Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Povestea foii de hartie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:07

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”

(proiectul ce a reprezentat România...)

 

Prof. Ofelia Cornelia POPA

Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj

 

Rezumatul lucrării

Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la educarea elevilor în ceea ce priveşte valorificarea şi reciclarea deşeurilor de hârtie, în vederea  reducerii impactului acestora cu mediul.

Implementarea proiectului, a cărui propunător şi coordonator am fost, a plecat de la ideea că interesul umanităţii trebuie să fie în conformitate cu legile naturii şi că numai astfel se poate asigura o continuitate sănătoasă a vieţii pe Terra. Astfel, acest proiect, constituie punctul de pornire pentru a forma în rândul copiilor obiceiul de recuperare a deşeurilor de ambalaje reciclabile, atât la şcoală, cât şi acasă, valorizând astfel respectul acestora faţă de mediul înconjurător. Iar dacă există ceva care copiii ar trebui să înveţe în secolul 21, este creativitatea. Și aici mă refer cu certitudine la acea  creativitate care este aplicabilă în tot procesul instructiv, nu numai în artă şi cultură.

Obiectivul general al proiectului „Povestea foii de hârtie”, s-a realizat prin implementarea următoarelor obiective specifice:

-         Fomarea comportamentului ecologic şi a atitudinii civice şi responsabile de ocrotire a mediului înconjurător;

-         Sensibilizarea şi cultivarea creativităţii elevilor la problemele de mediu prin intermediul artei;

-         Îmbunătățirea abilităților TIC prin intermediul activităților proiectului;

-         Dezvoltarea imaginii de sine pozitivă şi a creşterea spiritului de echipă.

Având drept scop, trezirea în rândul educabililor a instinctelor de protejare si conservare a naturii si implicit, cunoasterea de catre acestia a ierarhiei masurilor de prevenire a producerii  a acelor materii care au devenit in timp mai multe decat poate suporta NATURA- deseurile, pe perioada implementării proiectului, s-au derulat urmatoarelor activităţi:

1. Crearea cadrului organizaţional de desfăşurare a proiectului;

2. Identificarea partenerilor şi semnarea acordurilor  de parteneriat;

3. Campanie de promovare a proiectului;

4. Activitate de documentare online  De ce reciclăm?” diseminată apoi prin metoda mozaicului;

5. Concurs de prezentări Power- point cu tema ”Istoria hârtiei”

6. Activități de confecționare a hârtiei manuale în cadrul cercului ”Micii Hârtieri”

7. Participarea la acţiunile organizate în cadrul Muzeului Deşeurilor;

8. Participarea la Forumul Inovatorilor în Educaţie;

8. Ateliere de creațíe în cadrul școlilor partenere.

9. Culegerea materialelor, editarea şi publicarea revistei şcolii ”Despre NOI”- număr dedicat proiectului;

10. Evaluarea proiectului;

11. Diseminarea rezultatelor proiectului.

Pe lângă activitățile desfășurate în incinta școlii (laboratorul de informatică, Centrul de Documentare şi Informare, sala de clasă, laboratorul de chimie, etc), o serie de activități s-au desfășurat în afara spațiului școlii. Dintre acestea amintim: participarea cu exponate la „Muzeul Deseurilor”, organizat de  Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Cluj, participarea la atelierele de creații la scolile partenere din Cluj- Napoca (Liceul „Titus Popoviciu”, „Liceul de muzica „Sigismund Toduţa”, Şcoala „Octavian Goga” etc), participarea și obţinerea de sponsorizări în cadrul campaniei ECDL intitulate „Şcoala care dăruieşte”, colaborarea în cadrul proiectului „CONTează pe educație” derulat de elevii clasei a X a de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau".

Produsele finale ale proiectului au fost expuse vizitatorilor la „Bastionul Croitorilor”, în cadrul evenimentului „Noaptea muzeelor”, iar finalitatea absolută a proiectului a constat în participarea la  Forumul Naţional al Inovatorilor în Educaţie în conjuncţie cu Consfătuirile Naţionale ale Ministerului Educaţiei Naţionale, in cadrul caruia, proiectul „Povestea foii de hârtie” a fost selectat prin votul publicului, de a reprezenta România la Lisabona,  la Forumul European.

 

Referitor la etapa de evaluare a proiectului, aceasta s-a realizat pe întreaga perioadă de implementare, prin raportare la obiectivele prestabilite. Astfel, au avut loc monitorizari ale acţiunilor  şi activităţilor planificate, analize proprii, aplicarea de chestionare şi nu numai.

O etapa deloc de neglijat, a constituit-o cea de diseminare a rezultatelor proiectului, in cadrul căreia s-a realizat blog-ul proiectului  ce conţine informaţii referitoare la proiect şi rezultatele obţinute în urma implementării acestuia, au fost prezentate rapoarte finale în cadrul Consiliului Profesoral, a şedinţei Consiliului Local, în cadrul Activităţii metodice, au fost postate informaţiilor pe Yahoo groups dedicat cadrelor didactice clujene interesate de programele comunitare pentru educaţie şi formare, au fost date comunicate de presă în ziarul local “Făclia” etc.

În concluzie, proiectul „Povestea foii de hârtie”, şi-a atins scopul, iar valoarea adăugată a proiectului a fost asigurată în primul rând prin menirea acestuia de a îmbunătăţii imaginea de sine a elevilor noştri, proveniţi din mediul rural, ca urmare a derulării unor activităţi de succes în afara satului.

 

Descarca imagini

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cultural space at L Blaga and E Hall

CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara              The use of space within the context of culture, also reffered...

Read more

l’analyse du discours rapporte dans un a…

ETUDE DE SPECIALITE - L’ANALYSE DU DISCOURS RAPPORTE DANS UN ARTICLE DE PRESSE Prof. Aruștei Dana Marinela, Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț Cuvinte cheie: discours rapporté,...

Read more

A study in expressing feelings in poetry

A STUDY IN EXPRESSING FEELINGS IN POETRY   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara     In expressing feelings, some of the pupils have to fight the tendency of becoming too explicit and...

Read more

Fisa de observare a lectiei

FIŞA DE OBSERVARE A LECŢIEI   Loc:                                                                       Data:                               ____   Profesor/Maistru instructor:                                         Total Elevi:                       ____   Observator:                                                             Funcţie:                           ____   Disciplina:                                                                Nivel/an:                           ____   Lecţia:                                                         ...

Read more

Cultura francofona

CULTURA FRANCOFONĂ prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Producţia culturală francofonă este extrem de bogată şi diversă. Desfăşurarea sa în ansamblul spaţiului francofon, dar şi în...

Read more

Educatia prin diversitate

EDUCATIA PENTRU DIVERSITATE     Sintagma scoala pentru diversitate este echivalenta sintagmei scoala pentru toti si reprezinta dezideratul maximei tolerante in ceea ce priveste diferentele fizice, socioculturale, lingvistice si psihologice existente intre copii/elevi,...

Read more

Joc si joaca in literatura romana

JOC ŞI JOACĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş Jocul şi joaca sunt teme foarte des întâlnite în viaţa...

Read more

Rolul comunicarii in procesul de invatam…

ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si...

Read more