Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Povestea foii de hartie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:07

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”

(proiectul ce a reprezentat România...)

 

Prof. Ofelia Cornelia POPA

Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj

 

Rezumatul lucrării

Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la educarea elevilor în ceea ce priveşte valorificarea şi reciclarea deşeurilor de hârtie, în vederea  reducerii impactului acestora cu mediul.

Implementarea proiectului, a cărui propunător şi coordonator am fost, a plecat de la ideea că interesul umanităţii trebuie să fie în conformitate cu legile naturii şi că numai astfel se poate asigura o continuitate sănătoasă a vieţii pe Terra. Astfel, acest proiect, constituie punctul de pornire pentru a forma în rândul copiilor obiceiul de recuperare a deşeurilor de ambalaje reciclabile, atât la şcoală, cât şi acasă, valorizând astfel respectul acestora faţă de mediul înconjurător. Iar dacă există ceva care copiii ar trebui să înveţe în secolul 21, este creativitatea. Și aici mă refer cu certitudine la acea  creativitate care este aplicabilă în tot procesul instructiv, nu numai în artă şi cultură.

Obiectivul general al proiectului „Povestea foii de hârtie”, s-a realizat prin implementarea următoarelor obiective specifice:

-         Fomarea comportamentului ecologic şi a atitudinii civice şi responsabile de ocrotire a mediului înconjurător;

-         Sensibilizarea şi cultivarea creativităţii elevilor la problemele de mediu prin intermediul artei;

-         Îmbunătățirea abilităților TIC prin intermediul activităților proiectului;

-         Dezvoltarea imaginii de sine pozitivă şi a creşterea spiritului de echipă.

Având drept scop, trezirea în rândul educabililor a instinctelor de protejare si conservare a naturii si implicit, cunoasterea de catre acestia a ierarhiei masurilor de prevenire a producerii  a acelor materii care au devenit in timp mai multe decat poate suporta NATURA- deseurile, pe perioada implementării proiectului, s-au derulat urmatoarelor activităţi:

1. Crearea cadrului organizaţional de desfăşurare a proiectului;

2. Identificarea partenerilor şi semnarea acordurilor  de parteneriat;

3. Campanie de promovare a proiectului;

4. Activitate de documentare online  De ce reciclăm?” diseminată apoi prin metoda mozaicului;

5. Concurs de prezentări Power- point cu tema ”Istoria hârtiei”

6. Activități de confecționare a hârtiei manuale în cadrul cercului ”Micii Hârtieri”

7. Participarea la acţiunile organizate în cadrul Muzeului Deşeurilor;

8. Participarea la Forumul Inovatorilor în Educaţie;

8. Ateliere de creațíe în cadrul școlilor partenere.

9. Culegerea materialelor, editarea şi publicarea revistei şcolii ”Despre NOI”- număr dedicat proiectului;

10. Evaluarea proiectului;

11. Diseminarea rezultatelor proiectului.

Pe lângă activitățile desfășurate în incinta școlii (laboratorul de informatică, Centrul de Documentare şi Informare, sala de clasă, laboratorul de chimie, etc), o serie de activități s-au desfășurat în afara spațiului școlii. Dintre acestea amintim: participarea cu exponate la „Muzeul Deseurilor”, organizat de  Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Cluj, participarea la atelierele de creații la scolile partenere din Cluj- Napoca (Liceul „Titus Popoviciu”, „Liceul de muzica „Sigismund Toduţa”, Şcoala „Octavian Goga” etc), participarea și obţinerea de sponsorizări în cadrul campaniei ECDL intitulate „Şcoala care dăruieşte”, colaborarea în cadrul proiectului „CONTează pe educație” derulat de elevii clasei a X a de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau".

Produsele finale ale proiectului au fost expuse vizitatorilor la „Bastionul Croitorilor”, în cadrul evenimentului „Noaptea muzeelor”, iar finalitatea absolută a proiectului a constat în participarea la  Forumul Naţional al Inovatorilor în Educaţie în conjuncţie cu Consfătuirile Naţionale ale Ministerului Educaţiei Naţionale, in cadrul caruia, proiectul „Povestea foii de hârtie” a fost selectat prin votul publicului, de a reprezenta România la Lisabona,  la Forumul European.

 

Referitor la etapa de evaluare a proiectului, aceasta s-a realizat pe întreaga perioadă de implementare, prin raportare la obiectivele prestabilite. Astfel, au avut loc monitorizari ale acţiunilor  şi activităţilor planificate, analize proprii, aplicarea de chestionare şi nu numai.

O etapa deloc de neglijat, a constituit-o cea de diseminare a rezultatelor proiectului, in cadrul căreia s-a realizat blog-ul proiectului  ce conţine informaţii referitoare la proiect şi rezultatele obţinute în urma implementării acestuia, au fost prezentate rapoarte finale în cadrul Consiliului Profesoral, a şedinţei Consiliului Local, în cadrul Activităţii metodice, au fost postate informaţiilor pe Yahoo groups dedicat cadrelor didactice clujene interesate de programele comunitare pentru educaţie şi formare, au fost date comunicate de presă în ziarul local “Făclia” etc.

În concluzie, proiectul „Povestea foii de hârtie”, şi-a atins scopul, iar valoarea adăugată a proiectului a fost asigurată în primul rând prin menirea acestuia de a îmbunătăţii imaginea de sine a elevilor noştri, proveniţi din mediul rural, ca urmare a derulării unor activităţi de succes în afara satului.

 

Descarca imagini

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Europa e mai aproape

EUROPA E MAI APROAPE                                                                                       Prof. Georgeta Munteanu                                                                                     CNA « Ion Vidu » Timişoara   Vise...vise...vise. Cu toţii visăm. Si iată că visele devin uneori realitate. Cum a fost şi acesta, al meu. Când auzeam...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Consideratii asupra evolutiei scris citi…

CONSIDERAŢII ASUPRA EVOLUŢIEI SCRIS – CITITULUI   Prof. Iulia-Emanuela Pop,             Profesor educator la CSEI Şimleu Silvaniei, structura Speranţa, Zalău   Actul grafic Scrisul este considerat ca fiind o formă de exprimare a limbajului, ce implică...

Read more

Rules to fallow at the office

RULES TO FOLLOW AT THE OFFICE   Burghiu Iuliana-Florina Grup Şcolar “Sfânta Maria”, Galaţi     The article is a translation from Romanian into English of some rules which almost every employee should respect at...

Read more

Temele de acasa piedica sau sprijin in a…

TEMELE DE ACASĂ – PIEDICĂ SAU SPRIJIN ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof. ȋnv. primar Andrei Alexandra, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni Rezumat: Pornind de la...

Read more

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 20…

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 2014   Elevii claselor a VIII-a au sustinut in 18 februarie 2014 simulare la proba scrisa de limba si literatura romana, in 19 martie 2014 simulare la proba...

Read more

Portofoliul responsabilului cu formarea …

Portofoliul responsabilului cu formarea continuă (RFC) din unităţile şcolare     Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic  cu modificările şi completările ulterioare, Legea învăţământului nr. 84/1995, O.M. nr. 5720/2009 privind Metodologia formării continue...

Read more