Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea cu ajutorul testelor create cu software-ul wondershare quizcreator
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:59

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU SOFTWARE-UL WONDERSHARE QUIZCREATOR

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă pașii pe care trebuie să îi parcurgă profesorul pentru realizarea testelor cu ajutorul aplicației Wondershare QuizCreator.

Cuvinte cheie: evaluare, teste, itemi

Cu ajutorul aplicației Wondershare QuizCreator profesorii pot realiza teste interactive, cu ajutorul cărora se poate realiza evaluarea didactică.

Pentru a utiliza acest software, el trebuie mai întâi descărcat de pe Internet. De exemplu, la adresa http://ro.softoware.net/apps/download-wondershare-quizcreator-free-for-windows.html găsim versiunea 4.2.0 a acestuia.

După ce descărcăm fișierul free-quizcreator_full962.exe pe calculator, urmează să instalăm aplicația. Pentru aceasta efectuăm dublu click pe fișierul executabil. Apăsăm pe rând următoarele butoane: Run, Yes, Next. Apoi selectăm opțiunea I accept the agreement, după care apăsăm pe rând butoanele: Next, Next, Next, Install, Next și la final Finish.

Din acest moment putem utiliza aplicația Wondershare QuizCreator. Selectăm opțiunea Create a new quiz.

Fereastra care apare conține două file: Home și Help. Fila Home conține trei grupuri de comenzi: New, Settings și Publish. Fila Help conține două grupuri de comenzi: Help&Support și About.

Grupul New din fila Home conține butonul de comenzi Question. Acest buton permite adăugarea de întrebări noi în test.

În Wondershare QuizCreator există mai multe tipuri de întrebări care pot fi utilizate în cadrul testului. Acestea sunt:

1. True / False (Adevărat / Fals) – permite un singur răspuns, fie adevărat, fie fals. În acest caz avem item cu alegere duală.

2. Multiple Choise (Variante Multiple) – permite un singur răspuns, ales din mai multe variante. În acest caz avem item cu alegere multiplă.

3. Multiple Response (Mai multe Răspunsuri) – permite mai multe răspunsuri, alese din mai multe variante.

4. Fill in the Blank (Completează spațiul Liber) – permite completarea răspunsului; răspunsul corect trebuie să facă parte din răspunsurile posibile introduse de către profesor. În acest caz avem item cu răspuns de completare.

5. Matching (Potrivire) – permite potrivirea elementelor din stânga cu cele din dreapta, sau cu alte cuvinte permite stabilirea perechilor de elemente. În acest caz avem item de tip pereche.

6. Sequence (Secvență) – permite aranjarea elementelor într-o anumită ordine.

7. Word Bank (Bancă de Cuvinte) – permite poziționarea unor cuvinte dintr-o ”bancă de date” pe pozițiile corespunzătoare, prin intermediul operației “drag and drop” (”trage și plasează”). Word Banc seamănă cu Matching.

8. Click Map (Faceți clic pe Hartă) – permite identificarea răspunsului corect pe o imagine.

9. Short Essaya (Scurt Eseu) – permite introducerea unui eseu de dimensiuni reduse. În acest caz nu putem stabili dinainte dacă răspunsul este sau nu corect.

10. Blank Page (Pagină Goală) – permite introducerea unei pagini în care putem scrie un text pentru o introducere, existentă la începutul chestionarului, sau pentru a delimita două categorii de întrebări în cadrul testului.

Următorul grup din fila Home este grupul Settings. Acesta conține butoanele Quiz Properties și Player Template.

Butonul Quiz Properties permite stabilirea proprietăților pentru testul realizat cu aplicația Wondershare QuizCreator. Prin apăsarea acestui buton apare fereastra de dialog Quiz Properties, fereastră care conține cinci file: Quiz Information, Quiz Settings, Quiz Result, Question Settings și Others.

În fila Quiz Information utilizatorul introduce următoarele informații: titlul testului (Quiz title), informații despre autorul testului (Author), o pagină de introducere (Introduction), specificarea datelor care vor fi colectate de la cei care rezolvă testul (Colect data of participants).

Informațiile furnizate despre autorul testului pot fi: numele, adresa de e-mail, compania, departamentul, site-ul web, precum și o scurtă descriere. În dreapta ferestrei Author Information poate fi inserată o poză cu autorul testului. Dacă se dorește afișarea butonului cu autorul testului se bifează opțiunea Show author button.

Pagina de introducere poate conține un text, un fișier audio, un fișier video sau o captură, precum și statisticile testului.

Datele care pot fi colectate de la cei care rezolvă testul sunt: adresa de e-mail, numele și prenumele, compania, departamentul, telefonul, adresa.

În fila Quiz Settings utilizatorul introduce rata de trecere, limita de timp pentru rezolvarea testului, și de asemenea dacă întrebările vor fi afişate aleatoriu sau nu.

