Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol
Luni, 19 Aprilie 2010 18:08

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol

 

Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare un perete. Ajutaţi-i pe copii să afle mai multe despre misteriosul aer pe care îl respiră.

  

 

  

Apa este un dintre cele mai obişnuite şi totuşi cele mai preţioase resurse. Explicaţi-le copiilor importanţa apei în natură, circuitul şi rolul ei în existenţa vieţii. Bazaţi-vă pe interesul copiilor şi pe plăcerea jocului cu apa, pentru a-i ajuta să descopere mai multe lucruri despre acest element.

 

  

 

Fie că se află la plajă sau în curte, copiii sunt fascinaţi de nisip şi de pământ. Ei doresc să sape, să atingă, să frământe, să modeleze şi să caute înăuntru comori însufleţite sau nu!

 

 

Teme şi activităţi

-         Experimentaţi pentru a vedea că aerul poate deplasa obiecte uşoare, cum ar fi mingile de ping-pong, penele, bucăţelele de hârtie. Cereţi copiilor să sufle peste o mînă de paie şi să agite eventaie de hârtie. Ce cred ei că pune obiectele în mişcare?

-         Povestiţi copiilor despre morile de vânt, spunându-le cum au pus oamenii vântul să muncească pentru ei.

-         Cum se mişcă apa? Adaugaţi câteva picături de colorant alimentar în apă, pentru ca micuţii să poată vedea mai clar ce se întâmplă atunci când apa se mişcă. Oferiţi-le dispozitive de pulverizat şi stropitori ca să poată experimenta.

-         Ajutaţi-i pe copii să înţeleagă modificările pe care le suferă apa atunci când trece din stare lichidă în stare solidă şi gazoasă (prindeţi fulgi de zăpadă, transformând-o din nou în apă).

-         Ceea ce adulţii taxează drept pitriş murdar, copiii consideră pitre preţioase. Încurajaţi-i să colecţioneze pitre şi scoici, să le sorteze după mărime, dimensiune, textură, culoare!

 

 

Atenţie!

-         Încurajaţi-i pe copii să vorbească, să pună întrebări şi să se mire.

-         Înainte de a duce copiii afară, verificaţi ca pe terenul de fotbal să nu existe bucăţi de sticlă spartă sau alte obiecte.

-         Preveniţi-i pe copii despre diverse fiinţe care îşi fac locuinţa în sol.

-         Amintiţi-le copiilor să-şi spele mâinile după ce se joacă în nisip sau în pământ.

 

 

Lăsaţi-vă călăuziţi de imaginaţie şi creativitate!

Bucuraţi-vă alături de copilul dumneavoastră de minunatele descoperiri şi experimente ştiinţifice!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Utilizarea instrumentului testmoz in eva…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ Profesor Buşcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a...

Read more

Profesorii prezenti pe internet cu ajuto…

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII ELEVILOR PRIN…

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE Inst. Aurelia Ceausu Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu     1. Obiectivele cercetãrii - descoperirea creativitãtii individuale; - educarea si dezvoltarea creativitãtii...

Read more

Dezvoltarea abilitatilor de scriere la l…

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE LA LIMBA ENGLEZĂ   Prof. Gâbu Maria Lorena Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi   Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la...

Read more

Profesiunea didactica din perspectiva em…

PROFESIUNEA DIDACTICĂ DIN PERSPECTIVĂ EMOŢIONALĂ   Profesor DULCEAC DORINA, Școala Gimnazială Bălăceana - Suceava   REZUMAT: În contextul societăţii de azi, personalităţile complexe şi dinamice integratoare trebuie să dovedească o permanentă adaptare la schimbările inevitabile,...

Read more

Voluntariatul recunoscut ca experienta p…

Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile...

Read more

Procese morfodinamice si riscurile geomo…

PROCESE MORFODINAMICE ŞI RISCURILE GEOMORFOLOGICE IMPUSE DE FACTORII POTENŢIALI AI MEDIULUI GEOGRAFIC   Prof. Vasile-Octavian Cosmescu, Liceul de Artă “Hariclea Darcleé”, Brăila şi Liceul Tehnologic Însurăţei   Arealul studiat se află în NV judeţului...

Read more

Formular de aplicatie proiecte cuprinse …

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului FORMULAR DE APLICAŢIE pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2011 Proiectele se transmit prin poștă/curier de ISJ/ISMB, într-un singur pachet, până la...

Read more