Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Alege scoala Proiect de prevenire a abandonului scolar
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:58

ALEGE ŞCOALA

PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR

Coordonator proiect,

Prof. Lepădatu Liliana

Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău

Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără posibilităţi materiale de a fi îndrumaţi şi supravegheaţi la lecţii, au o nouă şansă prin ajutorul acordat de Parohia Parava în colaborare cu Şcoala Gimnazială Parava, Fundaţia Episcop Melchisedec şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Cadrele didactice și preoții parohiei Parava urmăresc îndeaproape educația copiilor proveniți din medii defavorizate, din familii monoparentale, oferindu-le astfel un climat afectiv și reducând posibilitatea ca elevii să ajungă pe străzi, în medii ce-i pot influenţa negativ.

În spaţiile destinate petrecerii timpului, după finalizarea orelor de curs, copiii primesc o masa caldă, după care sunt îndrumaţi de cadrele didactice participante la proiect să-şi pregătească temele, să practice diverse alte activităţi în funcţie de aptitudinile fiecăruia (ore de desen, muzică, etc) și să socializeze într-un cadru adecvat.

Absenteismul este frecvent şi nu de puţine ori este încurajat chiar de părinţi, care lasă fraţii mai mici în grija fraţilor de vârstă şcolară, sau le încredinţează sarcini domestice pe care trebuie să le îndeplinească în timpul programului şcolar, în detrimentul efectuării temelor.

Proiectul are în vedere desfăşurarea unor activităţi care să corespundă dorinţelor părinţilor şi să fie în beneficiul copiilor şi al şcolii.

Având în vedere ca beneficiarii vin la “Alege şcoala” după terminarea orelor de scoală şi sunt deja obosiţi, le sunt propuse activităţi specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care să-i solicite într-un mod plăcut, recreativ, distractiv. Forma predominantă a activităţilor vor fi deci ludice şi chiar activităţile noastre cu scop educativ vor lua forme uşoare de joc şi distracţie.

Activităţi educative

Activităţile educative realizate de cadrele didactice voluntare constau în :

• ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

• integrarea copilului în programul zilnic;

• facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;

• dirijarea jocului individual si colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;

• susţinerea performantelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor;

• stimularea creativităţii, aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniu utilizării computerului, limbii engleze, muzicii, precum şi a jocurilor logice, distractive;

• dezvoltarea capacităţii de comunicare, constituirea şi dezvoltarea limbajului activ;

• formarea şi lărgirea orizontului de cunoaştere, formarea şi dezvoltarea conduitei de explorare a mediului înconjurător.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Structura anului scolar 2011 2012

Structura anului scolar 2011- 2012 Ordinul nr. 4292/2011 privind structura anului scolar 2011-2012 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 416 din 14 iunie 2011MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI In...

Read more

CAUZELE ALBIRII RECIFURILOR DE CORALI_ST…

STUDIU DE CAZ DESPRE CAUZELE ALBIRII RECIFURILOR DE CORALI Prof. Dimitriu Alina Grup Școlar Agricol Alexandria, jud. Teleorman Recifurile de corali sunt printre cele mai diverse...

Read more

Cartea si importanta lecturii

CARTEA ŞI IMPORTANŢA LECTURII                                                                                                      Prof. DOBREA MONICA Şcoala cu clasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău     Motto: „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris Încet gândită, gingaş cumpănită; Mâinile mele, care te-au deschis.” (T....

Read more

Obstacolele si erorile in didactica mate…

OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr 5 Galaţi   Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii (şi nu numai ei),...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Metodologia examenului de bacalaureat 20…

Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011     ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995   EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie...

Read more

E un pod pe Drina Ivo Andric

E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC     Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză Liceul Teoretic „Grigore Moisil”  Timişoara   Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul...

Read more

Elemente de noutate in aplicarea curricu…

ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ                                                                                Ed. Purcel Cecilia, Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad   Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea...

Read more