În fila Quiz Result utilizatorul introduce un text pentru cazul în care s-a răspuns corect la întrebare și un text pentru cazul în care răspunsul este incorect. De asemenea se poate afișa butonul care anunță finalizarea testului.

În fila Question Settings utilizatorul stabilește: punctajul pentru întrebări, fontul, stilul, dimensiunea, precum și culoarea fontului folosit pentru întrebări și de asemenea pentru răspunsuri, textul ce va fi afișat în cazul în care răspunsul este corect sau incorect.

În fila Others putem introduce o parolă cu ajutorul căreia va fi accesat testul, în cazul în care dorim acest lucru. De asemenea accesul la test se poate realiza pe baza unui ID și a unei parole. Pentru aceasta se va crea o listă cu id-urile și parolele celor care vor rezolva testul.

Butonul Player Template permite stabilirea șablonului testului care va fi realizat. Apăsând acest buton se deschide fereastra de dialog Player Template. Există următoarele file în această fereastră: Template și Layout.

În fila Template utilizatorul stabilește pentru testul pe care îl va realiza următoarele: tema (Theme), culorile (Colors), fundalul (Backgroud), sunetul de fundal (Sound), textele care vor apare în diferite contexte (Text&Label).

În fila Layout stabilim pentru testul pe care îl vom concepe următoarele: poziția imaginii afișate (în stânga sau în dreapta) (Image), afișarea întrebărilor pe o coloană sau pe două coloane (Choices), afișarea sau nu a timpului rămas (Timer), a butonului pentru printare (Print), precum și a butonului audio (Audio).

Al treilea grup de comenzi din fila Home este grupul Publish. Acest grup conține butoanele Preview și Publish. Butonul Preview este utilizat pentru a vedea cum arată testul, înainte de a-l finaliza și apoi de a-l publica. Butonul Publish este utilizat pentru a salva testul pe calculator, în format: executabil (*exe), în format Word (*doc), sau în format web (*.swf și *.html) pentru publicarea pe Internet.

Testele în format electronic pot fi utilizate de către profesor ori de câte ori va dori acest lucru, fără a mai fi nevoit să consume hârtie. Rezultatele testelor se obțin imediat. În cazul evaluării realizate cu ajutorul calculatorului este înlăturată subiectivitatea profesorului, iar emoțiile elevilor sunt diminuate.

Pentru utilizarea testelor realizate cu aplicația Wondershare QuizCreator profesorul trebuie să aibă acces la laboratorul de informatică.

Bibliografie

1. http://ro.softoware.net/apps/download-wondershare-quizcreator-free-for-windows.html Accesat 1 martie, 2017

2. http://ro.wondershare.com/guide/quizcreator.html Accesat 12 martie, 2017

3. https://www.wondershare.com/guide/quizcreator.html Accesat 14 martie, 2017

4. https://www.youtube.com/watch?v=3k6HWrRR2Uc Accesat 11 martie, 2017

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Abordarea didactica a textului nonlitera…

ABORDAREA DIDACTICĂ A TEXTULUI NONLITERAR   Profesor Muşat Liliana Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu   În articolul propus am enumerate tipurile de texte nonliterare utilitare şi distractive şi am exeplificat pentru fiecrea tip de text....

Read more

Formarea atitudinii de iubire fata de Du…

FORMAREA ATITUDINII DE IUBIRE FAŢĂ DE DUMNEZEU A TINERILOR SOCIETĂŢII DE ASTĂZI Prof. MĂTĂLICĂ PAULA Şcoala Gimnazială, comuna HERĂEŞTI – NEAMŢ REZUMATUL LUCRĂRII ...

Read more

Codul de etica in invatamantul preuniver…

Codul de etică în învăţământul peuniversitar   Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza...

Read more

Contributia mijloacelor de invatamant la…

CONTRIBUŢIA MIJLOACELOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT LA FORMAREA REPREZENTĂRILOR ŞI A NOŢIUNILOR   Prof. Bobariu Liliana Școala Gimnazială Vidra   Modernizarea învăţământului, în conformitate cu cerinţele reformei, presupune găsirea unor noi tehnologii didactice care să contribuie...

Read more

Postmodernismul

POSTMODERNISMUL Georgeta-Irina Rusu, Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău         Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,...

Read more

Educatia informala

EDUCATIA INFORMALA    Educatia informala se refera la experientele zilnice ce nu sunt planificate sau organizate si conduc catre o invatare informala. Cand aceste ”experinte sunt interpretate de catre cei mai in...

Read more

Limba franceza_ limba utila si necesara

LIMBA FRANCEZĂ ESTE ÎNCĂ O LIMBĂ UTILĂ ŞI NECESARĂ A ZILELOR NOASTRE?   Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă...

Read more

Numerele intregi negative, aparitie si m…

NUMERELE ÎNTREGI NEGATIVE, APARIȚIE ȘI MOTIVAȚIA NECESITĂȚII LOR Profesor: Vasilache Paraschiva Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci Rezumat: Istoria matematicii ne fascinează, ne dezvăluie aspecte inedite legate de...

Read more