Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alege scoala Proiect de prevenire a abandonului scolar
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:58

ALEGE ŞCOALA

PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR

Coordonator proiect,

Prof. Lepădatu Liliana

Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău

Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără posibilităţi materiale de a fi îndrumaţi şi supravegheaţi la lecţii, au o nouă şansă prin ajutorul acordat de Parohia Parava în colaborare cu Şcoala Gimnazială Parava, Fundaţia Episcop Melchisedec şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Cadrele didactice și preoții parohiei Parava urmăresc îndeaproape educația copiilor proveniți din medii defavorizate, din familii monoparentale, oferindu-le astfel un climat afectiv și reducând posibilitatea ca elevii să ajungă pe străzi, în medii ce-i pot influenţa negativ.

În spaţiile destinate petrecerii timpului, după finalizarea orelor de curs, copiii primesc o masa caldă, după care sunt îndrumaţi de cadrele didactice participante la proiect să-şi pregătească temele, să practice diverse alte activităţi în funcţie de aptitudinile fiecăruia (ore de desen, muzică, etc) și să socializeze într-un cadru adecvat.

Absenteismul este frecvent şi nu de puţine ori este încurajat chiar de părinţi, care lasă fraţii mai mici în grija fraţilor de vârstă şcolară, sau le încredinţează sarcini domestice pe care trebuie să le îndeplinească în timpul programului şcolar, în detrimentul efectuării temelor.

Proiectul are în vedere desfăşurarea unor activităţi care să corespundă dorinţelor părinţilor şi să fie în beneficiul copiilor şi al şcolii.

Având în vedere ca beneficiarii vin la “Alege şcoala” după terminarea orelor de scoală şi sunt deja obosiţi, le sunt propuse activităţi specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care să-i solicite într-un mod plăcut, recreativ, distractiv. Forma predominantă a activităţilor vor fi deci ludice şi chiar activităţile noastre cu scop educativ vor lua forme uşoare de joc şi distracţie.

Activităţi educative

Activităţile educative realizate de cadrele didactice voluntare constau în :

• ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

• integrarea copilului în programul zilnic;

• facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;

• dirijarea jocului individual si colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;

• susţinerea performantelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor;

• stimularea creativităţii, aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniu utilizării computerului, limbii engleze, muzicii, precum şi a jocurilor logice, distractive;

• dezvoltarea capacităţii de comunicare, constituirea şi dezvoltarea limbajului activ;

• formarea şi lărgirea orizontului de cunoaştere, formarea şi dezvoltarea conduitei de explorare a mediului înconjurător.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Focul lui Sumetru

FOCUL LUI SUMETRU Profesor Şerban Andreea Focul lui Sumetru (Sâmedru) reprezintă un obicei aparent simplu, ce incorporează însă o multitudine de interpretări. Acesta are loc...

Read more

Concepte pedagogice alternative filoso…

CONCEPTE PEDAGOGICE ALTERNATIVE – FILOSOFIA WALDORF ŞI MONTESSORI Prof. Alexandru Colţan Şcoala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiş Conceptele şcolii Waldorf şi Montessori au apărut în România odată cu liberalizarea pieţei...

Read more

Studiu de caz caracterizare elev M G

STUDIU DE CAZ – ELEV M.G. Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba Am realizat un studiu de caz...

Read more

Fenomene termice metodica rezolvarii pro…

FENOMENE TERMICE. METODICA REZOLVĂRII PROBLEMELOR DE FIZICĂ ÎN GIMNAZIU PROF. COSOR MIHAELA Liceul Tehnologic ,, Gheorghe Duca “ Constanța ,,Destul de des în practica didactică se uită...

Read more

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Imaginea spatiului in romanele lui Marin…

IMAGINEA SPAȚIULUI ÎN ROMANELE LUI MARIN PREDA ȘI ORHAN PAMUK Prof. Grama Andreea – Alexandra Școala Gimnazială Nr. 307, București Lucrarea de față își propune o interpretare a spațiului în cadrul...

Read more

Notes sur la possession - appatenance

NOTES SUR LA POSSESSION/APPARTENANCE    Prof. Ilie Minescu  Universitatea de Vest, Timişoara     La relation d’interdépendance exprimée par le possessif a une structure variable selon le type de combinaison syntagmatique qui relie les deux éléments....

Read more

Utilizarea derivatelor pentru maximizare…

UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU MAXIMIZAREA PROFITULUI   Profesor Bucurenciu Simona Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța   Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,...

Read more