Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol
Luni, 19 Aprilie 2010 18:08

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol

 

Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare un perete. Ajutaţi-i pe copii să afle mai multe despre misteriosul aer pe care îl respiră.

  

 

  

Apa este un dintre cele mai obişnuite şi totuşi cele mai preţioase resurse. Explicaţi-le copiilor importanţa apei în natură, circuitul şi rolul ei în existenţa vieţii. Bazaţi-vă pe interesul copiilor şi pe plăcerea jocului cu apa, pentru a-i ajuta să descopere mai multe lucruri despre acest element.

 

  

 

Fie că se află la plajă sau în curte, copiii sunt fascinaţi de nisip şi de pământ. Ei doresc să sape, să atingă, să frământe, să modeleze şi să caute înăuntru comori însufleţite sau nu!

 

 

Teme şi activităţi

-         Experimentaţi pentru a vedea că aerul poate deplasa obiecte uşoare, cum ar fi mingile de ping-pong, penele, bucăţelele de hârtie. Cereţi copiilor să sufle peste o mînă de paie şi să agite eventaie de hârtie. Ce cred ei că pune obiectele în mişcare?

-         Povestiţi copiilor despre morile de vânt, spunându-le cum au pus oamenii vântul să muncească pentru ei.

-         Cum se mişcă apa? Adaugaţi câteva picături de colorant alimentar în apă, pentru ca micuţii să poată vedea mai clar ce se întâmplă atunci când apa se mişcă. Oferiţi-le dispozitive de pulverizat şi stropitori ca să poată experimenta.

-         Ajutaţi-i pe copii să înţeleagă modificările pe care le suferă apa atunci când trece din stare lichidă în stare solidă şi gazoasă (prindeţi fulgi de zăpadă, transformând-o din nou în apă).

-         Ceea ce adulţii taxează drept pitriş murdar, copiii consideră pitre preţioase. Încurajaţi-i să colecţioneze pitre şi scoici, să le sorteze după mărime, dimensiune, textură, culoare!

 

 

Atenţie!

-         Încurajaţi-i pe copii să vorbească, să pună întrebări şi să se mire.

-         Înainte de a duce copiii afară, verificaţi ca pe terenul de fotbal să nu existe bucăţi de sticlă spartă sau alte obiecte.

-         Preveniţi-i pe copii despre diverse fiinţe care îşi fac locuinţa în sol.

-         Amintiţi-le copiilor să-şi spele mâinile după ce se joacă în nisip sau în pământ.

 

 

Lăsaţi-vă călăuziţi de imaginaţie şi creativitate!

Bucuraţi-vă alături de copilul dumneavoastră de minunatele descoperiri şi experimente ştiinţifice!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cadrul didactic factor important in prom…

CADRUL DIDACTIC – FACTOR IMPORTANT ÎN PROMOVAREA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Prof. itinerant Galoiu Ecaterina CSEI ,,Elena Doamna” Focșani Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga” Focşani Conceptul de educaţie...

Read more

Abandonul scolar cauze si modalitati de …

ABANDONUL ŞCOLAR CAUZE ŞI MODALITĂŢI DE PREVENIRE   Andone Crenguţa - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   O educaţie adevărată, reală se fundamentează în familie, apoi ea se continuă în grădiniţă şi şcoală prin...

Read more

Planificare model pentru stiinte invatam…

Planificare model pentru stiinte invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Personalitati reprezentative ale literat…

PERSONALITĂŢI REPREZENTATIVE ALE LITERATURII FRANCEZE prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Romantismul francez este marcat prin sciitori precum Chateaubriand, Lamartine, Musset, Vigny, dar cel mai mare...

Read more

Analiza depravarii unei constiinte in ro…

ANALIZA DEPRAVĂRII UNEI CONŞTIINŢE ÎN ROMANUL ,,MOŞ GORIOT” DE HONORE DE BALZAC Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: ,,Moş Goriot” este un roman balzacian...

Read more

Comunicare si feed-back in invatamantul …

COMUNICARE ŞI FEED-BACK ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Jud. Botoşani Comunicarea reprezintă un sistem de transmitere a unor mesaje care pot...

Read more

Raport incheiat in urma inspectiei temat…

ANEXA Nr. 6   la regulament   INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI Nr. de inregistrare: ............................................   RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE   - model -   Unitatea de invatamant/institutia...

Read more

Dezvoltarea creativitatii

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE   Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia     Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a...

Read more