Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

4 ore de sport pe saptamana din anul scolar 2014-2015
Scris de administrator   
Vineri, 08 August 2014 21:42

4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015

Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din ciclul primar, cât și pentru cei de la gimnaziu și liceu.

Începând cu acest an școlar, elevii vor face mai multă mișcare, în afara orelor de program. Ministerul Educației a venit cu această soluție și a anunțat că elevii din învățământul preuniversitar ar putea avea până la 4 ore de sport pe săptămână. Primii elevi care vor beneficia de dublarea numărului de ore de sport vor fi elevii din ciclul primar și elevii care intră în clasa a V-a și în clasa a IX-a, urmând ca în anul următor de aceste beneficii să se bucure elevii de clasa a VI-a și a XI-a. In decurs de3-4 ani, se va ajunge la nivelul maxim de sport în tot învățământul preuniversitar.

Evident, pentru aceasta e nevoie de investiții în ceea ce privește bazele sportive, astfel că, până în 2018, elevii să poată face mișcare și în timpul liber.

Ministrul educației consideră că ar fi indicat ca aceste ore să fie realizate în reprize de câte două ore, de două ori pe săptămână. Poate că orele de sport ar trebui făcute suplimentar, peste ceea ce avem acum, pentru că, în fond, vorbim despre mișcare, despre sănătate, despre recreere. După șase ore de matematică într-o săptămână, e bine să faci patru ore de mișcare repartizate în reprize de câte două ore legat. Specialiștii spun că într-o oră de educație fizică, de fapt lucrezi efectiv cam 15 minute. Pentru că trebuie să respecți toate procedurile, încălzirea, faci exercițiul fizic și apoi trebuie să lași elevul după ce a ieșit din sala de sport câteva minute să-și revină”. Acestea par să fie explicațiile date de ministrul Remus Pricopie.

Vor avea minim două ore începând cu anul școlar 2014-2015, iar clasele a VI-a și a IX-a vor avea trei ore de educație fizică și sport. Problema ciclului primar e rezolvată către patru ore de mișcare.” Așadar, orele de educație fizică vor fi introduse gradual.


Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Travailler la production ecrite modele d…

FLE: TRAVAILLER LA PRODUCTION ÉCRITE MODÈLE D’ENSEIGNEMENT – APPRENTISSAGE DE LA STRATÉGIE EN 4 ÉTAPES   Prof. MANEA Ruxandra-Magdalena Colegiul Naţional « Dr. Ioan Meşotă » Braşov   Rezumat: Acest articol propune înregistrarea mai întâi a uni...

Read more

Romancierul Paul Georgescu

ROMANCIERUL - PAUL GEORGESCU   „AICI REZISTA NUMAI CEI TARI. SCRISUL E O TERAPEUTICĂ EXCELENTĂ.” (Paul Georgescu)   Profesor Popescu Ileana - Alina, Școala „Arhitect T.T. Socolescu”, Păuleşti-Prahova     Rezumat: Articolul face parte dintr-o lucrare amplă ce...

Read more

Formarea continua e-learning

FORMAREA CONTINUÃ e-LEARNING   Simona Maria Doncilã, profesor Grup Şcolar „Demostene Botez” Trusesti - Botosani     Lumea de astãzi se bazeazã pe inovare rapidã. Pe mãsurã ce trece la o economie bazatã pe cunoastere,...

Read more

Rolul imaginii de televiziune in influen…

ROLUL IMAGINII DE TELEVIZIUNE ÎN INFLUENŢAREA COMPORTAMENTULUI ELEVILOR   Prof. CIUCĂ (STAN) CRISTINA Şcoala cu clasele I-VIII Basca-Chiojdului, Chiojdu, jud. Buzău     Lumea se schimbă cu o rapiditate extraordinară, mass-media pătrunde în viaţa fiecăruia dintre...

Read more

Training profesori Junior Achievement Ro…

Învăţătorii şi profesorii Junior Achievement se pregătesc cu tehnologie de business pentru ore “altfel”   Bucureşti, 17 februarie -  Miercuri, 85 de învăţători din 36 de localităţi şi oraşe* au participat la...

Read more

Cunoasterea copilului - tratare individu…

 CUNOAŞTEREA COPILULUI, PREMISA PENTRU O CORECTĂ TRATARE INDIVIDUALĂ DIFERENŢIATĂ     Institutor Mihaela CUCU Şcoala cu clasele I-VIII, Peretu, jud. Teleorman       A cunoaşte un elev înseamnă a descifra notele dominante ale personalităţii sale, a înţelege...

Read more

Educatia nonformala

EDUCATIA NONFORMALA    Educatia nonformala a fost definita de catre J. Kleis drept “orice activitate educationala, intentionata si sistematica, desfasurata de obicei in afara scolii traditionale, al carei continut este  adaptat nevoilor individului ...

Read more

ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE

O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ   Înv. Damian Liliana Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila     Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã...

Read more