Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Povestea foii de hartie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:07

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”

(proiectul ce a reprezentat România...)

 

Prof. Ofelia Cornelia POPA

Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj

 

Rezumatul lucrării

Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la educarea elevilor în ceea ce priveşte valorificarea şi reciclarea deşeurilor de hârtie, în vederea  reducerii impactului acestora cu mediul.

Implementarea proiectului, a cărui propunător şi coordonator am fost, a plecat de la ideea că interesul umanităţii trebuie să fie în conformitate cu legile naturii şi că numai astfel se poate asigura o continuitate sănătoasă a vieţii pe Terra. Astfel, acest proiect, constituie punctul de pornire pentru a forma în rândul copiilor obiceiul de recuperare a deşeurilor de ambalaje reciclabile, atât la şcoală, cât şi acasă, valorizând astfel respectul acestora faţă de mediul înconjurător. Iar dacă există ceva care copiii ar trebui să înveţe în secolul 21, este creativitatea. Și aici mă refer cu certitudine la acea  creativitate care este aplicabilă în tot procesul instructiv, nu numai în artă şi cultură.

Obiectivul general al proiectului „Povestea foii de hârtie”, s-a realizat prin implementarea următoarelor obiective specifice:

-         Fomarea comportamentului ecologic şi a atitudinii civice şi responsabile de ocrotire a mediului înconjurător;

-         Sensibilizarea şi cultivarea creativităţii elevilor la problemele de mediu prin intermediul artei;

-         Îmbunătățirea abilităților TIC prin intermediul activităților proiectului;

-         Dezvoltarea imaginii de sine pozitivă şi a creşterea spiritului de echipă.

Având drept scop, trezirea în rândul educabililor a instinctelor de protejare si conservare a naturii si implicit, cunoasterea de catre acestia a ierarhiei masurilor de prevenire a producerii  a acelor materii care au devenit in timp mai multe decat poate suporta NATURA- deseurile, pe perioada implementării proiectului, s-au derulat urmatoarelor activităţi:

1. Crearea cadrului organizaţional de desfăşurare a proiectului;

2. Identificarea partenerilor şi semnarea acordurilor  de parteneriat;

3. Campanie de promovare a proiectului;

4. Activitate de documentare online  De ce reciclăm?” diseminată apoi prin metoda mozaicului;

5. Concurs de prezentări Power- point cu tema ”Istoria hârtiei”

6. Activități de confecționare a hârtiei manuale în cadrul cercului ”Micii Hârtieri”

7. Participarea la acţiunile organizate în cadrul Muzeului Deşeurilor;

8. Participarea la Forumul Inovatorilor în Educaţie;

8. Ateliere de creațíe în cadrul școlilor partenere.

9. Culegerea materialelor, editarea şi publicarea revistei şcolii ”Despre NOI”- număr dedicat proiectului;

10. Evaluarea proiectului;

11. Diseminarea rezultatelor proiectului.

Pe lângă activitățile desfășurate în incinta școlii (laboratorul de informatică, Centrul de Documentare şi Informare, sala de clasă, laboratorul de chimie, etc), o serie de activități s-au desfășurat în afara spațiului școlii. Dintre acestea amintim: participarea cu exponate la „Muzeul Deseurilor”, organizat de  Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Cluj, participarea la atelierele de creații la scolile partenere din Cluj- Napoca (Liceul „Titus Popoviciu”, „Liceul de muzica „Sigismund Toduţa”, Şcoala „Octavian Goga” etc), participarea și obţinerea de sponsorizări în cadrul campaniei ECDL intitulate „Şcoala care dăruieşte”, colaborarea în cadrul proiectului „CONTează pe educație” derulat de elevii clasei a X a de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau".

