Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ecoeducatia
Scris de admin   
Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:08

ECOEDUCAȚIA

prof. Arjoca Mihaela Maria

Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara

Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității.

Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție.

Ecoeducația este un concept global, care trebuie să se întindă pe toată durata existenței umane, să reflecte adaptabilitate într-un context care se transformă rapid.

Ecoeducația trebuie să pregatească individul pentru viată,să îl facă să înțeleagă problematica lumii contemporane,să îl determine să joace un rol în ameliorarea condițiilor de mediu și a creșterii calității vieții. Educția pentru mediu presupune mai mult decât a învăta despre mediul înconjurator și natura vie,ea are rolul de a dezvolta conștiințe,moduri de gândire superioare, de care liderii și factorii decizionali să țină cont în viitor. Oamenii trebuie să învețe să se implice în deciziile privind protecția mediului,să coopereze pentru o bună valorificare a informațiilor privind mediul natural și cel social. Scopul educației pentru mediu este ca fiecare să se simtă responsabil,angajat într-o comunitate ,să manifeste interes și grijă fața de mediul în care trăiește. Cerințele și exigențele cu care se confruntă ecoeducația azi,duce la o problematică care este ținta unor organizații mondiale ,menite să cultive acest principiu. În învățământul românesc se pune accent pe schimbarea comportamentului și mentalitătii tinerilor fată de mediu,în sensul unei bune cunoașteri și a unei priviri de perspectivă asupra naturii și locului în care trăim.

Obiectivele ecoeducației sunt bine conturate,trasate strategic și implementate în conștiința tinerei generații ,astfel că rezolvarea în timp să fie cât mai sigură și precisă. Tinerii observă,cunosc,interpretează procesele naturale ,apoi reușesc să înțeleagă impactul proceselor naturale asupra activițății umane și a activității umane asupra mediului inconjurator. Tânăra generatie preia rapid și investighează sistemele biologice afectate, facând interdependenta între toate sistemele ce afectează omul și societatea modernă.

Tinerii și cetățenii sunt încurajați să își asume responsabilități și să coopereze între ei, astfel că relaționarea cu mediul natural să fie cât mai sănătoasă și protectoare,îndelungată,iar mediul social să dezvolte continuu atitudini și comportamente adecvate fată de natură.

Bibliografie

[1].Genesis-Publicatie de biologie și educașie ecologică,Editura Arves,2006

[2]. Naela Costică-‘’Metodica predării biologiei’’,Colectia Didactică,2008

 

Ultima actualizare în Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:11
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Tipologii ale elevilor cu cerinte educat…

TIPOLOGII ALE ELEVILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE ŞI SOLUŢII DE INTEGRARE ÎN ŞCOALĂ   Prof. Pavel Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău   Sintagma „şcoala pentru diversitate” este echivalentă sintagmei “şcoala pentru toţi” şi reprezintă dezideratul maximei...

Read more

Parodontoza tratata eficient cu ajutorul…

Parodontoza tratata eficient cu ajutorul tehnologiei

Parodontoza, tratata eficient cu ajutorul tehnologiei Desi traim intr-o societate in care aproape orice afectiune este tratata cu mai mult sau mai putin succes. Nu stim ce se intampla atunci cand...

Read more

Metode interactive de predare invatare e…

METODE INTERACTIVE DE PREDARE - ÎNVĂŢARE - EVALUARE Prof. înv. primar DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău Motto: „Să nu-i educăm pe copii...

Read more

Valorizarea textelor cu caracter istoric

VALORIZAREA TEXTELOR CU CARACTER ISTORIC Prof. înv. primar: DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău „Cunoscând istoria, eroii, tradiţia, ne facem mai sociabili, mai altruişti, mai iubitori de...

Read more

Modalitati de stimulare a inteligentei l…

ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice Benchea Claudia Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more

Competentele unui profesor

COMPETENŢELE UNUI PROFESOR Prof. Nadia Breazu, Colegiul Tehnic Motru, Jud. Gorj Cuvinte cheie: psihopedagogic, psihosocial, autoinstruire Rolul de profesor este, poate, în...

Read more

Despre varsta si imbatranire

DESPRE VÂRSTĂ ȘI ÎMBĂTRÂNIRE Prof. Arjoca Mihaela Colegiul Tehnic “Ion Minu”, Timisoara Rezumat: Îmbătrânirea celulară este un proces care interesează știinta. Cuvinte cheie: celulă, gene, metabolism, îmbătrânire Viața! Timpul!...

Read more