Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Evaluarea cu ajutorul testelor create cu software-ul wondershare quizcreator
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:59

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU SOFTWARE-UL WONDERSHARE QUIZCREATOR

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă pașii pe care trebuie să îi parcurgă profesorul pentru realizarea testelor cu ajutorul aplicației Wondershare QuizCreator.

Cuvinte cheie: evaluare, teste, itemi

Cu ajutorul aplicației Wondershare QuizCreator profesorii pot realiza teste interactive, cu ajutorul cărora se poate realiza evaluarea didactică.

Pentru a utiliza acest software, el trebuie mai întâi descărcat de pe Internet. De exemplu, la adresa http://ro.softoware.net/apps/download-wondershare-quizcreator-free-for-windows.html găsim versiunea 4.2.0 a acestuia.

După ce descărcăm fișierul free-quizcreator_full962.exe pe calculator, urmează să instalăm aplicația. Pentru aceasta efectuăm dublu click pe fișierul executabil. Apăsăm pe rând următoarele butoane: Run, Yes, Next. Apoi selectăm opțiunea I accept the agreement, după care apăsăm pe rând butoanele: Next, Next, Next, Install, Next și la final Finish.

Din acest moment putem utiliza aplicația Wondershare QuizCreator. Selectăm opțiunea Create a new quiz.

Fereastra care apare conține două file: Home și Help. Fila Home conține trei grupuri de comenzi: New, Settings și Publish. Fila Help conține două grupuri de comenzi: Help&Support și About.

Grupul New din fila Home conține butonul de comenzi Question. Acest buton permite adăugarea de întrebări noi în test.

În Wondershare QuizCreator există mai multe tipuri de întrebări care pot fi utilizate în cadrul testului. Acestea sunt:

1. True / False (Adevărat / Fals) – permite un singur răspuns, fie adevărat, fie fals. În acest caz avem item cu alegere duală.

2. Multiple Choise (Variante Multiple) – permite un singur răspuns, ales din mai multe variante. În acest caz avem item cu alegere multiplă.

3. Multiple Response (Mai multe Răspunsuri) – permite mai multe răspunsuri, alese din mai multe variante.

4. Fill in the Blank (Completează spațiul Liber) – permite completarea răspunsului; răspunsul corect trebuie să facă parte din răspunsurile posibile introduse de către profesor. În acest caz avem item cu răspuns de completare.

5. Matching (Potrivire) – permite potrivirea elementelor din stânga cu cele din dreapta, sau cu alte cuvinte permite stabilirea perechilor de elemente. În acest caz avem item de tip pereche.

6. Sequence (Secvență) – permite aranjarea elementelor într-o anumită ordine.

7. Word Bank (Bancă de Cuvinte) – permite poziționarea unor cuvinte dintr-o ”bancă de date” pe pozițiile corespunzătoare, prin intermediul operației “drag and drop” (”trage și plasează”). Word Banc seamănă cu Matching.

8. Click Map (Faceți clic pe Hartă) – permite identificarea răspunsului corect pe o imagine.

9. Short Essaya (Scurt Eseu) – permite introducerea unui eseu de dimensiuni reduse. În acest caz nu putem stabili dinainte dacă răspunsul este sau nu corect.

10. Blank Page (Pagină Goală) – permite introducerea unei pagini în care putem scrie un text pentru o introducere, existentă la începutul chestionarului, sau pentru a delimita două categorii de întrebări în cadrul testului.

Următorul grup din fila Home este grupul Settings. Acesta conține butoanele Quiz Properties și Player Template.

Butonul Quiz Properties permite stabilirea proprietăților pentru testul realizat cu aplicația Wondershare QuizCreator. Prin apăsarea acestui buton apare fereastra de dialog Quiz Properties, fereastră care conține cinci file: Quiz Information, Quiz Settings, Quiz Result, Question Settings și Others.

În fila Quiz Information utilizatorul introduce următoarele informații: titlul testului (Quiz title), informații despre autorul testului (Author), o pagină de introducere (Introduction), specificarea datelor care vor fi colectate de la cei care rezolvă testul (Colect data of participants).

Informațiile furnizate despre autorul testului pot fi: numele, adresa de e-mail, compania, departamentul, site-ul web, precum și o scurtă descriere. În dreapta ferestrei Author Information poate fi inserată o poză cu autorul testului. Dacă se dorește afișarea butonului cu autorul testului se bifează opțiunea Show author button.

Pagina de introducere poate conține un text, un fișier audio, un fișier video sau o captură, precum și statisticile testului.

Datele care pot fi colectate de la cei care rezolvă testul sunt: adresa de e-mail, numele și prenumele, compania, departamentul, telefonul, adresa.