Produsele finale ale proiectului au fost expuse vizitatorilor la „Bastionul Croitorilor”, în cadrul evenimentului „Noaptea muzeelor”, iar finalitatea absolută a proiectului a constat în participarea la  Forumul Naţional al Inovatorilor în Educaţie în conjuncţie cu Consfătuirile Naţionale ale Ministerului Educaţiei Naţionale, in cadrul caruia, proiectul „Povestea foii de hârtie” a fost selectat prin votul publicului, de a reprezenta România la Lisabona,  la Forumul European.

 

Referitor la etapa de evaluare a proiectului, aceasta s-a realizat pe întreaga perioadă de implementare, prin raportare la obiectivele prestabilite. Astfel, au avut loc monitorizari ale acţiunilor  şi activităţilor planificate, analize proprii, aplicarea de chestionare şi nu numai.

O etapa deloc de neglijat, a constituit-o cea de diseminare a rezultatelor proiectului, in cadrul căreia s-a realizat blog-ul proiectului  ce conţine informaţii referitoare la proiect şi rezultatele obţinute în urma implementării acestuia, au fost prezentate rapoarte finale în cadrul Consiliului Profesoral, a şedinţei Consiliului Local, în cadrul Activităţii metodice, au fost postate informaţiilor pe Yahoo groups dedicat cadrelor didactice clujene interesate de programele comunitare pentru educaţie şi formare, au fost date comunicate de presă în ziarul local “Făclia” etc.

În concluzie, proiectul „Povestea foii de hârtie”, şi-a atins scopul, iar valoarea adăugată a proiectului a fost asigurată în primul rând prin menirea acestuia de a îmbunătăţii imaginea de sine a elevilor noştri, proveniţi din mediul rural, ca urmare a derulării unor activităţi de succes în afara satului.

 

Descarca imagini

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Prevenirea ridurilor

Prevenirea ridurilor In societatea moderna de astazi se acorda o importanta sporita modului in care aratam. Si femeile, si barbatii sunt din ce in ce mai interesati sa-si pastreze supletea si...

Read more

Metode si forme de organizare a educatie…

METODE ŞI FORME DE ORGANIZARE A EDUCAŢIEI ESTETICE   Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Educaţia estetică este o componentă a educaţiei integrale şi armonioase cu ajutorul căreia realizăm formarea personalităţii omului prin...

Read more

Pregatire si selectionare pentru olimpia…

Pregatire si selectionare pentru olimpiadele internationale 2015   Vezi Calendarul activitatilor de pregatire si selectionare a loturilor participante la olimpiadele internationale 2015.

Read more

Educarea copilului in familie si implica…

EDUCAREA COPILULUI ÎN FAMILIE ŞI IMPLICAŢII LA NIVELUL ŞCOLII Prof. înv. primar Postelnicu Alina Şcoala Gimnazială „Gheorghe Diboş”, Comuna Măneşti Rezumat: Acest articol îşi propune să evidenţieze importanţa...

Read more

Metode de ultima generatie utilizate in …

METODE DE ULTIMĂ GENERAȚIE UTILIZATE ÎN STUDIUL BIOLOGIEI Profesor: Cocoș Alina Magdalena, Școala Gimnazială "ȘT.O.IOSIF", Tecuci Rezumat: "Biologia este ştiinţa vieţii" iar pentru studiul acesteia este necesar să căutăm acele metode...

Read more

EDUCATIA EXCELENTEI PENTRU O SOCIETATE …

EDUCAŢIA EXCELENtEI PENTRU O SOCIETATE CENTRATÃ PE COPIL Prof. Popescu Ileana – Alina, Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova   Societatea centratã pe copil? Educatia excelentei? Formulãri care apar...

Read more

Destinul adamic in spiritualitatea roman…

DESTINUL ADAMIC ÎN SPIRITUALITATEA ROMÂNEASCĂ   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta     Articolul de faţă evidenţiază existenţa unei corespondenţe între structura agrară a neamului românesc şi originile adamice ale civilizaţiilor. În sufletul românesc...

Read more

Planificare model pentru psihodiagnoza t…

Planificare model pentru psihodiagnoza terapie invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more