Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol
Luni, 19 Aprilie 2010 18:08

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol

 

Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare un perete. Ajutaţi-i pe copii să afle mai multe despre misteriosul aer pe care îl respiră.

  

 

  

Apa este un dintre cele mai obişnuite şi totuşi cele mai preţioase resurse. Explicaţi-le copiilor importanţa apei în natură, circuitul şi rolul ei în existenţa vieţii. Bazaţi-vă pe interesul copiilor şi pe plăcerea jocului cu apa, pentru a-i ajuta să descopere mai multe lucruri despre acest element.

 

  

 

Fie că se află la plajă sau în curte, copiii sunt fascinaţi de nisip şi de pământ. Ei doresc să sape, să atingă, să frământe, să modeleze şi să caute înăuntru comori însufleţite sau nu!

 

 

Teme şi activităţi

-         Experimentaţi pentru a vedea că aerul poate deplasa obiecte uşoare, cum ar fi mingile de ping-pong, penele, bucăţelele de hârtie. Cereţi copiilor să sufle peste o mînă de paie şi să agite eventaie de hârtie. Ce cred ei că pune obiectele în mişcare?

-         Povestiţi copiilor despre morile de vânt, spunându-le cum au pus oamenii vântul să muncească pentru ei.

-         Cum se mişcă apa? Adaugaţi câteva picături de colorant alimentar în apă, pentru ca micuţii să poată vedea mai clar ce se întâmplă atunci când apa se mişcă. Oferiţi-le dispozitive de pulverizat şi stropitori ca să poată experimenta.

-         Ajutaţi-i pe copii să înţeleagă modificările pe care le suferă apa atunci când trece din stare lichidă în stare solidă şi gazoasă (prindeţi fulgi de zăpadă, transformând-o din nou în apă).

-         Ceea ce adulţii taxează drept pitriş murdar, copiii consideră pitre preţioase. Încurajaţi-i să colecţioneze pitre şi scoici, să le sorteze după mărime, dimensiune, textură, culoare!

 

 

Atenţie!

-         Încurajaţi-i pe copii să vorbească, să pună întrebări şi să se mire.

-         Înainte de a duce copiii afară, verificaţi ca pe terenul de fotbal să nu existe bucăţi de sticlă spartă sau alte obiecte.

-         Preveniţi-i pe copii despre diverse fiinţe care îşi fac locuinţa în sol.

-         Amintiţi-le copiilor să-şi spele mâinile după ce se joacă în nisip sau în pământ.

 

 

Lăsaţi-vă călăuziţi de imaginaţie şi creativitate!

Bucuraţi-vă alături de copilul dumneavoastră de minunatele descoperiri şi experimente ştiinţifice!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu privind etimologia cuvantului cra…

STUDIU PRIVIND ETIMOLOGIA CUVÂNTULUI CRĂCIUN   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic “Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș   Studiul de față își propune să prezinte evoluția etimologică a cuvântului Crăciun în opinia lingviștilor și prezentarea etimoanelor termenului.   După...

Read more

IMAGOLOGIA LITERARA COMPARATA

STUDIU PRIVIND IMAGOLOGIA LITERARÃ COMPARATÃ Prof. Maria Drãgulescu Şcoala Generalã Nr. 7, Tg-Jiu     Câteva repere teoretice si metodologice   O directie de cercetare în domeniul stiintelor...

Read more

Fiinta umana intre coordonate ale timpul…

FIINŢA UMANĂ ÎNTRE COORDONATE ALE TIMPULUI Prof. Cristina Lorincz Colegiul Tehnic Iosif Şilimon, Braşov Timpul, o necunoscută „concretă”a existenţei noastre, este una din marile probleme existenţiale ale omului. Fiinţa umană,...

Read more

Despre frazeologie si imbinarile de cuvi…

DESPRE FRAZEOLOGIE ŞI ÎMBINĂRILE DE CUVINTE Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Nu de puţine ori folosim în vorbire sau...

Read more

Meseria de dascal consideratii

MESERIA DE DASCĂL – CONSIDERAŢII     Profesor Oana Alexe G.P.P. nr. 15, Focşani A fi educator este fără îndoială, meseria cea mai importantă şi nobilă a omenirii, pentru că are acces direct la sufletul...

Read more

Elemente de management institutional din…

ELEMENTE DE MANAGEMENT INSTITUȚIONAL DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII DURABILE Prof. Isabela Curaleț, Școala Gimnazială „Simion Florea Marian” Ilișești, jud. Suceava Rezumat: Societatea Cunoașterii generează transformări și implică alinieri la nivelul...

Read more

Dimensiunile crizei educationale in Roma…

DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA Negoiţă Anca-Roxana Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova REZUMAT: Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel...

Read more

Premisa invatarii experientiale in fizic…

PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a unor metode...

Read more