În fila Quiz Settings utilizatorul introduce rata de trecere, limita de timp pentru rezolvarea testului, și de asemenea dacă întrebările vor fi afişate aleatoriu sau nu.

În fila Quiz Result utilizatorul introduce un text pentru cazul în care s-a răspuns corect la întrebare și un text pentru cazul în care răspunsul este incorect. De asemenea se poate afișa butonul care anunță finalizarea testului.

În fila Question Settings utilizatorul stabilește: punctajul pentru întrebări, fontul, stilul, dimensiunea, precum și culoarea fontului folosit pentru întrebări și de asemenea pentru răspunsuri, textul ce va fi afișat în cazul în care răspunsul este corect sau incorect.

În fila Others putem introduce o parolă cu ajutorul căreia va fi accesat testul, în cazul în care dorim acest lucru. De asemenea accesul la test se poate realiza pe baza unui ID și a unei parole. Pentru aceasta se va crea o listă cu id-urile și parolele celor care vor rezolva testul.

Butonul Player Template permite stabilirea șablonului testului care va fi realizat. Apăsând acest buton se deschide fereastra de dialog Player Template. Există următoarele file în această fereastră: Template și Layout.

În fila Template utilizatorul stabilește pentru testul pe care îl va realiza următoarele: tema (Theme), culorile (Colors), fundalul (Backgroud), sunetul de fundal (Sound), textele care vor apare în diferite contexte (Text&Label).

În fila Layout stabilim pentru testul pe care îl vom concepe următoarele: poziția imaginii afișate (în stânga sau în dreapta) (Image), afișarea întrebărilor pe o coloană sau pe două coloane (Choices), afișarea sau nu a timpului rămas (Timer), a butonului pentru printare (Print), precum și a butonului audio (Audio).

Al treilea grup de comenzi din fila Home este grupul Publish. Acest grup conține butoanele Preview și Publish. Butonul Preview este utilizat pentru a vedea cum arată testul, înainte de a-l finaliza și apoi de a-l publica. Butonul Publish este utilizat pentru a salva testul pe calculator, în format: executabil (*exe), în format Word (*doc), sau în format web (*.swf și *.html) pentru publicarea pe Internet.

Testele în format electronic pot fi utilizate de către profesor ori de câte ori va dori acest lucru, fără a mai fi nevoit să consume hârtie. Rezultatele testelor se obțin imediat. În cazul evaluării realizate cu ajutorul calculatorului este înlăturată subiectivitatea profesorului, iar emoțiile elevilor sunt diminuate.

Pentru utilizarea testelor realizate cu aplicația Wondershare QuizCreator profesorul trebuie să aibă acces la laboratorul de informatică.

Bibliografie

1. http://ro.softoware.net/apps/download-wondershare-quizcreator-free-for-windows.html Accesat 1 martie, 2017

2. http://ro.wondershare.com/guide/quizcreator.html Accesat 12 martie, 2017

3. https://www.wondershare.com/guide/quizcreator.html Accesat 14 martie, 2017

4. https://www.youtube.com/watch?v=3k6HWrRR2Uc Accesat 11 martie, 2017

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Onomastica auxiliar pretios pentru recon…

ONOMASTICA – AUXILIAR PREŢIOS PENTRU RECONSTITUIREA TRECUTULUI   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Studiul îşi propune să descifreze mesajul istoriei ţinutului „zona Făgetului”, zonă păstrătoare a unor...

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Pasi mari si mici in educarea copilului

PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI   Profesor Marta Cristiana NEGRAIA   L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et...

Read more

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 fara finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare fara finantare MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba si literatura romana, limbile...

Read more

Educatia estetica si artistica

EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA   Conceptul de estetica si educatie estetica Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta...

Read more

HORA - EXPRESIE A VITALITATII POPORULUI …

HORA – EXPRESIE A VITALITÃŢII POPORULUI ROMÂN Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” Baia Mare   Hora, joc popular românesc, a devenit de-a lungul...

Read more

Rolul factorilor externi sociopedagogici…

ROLUL FACTORILOR EXTERNI - SOCIOPEDAGOGICI - ÎN PERFORMANŢA ŞCOLARĂ Coman Simona-Roxana, profesor învățământ primar Școala Gimnazială „Șerban Cioculescu” Găești, Dâmbovița   Articolul îți propune identificarea rolului factorilor sociopedagogici în obținerea randamentului școlar....

Read more

Cercul de biologie sursa de stimulare a …

CERCUL DE BIOLOGIE-SURSĂ DE STIMULARE A CAPACITĂŢII CREATOARE ŞI MIJLOC DE INIŢIERE A ELEVILOR ÎN ACTIVITATEA DE CERCETARE Cosma Camelia Veronica Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Sub impulsul...

Read more