul Institutului de Stiinte ale Educatiei.
„Timp de mai bine de trei luni, in urma celei mai ample consultari publice pe care a cunoscut-o educatia in ultimii ani, am asistat la cea mai complexa dezbatere despre educatie, nu doar despre planul-cadru. Decizia Ministerului Educatiei este expresia consultarii publice si a vocilor care s-au facut auzite in spatiul public. Cred ca planul cadru pe care l-am prezentat astazi este cea mai buna varianta posibila, tinand cont de vointa societatii si de posibilitatile actuale. Tot ceea ce proiectam referitor la invatamantul gimnazial este orientat catre profilul absolventului. «Miracolul» asteptat tine de noi, de pasii sistematici pe care ii vom face predictibil, cu inovare si responsabilitate, fara a mai pune in joc viitorul copiilor nostri”, a declarat ministrul Adrian Curaj.
NOTA: * Elevii pot opta, intr-un an de studiu, pentru 1-3 cursuri optionale (clasele V-VII) si 1-4 cursuri optionale (clasa a VIII-a), din care un optional integrat la nivelul mai multor arii curriculare este obligatoriu. Metodologia referitoare la regimul optionalelor va clarifica aceste optiuni.
**In cadrul disciplinei vor fi studiate: la clasa a V-a Gandire critica si drepturile copilului, la clasa a VI-a Educatie interculturala, la clasa a VII-a Educatie pentru cetatenie democratica si la clasa a VIII-a Educatie economico-financiara.
*** Curriculumul la decizia scolii (CDS) se constituie atat din optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant, cat si din optionale ofertate la nivel national. Programele scolare promovate ca oferta centrala reprezinta exemple de bune practici in dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, relevante pentru disciplina si pentru aria curriculara de care apartin, pentru o abordare integrata la nivelul mai multor arii curriculare, dar si relevante sociala. Exemple de optionale promovate in prezent la nivel national:
- Educatie pentru sanatate, clasele V-VI, VII-VIII - Creeaza-ti mediul!, clasele III-IV, V-VII - Educatie ecologica si de protectie a mediului clasele V-VII - Lectura si abilitatile de viata, clasele V-VI, VII-VIII - Limba neoelena si civilizatia Greciei antice (doi ani de studiu) - Radacini latine in cultura si civilizatia romaneasca (doi ani de studiu, clasele V-VI, VII-VIII) - Mituri si legende greco-romane, clasele V-VI - Expresii si proverbe latine, clasa a VII-a - Cultura si traditii aromane, clasele V-VI, VII-VIII - Matematica si stiinte in societatea cunoasterii (un an de studiu) - Istorie orala: Istorie traita - Istorie povestita - Educatie prin sah (doi ani de studiu) - Limba si literatura maghiara pentru elevii care frecventeaza clasele cu predare in limba romana sau traiesc in doua culturi minoritare, clasele V-VIII
PRECIZARE: Pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale si invatamantul integrat (invatamant de arte si sportiv) vor fi elaborate planuri cadru specifice avand ca reper varianta aprobata. Pentru invatamantul special grupuri de lucru desemnate vor elabora planuri cadru specifice, conform legislatiei in vigoare.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 05 Aprilie 2016 17:04 |
|
FAMILIA ŞI ŞCOALA
ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE
Profesor Mihăeş Violeta
Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea
Rezumat
Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea... Read more

Solutii de umbrire exterioara pentru scoli, licee si universitati
Protectia solara nu ar trebui sa lipseasca in mediile academice, cu atat mai mult cu cat spatiul pentru studiu trebuie sa ofere... Read more
BLACKNESS VS. WHITENESS IN THE EARLY FILM INDUSTRY
Burghiu Iuliana-Florina,
Grup Şcolar “Sfânta Maria”, Galaţi
This article is a theoretical attempt to present the background of the early film industry, which... Read more
PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI
Profesor Marta Cristiana NEGRAIA
L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et... Read more
EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE
Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria
Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș
Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o... Read more
Planificare model pentru limba italiana invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
DE CE ÎMI PLÂNGE ZIUA CE-A TRECUT?
de Ştefan Lucian MUREŞANU
Fulgi mari se jucaseră în văzduh, bătând în geamurile prăfuite ale camerei mele de lucru, toată ziua. Rece şi transpirată... Read more
Metodologie examenul de definitivare in invatamant 2014
Vezi Ordinul nr. 5294/16.10.2013 si anexa privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant in anul scolar 2013-2014.... Read more
DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PRIN ACTIVITĂŢILE INTEGRATE
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Predarea integrată a cunoştinţelor este considerată o metoda, o strategie modernă,… PORTOFOLIUL ELEVULUI CA MIJLOC DE PREGĂTIRE SUPLIMENTARĂ LA MATEMATICĂ
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
În cadrul strategiilor educaţionale centrate pe elev un instrument de lucru de mare… REPETIŢIA, MAI MULT DECÂT UN TROP REPREZENTATIV ÎN LITERATURA POPULARĂ
Se ştie că literatura orală, spre deosebire de cea scrisă, nu se defineşte prin identitatea sintactică a operei, pentru că aceasta… EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
CONTEXT
1.1. GLOBALIZAREA, EDUCAŢIA ŞI EDUCAŢIA GLOBALĂ
Ca rezultat al legăturilor de cooperare şi interdependenţă dintre şări, lumea în care trăim a evoluat într-un singur sistem social. Relaţiile…
Managementul conduitei profesorilor – perspectiva valorilor, motivațiilor și practicilor acțional – formative
Prof. înv. primar Elena Jirovieanu
Școala Gimnazială nr. 124
“Succesele sau eșecurile oamenilor depind de capacitatea lor de a-și…
Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013
pentru examenul de definitivare în învăţământ
În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre…
ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE
Înv. Marc Aurica,
Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba
Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,…
TEHNICI ŞI PRACTICI POZITIVE PENTRU DEZVOLTAREA UNUI
CLIMAT EDUCAŢIONAL AGREABIL
Prof. înv. primar DOBREA MONICA
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „EMIL RACOVIŢĂ” ONEŞTI, JUD. BACĂU
,, Natura şi educaţia sunt asemănătoare.… PARENTIGUL ȘI STILUL DE COMUNICARE LA ADOLESCENȚI
Măcăneață Anca Cristina
Psiholog școlar principal, C.J.R.A.E. Argeș/Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești
Familia a fost şi reprezintă în continuare un mediu de formare atât a…
|
|