Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol
Luni, 19 Aprilie 2010 18:08

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol

 

Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare un perete. Ajutaţi-i pe copii să afle mai multe despre misteriosul aer pe care îl respiră.

  

 

  

Apa este un dintre cele mai obişnuite şi totuşi cele mai preţioase resurse. Explicaţi-le copiilor importanţa apei în natură, circuitul şi rolul ei în existenţa vieţii. Bazaţi-vă pe interesul copiilor şi pe plăcerea jocului cu apa, pentru a-i ajuta să descopere mai multe lucruri despre acest element.

 

  

 

Fie că se află la plajă sau în curte, copiii sunt fascinaţi de nisip şi de pământ. Ei doresc să sape, să atingă, să frământe, să modeleze şi să caute înăuntru comori însufleţite sau nu!

 

 

Teme şi activităţi

-         Experimentaţi pentru a vedea că aerul poate deplasa obiecte uşoare, cum ar fi mingile de ping-pong, penele, bucăţelele de hârtie. Cereţi copiilor să sufle peste o mînă de paie şi să agite eventaie de hârtie. Ce cred ei că pune obiectele în mişcare?

-         Povestiţi copiilor despre morile de vânt, spunându-le cum au pus oamenii vântul să muncească pentru ei.

-         Cum se mişcă apa? Adaugaţi câteva picături de colorant alimentar în apă, pentru ca micuţii să poată vedea mai clar ce se întâmplă atunci când apa se mişcă. Oferiţi-le dispozitive de pulverizat şi stropitori ca să poată experimenta.

-         Ajutaţi-i pe copii să înţeleagă modificările pe care le suferă apa atunci când trece din stare lichidă în stare solidă şi gazoasă (prindeţi fulgi de zăpadă, transformând-o din nou în apă).

-         Ceea ce adulţii taxează drept pitriş murdar, copiii consideră pitre preţioase. Încurajaţi-i să colecţioneze pitre şi scoici, să le sorteze după mărime, dimensiune, textură, culoare!

 

 

Atenţie!

-         Încurajaţi-i pe copii să vorbească, să pună întrebări şi să se mire.

-         Înainte de a duce copiii afară, verificaţi ca pe terenul de fotbal să nu existe bucăţi de sticlă spartă sau alte obiecte.

-         Preveniţi-i pe copii despre diverse fiinţe care îşi fac locuinţa în sol.

-         Amintiţi-le copiilor să-şi spele mâinile după ce se joacă în nisip sau în pământ.

 

 

Lăsaţi-vă călăuziţi de imaginaţie şi creativitate!

Bucuraţi-vă alături de copilul dumneavoastră de minunatele descoperiri şi experimente ştiinţifice!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Gestionarea situatiilor de criza educati…

GESTIONAREA SITUAȚIILOR DE CRIZĂ EDUCAȚIONALĂ Prof. Pavel-Surlaru Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău Situaţia de criză educaţională poate fi definită ca un eveniment sau complex de evenimente...

Read more

Structura anului scolar 2014-2015 in dez…

Structura anului scolar 2014-2015 in dezbatere publica Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica - pana la 17 iunie - structura viitorului an scolar. Anul scolar 2014-2015 va avea 36 de...

Read more

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE ÎN PREDAREA LITERATURII   prof. LAURA MIHAELA HERMAN Şcoala cu Clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia Mare     Metodele de învãtãmânt reprezintã cãile folosite în scoalã...

Read more

Studiul biodiversitatii si activizarea e…

STUDIUL BIODIVERSITĂȚII. ACTIVIZAREA ELEVILOR ÎN CURSUL ORELOR DE BIOLOGIE prof. Arjoca Mihaela, Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timişoara Rezumat: Biologia și ecologia sunt știintele care vor ajuta la evoluția și dezvoltarea întregii umanităti,...

Read more

Comunicarea la prescolari

COMUNICAREA LA PREŞCOLARI – studiu – prof. înv. preşc. Cristina Antal Şcoala Gimnazială. „Sf. Ilie” Topliţa, jud. Harghita Familia este prima colectivitate de adulţi cu care copilul vine în contact....

Read more

The role of learning strategies in sla t…

THE ROLE OF LEARNING STRATEGIES IN SLA. TEACHING OUR STUDENTS HOW TO LEARN Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani “Learning strategies are the conscious thoughts and...

Read more

Arta Baroca Muzicala

ARTA BAROCÃ MUZICALÃ – studiu de specialitate –   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova     Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã...

Read more